aA
Nuo liepos mėnesio magistraliniame kelyje „Via Baltica“ pradėjo veikti pirmasis Lietuvoje testinis sektorinis greičio matuoklis. Beveik 5 km atkarpoje tarp Kauno ir Marijampolės matuojamas vidutinis transporto priemonių greitis. Pažeidėjų – tūkstančiai, o ateityje planuojama plėsti šią sistemą. Tiesa, kur bus statomi nauji sektoriniai matuokliai nėra aišku, nes kai kuriose atkarpose jie nebūtų efektyvūs.
Nauja greičio matavimo sistema Via Baltica kelyje
Nauja greičio matavimo sistema Via Baltica kelyje
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Pirmas bandymas

Tarp Kauno ir Marijampolės bandomojoje 4 km 873 metrų atkarpoje fiksuojamas pradinis ir galutinis automobilio kelionės taškas, atkarpą leistinu greičiu galima įveikti ne greičiau nei per 200 sekundžių.

Planuojama tokių atkarpų su matuokliais skaičių išplėsti „iki šimto“, o tai kainuotų apie milijoną eurų. Tačiau dėl naujų matuoklių kilo ir teisinių ginčų.

„Kilo teisinių niuansų. Todėl kad, įsiveda vidutinio greičio sąvoka, kad būtų galima bausti už vidutinio greičio viršijimą“, – DELFI teigė Lietuvos kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Įprasta, kad prieš greičio matuoklius vairuotojai pristabdo, o pravažiavus vėl greitis padidinimas.

„Sektorinis greičio matuoklis šio trūkumo neturi – įvažiavai į sektorių ir tuos kilometrus važiuoji atidžiai. Tai yra efektyvu“, – sako N. Abukauskas.

Pažeidėjų tūkstančiai

Minėtoje „Via Baltica“ atkarpoje testinis greičio matuoklis veikia beveik pusmetį ir matyti pirmieji rezultatai.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič DELFI teigė, kad vidutiniškai per mėnesį šie greičio matuokliai užfiksuoja apie 10 tūkst. transporto priemonių, kurios leistiną greitį viršijo nuo 1 iki 10 km/val. Baudos šiems pažeidėjams nėra skiriamos – apsiribojama įspėjimu.

Vairuotojų, kurie viršijo greitį nuo 11 iki 20 km/val. per mėnesį vidutiniškai fiksuojama apie 1000. Toliau skaičiai mažesni. 21-30 km/val. greitį per mėnesį viršija apie 150 vairuotojų, 31-40 km/val. – apie 20 vairuotojų.

Kaip teigė M. Kazanovič, nemaža dalis pažeidėjų – ir užsienio piliečiai.

Be to, ši atkarpa iškirtinai nepažymėta – čia sustatyti kelio ženklai informuojantys apie įrengtus greičio matuoklius. Nėra pažymėta, kad čia įrengti sektoriniai greičio matuokliai.

Planuoja naujas vietas

Kol kas Lietuvoje toks ruožas yra vienintelis. Šiuo metu planuojama, kur tokių sektorių galėtų atsirasti daugiau.

„Dabar yra tikslinamos vietos. Tai yra labai sudėtingas ir ilgas procesas. Žinote, jei lėšų būtų daug ir labai daug, tai jų būtų galima įrengti labai daug. Bet kai yra ribotas kiekis pinigų, tai reikia labai labai stiprią analizę padaryti – kur, kokiose vietose fiksuojama daug greičio viršijimo atvejų, kur įvyksta daug avarijų, kur būtent ši priemonė gali turėti didžiausią efektą. Dabar vykdomi tyrimų darbai“, – DELFI teigė N. Abukauskas.

Analizė atliekama, nes kai kuriuose keliuose sektoriniai greičio matuokliai nėra efektyvūs.

„Jei sektoriaus viduryje daug mašinų iš sektoriaus išvažiuoja, tai matavimas netenka prasmės. Tai turi būti tolygus kelias. Iš esmės sektoriaus ilgis neribotas, tačiau reikia logiškumo. Jei mes sektorių įrengtume tarp Vilniaus ir Klaipėdos, užfiksuojame visus ties Vilniumi ir paskui fiksuojame prie Klaipėdos. Toks sektorius netektų prasmės – tikrai mažai yra žmonių, kurie nestabteli ar degalinėje kavos, ar tiesiog pailsėti, ar į WC nueiti. Tai vidutinio greičio matavimas netenka prasmės. Optimaliu atveju ruožas turėtų būti ne ilgesnis nei 10 km“, – sako N. Abukauskas.

