aA
Draudikai pastebi, kad dėl vasarą pasikeitusių įstatymų Lietuvos keliuose mažėja „automobilių-frankenšteinų“, tačiau kartu daugėja ir sukčiavimo atvejų.
Avarijos Klaipėdoje: BMW - Audi, Peugeot - VW Golf
© DELFI

Draudimo bendrovė BTA skaičiuoja, kad nuo liepos 1 d. „nurašė“ 189 automobilius, t.y. jų savininkams buvo apmokėtos automobilio rinkos vertės žalos, o automobiliai pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimą buvo pripažintos nebetinkamais eksploatuoti.

Pagal minėtas pataisas, kad turtas neberemontuojamas, kai būtinos išlaidos sudaro 75 proc. ar daugiau turto vertės. Draudikai apie tai privalo pranešti Kelių transporto priemonių registrui. Tokių transporto priemonių registracija automatiškai panaikinama be teisės grįžti į Lietuvos viešąjį eismą. Ši pataisa galioja tik taikant privalomąjį transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės draudimą ir skaičiuojama tik nukentėjusiajam, o kasko arba įvykio kaltininkui ji negalioja.

„Įsigaliojusios Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo pataisos gali sukelti ir kontraversiškų situacijų. Prisiminkime, Lietuvoje daugiausiai eksploatuojamos 12-14 metų transporto priemonės, kurių vertė rinkoje yra labai maža. Joms menkiausias remontas, toks kaip durelių ar buferio perdažymas po subraižymo, gali viršyti žalos nustatymo ir mokėjimo taisyklėse numatytą limitą, nors iš tiesų tai nebūtų kritinis gedimas, po kurio ji galėtų būti traktuojama kaip nesaugi viešajame eisme. Kita kontraversiška situacija gali nutikti, jei jūsų automobilis yra visiškai naujas, ir jo remonto sąnaudos bus didelės ir galimai sieks įstatyme numatytą ribą. Remiantis atnaujinto įstatymo taisyklėmis, toks automobilis tampa nebesaugus kelyje, bet praktiškai – visiškai nebūtinai“, – teigia Ekspertizių skyriaus vadovas-vyriausiasis ekspertas Andrius Žiukelis.

Pasak A. Žiukelio, brangių automobilių savininkai neretai daro viską, kad tik pakeltų jau nustatytą jų transporto priemonės rinkos vertę. Pasitaiko atvejų, kai klientai bando įrodyti, kad jų transporto priemonė yra brangesnė nei yra iš tikrųjų, todėl jos remontas yra prasmingas.

Kaip teigia A. Žiukelis, per mėnesį BTA pagal įsigaliojusį įstatymo pakeitimą vidutiniškai „nurašo“ apie 100-ą automobilių, prognozuojama, kad per metus bus nurašyti, kaip nebetinkami eksploatuoti, apie 1200.

Pasak eksperto, įstatymas turi ne vieną spragą, tad išmanūs lietuviai greitai atrado būdą, kaip sėkmingai šitą įstatymo pakeitimą apeiti. Pagal sudarytą schemą, Lietuvoje pripažintas kaip netinkamas eksploatuoti automobilis yra parduodamas, o tokį automobilį suremontuotą nugabena užregistruoti į užsienio šalį. Ten automobiliui atliekama techninė apžiūra ir parūpinami visi reikiami dokumentai. Kai visi dokumentai legaliai sutvarkyti, ta pati transporto priemonė oficialiai vėl parduodama jos buvusiam savininkui, o Lietuvoje registruojama kaip naujai nupirkta iš užsienio šalies ir toliau sau gali riedėti šalies keliais.

Kita sukčiavimo forma – tokių automobilių pardavimas Lietuvoje. Savininkui pardavus į eismo įvykį patekusią, apgadintą transporto priemonę, kuri pripažinta nebetinka eksploatuoti, bei nuslėpus šį faktą, jos naujasis savininkas galėtų apie tai sužinoti tik bandydamas ją registruoti. Todėl nuo šiol, perkant naudotą automobilį, verta pasitikrinti „Regitroje“, ar norima įsigyti transporto priemonė yra tinkama eksploatuoti Lietuvoje.

