aA
Daugiausiai nakties metu įvykstančių įskaitinių eismo įvykių – tokių, kuriuose sužalojamas ar žūsta eismo dalyvis – sukelia jauni, 18-27 m. amžiaus vairuotojai. Jie yra atsakingi už 2 iš 5 naktį įvykusių eismo nelaimių, rodo didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“ atlikta įskaitinių eismo įvykių analizė.
Avarija
© DELFI

„Pernai tamsiu paros metu įvyko beveik 850 įskaitinių eismo įvykių, iš kurių 40 proc. sukėlė jauni vairuotojai – iki 28 metų amžiaus. Šios amžiaus grupės vairuotojai tokias nelaimes sukelia dukart dažniau nei 28-50 metų vairuotojai ir net 4-10 kartų dažniau nei 50-mečiai ir vyresni vairuotojai.

Žinoma, nakties metu proporciškai keliuose važinėja daugiau jaunimo, tačiau nepalankią statistiką labiausiai lemia tai, jog jauni vairuotojai linkę labiau rizikuoti, renkasi didesnį greitį, yra mažiau atsargūs kelyje. Tamsiu paros metu tai itin pavojinga, nes matomumas prastesnis, dėl nuovargio sumažėja budrumas“, – pastebi Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius.

Jis atkreipia dėmesį, kad ne tik tamsiu, bet ir šviesiu paros metu jauni vairuotojai dažniau tampa eismo įvykių, kuriuose sužalojami ar žūsta eismo dalyviai, kaltininkais.

„Išanalizavę pastarųjų ketverių metų įskaitinių eismo įvykių kaltininkų profilį pastebėjome, kad kuo vyresnis vairuotojas, tuo rečiau jis sukels eismo nelaimę. Skirtumai tarp 20-mečių ir 60-mečių vairuotojų rizikingumo skiriasi kelis kartus. Pagrindinės priežastys – jaunuoliai renkasi per didelį greitį, priima nepamatuotai rizikingus sprendimus kelyje, dažniau surizikuoja sėsti už vairo išgėrę“, – aiškina A. Juodeikis.

„Lietuvos draudimo“ duomenimis, 18-27 m. vairuotojai sukelia ne tik daugiau įskaitinių eismo įvykių, bet ir avarijose padaro didesnių materialinių nuostolių. Vidutinė jauno vairuotojo padaryta žala siekia 767 eurų ir tai yra 20 proc. daugiau, nei vyresnių negu 28 m. vairuotojų sukeltų avarijų žala.

A. Juodeikis priduria, kad žymiai svarbiau nei finansiniai nuostoliai yra žmonių sveikatai padaromi padariniai. Jauni vairuotojai gerokai dažniau nei vyresnieji dėl neatsakingo vairavimo sukelia tragiškus įvykius, turinčius ilgalaikių sveikatos sutrikdymų ar nusinešančius gyvybes.

Lietuvos policijos duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį tamsiuoju paros metu įvyko 292 įskaitiniai eismo įvykiai (9,9 proc. mažiau nei per atitinkamą laikotarpį pernai), buvo sužeisti 372 eismo dalyviai (+1,1 proc.), o žuvo – 41 (-19,6 proc.). Maždaug pusė įskaitinių eismo įvykių Lietuvoje įvyksta tarpusavyje susidūrus keliems automobiliams, apie penktadalis – automobiliui užvažiavus ant pėsčiojo.

Europos Sąjungos duomenimis, Lietuva yra viena šalių, kuriose įvyksta daugiausiai nelaimių kelyje – žuvusiųjų skaičius eismo įvykių metu milijonui gyventojų yra 51 proc. didesnis nei Europos Sąjungos vidurkis. Lietuvos automobilių kelių direkcija yra suskaičiavusi, kad 2013 m. žala dėl eismo įvykių Lietuvos ekonomikai sudarė 354 mln. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (15)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (28)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

B. Vanagas parodė, kaip pasitikrinti, ar automobilyje sėdite taisyklingai – svarbiausia ne patogumas (21)

Taisyklingas automobilio valdymas prasideda nuo taisyklingos sėdėjimo pozicijos. Tik sėdėdami...

Priminė vairavimą lengvinančią sistemą, kurią važiuojant per lietų geriau išjungti (35)

Važiuojant 90 km/val. greičiu keliu, ant kurio – vieno centimetro vandens sluoksnis, slystelėti...

Vairuotojus įspėja apie plikledį: priminė, kurios vietos pavojingiausios (5)

Lapkričiui nebūdingus ganėtinai šiltus orus, teigia sinoptikai, netruks pakeisti šaltukas. Jau...

Top naujienos

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (582)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (8)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (233)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Tenerifėje atostogavęs lietuvis apie salai smogusią stichiją: sakė, kad tai – anomalija (5)

„Tai ne eilinis įvykis, nes anomalija ne bet ką vadina“, – taip savaitgalį šėlusią...

Kitokie pasikalbėjimai. Mantas Katleris su Nagliu Bierancu (237)

„ Kitokie pasikalbėjimai “ — portale DELFI! Jau lapkričio 20 dieną DELFI TV žiūrovai ir...

Gyvai / Paskutinė galimybė pelnyti tašką Tautų lygoje: Serbija – Lietuva (36)

Lietuvos futbolo rinktinė baigia kovas debiutiniame Europos tautų lygos turnyre rungtynėmis...

„Žalgirį“ CSKA pasitiko netikėtai vėsiai, bet su komplimentais specialiai Krepšinis.lt iš Maskvos (3)

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai antradienio vakarą surengė pirmąją treniruotę Maskvoje prieš...

Vadina sukčiavimu: vilnietis pakraupo sužinojęs, kiek kainavo tetos kelionė taksi (7)

Praėjusią savaitę DELFI perskaičiau pasipiktinusios pilietės tekstą apie Vilniaus taksi...

Švedai šiurpsta: rado schemą, kaip šiukšlėm pripažintos mašinos Lietuvoje grįžta į kelius (399)

Skandinavijos šalyse į automobilius, importuotus iš Lietuvos, žiūrima ypač įtariai, ir ne be...

Prieš savaitę darytas paskutinis Nekrošiaus interviu: mirties nuojautos tuomet nebuvo (21)

Paskutinysis, dar niekur neskelbtas genialaus teatro režisieriaus Eimunto Nekrošiaus interviu,...