aA
Jau nuo gegužės 20-osios Lietuva pripažins Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atliktą automobilių techninę apžiūrą (TA). Sąžiningiems automobilių pirkėjams tai geros žinios, nes viena biurokratine kliūtimi lieka mažiau. Tačiau specialistai pastebi, kad nauja tvarka yra niša sukčiams, o didžiausias iššūkis laukia TA kontrolierių.
Techninės apžiūros stotis
Techninės apžiūros stotis
© Organizatorių archyvas

Nauja tvarka

Nuo gegužės 20-osios įsigalioja keletas „Saugaus eismo automobilių keliais“ įstatymo korekcijų, kuriomis keičiama į Lietuvą iš Europos ekonominės erdvės (EEE) šalių įvežamų transporto priemonių registravimo bei techninės apžiūros tvarka.

Esminė permaina – Lietuvoje bus pripažįstama EEE šalyse atlikta TA, o pakartotinai jos atlikti Lietuvoje nebereikės.

„Aš nemanau, kad bus kažkas labai drastiško, bet mano matymu ir manymu, bėdų gali būti. Mes vis tiek turime naudotų automobilių vežimo iš Vakarų istoriją ir ta istorija yra ne be griekų. Jau kaip taisyklė, kad lietuviai vežė mašinas, atsukinėjo ridas, vežė daužtus automobilius, kuriuos remontavo bet kaip. Juos tvarkydavo, kad būtų pigiau ir patraukliau. Mes tos istorijos, kaip ir žodžių iš dainos, negalime išmesti. Ta istorija tiesiog yra ir dabar tikėtis, kad visame šiame reikale viskas vyks labai skaidriai, na, negalime“, – pripažįsta Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Vitoldas Milius.

Specialistas nemato problemos, jei žmogus sau asmeniškai susiranda automobilį užsienyje ir jį parsigabena į Lietuvą.

„Tai yra geras dalykas ir iš to žmogaus reikalauti, kad jis dar kartą įveiktų TA yra nelogiška“, – konstatuoja specialistas.

Skirtingi reikalavimai

V. Milius taip pat pastebi, kad skirtingose šalyse skiriasi ir TA reikalavimai.

„Reikalavimai įvairiose šalyse gali skirtis ir mes tų reikalavimų, ko gero, šiai dienai tiksliai nežinome. Labiau kalbu apie TA specialistus. Jiems dabar reikia viską išmokti mintinai, kurioje šalyje kokie reikalavimai. Gal vienur yra vieni reikalavimai, kitur – kiti, Lietuvoje – dar kitokie. Tai sunku komentuoti, nes aš nežinau, ar tie reikalavimai vienodi, bet gal kur nors Europoje tie reikalavimai yra kvaili bendrąja prasme. O gal jie nereikalauja ko nors, kas iš tiesų yra svarbu? Aš matau čia pavojų“, – DELFI sako V. Milius.

Naujoji techninės apžiūros tvarka tik paryškins Lietuvos bėdą
© Algimantas Brazaitis

Be to, nuo šiol TA kontrolieriai turės tapti ir dokumentų specialistais.

„Dabar užtenka pateikti popierių. Atnešti popierių ir pateikti. Tai dabar tie vargšai TA kontrolieriai turės tapti popierių ekspertais ar ką jiems daryti? Juk galima atnešti bet kokį popierių, kurį pasirašė kaimynas. Aš matau tokias problemas, žinant lietuvišką naudotų automobilių verslo istoriją, kuri nėra visiškai švari ir tikrai ne viskas buvo tvarkoje. Buvo ir gerų dalykų, bet buvo ir blogų. Jei nėra jokių apgaulių, reikalavimai pas visus vienodi, tai didelės problemos nebus“, – sako V. Milius.

Bananų šalis

Transeksta“ vadovų ir specialistų manymu, sumažinti riziką nukentėti nuo nesąžiningų, „nurašytus“ automobilius parduodančių ir duomenis klastojančių veikėjų padėtų tvarka, jei supaprastintai būtų registruojamos tik tos transporto priemonės, apie kurių apžiūros galiojimą informacija pasiekiama elektroniniu būdu. T. y. esant galimybei visai kanalais patikrinti jos eksploatavimo istoriją ir statusą.

