aA
Nuo tada, kai savarankiškai važiuojančių transporto priemonių tikimybė tapo realia, dauguma analitikų suskubo pažymėti, kad jų atėjimas gali išspręsti didelę problemą – eismo kamščius, rašo autoevolution.com.
Specialistai ieško būdų, kaip kovoti su spūstimis
© DELFI / Domantas Pipas

Grįsdami šią mintį, jie darė prielaidą, kad vis mažiau žmonių turės nuosavus automobilius, ir kad dalijimasis jais taps norma. Tai reiškia, automobiliai mažiau stovės garažuose, nes tarnaus kitiems žmonėms, kuriems iš tikrųjų jų reikia.

Ką gi, tai skamba tikėtinai, tačiau argumentams stinga logikos: jeigu tam pačiam skaičiui žmonių reikės tiek pat automobilių per tą patį laiką kaip dabar, keliuose bus tiek pat automobilių, net jeigu jie važinės savarankiškai. Sumanymas būtų daugiau žmonių susodinti į mažiau automobilių, o mes turime šį tą, kas daugybę metų tai siūlo – tai vadinama viešuoju transportu.

Yra dar vienas savavaldžių automobilių aspektas, kuris labiau tikėtinai išryškės perkrautose miesto gatvėse: tarpusavyje susietos transporto priemonės ir išmanieji tinklai. Iš lygties išėmus kintamąjį – tai būtume mes, žmonės – ir turint omenyje gebėjimą komunikuoti tarpusavyje, šie automobiliai galėtų laisvai judėti didesniais greičiais ir nuspėjamu būdu. Tai reikštų trumpesnius atstumus tarp jų ir kur kas tobulesnį srauto praeinamumą sankryžose.

Projektavimo konsultantas Donas Elliottas, vadovaujantis „Clarion Associates“ Denveryje, yra įsitikinęs, kad savavaldžiai automobiliai situaciją tik dar labiau pablogins. „Mačiau, kaip kraujas teka žmonėms per veidus, – sakė jis. – Daugybę metų projektuotojai kovojo dėl vieno ar dviejų procentų pokyčio transporto rūšies pasirinkime [kad daugiau žmonių rinktųsi visuomeninį transportą ar dviratį vietoj vairavimo]. Su šia technologija viskas nueis veltui. Tai košmaras.“

Jis baiminasi, kad jei jau nereikės vairuoti, kad galėtum pasinaudoti automobilių dalijimusi mieste, žmonės ne tik toliau naudosis savo transporto priemonėmis, bet ir tie, kurie anksčiau patys nevairavo, pradės naudotis automobiliu.

Architektė ir docentė Shannon McDonald iš Pietų Ilinojaus universiteto yra ateities mobilumo planavimo ekspertė. Ji teigia: „Tai [trys naujosios technologijos: automatika, elektrifikacija ir kolektyvinis mobilumas] visiškai pakeis visuomenę. Manau, tai bus ne mažesnė transformacija nei automobilio atsiradimas.“

Kaip visada, tiesa slypi kažkur per vidurį, tačiau viltis, kad eismo kamščiai netrukus bus praeitis – kaip tai tvirtina kai kurie šių trijų technologijų šalininkai – paprasčiausiai yra tikėjimas iš troškimo. Tai nėra tokia problema, kurią galima būtų išspręsti viena sidabrine kulka. Ar netgi trim.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gelbsti vairuotojus, atvykstančius pamatyti popiežiaus: netoli Vilniaus centro – 3 tūkst. stovėjimo vietų (16)

Šią savaitę pamatyti popiežių Pranciškų Vilniuje ketina dešimtys tūkstančių vilniečių...

Vilniaus centras vairuotojams nepasiekiamas: uždaro pagrindines gatves, nepaisantiems draudimo – baudos žada nuvilkti paliktus automobilius (81)

Popiežius Pranciškus Lietuvoje lankysis savaitgalį , tačiau jau penktadienį Vilniaus...

Prieš popiežiaus vizitą priminė, ką daryti kelyje išvydus automobilį su švyturėliais (68)

Dėl savaitgalį šalyje laukiamo popiežiaus Pranciškaus vizito Vilniaus ir Kauno gatvėse ne tik...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (115)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Perspėja automobilių savininkus: kišenę patuštinti gali net kieme išpurtytas kilimėlis (148)

Realybė rodo, kad dėl atsainaus požiūrio į aplinkosaugą ar taisyklių nežinojimo kai kurie...

Top naujienos

Rusijos scenarijus 2050-iesiems: Kremlius prognozuoja neišvengiamą karą su Vakarais (136)

Susiskaldžiusi Europa , stagnuojančios JAV ir drąsus daugiapolis pasaulis, kuriame Kremlius...

Lietuva užsienio akimis: darbuotojai emigruoja, bet pensininkai lieka (1)

Kad nepatirtų ekonominio nuosmukio, rytinėms ES narėms teks susigrąžinti išvykusius darbuotojus...

Rimvydas Valatka. Išgirsti popiežių Pranciškų pavergto proto šalyje (76)

Kodėl pavergto proto? Juk popiežius Pranciškus aiškiai pasakė, kad „ši tauta iš tiesų...

Baigėsi popiežiaus vizitas Lietuvoje: miniai žmonių – išskirtinis gestas linkėjo tapti vilties švyturiu, atnaujinta 19.00 (1261)

Popiežius Pranciškus sako, kad skaudžią istoriją išgyvenusi Lietuva gali tapti vilties švyturiu...

Sąvartyno gyventojų kasdienybė už 120 eurų: mes nieko nebijome ir jaučiamės kaip viršininkai (91)

Daugiau kaip 20 metų sąvartyne gyvenantys Laima ir Pavelas nesiskundžia: per mėnesį kiekvienas...

Bendžius žaidė kaip rinktinėje – „Rytas“ galingai startavo LKL „Neptūnas“ įmetė 100 taškų (39)

LKL vicečempionas Vilniaus „Rytas“ sekmadienį galingai pradėjo naująjį sezoną ir namuose...

Popiežius Pranciškus Lietuvoje – istorinio vizito akimirkos (10)

Popiežius Pranciškus baigė oficialią savo istorinio vizito Lietuvoje dalį, o rytoj keliaus...

Landsbergis įvertino popiežiaus vizitą: dabar mes turime ir draugą (51)

Sekmadienio vakarą popiežius nacių aukas pagerbė tylia malda buvusiame Vilniaus gete, o sovietų...

Pasiaukojimas dėl meno: įspūdingiausi aktorių pokyčiai dėl vaidmens sukels įspūdį net skeptikams (1)

Aktorių darbas – argi jis sudėtingas? Dauguma mūsų turbūt nekart svajojo apie vaidmenį kine...

Antroji popiežiaus diena: penkios įsimintiniausios citatos (1)

Popiežius Pranciškus sekmadienį aukojo šv. Mišias Kauno Santakos parke , susitiko su kunigais...