Nauja „Regitros“ egzaminavimo tvarka, kai vairavimo įgūdžiai tikrinami ne pratimų aikštelėje, o realiame eisme, egzaminų rezultatuose kol kas neatsispindi – nepastebėta, kad šiuo laikotarpiu būtų kaip nors reikšmingai pasikeitęs išlaikiusiųjų skaičius. Tuo metu LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ nusprendė pasidomėti, kokių pokyčių tokia tvarka įnešė į kasdienį eismą.
Vairavimo egzaminas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Karolina Pansevič

Prieš kurį laiką būsimus vairuotojus pasiekė žinia, kad parkavimosi egzaminas vyks nebe aikštelėse, kaip buvo įprasta, o gatvėse. Ši naujiena sukėlė karštas diskusijas: vieni pokyčiais džiaugėsi – esą būsimi vairuotojai pagaliau išmoks automobilius statyti realiomis sąlygomis, kiti stvėrėsi už galvų, neabejodami, kad padaugės apdaužytų automobilių.

Tokia nauja būsimų vairuotojų (B kategorijos) egzaminavimo tvarka pradėta taikyti nuo rugsėjo.

„Kai pratimai buvo atliekami aikštelėje, buvo labai paprasta: mokinys prilietė kuolelį – nemoka vairuoti, egzaminas neišlaikytas. Saugaus atstumo nebuvo, per petį nesidairė, neišlaikė... Dabar egzaminuotojas turės įvertinti situaciją, nuspręsti, kada saugu, o kada – ne. Kaip jis tai padarys?“ – klausia Tadas Puidokas, vairavimo mokyklos „Auto ABC“ mokytojas.

Jis įsitikinęs, kad daugiau mokinių egzamino neišlaikys, nes viską lems egzaminuotojo subjektyvumas. Kad būtų išvengta automobilių apdaužymo parkuojantis, egzaminą jis tiesiog sustabdys.

„Egzaminuotojų yra įvairaus amžiaus, gal vienam atrodys, kad čia gerai, o kitam atrodys, kad čia jau blogai. Vienas norės rizikuoti, kitas nebenorės. Ir kas sustabdys? Egzaminuotojas stabdys, išlips ir kils ginčas. Egzamino dalyvis sakys, kad yra vietos ir tilps, o egzaminuotojas sakys, kad nebetilps“, – aiškino T. Puidokas.

„Regitros“ atstovai atremia, kad tokie nuogąstavimai nepagrįsti.

„Kiekvienu atveju bus vienokio ar kitokio subjektyvumo, tačiau tam yra vertinimo kriterijai, kurie pakankamai aiškiai apibrėžia, kokią pasirinkimo laisvę turi egzaminuotojas. Aš esu tikras, kad egzaminuotojas nori, jog asmuo išlaikytų egzaminą, nes kiekvienam egzaminuotojui džiugu pranešti gerą žinią“, – teigė VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Naujoji „Regitros“ egzaminavimo tvarka – jau gatvėse: pastebimos nemalonios tendencijos
© DELFI / Karolina Pansevič

Anot S. Šumino, šiais pokyčiais siekiama socialesnio vairavimo, tad gaireles jau seniai reikėjo iškeisti į parkavimąsi tikroje automobilių aikštelėje. Kad vairuotojai turi būti ruošiami gyvenimui, o ne gairelėms, pritaria kiti vairavimo mokytojai.

Naujoji tvarka galioja daugiau kaip mėnesį ir kol kas nepastebėta, kad šiuo laikotarpiu būtų kaip nors reikšmingai pasikeitęs išlaikiusiųjų skaičius. Per rugsėjį „Regitroje“ registruota beveik 2 tūkst. B kategorijos praktikos egzaminų. Iš jų teigiamai įvertinta beveik 45 proc. Šių metų rugpjūčio mėnesį išlaikiusiųjų buvo vos procentu daugiau.

Bijo, kad aikštelėse mokomieji automobiliai sukels avariją

Vis dėlto įsigaliojus naujai tvarkai, pastebimos nemalonios tendencijos. Štai intensyviau besimokydami parkuotis, mokomieji automobiliai ėmė masiškai grūstis netoli „Regitros“ esančiose aikštelėse. Visų tikslas tas pats: per daug nenutolti nuo galimų „Regitros“ egzamino maršrutų.

