Jau nuo gegužės 20-osios Lietuva pripažins Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atliktą automobilių techninę apžiūrą (TA). Sąžiningiems automobilių pirkėjams tai geros žinios, nes viena biurokratine kliūtimi lieka mažiau. Tačiau specialistai pastebi, kad nauja tvarka yra niša sukčiams, o didžiausias iššūkis laukia TA kontrolierių.
Techninės apžiūros stotis
© Organizatorių archyvas

Nauja tvarka

Nuo gegužės 20-osios įsigalioja keletas „Saugaus eismo automobilių keliais“ įstatymo korekcijų, kuriomis keičiama į Lietuvą iš Europos ekonominės erdvės (EEE) šalių įvežamų transporto priemonių registravimo bei techninės apžiūros tvarka.

Esminė permaina – Lietuvoje bus pripažįstama EEE šalyse atlikta TA, o pakartotinai jos atlikti Lietuvoje nebereikės.

„Aš nemanau, kad bus kažkas labai drastiško, bet mano matymu ir manymu, bėdų gali būti. Mes vis tiek turime naudotų automobilių vežimo iš Vakarų istoriją ir ta istorija yra ne be griekų. Jau kaip taisyklė, kad lietuviai vežė mašinas, atsukinėjo ridas, vežė daužtus automobilius, kuriuos remontavo bet kaip. Juos tvarkydavo, kad būtų pigiau ir patraukliau. Mes tos istorijos, kaip ir žodžių iš dainos, negalime išmesti. Ta istorija tiesiog yra ir dabar tikėtis, kad visame šiame reikale viskas vyks labai skaidriai, na, negalime“, – pripažįsta Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas Vitoldas Milius.

Specialistas nemato problemos, jei žmogus sau asmeniškai susiranda automobilį užsienyje ir jį parsigabena į Lietuvą.

„Tai yra geras dalykas ir iš to žmogaus reikalauti, kad jis dar kartą įveiktų TA yra nelogiška“, – konstatuoja specialistas.

Skirtingi reikalavimai

V. Milius taip pat pastebi, kad skirtingose šalyse skiriasi ir TA reikalavimai.

„Reikalavimai įvairiose šalyse gali skirtis ir mes tų reikalavimų, ko gero, šiai dienai tiksliai nežinome. Labiau kalbu apie TA specialistus. Jiems dabar reikia viską išmokti mintinai, kurioje šalyje kokie reikalavimai. Gal vienur yra vieni reikalavimai, kitur – kiti, Lietuvoje – dar kitokie. Tai sunku komentuoti, nes aš nežinau, ar tie reikalavimai vienodi, bet gal kur nors Europoje tie reikalavimai yra kvaili bendrąja prasme. O gal jie nereikalauja ko nors, kas iš tiesų yra svarbu? Aš matau čia pavojų“, – DELFI sako V. Milius.

Naujoji techninės apžiūros tvarka tik paryškins Lietuvos bėdą
© Algimantas Brazaitis

Be to, nuo šiol TA kontrolieriai turės tapti ir dokumentų specialistais.

„Dabar užtenka pateikti popierių. Atnešti popierių ir pateikti. Tai dabar tie vargšai TA kontrolieriai turės tapti popierių ekspertais ar ką jiems daryti? Juk galima atnešti bet kokį popierių, kurį pasirašė kaimynas. Aš matau tokias problemas, žinant lietuvišką naudotų automobilių verslo istoriją, kuri nėra visiškai švari ir tikrai ne viskas buvo tvarkoje. Buvo ir gerų dalykų, bet buvo ir blogų. Jei nėra jokių apgaulių, reikalavimai pas visus vienodi, tai didelės problemos nebus“, – sako V. Milius.

Bananų šalis

Transeksta“ vadovų ir specialistų manymu, sumažinti riziką nukentėti nuo nesąžiningų, „nurašytus“ automobilius parduodančių ir duomenis klastojančių veikėjų padėtų tvarka, jei supaprastintai būtų registruojamos tik tos transporto priemonės, apie kurių apžiūros galiojimą informacija pasiekiama elektroniniu būdu. T. y. esant galimybei visai kanalais patikrinti jos eksploatavimo istoriją ir statusą.

Būtent tokių nuostatų laikomasi kaimyninėje Latvijoje. Beje, naujieji reikalavimai techninei apžiūrai ir jos pripažinimui kitose valstybėse narėse, privalo būti įgyvendinti ne vėliau kaip iki 2021-ųjų gegužės 20 d.

