aA
Nuo tada, kai savarankiškai važiuojančių transporto priemonių tikimybė tapo realia, dauguma analitikų suskubo pažymėti, kad jų atėjimas gali išspręsti didelę problemą – eismo kamščius, rašo autoevolution.com.
Specialistai ieško būdų, kaip kovoti su spūstimis
© DELFI / Domantas Pipas

Grįsdami šią mintį, jie darė prielaidą, kad vis mažiau žmonių turės nuosavus automobilius, ir kad dalijimasis jais taps norma. Tai reiškia, automobiliai mažiau stovės garažuose, nes tarnaus kitiems žmonėms, kuriems iš tikrųjų jų reikia.

Ką gi, tai skamba tikėtinai, tačiau argumentams stinga logikos: jeigu tam pačiam skaičiui žmonių reikės tiek pat automobilių per tą patį laiką kaip dabar, keliuose bus tiek pat automobilių, net jeigu jie važinės savarankiškai. Sumanymas būtų daugiau žmonių susodinti į mažiau automobilių, o mes turime šį tą, kas daugybę metų tai siūlo – tai vadinama viešuoju transportu.

Yra dar vienas savavaldžių automobilių aspektas, kuris labiau tikėtinai išryškės perkrautose miesto gatvėse: tarpusavyje susietos transporto priemonės ir išmanieji tinklai. Iš lygties išėmus kintamąjį – tai būtume mes, žmonės – ir turint omenyje gebėjimą komunikuoti tarpusavyje, šie automobiliai galėtų laisvai judėti didesniais greičiais ir nuspėjamu būdu. Tai reikštų trumpesnius atstumus tarp jų ir kur kas tobulesnį srauto praeinamumą sankryžose.

Projektavimo konsultantas Donas Elliottas, vadovaujantis „Clarion Associates“ Denveryje, yra įsitikinęs, kad savavaldžiai automobiliai situaciją tik dar labiau pablogins. „Mačiau, kaip kraujas teka žmonėms per veidus, – sakė jis. – Daugybę metų projektuotojai kovojo dėl vieno ar dviejų procentų pokyčio transporto rūšies pasirinkime [kad daugiau žmonių rinktųsi visuomeninį transportą ar dviratį vietoj vairavimo]. Su šia technologija viskas nueis veltui. Tai košmaras.“

Jis baiminasi, kad jei jau nereikės vairuoti, kad galėtum pasinaudoti automobilių dalijimusi mieste, žmonės ne tik toliau naudosis savo transporto priemonėmis, bet ir tie, kurie anksčiau patys nevairavo, pradės naudotis automobiliu.

Architektė ir docentė Shannon McDonald iš Pietų Ilinojaus universiteto yra ateities mobilumo planavimo ekspertė. Ji teigia: „Tai [trys naujosios technologijos: automatika, elektrifikacija ir kolektyvinis mobilumas] visiškai pakeis visuomenę. Manau, tai bus ne mažesnė transformacija nei automobilio atsiradimas.“

Kaip visada, tiesa slypi kažkur per vidurį, tačiau viltis, kad eismo kamščiai netrukus bus praeitis – kaip tai tvirtina kai kurie šių trijų technologijų šalininkai – paprasčiausiai yra tikėjimas iš troškimo. Tai nėra tokia problema, kurią galima būtų išspręsti viena sidabrine kulka. Ar netgi trim.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Eismas rekonstruota „Megos“ sankryža bus leidžiamas dar šiemet (1)

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje...

Draudikai bara tėvus: taip skuba į darbą, kad nesirūpina, kaip paleidžia vaikus prie mokyklų (5)

Nors pirmasis mokslo metų mėnuo baigėsi, prie ugdymo įstaigų rytais dar itin sunku išvengti...

Palygino Lietuvą ir Olandiją: kuo skiriasi keliuose esančios linijos ten ir čia (46)

Keliaudami automobiliu po Europą dažnai palyginame kelių kokybę Lietuvoje ir užsienyje. Kelių...

Rudenį eismo įvykių sumažėja atėjus žieminių padangų sezonui – siūlo jas keisti anksčiau (75)

Nors žiemines padangas vairuotojai turėtų susimontuoti iki lapkričio 9-osios, tačiau dargana bei...

Svarbus pokytis vairuotojams: nuo lapkričio 1-osios sankryžose į dešinę suksime kitaip (260)

Iki šiol papildomų lentelių su žalia rodykle privilegija besidžiaugę vairuotojai turės pakeisti...

Top naujienos

Nuodų katilu virtusi Alytaus įmonė tikrinta ne kartą ir ne du: leidimą veikti gavo net po krūvos pažeidimų (257)

Alytaus padangų perdirbimo įmonėje UAB „ Ekologistika “ kilęs gaisras primena tikrą...

Astrave gyventojų padvigubės: nauji daugiabučiai laukia branduolinės energetikos specialistų iš Rusijos specialiai DELFI iš Astravo (244)

Astravas nuo panašaus dydžio miestelio Lietuvoje skiriasi tik tuo, kad jo viduryje stovi Lenino...

Politikai pavargo nuo Pranckiečio dramos Seime: yra paprastas scenarijus, kuris remiasi pragmatiškais skaičiavimais (260)

„Deja, ponas Pranckietis pasirinko kitą kelią – žaidimą procedūromis, kas veda į niekur arba...

Vertingiausia sutartis Lietuvos istorijoje: rankomis trina ir „Pacers“, ir patys Saboniai

Indianos „Pacers“ klubas patvirtino, kad ilgam pratęsė sutartį su 23-ejų metų 211 cm ūgio...

Gydytoja įvardijo paracetamolio ir ibuprofeno vartojimo klaidas: dėl nežinojimo gresia skaudžios pasekmės (39)

Tikriausiai ne kartą temperatūrai mažinti ar skausmui pašalinti esate vartoję paracetamolį ar...

Norvegijos krona rekordiškai nukrito euro atžvilgiu (81)

Norvegijos krona pasiekė rekordiškai žemą lygį euro atžvilgiu ir viršijo ankstesnį rekordą,...

Kas dešimtas lietuvis per metus praranda po 50 eurų: ar jūs irgi savo pinigus išmetate tiesiog į balą? (17)

Manote, jog 10 euro centų užstatas už pakuotę nėra daug? DELFI atliko eksperimentą, kurio metu...

Socialiniai tinklai ūžia: ar tikrai mokslininkai neklydo paskelbdami Bellą Hadid gražiausia pasaulio moterimi? apklausa (106)

Spalio 17 dieną Bella Hadid ir Beyonce tiesiog ramiai gyveno savo gyvenimus, kol mokslininkai...

Katkus: Karbauskis ir „valstiečių“ partija dabar jau pasiekė dugną ir įgijo daugiau priešų (449)

„Kiekviena Lietuvos valdžia pralaimi kitus rinkimus. Tad ši valdžia pralaimės kitus rinkimus, ir...