Nuo tada, kai savarankiškai važiuojančių transporto priemonių tikimybė tapo realia, dauguma analitikų suskubo pažymėti, kad jų atėjimas gali išspręsti didelę problemą – eismo kamščius, rašo autoevolution.com.
Specialistai ieško būdų, kaip kovoti su spūstimis
© DELFI / Domantas Pipas

Grįsdami šią mintį, jie darė prielaidą, kad vis mažiau žmonių turės nuosavus automobilius, ir kad dalijimasis jais taps norma. Tai reiškia, automobiliai mažiau stovės garažuose, nes tarnaus kitiems žmonėms, kuriems iš tikrųjų jų reikia.

Ką gi, tai skamba tikėtinai, tačiau argumentams stinga logikos: jeigu tam pačiam skaičiui žmonių reikės tiek pat automobilių per tą patį laiką kaip dabar, keliuose bus tiek pat automobilių, net jeigu jie važinės savarankiškai. Sumanymas būtų daugiau žmonių susodinti į mažiau automobilių, o mes turime šį tą, kas daugybę metų tai siūlo – tai vadinama viešuoju transportu.

Yra dar vienas savavaldžių automobilių aspektas, kuris labiau tikėtinai išryškės perkrautose miesto gatvėse: tarpusavyje susietos transporto priemonės ir išmanieji tinklai. Iš lygties išėmus kintamąjį – tai būtume mes, žmonės – ir turint omenyje gebėjimą komunikuoti tarpusavyje, šie automobiliai galėtų laisvai judėti didesniais greičiais ir nuspėjamu būdu. Tai reikštų trumpesnius atstumus tarp jų ir kur kas tobulesnį srauto praeinamumą sankryžose.

Projektavimo konsultantas Donas Elliottas, vadovaujantis „Clarion Associates“ Denveryje, yra įsitikinęs, kad savavaldžiai automobiliai situaciją tik dar labiau pablogins. „Mačiau, kaip kraujas teka žmonėms per veidus, – sakė jis. – Daugybę metų projektuotojai kovojo dėl vieno ar dviejų procentų pokyčio transporto rūšies pasirinkime [kad daugiau žmonių rinktųsi visuomeninį transportą ar dviratį vietoj vairavimo]. Su šia technologija viskas nueis veltui. Tai košmaras.“

Jis baiminasi, kad jei jau nereikės vairuoti, kad galėtum pasinaudoti automobilių dalijimusi mieste, žmonės ne tik toliau naudosis savo transporto priemonėmis, bet ir tie, kurie anksčiau patys nevairavo, pradės naudotis automobiliu.

Architektė ir docentė Shannon McDonald iš Pietų Ilinojaus universiteto yra ateities mobilumo planavimo ekspertė. Ji teigia: „Tai [trys naujosios technologijos: automatika, elektrifikacija ir kolektyvinis mobilumas] visiškai pakeis visuomenę. Manau, tai bus ne mažesnė transformacija nei automobilio atsiradimas.“

Kaip visada, tiesa slypi kažkur per vidurį, tačiau viltis, kad eismo kamščiai netrukus bus praeitis – kaip tai tvirtina kai kurie šių trijų technologijų šalininkai – paprasčiausiai yra tikėjimas iš troškimo. Tai nėra tokia problema, kurią galima būtų išspręsti viena sidabrine kulka. Ar netgi trim.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prieš kelionę su augintiniu: ar apie viską pagalvojote? (3)

Prasidėjęs atostogų sezonas vis daugiau žmonių suvilioja į keliones kartu pasiimti savo...

Draudikai prabilo apie tarp vairuotojų populiarų mitą (19)

Lietuvos keliuose kasmet įvyksta tūkstančiai avarijų. Deja, eismo įvykių kaltininkai ne visuomet...

Skęstantis automobilis: kaip iš jo išsigelbėti (10)

Nesuvaldžius automobilio galima nulėkti tiesiai į vandens telkinį. Gelbėtojai sako, kad tokiems...

Ar mokate tinkamai važiuoti greitėjimo ir lėtėjimo juostose? (22)

Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir...

Siūlo, kaip priversti jaunus vairuotojus padėti telefonus į šalį (14)

Priversti jaunus žmonės, sėdusius prie vairo , padėti į šalį savo išmaniuosius –...

Top naujienos

Karbauskio išviešintas Urbšys: Tomas Dapkus tiesiog mane informuodavo, jei kas blogai (24)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) lyderis Ramūnas Karbauskis teigė...

Palygino kainas Lietuvoje ir Portugalijoje: lietuviai neturėtų skųstis (32)

Tūkstančiu eurų per mėnesį papilnėjanti piniginė – įprastas ir orus portugališkas...

Prabilo pasikėsinimą nužudyti išgyvenusi Julija Skripal: man pasisekė, kad esu gyva

Julija Skripal pirmą kartą prabilo viešai po pasikėsinimo į jos ir jos tėvo gyvybę 2018 metų...

Dalia Grybauskaitė – apie „paskolas dėžutėse“, VSD pažymas ir „Agroverslo“ susiliejimą su politika išskirtinis interviu (708)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė mano, kad teisėsauga turi labai atsargiai galvoti, kokius slaptus...

„Žalgirį“ premijomis motyvavęs Motiejūnas paslapčia pildo galimų naujokų sąrašą (26)

Neįtikėtinai sėkmingas „Žalgirio“ sezonas suteiks klubui tvirtą finansinį pagrindą, kuris...

Karbauskis atrėžė Grybauskaitei: į prezidentūrą iki rinkimų kojos nekels (926)

„Valstiečių žaliųjų“ lyderis Ramūnas Karbauskis užbrėžė raudoną liniją santykiuose...

Miegojo šalia agentūros durų, kol gavo svajonių darbą (3)

Filmų kūrėjas, fotografas, kūrybininkas Danielis Soares taip norėjo dirbti reklamos versle, kad...

Idėjos šios vasaros vestuvėms iš karališkosios puotos stilistės verdiktas (1)

Nieko nesitikėjau iš šių karališkųjų vestuvių, todėl natūraliai nebuvo ir jokios staigmenos...

Pridėtinio cukraus atsisakiusi Agnė Kulitaitė: trys spurgos „vienu mauku“ man prilygdavo juokui

Socialiniuose tinkluose išgarsėjusi Agnė Kulitaitė ryžosi eksperimentui: pasitikdama vasarą...

Pasitikrinkite: išskyrė 5 neįprastus simptomai, išduodančius širdies ligas (5)

Pagal mirtingumą nuo širdies ir kraujagyslių ligų Lietuva užima labai aukštas pozicijas, o ir...