aA
Bandydami įsivaizduoti situaciją dabartinėje rinkoje, greičiausiai manote, kad atsakymas į antrąjį klausimą (kuris geresnis: mechaninis kompresorius ir turbokompresorius?) labai paprastas ir aiškus – savaime suprantama, tai turėtų būti turbokompresoriai. Ir tikrai: automobilių gamintojai mielai renkasi būtent tokį sprendimą, būdami tikri, kad tik jis padės sustiprinti visas variklio gerąsias savybes, ir susilpninti blogąsias, skelbia autoevolution.com.

Kas yra tas turbokompresorius? Greičiausiai visi puikiai žino Jeremy Clarksono pateiktą paaiškinimą, kuriame jo veikimo principą jis paaiškina... burtais. Kad ir kaip ten bebūtų, dauguma vairuotojų išmano turbokompresorių veikimo principus.

Jeigu reikėtų keliais žodžiais apibūdinti, kaip funkcionuoja turbokompresorius, tai skambėtų maždaug taip: jis sugaudo variklio išmetamąsias dujas ir panaudoja jų išmetimo jėgą variklio galios didinimui. Dujų sukamas turbokompresorius į variklio degimo kamerą pasiunčia daugiau suspausto oro. Kuo daugiau oro, tuo daugiau degalų galima sudeginti, arba, kitais žodžiais tariant, išgauti daugiau galios. Paprasta ir aišku.

Mechaniniame kompresoriuje naudojamas identiškas veikimo principas. Skirtumas tik tas, kad jis nesikliauja variklio išmetamosiomis dujomis, o energijos gauna iš paties variklio, prie kurio paprastai prijungiamas diržine pavara. Taigi, iš pirmo žvilgsnio jo veiklos principas atrodo paprastesnis, tad ko visi taip gviešiasi tų turbokompresorių? Skirtumas tikrai yra, patikėkite.

Taigi, kuo jie skiriasi (neskaitant juos veikti priverčiančios jėgos)? Na, mes visi žinome vieną dalyką, kuris neatsiejamas nuo visų dalykų, prasidedančių žodžiu „turbo“ – tai kantrybę ugdantis laukimas. Kalbant apie turbokompresorius, jiems prireikia šiek tiek laiko deramai suveikti (visi esame girdėję apie „turboduobę“), o kol tas laukiamas pokytis įvyksta, jūs turite paprastą variklį be jokių triukų.

Uždelsimo problema šiais laikais nė iš tolo nėra tokia opi kaip seniau, tačiau ir šiandien šis sprendimas siūlomas tiems, kurie turi kiek daugiau kantrybės.

Kalbant apie mechaninius kompresorius turinčius variklius, tokių automobilių vairuotojams nereikia nieko laukti, o tai reiškia, kad galima čia ir dabar mėgautis vairavimo malonumu. Be kitų privalumų, šie kompresoriai turi vieną labai rimtą trūkumą, kurį pakanka apibūdinti vienu žodžiu – tai variklis. Prieš suteikdamas tą galios antplūdį, toks kompresorius šiek tiek galios išsiurbia iš variklio, taigi, net jeigu iš karto ir nepajusite skirtumo, šiek tiek galios neteksite.

Taigi, kuris geriau? Na, tenka pripažinti, kad viskas priklauso nuo asmeninių lūkesčių. Tiek mechaninis kompresorius, tiek turbokompresorius turi tiek akivaizdžių privalumų, tiek trūkumų (štai, pavyzdžiui, mechaninis kompresorius nevers laukti, o turbokompresorius suteiks daugiau galios), tad teisingiausią sprendimą priimti gali tik pats vairuotojas. Sunku tai padaryti? Visiškai normalu. Net ir „Volkswagen“ ilgą laiką niekaip negalėjo apsispręsti, kurį rinktis, tad per daug nesukite galvos ir jūs.

Galbūt jums apsispręsi padės apačioje esantis vaizdo įrašas, kuriame Jasonas Fenske iš „Engineering Explained“ detaliai aptaria abu variantus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
1.0000

Perspėja vairuotojus: A2 magistralėje laukia milžiniški eismo ribojimai (49)

Savaitgalio pradžioje, rugpjūčio 23-iąją, vairuotojams, važiuosiantiems Vilnius-Panevėžys...

Kodėl keliuose žūva vaikai: pirmiausia reikia pradėti nuo tėvų klaidų (11)

Apie artėjantį rugsėjį gatvėse primena išaugęs vaikų skaičius. Po ilgų atostogų...

Dvi taisyklės, kurias turi prisiminti rūke važiuojantis vairuotojas (41)

Per vasarą įpratusiems prie gerų oro sąlygų, giedro dangaus ir sauso asfalto vairuotojams tikra...

Telefonas rankoje vairuojant tapo nelaimės priežastimi? Papasakok istoriją ir laimėk draudimą! (3)

DELFI atliktas tyrimas rodo, kad kiek mažiau nei pusė vairuotojų kelyje ne tik vairuoja, bet ir...

Seimą pasiekė siūlymas „duoti“ motociklo „teises“ B kategorijos vairuotojams (287)

Pavasarį prieštaringų nuomonių sulaukusi idėja, kartu su B kategorija suteikti teisę valdyti...

Top naujienos

Darius Kuolys: jie jaučiasi taip, lyg Dievas jiems būtų padovanojęs Lietuvą (71)

Būsimos valdančiosios koalicijos sudėtis po 2020 m. Seimo rinkimų priklausys ir nuo prezidento...

Nuosavo būsto svajonė: po kiek pradiniam įnašui atsideda lietuviai (63)

Norint gauti paskolą būstui, reikia būti sukaupus pradinį įnašą , kuris padengtų bent 15...

Į kylančias akcijas ranka mojantis Mačiulis nujaučia begalės klaidų priežastį (5)

Šį trečiadienį Lietuvos krepšinio rinktinė surengė paskutinę treniruotę Lietuvoje:...

Milijardierius Caudwellas su Modesta Vžesniauskaite įsirenginėja brangiausią Britanijoje namą: per jį tekės upė (62)

Londono apribotos rizikos fondo lopšys turi naują nekilnojamojo turto karalių. Milijardierius,...

Po metalo laužu – sovietų mokslininkų pasididžiavimas: atidarę šį dangtį, kristumėte žemyn net 12 km (19)

Jei žinote, kur ieškoti, tai giliai vakarų Rusijoje rasite nedidelę surūdijusio metalo laužo...

Kraupi avarija Vilniaus rajone nusinešė dviejų žmonių gyvybes: dar du vyrai atsidūrė ligoninėje (8)

Policijos departamentas informavo, kad Vilniaus rajone įvyko baisi avarija - susidūrus dviem...

Paveldėti milijardus Rusijoje – keblu: pokomunistinė turtuolių karta išbando Putino pažadus dėl privačios nuosavybės (26)

Vladimirui Putinui šiuo metu einant savo paskutinę prezidento kadenciją, pokomunistinės Rusijos...

Šiaurės Korėja atsakė į JAV siūlymą derėtis: nesame suinteresuoti (15)

Šiaurės Korėja ketvirtadienį pareiškė, kad „nėra suinteresuota“ tęsti dialogo, nebent...

Pamėgtas žvejų įprotis nėra toks geras, kaip buvo manyta: kada darote meškos paslaugą (2)

Žvejyboje viena labiausiai jaudinančių akimirkų – kibimas. Tačiau vėliau žveją mėgėją...