Vairuojantieji automobilius, varomus suskystintomis naftos dujomis (LPG), degalams išleidžia mažiausiai – šiuo metu litras dujų ir benzino kainos vidutiniškai skiriasi daugiau nei porą litų. Vis dėlto kai kurie tokiais automobiliais važinėjantys vairuotojai degalinėse pastebi keistų dalykų.
© Shutterstock nuotr.

DELFI redakcijai parašęs skaitytojas pasakojo, kad jis atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuvos ir užsienio degalinėse į tą patį baką galima įpilti skirtingą kiekį dujų. Vyras metus dirbo Vokietijoje ir svečioje šalyje važinėjo savo automobiliu. Jam teko dujas pilti Lietuvoje, Lenkijoje ir Vokietijoje.

„Mano automobilio dujų įrangos balionas turi apsauginį slėgio vožtuvą: į balioną neįmanoma pripilti daugiau nei 45 litrų dujų, pasiekus šį kiekį vožtuvas užsidaro. Taip parašyta dujų techniniame pase. Tačiau tiek Lietuvoje, tiek Lenkijoje pilantis įvairiose degalinėse išeina pripilti tarp 55-59 litrų dujų, iki vožtuvo užsidarymo. Vokietijoje bet kurioje degalinėje daugiau nei 45 litrų pripilti neįmanoma – kaip ir turėtų būti, vožtuvas užsidaro tiksliai, skiriasi nebent skaičiai po kablelio“, – pasakojo vairuotojas.

Rodos, būtų galima džiaugtis, kad Lietuvoje, kur degalų kainos mažesnės, pavyksta į baką sutalpinti daugiau dujų, tačiau jis pastebėjo, kad su pilnu baku nuvažiuoja tiek pat, nepaisant to, ar degalai buvo „vokiški“, ar „lietuviški“.

„Važiuodavau daug kartų ir skirtingais metų laikais. Mano automobilis nėra naujas, o dujų įrangai – apie 4 metai, ji ketvirtos kartos, reguliariai prižiūrima. Buvau net užsukęs pas dujininkus, nes galvojau kad kažkas negerai su mano įranga. Tačiau vis tiek Lietuvoje prisipilu apie 55 litrus dujų, važiuoju per Lenkiją, ten tas pats, o tik kirtus sieną su Vokietija mano dujų balionas staiga „sumažėja“ ir tiksliai atitinka techninę charakteristiką“, – negalėjo atsistebėti vyras.

Jis pasakojo, kad kelis kartus bandė šį klausimą užduotį skirtingose degalinėse Lietuvoje, bet visur gaudavo panašius atsakymus: „Pas mus viskas patikrinta metrologijos tarnybų“, „Pas mus geresnės dujos“ arba „Taip yra dėl didesnio slėgio“.

Maksimali paklaida – 1 proc.

Apie šią DELFI skaitytojo problemą išgirdę specialistai taip pat kraipė galvas negalėdami patikėti, kad taip iš tiesų yra. Automobilių dujų įranga prekiaujančios bendrovės „Vilokta“ technikos vadovas Henrikas Skočikas teigė suprantantis, jog vairuotojas bando įžvelgti Lietuvoje ir Lenkijoje veikiančių degalinių neskaidrią veiklą, vis dėlto jis nėra linkęs tikėti, kad įmanoma tokia paklaida.

Henrikas Skočikas
Henrikas Skočikas
© Organizatorių nuotr.

„Sunku patikėti, kad degalinėse galėtų būti tokia didelė paklaida, kai vietoj 45 litrų įpiltų arti 60 litrų. Tą padaryti sudėtinga netgi techniškai. Kolonėlėse leistina paklaida yra 1 proc., tai reiškia, kad nuo 100 litrų degalų bus 1 litras, o nuo 50 – 0,5 litro. Degalinės nenori patirti nuostolių net ir dėl to vieno procento, todėl jų įranga sureguliuojama tiksliai. Bijau, kad tas žmogus bus netiksliai pasižymėjęs.

Šioje srityje dirbu jau 20 metų ir kartais sulaukiu panašių klausimų, kodel į baką telpa didesnis dujų kiekis nei parašyta ant jo. Vis dėlto dažniausiai diskusijos baigiasi, kai žmonės sužino, kad dujų bakas niekada nėra užpildomas 100 proc., o tik 85 proc. Būna ir taip, kad išsiaiškiname, jog bakas yra didesnės talpos, nei įsivaizduoja patys vairuotojai“, – DELFI sakė technikos ekspertas.

Tiesa, H. Skočikas pripažino, kad degalinėse paklaida galima ne tik dėl įrangos, bet ir dėl įvairių reiškinių: „Pavyzdžiui, yra viena kolonėlė, kuri stovi nuokalnėje. Į baką įpylus dujų, pylimas sustabdomas dėl bake esančios plūdės. Tačiau automobiliui stovint įkalnėje ar nuokalnėje, plūdės padėtis keičiasi, todėl ir skiriasi įpilamų dujų kiekis, lyginant su lygiai stovinčiomis kolonėlėmis“.