Būtent tokių nuostatų laikomasi kaimyninėje Latvijoje. Beje, naujieji reikalavimai techninei apžiūrai ir jos pripažinimui kitose valstybėse narėse, privalo būti įgyvendinti ne vėliau kaip iki 2021-ųjų gegužės 20 d.

Vaikai Avižienių techninės apžiūros stotyje
Vaikai Avižienių techninės apžiūros stotyje
© Organizatorių archyvas

Būtent tada, visos EEE šalys privalės būti baigusios įgyvendinti informacijos mainus tarp duomenų bazių elektroniniu būdu.

„Mes mašinų kontekste esame bananų šalis. Mes vieninteliai neturime jokių mokesčių, mes neturime jokios naujesnių ir geresnių automobilių pirkimo skatinimo sistemos. Dabar griebiamės kažko, kas apskritai neaišku kam reikalinga. O ką daryti tiems žmonėms, kurie tai kontroliuoja? Dabar jiems reikia tapti Ispanijos, Prancūzijos ir kitų šalių dokumentų ekspertais? Ko juos mokyti? Kaip jiems atskirti, ar dokumentas yra tikras?

Aš manau, kad jei yra vieninga sistema ir tu gali matyti, kad tas automobilis turi TA, yra tvarkingas ir matosi visa jo istorija, kad tai nėra automobilis sulipdytas iš dviejų dalių, tai nieko tokio. Bet turi būti vieningi reikalavimai, o aš net neabejoju, kad jie nėra vieningi“, – konstatuoja V. Milius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Po šiltos žiemos nauji pasiūlymai: vertins, ar sutrumpinti žieminių padangų naudojimo terminą (46)

Susisiekimo ministerijai išnagrinėjus galiojantį kaimyninių šalių reglamentavimą, susisiekimo...

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (53)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (225)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (61)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Top naujienos

Kęsto Komskio verslas žlunga nesumokėjęs našlaičiams (147)

Vilnietė Simona Kibirkštytė viena augina du mažus vaikus. Be tėvo juos paliko tragiška avarija,...

Pirkėjams rūpi ne tik kaina: už skandalus įmonės sumoka kritusiais pardavimo rodikliais (47)

Lietuviai skaito produktų etiketes, o specialūs produktų žymėjimai, tokie kaip „ekologiška“...

Nuramino dėl Vilniuje įtarto koronaviruso atvejo: visi mėginiai neigiami (130)

Dėl koronaviruso tirto iš šiaurės Italijos grįžusio vyro mėginiai buvo neigiami, patvirtino...

Italija ištikta šoko, pirminio koronaviruso šaltinio nustatyti nepavyksta šalį krečia ir politikų rietenos (50)

Europoje kilusios koronaviruso bangos paliestoje Italijoje tolydžio plinta panika. Šalies...

Mirė Sausio 13-osios byloje kaltu pripažintas buvęs sovietų gynybos ministras (101)

Maskvoje mirė buvęs Sovietų Sąjungos gynybos ministras Dmitrijus Jazovas , pranešė Rusijos...

Koronavirusui skverbiantis į Europą, prognozuojamos pasekmės: Lietuvos ekonomikai tai atsilieps (32)

Lietuvos ekonomikai Kinijoje ir Šiaurės Italijoje siaučiančio koronaviruso pasekmės bus...

Ant suolo lemiamu metu paliktas Motiejūnas: Kinijoje gynybos principai kitokie (9)

Donato Motiejūno sugrįžimas į Lietuvos rinktinę nebuvo rožėmis klotas. Pasitelkęs savo...

The Economist

Vėl paverskime Europą nuobodžia! (1)

ES ginčijasi dėl smulkmenų ir džiaugiasi grįžusiu nuobodžiu stabilumu.

Bankai nespėja dalyti paskolų, tačiau NT analitikas ragina pradėti galvoti logiškai (62)

Ekonomistai jau kelerius metus viešojoje erdvėje kalba, kad gyvenimas Lietuvoje gerėja. Vienas iš...

Euras reaguoja į pasaulinio finansavimo isteriją: sunku atremti kitų valiutų patrauklumą (31)

Dar per anksti skelbti apie euro traukimąsi, net po prasčiausios jo metų pradžios nuo 2015 metų....

|Maža didelių žinių kaina