Vaikai Avižienių techninės apžiūros stotyje
Vaikai Avižienių techninės apžiūros stotyje
© Organizatorių archyvas

Būtent tada, visos EEE šalys privalės būti baigusios įgyvendinti informacijos mainus tarp duomenų bazių elektroniniu būdu.

„Mes mašinų kontekste esame bananų šalis. Mes vieninteliai neturime jokių mokesčių, mes neturime jokios naujesnių ir geresnių automobilių pirkimo skatinimo sistemos. Dabar griebiamės kažko, kas apskritai neaišku kam reikalinga. O ką daryti tiems žmonėms, kurie tai kontroliuoja? Dabar jiems reikia tapti Ispanijos, Prancūzijos ir kitų šalių dokumentų ekspertais? Ko juos mokyti? Kaip jiems atskirti, ar dokumentas yra tikras?

Aš manau, kad jei yra vieninga sistema ir tu gali matyti, kad tas automobilis turi TA, yra tvarkingas ir matosi visa jo istorija, kad tai nėra automobilis sulipdytas iš dviejų dalių, tai nieko tokio. Bet turi būti vieningi reikalavimai, o aš net neabejoju, kad jie nėra vieningi“, – konstatuoja V. Milius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“ (9)

Surūdiję stabdžių vamzdeliai ir trūkusios žarnelės – dėl šių defektų stabdžiai gali...

Susisiekimo ministerija kviečia penktadienį į darbą pavežti kaimyną (17)

Penktadienį, gegužės 25-ąją, visa Europa minės Tarptautinę kaimynų dieną. Šia proga...

Vairuotojams Vilniuje – naujas perspėjimas (42)

Sostinėje pristatoma prevencinė saugaus eismo priemonė, padėsianti užtikrinti sklandesnį...

Prieš kelionę su augintiniu: ar apie viską pagalvojote? (4)

Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo...

Draudikai prabilo apie tarp vairuotojų populiarų mitą (23)

Lietuvos keliuose kasmet įvyksta tūkstančiai avarijų. Deja, eismo įvykių kaltininkai ne visuomet...

Top naujienos

Lietuvai stojant į turtingųjų klubą, išaiškėjo niūri statistika: „sublizgėjom“ antirekordais   (55)

Turtingųjų valstybių klubu pakrikštytoje Europos bendradarbiavimo ir plėtros organizacijoje (...

Palanga išskėstomis rankomis jau laukia poilsiautojų: kokiomis maisto kainomis pasitiko (40)

Kaip privilioti kuo daugiau turistų šiltuoju sezonu, Palangos verslininkai jau gerai apgalvojo....

Savaitgalį laukia gražūs orai, o po jų – fantastiški karščiai (8)

Iškeliaujanti gegužė karščio mėgėjų nenuvils ir toliau: karštas bus ne tik savaitgalis, bet...

Specialistai neteko amo: darželiuose ir mokyklose sviestą pakeis margarinas (292)

„ Sviestas , kur įmanoma, keičiamas aliejumi arba margarinu, kurio sudėtyje sočiųjų riebalų...

Šokiruojantis merginos pagrobimas: gyvą palaidojo po žeme (68)

Barbaros Jane Mackle gyvenimas buvo tikrai kerintis. Daili ir populiari 20 metų mergina buvo Majamyje...

Lietuvos nacionalinės filharmonijos darbuotojų stilius: per koncertus ir po jų – kaip diena ir naktis (15)

DELFI Stilius apsilankė didžiausiame šalies klasikinės muzikos koncertų centre – Lietuvos...

Šaras po pergalės juokavo apie aštuonis kartus operuotą gerklę ir mokė žurnalistus (23)

Kauno „Žalgiris“ be didesnio vargo žengė į Lietuvos krepšinio lygos ( LKL ) pusfinalį....

Sostinėje atgimė vienuolyną su skandalais palikęs baras (20)

Praėjusių metų rugpjūtį baro „ 7 fridays “ darbuotojai staiga turėjo susirinkti daiktus ir...

Vilniuje per susidūrimą sužalotas motociklininkas neteko sąmonės (11)

Vėlų penktadienio vakarą, apie 23.20 val., Vilniaus senamiestyje, Maironio g., susidūrė...

Kitokia pažintis su Berlynu: nuo apleistų CŽV pastatų iki linksmybių šimtamečiame šokių klube (11)

Planuodami atostogas ar trumpas išvykas svetur, dažniausiai renkamės turistų patikrintas,...