aA
Nauja „Regitros“ egzaminavimo tvarka, kai vairavimo įgūdžiai tikrinami ne pratimų aikštelėje, o realiame eisme, egzaminų rezultatuose kol kas neatsispindi – nepastebėta, kad šiuo laikotarpiu būtų kaip nors reikšmingai pasikeitęs išlaikiusiųjų skaičius. Tuo metu LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ nusprendė pasidomėti, kokių pokyčių tokia tvarka įnešė į kasdienį eismą.
Vairavimo egzaminas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Karolina Pansevič

Prieš kurį laiką būsimus vairuotojus pasiekė žinia, kad parkavimosi egzaminas vyks nebe aikštelėse, kaip buvo įprasta, o gatvėse. Ši naujiena sukėlė karštas diskusijas: vieni pokyčiais džiaugėsi – esą būsimi vairuotojai pagaliau išmoks automobilius statyti realiomis sąlygomis, kiti stvėrėsi už galvų, neabejodami, kad padaugės apdaužytų automobilių.

Tokia nauja būsimų vairuotojų (B kategorijos) egzaminavimo tvarka pradėta taikyti nuo rugsėjo.

„Kai pratimai buvo atliekami aikštelėje, buvo labai paprasta: mokinys prilietė kuolelį – nemoka vairuoti, egzaminas neišlaikytas. Saugaus atstumo nebuvo, per petį nesidairė, neišlaikė... Dabar egzaminuotojas turės įvertinti situaciją, nuspręsti, kada saugu, o kada – ne. Kaip jis tai padarys?“ – klausia Tadas Puidokas, vairavimo mokyklos „Auto ABC“ mokytojas.

Jis įsitikinęs, kad daugiau mokinių egzamino neišlaikys, nes viską lems egzaminuotojo subjektyvumas. Kad būtų išvengta automobilių apdaužymo parkuojantis, egzaminą jis tiesiog sustabdys.

„Egzaminuotojų yra įvairaus amžiaus, gal vienam atrodys, kad čia gerai, o kitam atrodys, kad čia jau blogai. Vienas norės rizikuoti, kitas nebenorės. Ir kas sustabdys? Egzaminuotojas stabdys, išlips ir kils ginčas. Egzamino dalyvis sakys, kad yra vietos ir tilps, o egzaminuotojas sakys, kad nebetilps“, – aiškino T. Puidokas.

„Regitros“ atstovai atremia, kad tokie nuogąstavimai nepagrįsti.

„Kiekvienu atveju bus vienokio ar kitokio subjektyvumo, tačiau tam yra vertinimo kriterijai, kurie pakankamai aiškiai apibrėžia, kokią pasirinkimo laisvę turi egzaminuotojas. Aš esu tikras, kad egzaminuotojas nori, jog asmuo išlaikytų egzaminą, nes kiekvienam egzaminuotojui džiugu pranešti gerą žinią“, – teigė VĮ „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Naujoji „Regitros“ egzaminavimo tvarka – jau gatvėse: pastebimos nemalonios tendencijos
© DELFI / Karolina Pansevič

Anot S. Šumino, šiais pokyčiais siekiama socialesnio vairavimo, tad gaireles jau seniai reikėjo iškeisti į parkavimąsi tikroje automobilių aikštelėje. Kad vairuotojai turi būti ruošiami gyvenimui, o ne gairelėms, pritaria kiti vairavimo mokytojai.

Naujoji tvarka galioja daugiau kaip mėnesį ir kol kas nepastebėta, kad šiuo laikotarpiu būtų kaip nors reikšmingai pasikeitęs išlaikiusiųjų skaičius. Per rugsėjį „Regitroje“ registruota beveik 2 tūkst. B kategorijos praktikos egzaminų. Iš jų teigiamai įvertinta beveik 45 proc. Šių metų rugpjūčio mėnesį išlaikiusiųjų buvo vos procentu daugiau.

Bijo, kad aikštelėse mokomieji automobiliai sukels avariją

Vis dėlto įsigaliojus naujai tvarkai, pastebimos nemalonios tendencijos. Štai intensyviau besimokydami parkuotis, mokomieji automobiliai ėmė masiškai grūstis netoli „Regitros“ esančiose aikštelėse. Visų tikslas tas pats: per daug nenutolti nuo galimų „Regitros“ egzamino maršrutų.

