aA
Kaune vykstančioje tarptautinėje eismo psichologų konferencijoje „Regitros“ atstovas Saulius Šuminas pabrėžė, jog tam, kad į eismą patektų tinkamai pasirengę jauni vairuotojai, turime skirti daugiau dėmesio jų elgsenai. Būtent psichologinis pasirengimas yra gerokai svarbesnis nei tik gebėjimas mechaniškai valdyti automobilį.
Avarija Geležinio Vilko gatvėje
Avarija Geležinio Vilko gatvėje
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Neretai manoma, kad vairuotojų įgūdžių stoka yra pagrindinė eismo įvykių priežastis. Tačiau tai tik – gajus mitas. Daugiau nei 90 proc. avarijų kelyje įvyksta dėl vairuotojų klaidos ir dėl to kalti ne įgūdžiai, o netinkama vairuotojų elgsena. Kaip pavyzdys: eismo įvykio priežastis yra ne tik alkoholio vartojimas, bet ir sprendimo priėmimas vairuoti išgėrus.

„Dažniausiai mes linkę manyti, jog jei vairuotojas sukelia avariją, jis nemoka vairuoti. Tačiau tai nėra visiška tiesa. Gerai paanalizavę eismo įvykį, išsiaiškintume, jog vairuotojas kur nors skubėjo, galbūt buvo susierzinęs ir būtent tai lėmė jo neatidumą kelyje. Kitaip tariant, tai yra jo elgsenos pasekmė“, – teigia S.Šuminas.

Kas vyksta, kai vairuojame pikti

„Regitros“ atstovas kviečia į tam tikrą savęs išbandymo testą. Atkreipkite dėmesį į save, kai vairuojate įpykęs. Greičiausiai pastebėsite, jog laikotės gerokai mažesnio atstumo nuo kitų automobilių, ko nedarote įprastai. Dėl to yra kalta agresija, kuri pasireiškia visur, įskaitant ir vairavimą. Ji paskatina vairuotoją labiau paspausti greičio pedalą, nardyti tarp automobilių ir kt.

„Pyktis, stresas, siekis dominuoti ir kitos panašios emocijos yra nesąmoningi, tačiau turime suprasti, jog vairuotojų mokymas turi apimti ir psichologinius dalykus. Jauni vairuotojai savo vairavimu nori kam nors padaryti įspūdį, jiems yra gerokai sunkiau atsispirti kitų įtakai, dėl to dažnai priima daug neteisingų sprendimų“, – įsitikinęs S. Šuminas.

Kitose šalyse taikoma praktika

Šveicarijoje taikoma įdomi praktika tiems, kurie tris kartus neišlaikė vairavimo egzamino. Jie privalo pasikonsultuoti su profesionaliu psichologu, kartu analizuoti klaidų priežastis ir išsiaiškinti, kodėl nepavyko išlaikyti egzamino.

Nepatyrę vairuotojai linkę save pervertinti. Būtent dėl šios priežasties kitose šalyse prieš praktikos egzaminą privaloma užpildyti savęs vertinimo anketą, kurią po egzamino peržiūri egzaminuotojas. Tai veikia kaip tam tikra žmogaus paskatinimo priemonė vertinti savo gebėjimus objektyviai. Svarbu suprasti, ar žmogus teisingai vertina savo gebėjimus ir žino, kas yra jo stiprybės ir silpnybės.

„Mes esame įsitikinę, jog žmonės yra skirtingi, su skirtingais gebėjimais ir ne visiems galima taikyti tą patį standartą, todėl reikia sudaryti galimybę rinktis. Būtent dėl šios priežasties dar praėjusiais metais atsisakėme aikštelių ir B kategorijos siekiančius vairuotojus egzaminuojame tik realaus eismo sąlygomis. Svarbu, kad jie išmoktų realiai vertinti savo galimybes ir pagal tai priimtų tinkamus sprendimus bei pasirinktų, kaip jiems patogiau statyti automobilį, o ne darytų taip, kaip mes pasakome“, – sako „Regitros“ atstovas Saulius Šuminas.

Regitra“, suprasdama psichologijos svarbą vairavimo procese, yra pasirašiusi sutartį su Vytauto Didžiojo universiteto eismo psichologėmis, kurios parengė egzaminuotojų testavimo sistemą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (21)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (2)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (6)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Lietuvoje – dar 24 koronaviruso atvejai  iš viso – 382 užsikrėtę (209)

Sveikatos apsaugos ministerija skelbia, kad koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 382....

Rusijos sostinėje – nerimo ženklai: Maskvoje paslapčia telkiami Putinui lojalūs kariai (309)

Šimtai kolonomis į Maskvą judančių autobusų, pažymėti „atsargiai – vaikai“. Tokius...

Lietuvos ambasadorė Kinijoje: mums dar labai pasisekė – sandėliai tiesiog iššluojami

Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė teigia, kad vėliausiai pirmadienį Lietuvą pasieks...

Nušalintas Kauno klinikinės ligoninės vadovas: aš nieko blogo nepadariau sprendimą vadina politizuotu (836)

Nuo pareigų nušalintas Kauno klinikinės ligoninės vadovas Albinas Naudžiūnas sako, kad...

Tomas Sinickis. Ne pramogų pasaulėlio oligarchėliams šiuo metu labiausiai reikia pagalbos (196)

Susirūpinęs kultūros žmonių padėtimi, vakar naktį, apie 01:00 val., parašiau redaktorei...

Atkakliausius auklės baudomis: prie jūros traukia būriais, klesti prekyba iš automobilių (887)

Perspėjimai nesibūriuoti viešose vietose skamba jau ne vieną savaitę, tačiau vienas aikšteles...

Italijoje ir Ispanijoje – rekordiškai daug mirčių, Trumpas pasitelkė karo atvejais numatomus įgaliojimus (92)

Pasaulyje nenumaldomai augant naujuoju koronavirusu užsikrėtusių žmonių skaičiui, Italijoje...

Iš Arkties atplūsta šaltas oras: laukia sniegas ir stiprūs vėjo gūsiai (30)

Gražūs, šilti orai viliote vilioja į lauką. Tačiau šias viliones greitai nuslopins smarkiai...

Sporto medicinos gydytojas: cholesterolis nėra blogas, vanduo gali pakenkti, o keto dietos efektas – iliuzija (1)

2 litrų vandens per parą gerti nereikia, sulčiaspaudę galite išmesti, o laikydamiesi išgirtosios...

Po pakartotinių neigiamų koronaviruso atsakymų, į darbą grįžta apie 30 Panevėžio medikų (28)

Trisdešimties iš 51 mediko, buvusių karantine po Panevėžio ligoninėje pacientui nustatyto...

|Maža didelių žinių kaina