Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, ekspertai sutinka, aiškesnės tvarkos reikėjo seniai. Tačiau, ar naujas Valstybinės kelių transporto inspekcijos patvirtintas reikalavimas išspręs tarp servisų ir klientų kylančius konfliktus ir apsaugos vartotojus?

Prisitaikyti turės visi

Nauji reikalavimai, pasak bendrovės „Melga“ prekybos direktoriaus Tado Kuliešiaus, įves daugiau aiškumo. Iki šiol kiekvienas autoservisas ar „garažas“ galėjo pats nuspręsti, ar pasirašyti transporto priemonių remonto aprašus. Vieniems užtekdavo tik žodinio susitarimo, kiti jau ir ankščiau pasirašinėdavo dokumentus.

„Mes ir anksčiau su klientais sudarinėdavome sutartis. Tačiau šis naujas reikalavimas, įpareigojantis kiekvieną kartą sužymėti visus remonto darbus ir etapus, padės išvengti nesusipratimų, galinčių kilti dėl nesusikalbėjimo.

Automobilių remontas – tokia sritis, kurioje retai iš anksto galima užtikrintai žinoti, kas yra sugedę. Jo eigoje dažnai tenka atrasti naujų gedimų ar atlikti papildomų paslaugų. Tai įpareigos ir servisus, ir klientus aiškiai susitarti, kas bei kaip bus daroma“, – pažymi T. Kuliešius.

Detali remonto darbų istorija pagelbės ir patiems mechanikams, kuriems neretai tenka susidurti su kolegų atliktais darbais – bus aiškiau, kas ir kaip buvo daryta, ką dar reikia taisyti.

Anot automobilių priežiūros eksperto, šie pokyčiai stipriausiai paveiks nelegaliai arba netvarkingai dirbančias remonto dirbtuves. Būtent jose kildavo daugiausiai konfliktų, kai, susitarus žodžiu, darbai būdavo atliekami netinkamai, ne iki galo arba nenumatytai padidinant sąskaitas.

„Priešintis naujam reglamentui ir paraiškų pildymui gali tik tie servisai ar mechanikai, kurie iki šiol dirbo neskaidriai. Nemanau, kad pokyčiais siekiama ką nors priverti atsisakyti verslo ar užsidaryti, veikiau, jais bandoma civilizuotai sumažinti konfliktų ir nelegalaus darbo kiekius“, – svarsto T. Kuliešius.

Tikisi dar griežtesnių reikalavimų

Atsižvelgdamas į kitų Europos Sąjungos šalių praktiką, pašnekovas tikisi, kad reikalavimų autoservisams tik daugės. Tačiau ne darbo atlikimui, o aplinkosaugai bei darbo saugai.

„Šiuo metu egzistuoja didelė ekologijos problema. Remonto darbus gali atlikti ir patentus išsipirkę asmenys, ir autorizuoti autoservisai. Tačiau tik pastarieji yra tikrinami aplinkosaugos tarnybų. Individualiai dirbantys mechanikai tam tikra prasme gali daryti ką nori ir kur nori. Tikiuosi, kad ilgainiui atsiras griežtesni priešgaisrinės signalizacijos reikalavimai“, – teigia T. Kuliešius.

Remonto metu susidaro daug kenksmingų automobilinių atliekų. Anot specialisto, tik maža dalis filtrų, amortizatorių, akumuliatorių, alyvos ar tepalų yra tinkamai utilizuojama: „Atsižvelgiant į parduotų ir supirktų tepalų statistiką, panašu, kad nei pusė jų nesugrįžta tvarkymui ar saugojimui. Kol visi mechanikai nebus reguliariai tikrinami, aplinka kentės“.

Vartotojas aiškiai žinos, ką renkasi

Aukštesni reikalavimai padės vartotojui pasirinkti, į ką kreiptis ir ko tikėtis. Problemos kyla ir dėl to, kad sutaupyti norintys klientai kreipiasi į pigesnius, tačiau neretai diagnostikai ar remontui tinkamos įrangos neturinčius servisus.

„Kiek man žinoma, Vokietijoje išvis draudžiama teikti remonto paslaugas, jeigu tam neturi tinkamos įrangos. Statistika rodo, kad stabdžių gedimai yra viena pagrindinių mechaninių autoįvykių priežasčių. Šiuolaikinė technika leidžia efektyviai patikrinti stabdžių sistemą, tačiau ne visiems servisams, tuo labiau „garažams“, ji įperkama.

Nauji aprašų reikalavimai leis vartotojui matyti ir pasirinkti, kaip bus atliekama apžiūra – detalia diagnostika ar „saulutėmis“, užtraukus rankinį“, – pažymi T. Kuliešius.

Saugiau jausis ne tik vartotojai

Įmonės atstovas pažymi, kad nauji reikalavimai apsaugos ne tik nukentėjusius vartotojus, tačiau ir paslaugos teikėjus, kuriems taip pat tenka susidurti su nesąžiningais klientais. Privaloma dokumentų pildymo tvarka privers visus dėmesingiau juos pildyti.

„Pasitaiko ne tik gudraujančių „kolegų“, tačiau ir klientų. Yra žinomų atvejų, kai klientas, pastebėjęs, kad nepažymėtas gedimas, apkaltino servisą ir pareikalavo tariamos žalos atlyginimo arba nemokamo taisymo. Norėdami apsisaugoti nuo tokių nesklandumų, mes dar anksčiau pradėjome filmuoti patalpas“, – atskleidžia T. Kuliešius.

Jokie dokumentai negali panaikinti žmogiškosios ar diagnostikos klaidos faktoriaus, tačiau naujas reglamentas abiems pusėms padės aiškiai numatyti remonto darbus, eigą ir kaštus – į dokumentą neįtraukti ir neaptarti darbai negalės būti vykdomi arba neprivalės būti apmokėti.

„Galiausiai, konfliktų arba pakartotinio gedimo atveju, klientas galės drąsiai kreiptis į vartotojų teisių apsaugos tarnybą, o vėliau ir į teismą. Teisme aprašai veiks kaip galiojantys dokumentai. Lygiai taip pat neteisingai apkaltintas servisas turės rašytinius darbo proceso įrodymus“, – apibendrina T. Kuliešius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (112)