Pasak specialisto, šis įstatymas naudingas tuo, kad kai kurie stipriai sugadintų automobilių šeimininkai turės progą dar kartą susimąstyti, ar tikrai verta už draudimo bendrovės sumokėtą išmoką – už likutinę transporto priemonės vertę – bandyti atstatyti automobilį, neretai tai atliekant pigiai ir nekokybiškai, rizikuoti ją naudojant viešajame eisme. Šiuo metu neretai iš naujų brangių automobilių, patekusių į eismo įvykius, automobilių meistrai sukuria tikrus „automobilius-frankenšteinus“, sulipdydami juos iš kelių dalių. Tokiuose nesaugiose transporto priemonėse nelieka oro pagalvių bei saugumo sistemų, nors atrodo jie dažnai įspūdingai. Draudikai įsitikinę, kad naujosios įstatymo pataisos naikina šiuos „pavojus ant ratų“ iš mūsų kelių, tačiau naujojoje pataisoje yra likę daug spragų, kurias derėtų ištaisyti.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (22)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (118)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Šiltos žiemos išlepintus vairuotojus sutrikdė sniegas: ką daryti, kad kelionė nesibaigtų griovyje (3)

Besibaigianti kalendorinė žiema į Lietuvą netikėtai sugrąžino sniegą bei apledėjusius kelius....

Top naujienos

Specialistė papasakojo apie permanentinio makiažo tragedijas: viena medžiaga net gali sukelti vėžį (36)

Stovėdamas parduotuvėje nevalingai užsižiopsai į greta stovinčios moters veidą. Iš pradžių...

Kelionė su deportuojamu lietuviu – kaip siaubo trileris: kai kurie keleiviai net atsisakė skristi (117)

Keliaujant lėktuvu bendrakeleivių nepasirinksi ir vidury kelio neišlipsi, todėl orlaivyje...

Po konflikto namuose Agnė Zuokienė dalijasi keistais prisiminimais (414)

Antradienį į Agnės ir Artūro Zuokų namus vyko policija dėl buitinio smurto atvejo....

Gentvilas apie Bako pateiktą informaciją: situacija atrodo nuodinga kai kurių saugumo institucijų atžvilgiu

Buvęs Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Vytautas Bakas pateikė naujos...

Šiluma nesitrauks – termometrų stulpeliai kils iki 7 laipsnių (11)

Naktį kritulius į daugelį šalies rajonų atnešę debesys pirmoje dienos pusėje dar išsilaikys...

Čempionų lyga: smūgis Mourinho pragmatizmui ir Italijoje suvarpytas „Valencia“ vartų tinklas (2)

UEFA Čempionų lygos aštuntfinalį sėkmingai pradėjo „Leipzig“, Anglijoje 1:0 įveikęs...

Aurimas Kuckailis

Apie vyrų gyvenimo prasmę: paskutinį dvidešimtmetį su vyrais – kažkas negerai (16)

„Šiuolaikinėje šeimoje moterys yra stiprios. Vyrai sako, kad jos turi tapti silpnesnės,...

Feisbuke plinta #metoo liudijimai apie garsų fotografą: dalijamasi šokiruojančia patirtimi „Delfi“ prabilo dar viena galimai nukentėjusioji (315)

Pastarąsias dienas socialiniuose tinkluose netyla tema, kurioje šmėžuoja fotografo Iridijaus...

Prasta idėja: pasaulio čempionato dalyves išgąsdino už šaudyklos pasirodęs „mirtininkas“ (15)

Italijoje vykstančiose planetos pirmenybėse dalyvaujančios Norvegijos biatlono rinktinės atstovai...

Marija Serbintaitė. Kodėl „boba su kiaušais“ – visai ne komplimentas

Tu gali būti bet kuo! Kiek kartų tai sakome savo mergaitėms? Sakysi dažnai, gerai, džiaugiuosi....

|Maža didelių žinių kaina