aA
Lapkričio 19 d. minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti. Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, 2016 m. iš viso užfiksuota 3280 eismo įvykių, kuriuose žuvo 188 asmenys, iš kurių – 7 nepilnamečiai. Specialistai pastebi, kad rudenį, trumpėjant dienai ir anksčiau temstant, stipriai padaugėja eismo įvykių, kuriuose nukenčia pėstieji. Viena iš pagrindinių nelaimių priežasčių – nežinojimas, kaip teisingai nešioti atšvaitus arba jų nenešiojimas iš viso, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Atšvaitas
Atšvaitas
© DELFI / Audrius Solominas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Saugaus eismo ir aplinkos apsaugos skyriaus laikinoji vadovė Dovilė Krasauskaitė teigia, kad atėjus tamsiajam metų laikui, vaikams derėtų priminti, kaip teisingai nešioti atšvaitus, kurie gali išsaugoti jų gyvybę.

„Vaikams ir šiek tiek vyresniems kelių eismo dalyviams dažnai trūksta dėmesingumo, todėl gali pasitaikyti itin pavojingų situacijų, ypač tamsiuoju metų laiku, kai vairuotojams sunkiau pastebėti kliūtį. Išmokus kelyje elgtis saugiai ir teisingai nešioti atšvaitą, tikimybė išvengti bereikalingų traumų ir sužeidimų iškart padidėja kelis kartus“, – įsitikinusi D. Krasauskaitė.

Vis dar ne visi vaikai žino, kaip dėvėti atšvaitą

Panevėžio „Žemynos“ progimnazijos mokytoja Edita Račienė, vedanti saugaus eismo būrelius, sako, kad vaikai mėgsta ir nori nešioti atšvaitus, todėl juos turi dauguma. „Šiais laikais visoje viešojoje erdvėje žymiai daugiau kalbama apie atšvaitų teikiamą naudą kiekvienam eismo dalyviui. Tačiau ne vien tai daro įtaką jų populiarumui. Šiuolaikiniai atšvaitai yra gražūs, patrauklūs, įvairių formų, spalvų ir netgi madingi, todėl vaikams jie labiau patinka“, – priduria E. Račienė.

Moters teigimu, vis dar atsiranda atvejų, kai vaikai neturi gerų saugaus eismo įgūdžių gatvėje: „Vaikai, kurie lanko saugaus eismo būrelius, dalyvauja konkursuose, turi puikius įgūdžius, susiformavusius nuo mažų dienų. Tačiau tie mokiniai, kurie su tuo nesusiduria, turi daug mažiau tiesioginės informacijos ir nežino, kokios pasėkmės jų laukia, tarkim nenešiojant atšvaito tamsiu paros metu.“

Mokytoja taip pat pastebi, jog mokiniai, išmokę kelių eismo taisyklių nuo pirmų klasių, yra atidesni, lengviau gaudosi ateities iššūkiuose, pavyzdžiui, mokydamiesi vairuoti įvairias transporto priemones ir jiems net nekyla klausimų apie atšvaitų reikiamybę.

Vis dėlto, E. Račienė atkreipia dėmesį į tendenciją, jog vaikai apie atšvaitų dėvėjimą žino tik elementariausius dalykus. Problemų jiems kyla tada, kai reikia paaiškinti, koks yra atšvaitų veikimo principas, kokiame aukštyje ir ant kokių kūno dalių juos nešioti.

Ką reikia žinoti apie atšvaitų nešiojimą?

Saugaus eismo ir aplinkos apsaugos skyriaus laikinosios vadovės teigimu, žmonės vis dar vengia nešioti atšvaitus, tačiau vaikams jis yra būtinas, nes kartais tai – efektyviausia gyvybę gelbstinti priemonė tamsiu paros metu.

Tam, kad atšvaitas būtų dėvimas teisingai, reikia laikytis keletos pagrindinių taisyklių. Pirma, tvirtinant juostinį atšvaitą, jį reikėtų dėti aukščiau riešo ant dešinės arba kairės rankos. Antra, ant kojos juostinis atšvaitas tvirtinama dešinės blauzdos srityje. Trečia, pakabinamas atšvaitas segamas į palto ir striukės dešinę kišenę ir išimamas būnant lauke. Toks atšvaitas turi švytuoti žmogaus kelių aukštyje.

D. Krasauskaitė priduria, kad tamsoje pėstieji taip pat privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę, segėti atšvaitą arba neštis šviečiantį žibintą. „Žmogus be atšvaito matomas tik apie 50 m atstumu. Žmogus su atšvaitu jau matomas trigubai ilgesniu atstumu – apie 150 m. Tai suteikia vairuotojui daugiau laiko stabdymui, esant kritinei situacijai arba visiškam jos išvengimui. Todėl atšvaitas tamsiuoju metų laiku turėtų būti vienas pagrindinių kiekvieno vaiko ir suaugusiojo atributų kaip kad pirštinės ar kepurė“, – įsitikinusi ji.

