Vairavimo instruktorius ir motociklininkas Algirdas Radzevičius teigė, kad visų prima reikėtų įsiminti, kad automobilių ir motociklų saugumas skiriasi, todėl atitinkamai reikėtų vertinti ir saugų greitį. Vairavimo mokytojas pripažino, kad dažniausiai leistinu greičiu važiuoti būna saugu, tačiau intensyvėjant eismui ar keičiantis oro sąlygoms jį reikia sumažinti.

„Jei 60 km/val. važiuosite automobiliu ir pateksite į avariją, tikėtina, kad automobilis sugers smūgį. Jei tokiu greičiu į eismo įvykį patektų motociklininkas, jam smūgis gali būti mirtinas. Tai reikėtų prisiminti ir nepervertinti savo gebėjimų“, – sakė A. Radzevičius.

Įvertinkite kelio būklę

Motociklininkas aiškino, kad važiuojant pirmiausia reikia įvertinti kelio dangos būklę – atkreipti dėmesį į nelygumus, drėgmę ir įšalą. A. Radzevičius pabrėžė, kad būtent tada, kai lauko temperatūra svyruoja apie 0 laipsnių, kyla didžiausias pavojus.

Motociklininkai

„Lauko temperatūrai priartėjus prie neigiamos, gali susidaryti sunkiai pastebimas ledukas, asfaltas gali atrodyti visiškai sausas, tačiau dėl esančio įšalo motociklas nesunkiai gali slysti. Tokiame kelyje pasirinktas greitis – labai svarbus“, – patarimais dalinosi motociklininkas.

Patikrinkite padangas

Vairavimo mokytojas patarė prieš išvažiuojant į gatves įvertinti ir padangų būklę bei neskubėti motociklo „apauti“ vasarinėmis padangomis. Motociklo sukibimas su keliu yra dar vienas veiksnys, į kurį negalima numoti ranka renkantis saugų greitį. Jei protektorius nusidėvėjęs, mažesnis nei 0,8 mm, ar padangos yra senos, kai kuriais atvejais net ir leistinas greitis bus per didelis.

„Jei eismo ar oro sąlygos keičiasi, motociklų vairuotojai turėtų neprarasti budrumo ir sveiko proto. Viskas ateina su patirtimi, tačiau reikia stengtis ją sukaupti saugiai“, – aiškino motociklininkas, pridūręs, kad jeigu susiduriama su situacija, kurioje stokojama patirties, pavyzdžiui, prapliumpa smarki liūtis, o kaip važiuoti tokiomis oro sąlygomis saugiai neaišku, geriau sustoti ir palaukti, kol sąlygos pagerės, o vėliau paprašyti pasidalinti patirtimi kitų, labiau patyrusių, motociklininkų.

Pabrėžiama ir tai, kad motociklai dažniausiai yra nemažai galios turinčios transporto priemonės, su kuriomis reikia mokėti išlaikyti balansą. Be to, saugaus eismo žinovai akcentuoja, kad motociklininkai yra mažiau apsaugoti nei automobilių vairuotojai, todėl jiems ypatingai svarbu tinkmamai pasirinkti saugų greitį, kuris atitinka ir oro sąlygas konkrečiu momentu, ir turimus įgūdžius.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)