aA
Praėjus metams po to, kai Vilniuje buvo pakeistas Olandų bei Tuskulėnų žiedinių sankryžų ženklinimas, pasikeitė ne tik vairuotojų įpročiai, bet ir situacija pačiose sankryžose, rašoma pranešime žiniasklaidai. Draudikai pastebi, kad vienais intensyviausių Vilniaus žiedų judėti tapo paprasčiau ir aiškiau, todėl ir konfliktinių situacijų bei aiškinimosi, kas kaltas, kur kas mažiau.
Žiedinių sankryžų ženklinimas
Žiedinių sankryžų ženklinimas
© DELFI / Andrius Ufartas

Konfliktinių situacijų – 6 kartus mažiau

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis pastebi, kad nors prireikė laiko, kol vairuotojai prie pakeitimų prisitaikė, šiuo metu eismas šiose žiedinėse sankryžose vyksta gerokai sklandžiau.

„Aiškesnis ženklinimas padėjo užtikrinti, kad sankryžose būtų kuo mažiau ne tik pavojingų, bet ir neapibrėžtų, diskutuotinų situacijų. Būtent šiuo požiūriu situacija pasikeitė labiausiai – per metus draudimo specialistams nė karto neteko aiškintis, kas kaltas dėl eismo įvykių, ar ekspertams vykti į įvykio vietą. Taip, eismo įvykių vis dar pasitaiko, kai nesilaikoma saugaus atstumo ar nepraleidžiamas pagrindiniu keliu važiuojantis automobilis, tačiau visais tokiais atvejais aišku, kas tikrasis eismo įvykio kaltininkas“, – įsitikinęs A. Žiukelis.

Pasak jo, pereinamuoju laikotarpiu, kelis pirmuosius mėnesius po pakeitimų, netaisyklingai besirikiuojančių, bandančių važiuoti ne ženklinime nurodyta kryptimi ar keisti juostas žiedo viduje, buvo šiek tiek daugiau. Tačiau ilgainiui itin aiškus ženklinimas, iškilūs bei šviesą atspindintys kauburėliai žiedo viduje ir kelio ženklai, iš tolo įspėjantys, kokiu principu vyksta eismas, įvedė daugiau tvarkos ir susikalbėjimo tarp vairuotojų.

Statistika taip pat patvirtina, kad eismo saugumo situacija šiuose žieduose pagerėjo. Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjo Tomo Kamaičio teigimu, sumažėjo ne tik įskaitinių, bet ir techninių eismo įvykių.

„Išnagrinėję eismo įvykių suvestines, matome, kad abiejuose žieduose saugumo situacija pagerėjo, o ginčytinų situacijų sumažėjo 6 kartus, t.y. į policiją nesikreipiama, dokumentai sutvarkomi draudimo bendrovėse, todėl spūstyse nebuvo gaišinami kiti eismo dalyviai“, – sako T. Kamaitis.

Metai po eismo pakeitimų Vilniaus žieduose: planuojamos permainos ir kitose sankryžose
© DELFI / Andrius Ufartas

Tuskulėnų ir Olandų žiedai suprojektuoti daugiau kaip prieš 30 metų ir priskiriami prie problemiškiausių Vilniaus miesto sankryžų. Juose grūstys taip pat buvo vienos ilgiausių, o pagal įvykstančių neįskaitinių eismo įvykių skaičių Olandų žiedas buvo tituluojamas vienas avaringiausių žiedų visoje šalyje.

Planuojamos permainos ir kitose sankryžose

Kad eismo sistema Vilniuje dar turėtų būti tobulinama, o eismas Olandų ir Tuskulėnų žieduose galėtų vykti dar efektyviau, įsitikinęs Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros vedėjas doc. dr. Saugirdas Pukalskas.

„Laikas atskleidė tobulintinus ženklinimo aspektus – tai, kad Olandų žiede atvažiuojant Kosciuškos gatve iš antrosios juostos galima sukti tik į trečiąjį išvažiavimą ir apsisukti, kai tuo tarpu pagrindiniai srautai vyksta būtent Antakalnio gatve, yra pakankamai didelis nepatogumas, mažinantis žiedų pralaidumą. Maža to, tolygesnis abiejų eismo juostų apkrovimas neleistų daryti draudžiamų ar nepageidaujamų manevrų ir taip dar labiau sumažintų eismo įvykių skaičių“, – sako VGTU docentas.

Savivaldybės atstovo teigimu, pakeitimai artimiausiu metu planuojami kitose avaringose sostinės žiedinėse sankryžose. Žiede prie traukinių ir autobusų stoties jau pradėti darbai, o dar dvi sankryžos artimiausiu metu laukia pokyčių.