Jis taip pat atkreipė dėmesį į tai, jog per ilgametę darbo patirtį pastebėjo skirtumus tarp Lietuvoje ir Vakarų šalyse parduodamų dujų kokybės.

„Vakaruose dujų kokybė geresnė. Iš ten atvažiuoja senesni automobiliai, kurių dujų įranga yra puikios būklės, filtrai švarūs. O pas mus pavažinėja pusmetį ir jau matosi pokyčiai filtruose, reduktoriuose ir pan. Taip pat ne vieną nuomonę esu girdėjęs, kad užsienyje dujas naudojantys vairuotojai pravažiuoja daugiau kilometrų su tuo pačiu kiekiu. O Lenkijoje vienoje neaiškioje degalinėje ir pačiam yra tekę užsipilti dujų, dėl kurių iškart jautėsi, kad automobilis prasčiau važiuoja“, – pasakojo bendrovės „Vilokta“ technikos vadovas.

Siūlo atidžiau prižiūrėti įrangą

Lietuvos metrologijos inspekcija nurodo, kad atliekant suskystintų dujų įpylimą, labai didelę įtaką turi automobilio dujinės įrangos tikslus veikimas, o pripildomų dujų kiekis taip pat gali priklausyti ir nuo dujų kolonėlės siurblio galingumo.

„Laiku nesuveikus apsauginiam vožtuvui (kai į dujų balioną pripilama 80 proc. suskystintų dujų) susidaro situacija, kai dujų garinė fazė pradeda susispausti, o jos vietą užima skysta fazė. Tas procesas gali tęstis iki pilno baliono užpylimo skysta faze. Tuo atveju įpiltų dujų kiekis gali viršyti maksimalų dujų kiekį. Norint išvengti tokios situacijos patartina pagal dokumentus atlikinėti dujinės įrangos nuolatinę techninę priežiūrą“, – aiškina inspekcija.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Regitra“ keis žymėjimą naujuose valstybiniuose numeriuose (14)

Nuo 2018 metų balandžio bus supaprastinta numerio ženklų išdavimo tvarka juos pametusiems. Taip...

Policija palygino vairuotojų elgesį pernai ir šiemet: vienas pokytis akivaizdus (59)

Praėjus beveik dviems savaitėms po to, kai pasibaigė privalomas laikotarpis, iki kurio galima buvo...

Pažadėjo: tarp pirmaujančių saugaus eismo valstybių Lietuva atsidurs 2022 metais (39)

Paskutinę šių metų dieną po šešerių metų baigs galioti saugaus eismo plėtros programa....

Gudrybės, padėsiančios vairuotojams (3)

Geras matomumas vairuotojams reikalingas visada, tačiau lapkritį bei gruodį šios savybės įtaka...

„Regitra“ primena, kada nebus išduodami vairuotojo pažymėjimai (20)

Nuo gruodžio 1 d. pažeidusiems Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir nesusimokėjusiems visų...

Top naujienos

„Siaubo pilį“ pastatęs vienas žiauriausių žudikų padarė labai didelę ir apmaudžią klaidą įžengę į pastatą žmonės dingdavo be pėdsakų (23)

H. H. Holmesas buvo vienas iš pirmųjų Jungtinių Valstijų serijinių žudikų. Savo specialios...

Apie metro, „Hyperloop“ galime tik pasvajoti, bet laukia šis tas įdomaus (27)

Nors Lietuvoje apie itin greitą susisiekimo priemonę „Hyperloop“ ar metro kol kas galime tik...

Savaitgalio orai: nedidelė paguoda – bent jau nesušalsime (3)

Savaitgalį tikrai nesušalsime, tačiau sušlapti visgi teks, mat saulėtas dangus nelepins,...

Putino Rusija. Naujas Rusijos planas Ukrainoje - tik dūmų uždanga virš tikrųjų tikslų (82)

Rugsėjo pradžioje spaudos konferencijos metu Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pareiškė ,...

Planuojantiems namo renovaciją – nauji reikalavimai (69)

Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo keletas Valstybės paramos daugiabučiams namams modernizuoti...

Rūbinėje Adomaitis pasiekė savo: ėmėme žaisti žymiai protingiau specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos (26)

Įsivažiavo sunkiai, laimėjo lengvai. Lietuvos krepšinio rinktinė naująsias pasaulio čempionato...

Įvardijo jautriausias Gedimino kalno vietas: taip palikti per žiemą negalima (136)

Lankytojams užvertas Gedimino kalnas virto viena didele statybų aikštele. Ant jo zuja darbininkai...

Atsistatydino Luhansko separatistų lyderis Igoris Plotnickis (194)

Prorusiškų Ukrainos separatistų paskelbtos vadinamosios Luhansko liaudies respublikos (LNR)...

Santūrus Sabonis: sunku vertinti žaidimą, kai varžovai neturi keitimų specialiai Krepšinis.lt iš Prištinos

Nors Kosovo krepšininkai antroje rungtynių dalyje nebesipriešino Lietuvos rinktinei, daryti...

Gydytoja paaiškino, kodėl net ir norėdama negali pacientui skirti tai, ko jis vertas (165)

Gydytojai norėtų nuolatos atsinaujinti savo žinias ir kelti kvalifikaciją, tačiau iš savo...