Jei automobilio statymo įgūdžiams tobulinti vietos netoli „Regitros“ ir rasi, greičiausiai ten nebepateksi ne dėlto, kad ją „okupavo“ kolegos, pasakoja instruktoriai. Nemalonių netikėtumų besimokantiems vairuoti staiga pažėrė kai kurios įmonės. Kai kurios jų pastatė kelio ženklus, nurodančius, kad vietos automobiliams statyti skirtos tik įmonės darbuotojams.

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas
„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas
© DELFI / Karolina Pansevič

Instruktoriai ramina tuos, kurie pro langus įtariai stebi būsimus „klevo lapus“.

„Man truputėlį nesuvokiama, kodėl draudžiama mokytis. Už pasišalinimą iš eismo įvykio vietos instruktoriui grėstų teisių atėmimas, todėl abejoju, ar atsirastų tokių žmonių, kurie rizikuotų savo darbo vieta“, – teigė Giedrius Pivoriūnas, vairavimo mokyklos „Autoeksternas“ mokytojas.

Nuo šiol egzamino metu būsimasis vairuotojas pats rinksis – priekiu ar galu ir maždaug kurioje vietoje parkuotis. Tai, anot pataisų sumanytojų, didelis palengvinimas.

Vairavimo mokytojai pastebi ir kitus niuansus, dėl kurių egzaminas gali baigtis liūdnai. Štai, pavyzdžiui, mokinys per ilgai rinksis vietą, kur parkuotis, tai jau bus laikoma kritine klaida. Įdomu – kiek laiko jis gali klaidžioti gatvėje rinkdamasis tinkamą vietą?

Plačiau – reportaže.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai automobilis virsta krosnimi

Karštą vasaros dieną automobilio salonas iki nepakeliamos temperatūros gali įkaisti vos per...

Ekspertas: kalbant telefonu vairuotojo reakcija lėtėja 40 proc. (11)

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia...

Techninė pagalba Europos keliuose: ką būtina žinoti (1)

Lietuvos turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu...

Kelią Lietuvos vairuotojai mato kaip kovos areną (16)

Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros , tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT...

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (23)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Top naujienos

Petras Gražulis siūlosi vaiką auginti ir pats: nežinau, ką gali duoti vaikui tokia moteris (130)

Po nesantuokinio žinomo politiko Petro Gražulio vaikelio skandalo kilo nemažai klausimų . Tačiau...

Rusų samdiniai – ne tik Sirijoje: mūsų „laukia daug kovų“ (56)

Neseniai patvirtintas Jungtinių Valstijų valstybės sekretorius Mike'as Pompeo patvirtino, kad...

50 metų JAV pragyvenęs Saulaitis: jauniausioji karta mane labai gąsdina (198)

Per 100 metų lietuvių požiūris, vertybės ir elgesys gerokai pasikeitė. Tą sako pastebintis ir...

Didžiausios klaidos, kurias darome kasdieniame bendravime: kai kurios pastangos atrodo apgailėtinai (13)

Prireikus įtaigios viešosios kalbos į aktorę bei iškalbos mokytoją Adriją Čepaitę kreipiasi...

Grožio klinikose veidą puoselėjanti Ingrida Martinkėnaitė prisipažino: išvaizdai išleidžiu daug (39)

Kiekviena moteris turi įpročių, kuriais vadovaujasi kasdien. Vienos staiga pakyla iš lovos, skuba...

Ūkininkui iš Peloponeso dirbančių tik už maistą ir pastogę netrūksta specialiai DELFI iš Graikijos (5)

Kiek galima rasti lietuvių, pasiryžusių dirbti tik už maistą ir pastogę? Turbūt vienetai, jei...

Tamsioji Joninių pusė sostinėje: girtutėliai vairuotojai, puošeiva prostitutė, pasiutę vaikai, daugybė muštynių (312)

Joninių naktis Vilniuje buvo nerami. Dažniausiai policijos radijo eteryje paryčiais tampa tylu, tik...

Vilniaus oro uoste daugiau nei 14 valandų įstrigę keleiviai: padėkite, prašom (281)

Sekmadienio rytą, birželio 24 d. į DELFI kreipėsi pasipiktinęs skaitytojas, kuris 8.20 Lietuvos...

Pasaulio čempionų atsiprašymo sulaukę švedai vis tiek turi dėl ko širsti  specialiai DELFI iš Sočio (203)

Sočis Švedijai dar netapo antrąja Poltava, bet po pralaimėjimo 1:2 Vokietijai mėlyni ir geltoni...

Mokslininkai nustatė ypatingą lęšių poveikį sveikatai (4)

Bulves ar ryžius pakeitus ankštiniais augalais, galima daugiau nei 20 procentų sumažinti...