„Šiuo metu atliekamas dviejų žiedinių sankryžų modeliavimas – prie Lietuvos Edukologijos universiteto ir Savanorių prospekte. Jau atliekami darbai Geležinkelio gatvės žiedinėje sankryžoje šalia stoties. Čia siaurinama važiuojamoji dalis, įrengiamos iškilios pėsčiųjų perėjos su saugumo salelėmis, taip koncentruojant srautų paskirstymą“, – būsimus pokyčius vardija T. Kamaitis.

Naujas Olandų žiedinės sankryžos ženklinimas
Naujas Olandų žiedinės sankryžos ženklinimas
© DELFI / Andrius Ufartas

Naujos rizikos zonos

A. Žiukelio teigimu, stebint pasikeitusią situaciją žieduose per metus išryškėjo, kad rizikingos zonos iš pačių žiedinių sankryžų bei įvažiavimų ar išvažiavimų, persikelia į žiedų prieigas.

„Atrodo, kad sugriežtinus įvažiavimus į žiedines sankryžas, įsivyravo „naujas“ manevras – vairuotojai net ir žinodami, kad važiuodami ta juosta, negalės išvažiuoti iš žiedo reikiama kryptimi, vis tiek renkasi šią juostą ir vėliau, artėdami prie įvažiavimo į žiedą, mėgina persirikiuoti į kitą juostą, taip sukurdami ne tik papildomus kamščius, bet ir pavojingas situacijas.

Turint omenyje, kad šiose sankryžose pakankamai intensyvus ne tik lengvųjų automobilių, bet ir viešojo transporto eismas, toks elgesys jei ir nesibaigia eismo įvykiu, tai sukelia labai daug nepatogumų visiems eismo dalyviams“, – įsitikinęs draudimo bendrovės atstovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Lietuvos vairuotojai stebina: pagalbos laukia ne tik sugedus varikliui, bet ir prakiurus padangai (118)

Nors šios žiemos orai išskirtinai švelnūs, skambučių į pagalbos kelyje tarnybas nesumažėjo....

Šiltos žiemos išlepintus vairuotojus sutrikdė sniegas: ką daryti, kad kelionė nesibaigtų griovyje (3)

Besibaigianti kalendorinė žiema į Lietuvą netikėtai sugrąžino sniegą bei apledėjusius kelius....

Šešios sankryžos, kur Vilnius žalias rodykles sugrąžins pirmiausia (22)

Daugelio su nekantrumu laukta diena išaušo – Vilniuje pradėtos grąžinti papildomos lentelės su...

Top naujienos

Užsienyje gyvenančios lietuvės papasakojo, kiek čia kainuoja vaikų darželiai: apie tokią sumą, kokia – Lietuvoje, net nesvajoja (257)

Sostinėje pakilus valstybinių darželių kainoms, tėvai sujudo. Kai kurie už sausio mėnesį...

Alytaus zonoje – skandalingi įvykiai: naktį, įtariama, sumuštas buvusios „pupytės“ vyras Jakutis (209)

Alytaus pataisos namuose – skandalingi įvykiai: įkalinimoje įstaigoje, įtariama, kiti bausmę...

Po griežtų pareigūno žodžių išprievartautai merginai – atsiprašymas: netoleruoju prievartos bet kokiu pavidalu (34)

Antradienį instagramo paskyroje išprievartautą merginą įžeidęs pareigūnas Livijus S. nutarė...

Tomas Vaitelė

Trumpalaikės šlovės kalvė: jeigu ir laimėsime „Euroviziją“, tai netyčia (10)

Kasmet sausio ir vasario mėnesiai prasideda tuo pačiu: „kokios šiemet bus tendencijos“, „ar...

Šiurpūs pasaulio oro uostai: neįprasti keleivių patikrinimai, flomasteriu rašomi skrydžiai ir tuščias, auksu nulietas terminalas (16)

Ar matėte filmą „Terminalas“? Jo herojus, kurį vaidina Thomas Hanksas, papuola į kvailą...

Ginekologė: vienos vyno taurės motina gali nejausti, bet vaisiui tai – daug rimtesnė žala (8)

Pirmadienį pareigūnai pasidalijo informacija, kad savaitgalį Vilniuje girta moteris pagimdė...

Žinia kavos mėgėjams: ten, kur ji auginama, vietiniai jos net negeria (44)

Viena geriausių pasaulyje kavų auga Kenijoje . Tai žino kavos mylėtojai įvairiose pasaulio...

Intymi šeimos problema varo žmoną iš proto: naktimis norisi rėkt į pagalvę (198)

Aptarkime hipotetinę situaciją. Žmona, kuri tėra 30-ies ir nori aktyviai gyventi romantinį...

Radikalus smalsumas. Prof. Egidijus Rimkus apie klimato kaitą: neaišku, kiek žmonijos išgyvens (1)

Klimato kaita yra faktas, kurį mokslininkai tyrinėja jau keletą dešimtemčių. Profesorius...

|Maža didelių žinių kaina