aA
Nuo lapkričio 1-osios įsigalioja Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimas, kuriuo numatoma nauja prievolė tėvams. Nuo šios dienos visi vaikai, kurių ūgis iki 135 cm, turi būti vežami specialiose kėdutėse, o nesilaikantiems šio nutarimo bus taikomos baudos nuo 20 iki 40 Lt.
Vaikiška kėdutė
© Shutterstock nuotr.

Nors kitose Europos Sąjungos šalyse, kur taikomas šis nutarimas, automobilinėms kėdutėms bei paaukštinimams taikomos lengvatos, tačiau LR Seimas atmetė siūlymą šioms prekėms taikyti mokesčių lengvatą.

„Vairuojančius tėvelius užgrius nemaža finansinė našta, nes automobilinių kėdučių ar paaukštinimų kaina svyruoja nuo 60 iki 500 Lt, - sako Seimo narė Agnė Zuokienė. – Ir nors visi sutaria, kad vaikų saugumas turi rūpėti ne tik jų tėvams, bet ir valstybei, tačiau Seimas atmetė jam pateiktą kitų šalių patirtimi paremtą siūlymą šioms prekėms sumažinti pridėtinės vertės mokestį iki 9 proc.“.

Statistiniais duomenimis 2011 m. eismo įvykiuose žuvo 19 vaikų, iš kurių pusė važiavo automobiliuose, tačiau Vyriausybė iki šiol nebuvo pasiūliusi naujų priemonių, išskyrus skatinimą nešioti atšvaitus, vaikų saugumui užtikrinti. A. Zuokienės teigimu, valstybė pasirinko lengviausią kelią visą naštą už vaikų saugumą sukraudama ant tėvų pečių.

Seimo narė atkreipia dėmesį ir į Susisiekimo ministerijos vangumą informuojant gyventojus. Šis nutarimas aktualus dideliam skaičiui tėvų, nes daugelis vaikų 135 cm ūgį pasiekia tik 10-12 metų, tačiau tėvų mąstymą pakeisti gali būti sunku: „Juk visi iki šiol buvome įpratę, kad vaikai iki 3-4 m. amžiaus turi būti vežiojami kėdutėse, o vyresniuosius galima apsaugoti suaugusiems skirtu saugos diržu. Be to, kas paaiškins, kodėl pasirinktas 135 cm, o ne, pavyzdžiui, 130 cm ūgio limitas?“.

Seimo narės įsitikinimu, išsami informacinė kampanija prieš įsigaliojant naujam nutarimui būtų padėjusi šias problemas įveikti.

Vaikus vežti specialiose kėdutėse jau nuo 1981 m. privaloma Skandinavijos šalyse. Vokietijoje bei Austrijoje šios saugos priemonės privalomos vaikams, kurių ūgis yra iki 150 cm, t.y. iki apytiksliai 11-12 m. amžiaus. Šiose šalyse tėvams, perkantiems saugos priemones, taikomos kompensacijos. Didžiojoje Britanijoje PVM automobilių kėdutėms bei paaukštinimams yra sumažintas 5 proc.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti per lietų: kai kuriuos sustabdo netgi gilesnė bala (16)

Vasaros lietus gali ne tik sugadinti suplanuotas atostogas, bet ir surengti rimtą egzaminą...

Patarė, į ką keliaujantys Lietuvoje turėtų atkreipti dėmesį: kai kuriose sankryžose vairuotojai pasimeta (27)

Ne vienam šie metai bus kitokie dėl kiek kitokių kelionių planų. Užuot keliavę į užsienį,...

Įvažiavimas į sostinės Islandijos gatvę nebus ribojamas

Liepos pradžioje sostinės senamiestyje įsigaliojus kilpiniam eismui vilniečiai pamažu pripranta...

Motociklininkų saugumas eisme: koją kiša ne tik pačių klaidos, bet ir sėdintys automobiliuose (49)

Pirmasis vasaros mėnuo parodė, jog vasara motociklininkams – nedėkinga. Vien birželį įvyko 40...

Paaiškino, kada avarines šviesas įjungti privaloma, o kada už tai galite gauti baudą (86)

Sustoję tai draudžiančioje vietoje, įjungę avarinę šviesos signalizaciją, vairuotojai...

Top naujienos

Pateikė naujausius apsikrėtusiųjų maršrutus: virusas plito koncertuose, baruose ir šermenyse (61)

Epidemiologinei situacijai Lietuvoje vis blogėjant, nuo rugpjūčio 1–osios dienos šalyje vėl...

Skaičius auga: užfiksuota 17 naujų užsikrėtimų koronavirusu, įvežtiniai atvejai – iš dviejų šalių papildyta (80)

Praėjusią parą Lietuvoje užfiksuota 17 naujų koronaviruso atvejų.

Estų pareigūnai skelbia apie prasidėjusią antrąją COVID-19 bangą (15)

Estijoje jau prasidėjo antroji koronavirusinės infekcijos COVID-19 banga, antradienį pareiškė...

Kam dirbti, jeigu galima nedirbant gauti pinigų: pašalpų gavėjai tenkinasi 200 eurų išmokomis

Kam dirbti, jei gali nedirbti ir gauti dar didesnę pašalpą negu lenkdamas nugarą? Apie tokį...

Lietuviai leidosi į kelionę po pasikeitusią Europą: ši išvyka pakeitė mūsų nuomonę apie kaukių nešiojimą (57)

Jau 7 metus keturiese (Žymantas, Arturas, Marius ir Vadimas) keliaujame motociklais. Per tą laiką...

Autobusas rėžėsi į namą, pranešta, kad prispaustas vairuotojas (25)

Antradienį, 7.48 val., Bendrajame pagalbos centre skubiosios pagalbos tarnybų telefono numeriu 112...

Dėl aukšto rango valdininkų statybų kreipėsi net į Skvernelį: kai tokie ryšiai, nieko neįmanoma padaryti (228)

Aukštas pareigas Aplinkos ministerijoje ir energetikos sektoriaus valstybinėje įmonėje einanti...

„Hegelmann Transporte“ vairuotojo istorija: netekęs darbo tapo benamiu nelegalu (234)

Iš nedidelio Tadžikistano kaimo kilęs dviejų vaikų tėvas Mullomaqsudas Homidovas kelis metus...

Viltys dėl koronaviruso žlugo: belaukiant vakcinos – ne itin gražus paveikslas (159)

Virusas – tarsi vasarnamio svečias iš pragaro. Bet kokia likusi viltis, jog koronavirusas ,...

Daiva Bartkienė

Rugpjūčio mėnulio kalendorius: kada ravėti piktžoles, kad jos neatželtų ir pjauti veją, kad neaugtų kada ruoštis sėjai

Rugpjūtis prasideda Mėnulio pilnatimi. Arčiausiai Žemės esantis dangaus kūnas pirmosiomis...

|Maža didelių žinių kaina