Saugaus eismo įgūdžių formavimas jau pirmose klasėse

Mokiniai sužinoti apie kelių eismo taisykles gali ne tik mokyklos būrelių metu ar iš savo tėvelių, bet ir dalyvaudami 23-iąjį kartą nacionaliniu mastu organizuojamame konkurse „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“.

„Kasmet į šį konkursą susirenka apie 50 tūkst. dalyvių iš visos Lietuvos mokyklų. Toks milžiniškas susidomėjimas parodo, kad saugus eismas keliuose yra aktuali tema, kurioje ugdyti vaikus nuo pirmų klasių yra labai svarbu. Tai padeda vis dažniau išvengti skaudžių nelaimių. Konkurse gali dalyvauti visi Lietuvos mokymo įstaigų 1-12 klasių mokiniai. Priklausomai nuo jų amžiaus, jie gali dalyvauti skirtingose konkurso dalyse. Taigi įtraukiame visokio amžiaus jaunų žmonių, kurie savo geruoju pavyzdžiu, tikimės, užkrečia ir bendraamžius kelyje elgtis atsakingai ir saugiai“, – sako konkursą „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“ įgyvendinančios Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovė D. Krasauskaitė.

2018 m. pavasarį konkurso organizatoriai vėl pakvies visus Lietuvos mokinius pasitikrinti savo žinias atsinaujinusiame „Saugokime jaunas gyvybes keliuose“ konkurse.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kas ką turi praleisti, kai susikerta dviračio, elektrinio paspirtuko ir automobilio keliai (26)

Atšilus orams į kelius sugrįžo ne tik motociklininkai, tačiau ir kita, neretai vadinama viena...

Persukus laikrodžius draudikai avarijų nelaukia – padės dėl karantino sumažėję eismo srautai (3)

Jau šį savaitgalį Lietuva laikrodžius pasuks viena valanda į priekį ir kaip kasmet pereis į...

Kodėl eismo prižiūrėtojams keliuose nerimą kelia jauni vairuotojai (1)

Jauni ir neseniai teisę valdyti transporto priemonę įgiję vairuotojai neišvengia klaidų, dėl...

Pasakė, kodėl vairuotojai neišvengia avarijų: kai reikia žiūrėti tiesiai, žvalgosi į šonus (6)

Eismas žiedinėse sankryžose, ypač esant intensyviam transporto srautui, ne vienam vairuotojui gali...

Kaip karantino metu elgtis autoservisams: kokių priemonių reikia darbui

Nors paskelbus ekstremalią situaciją, visoje šalyje automobilių srautas sumažėjo, tačiau...

Top naujienos

Putinas piktdžiugiškai stebi koronaviruso siaubiamus Vakarus: antrasis frontas jau atidarytas? (489)

Europoje prasidėjo sąmyšis. Milijonai žmonių atsidūrė karantine, privatus sektorius –...

Lietuvoje patvirtinta dar 12 koronaviruso atvejų iš viso – 394 atvejai (35)

Šiuo metu Lietuvoje patvirtintų ligos atvejų – 394, kovo 28 d. 9 val. duomenimis iki šiol iš...

Lietuvoje patvirtintas 7-as mirties nuo koronaviruso atvejis papildyta (402)

Šeštadienį Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas pranešė apie dar vieną mirtį.

Nepamirškite persukti laikrodžio rodyklių – šalyje įvedamas vasaros laikas (16)

Šį kovo sekmadienį 3 val. Lietuvos laiku, laikrodžius pasuksime vieną valandą į priekį. Šiais...

Paulius Jurkevičius. Italija, atleisk mums: pamokų nesimokėme, solidarumo – nulis (204)

Jeigu man kas nors būtų pasakęs, kad 18 dienų negersiu espreso kavos, būčiau atsakęs –...

Verygos raginimas ir karantinas – antrame plane: gryname ore – ištroškę šilumos ir saulės (224)

Nors prieš šį pavasariškai šiltą savaitgalį Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga...

Žmonės mirę, bet COVID-19 tyrimų rezultatų dar nėra: statistika keistis gali kardinaliai (179)

Tikėtina, kad greitu metu sužinosime apie dar mirusį asmenį, turėjusį COVID-19 virusą....

Nuo koronaviruso mirė Ispanijos princesė Maria Teresa (67)

Mirė Ispanijos Bourbon-Parma princesė Maria Teresa, ėjusi 87-uosius metus, šeštadienį pranešė...

Laima Kybartienė apie juodžiausią gyvenimo periodą: auginau dukrą viena, nes vyras ėmė degraduoti (12)

Kai visuomet pasitempusi ir besišypsanti legendinė diktorė Laima Kybartienė sveikinasi iš...

Pajūryje nesutikti policijos beveik neįmanoma: paplūdimiuose patruliuoja net keturračiais (27)

Pajūryje sustiprintos pareigūnų pajėgos patruliuoja ir gatvėje, ir pajūriu. Žmonės, anot...

|Maža didelių žinių kaina