Jei automobilio statymo įgūdžiams tobulinti vietos netoli „Regitros“ ir rasi, greičiausiai ten nebepateksi ne dėlto, kad ją „okupavo“ kolegos, pasakoja instruktoriai. Nemalonių netikėtumų besimokantiems vairuoti staiga pažėrė kai kurios įmonės. Kai kurios jų pastatė kelio ženklus, nurodančius, kad vietos automobiliams statyti skirtos tik įmonės darbuotojams.

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas
„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas
© DELFI / Karolina Pansevič

Instruktoriai ramina tuos, kurie pro langus įtariai stebi būsimus „klevo lapus“.

„Man truputėlį nesuvokiama, kodėl draudžiama mokytis. Už pasišalinimą iš eismo įvykio vietos instruktoriui grėstų teisių atėmimas, todėl abejoju, ar atsirastų tokių žmonių, kurie rizikuotų savo darbo vieta“, – teigė Giedrius Pivoriūnas, vairavimo mokyklos „Autoeksternas“ mokytojas.

Nuo šiol egzamino metu būsimasis vairuotojas pats rinksis – priekiu ar galu ir maždaug kurioje vietoje parkuotis. Tai, anot pataisų sumanytojų, didelis palengvinimas.

Vairavimo mokytojai pastebi ir kitus niuansus, dėl kurių egzaminas gali baigtis liūdnai. Štai, pavyzdžiui, mokinys per ilgai rinksis vietą, kur parkuotis, tai jau bus laikoma kritine klaida. Įdomu – kiek laiko jis gali klaidžioti gatvėje rinkdamasis tinkamą vietą?

Plačiau – reportaže.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (317)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (80)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Tyrimas nustebino: KET reikalavimus atitinkantis padangų protektoriaus gylis gali būti mirtinai pavojingas (124)

Rudenį, kada dažnai lyja, važiavimo saugumui itin didelę įtaką turi padangos ir jų...

Top naujienos

Po pragaro Pravieniškėse – šokiruojanti kalinio išpažintis: jie ten kone meldėsi, kad neišgyvenčiau (111)

Pasižiūrėję į Vytautą ir išgirdę jo balsu sunkiai tariamus žodžius nė neįtartumėte, kad...

Ekspertas perspėja dėl naujos aneksijos pavojaus: Putinas čia be vargo susitvarkytų (27)

Buvęs Vladimiro Putino patarėjas Andrejus Illarionovas perspėja dėl naujos aneksijos, kurią...

Įvertino Nausėdos pasiūlymus ir drąsiai rėžė: skurdo su 10 eurų neišgelbėsime (11)

Lietuvos verslo konfederacijos mokesčių komisijos pirmininkas Marius Dubnikovas sako, kad...

Vakarų šalys negali atsistebėti lietuvių sėkme: kaip mums pavyko pranokti patiems save (1)

Vis daugiau valstybių spaudžiamos visuomenės įvesti pakuočių užstato sistemą . Apie tokią...

Saulius Siparis apie naują mylimąją: mes beveik vienmečiai, draugystėmis su mergaitėmis aš netikiu (1)

„Mes esame praktiškai bendraamžiai. Vyrų santykiai su jaunomis mergaitėmis man atrodo visiškas...

Profesorius Stukas paaiškino, kodėl būtina valgyti pusryčius: ryte dažnai daroma klaida situaciją tik pablogina (42)

Pasak Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto profesoriaus Rimanto Stuko , sunku patikėti, bet...

Ką pasakytų Greta Thunberg Indijoje? Čia yra 150 mln. vairuotojų ir tik 8000 nori elektrinių automobilių (91)

Šią vasarą „ Hyundai Motor Co.“ pristatė pirmąjį Indijos elektrinį visureigį...

Ilgiausia apgultis istorijoje: du dešimtmečius siaubo iškentę miestelėnai maro protrūkio laukė kaip išganymo (15)

Osmanų imperijos karo su Venecijos respublika metu Kandijos miestas (dabar – Heraklionas ,...