Planuojama, kad sektoriniai greičio matuokliai turėtų būti pastatyti kelyje „Via Baltica“, magistraliniuose keliuose A1 (Vilnius – Klaipėda) ir A2 (Vilnius – Panevėžys), Panevėžys – Šiauliai, Šiauliai – Palanga.

„Tai tranzitiniai, ilgų atstumų keliai ir kurie yra daugiau už kitus apkrauti, tad atsiranda daugiau konfliktinių situacijų“, – aiškina N. Abukauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Perkate automobilį? Patarė, kur patikrinti, ar SDK galioja ir kaip neapsigauti (32)

Nauja transporto priemonių savininkų apskaitos sistema startavo gegužės pirmąją ir per mažiau...

Ekspertai pasakė, kuri automobilio dalis nukenčia dažniausiai – žala siekia 300 eurų ir daugiau (4)

Stiklas yra trapiausia automobilio konstrukcijos dalis, kurią pažeisti gali akmenukai, atskrieję...

Perspėjo baisiausiu Lietuvos keliu važiuojančius vairuotojus: dėl kaitros jis deformavosi (176)

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad dėl itin aukštos orų temperatūros...

Priminė, ką elektrinių paspirtukų vairuotojams daryti griežtai draudžiama (14)

Šiltajam metų laikui įsibėgėjant, į gatves išrieda vis daugiau elektrinių paspirtukų. Tačiau...

Akcija „NežVairuok“ moko saugiai vairuoti: skaitydami žinutę avarijos tikimybę padidinate net 23 kartais (1)

Antrąkart organizuojama „Delfi“ socialinė iniciatyva „ NežVairuok “ siekia atkreipti...

Top naujienos

Sureagavo į Nausėdos pasisakymus Briuselyje dėl LGBTQ: Lietuvoje galioja panašus įstatymas kaip Vengrijoje (8)

Briuselyje viešintis prezidentas Gitanas Nausėda užstojo Vengriją, sulaukusią aršios dalies...

Pajūrio verslininkai suka galvas dėl darbuotojų: tenka imtis vilionių (67)

Termometrų stulpeliams pašokus iki rekordinių aukštumų, praėjusį savaitgalį Lietuvos pajūrį...

Po šūvių Pabradėje vietiniai prabilo apie tai, kas vyko naktį: jaučiasi nelabai saugiai (205)

Pabradės gyventoja Žana LNK žurnalistams sakė, kad šiuo metu jaučiasi nelabai saugiai, o...

BBC: Sofijai Sapegai ir Ramanui Pratasevičiui pritaikytas namų areštas Sapegos tėvai: mums šokas (525)

Prieš mėnesį Minske sulaikytai Rusijos pilietei Sofijai Sapegai pritaikytas namų areštas,...

Agne J | D+

Tokios mokyklos nelinkėtų net priešui – vilniečių šeima tapo sistemos įkaite

„ Vilniaus savivaldybė mūsų daugiavaikę šeimą verčia rinktis privačią mokyklą ir kitos...

Galinga stichija siaubė Čekiją: dalis vietovių sulyginta su žeme (21)

Čekijos pietryčiuose susiformavus retai šioje šalyje pasitaikančiam viesului žuvo mažiausiai...

Paulius Gritėnas. O jeigu gyvename dar vieną paskutinę Lietuvos vasarą? (42)

Valstybėms ir jų visuomenėms įprasta susivienyti įvairių simbolinių švenčių, visokiausių...

Pavojinga atmaina plinta: Lietuvoje nustačius pirmus delta atvejus – papildomos skubios priemonės (96)

Lietuvoje nustačius delta atmainos koronaviruso ( COVID-19 ) atvejus, šalyje stiprinama šios...

6 įrenginiai, kurie turi būti jūsų namuose, jeigu norite, kad jie būtų saugūs: kelia būsto vertė ir patrauklumą

Jei tinkamai prižiūrėsite savo namus, jie nepriekaištingai tarnaus ilgą laiką. O jei ateityje...

Susinervino, kad sostinės centrinės gatvės grįstos tokiu grindiniu: važiuoji paspirtuku, o dantys barška architektas turi pasiūlymą savivaldybei (31)

Centrinėse Vilniaus gatvėse esantis granito trinkelių grindinys jau spėjo papiktinti ne vieną...