aA
Bandydami įsivaizduoti situaciją dabartinėje rinkoje, greičiausiai manote, kad atsakymas į antrąjį klausimą (kuris geresnis: mechaninis kompresorius ir turbokompresorius?) labai paprastas ir aiškus – savaime suprantama, tai turėtų būti turbokompresoriai. Ir tikrai: automobilių gamintojai mielai renkasi būtent tokį sprendimą, būdami tikri, kad tik jis padės sustiprinti visas variklio gerąsias savybes, ir susilpninti blogąsias, skelbia autoevolution.com.

Kas yra tas turbokompresorius? Greičiausiai visi puikiai žino Jeremy Clarksono pateiktą paaiškinimą, kuriame jo veikimo principą jis paaiškina... burtais. Kad ir kaip ten bebūtų, dauguma vairuotojų išmano turbokompresorių veikimo principus.

Jeigu reikėtų keliais žodžiais apibūdinti, kaip funkcionuoja turbokompresorius, tai skambėtų maždaug taip: jis sugaudo variklio išmetamąsias dujas ir panaudoja jų išmetimo jėgą variklio galios didinimui. Dujų sukamas turbokompresorius į variklio degimo kamerą pasiunčia daugiau suspausto oro. Kuo daugiau oro, tuo daugiau degalų galima sudeginti, arba, kitais žodžiais tariant, išgauti daugiau galios. Paprasta ir aišku.

Mechaniniame kompresoriuje naudojamas identiškas veikimo principas. Skirtumas tik tas, kad jis nesikliauja variklio išmetamosiomis dujomis, o energijos gauna iš paties variklio, prie kurio paprastai prijungiamas diržine pavara. Taigi, iš pirmo žvilgsnio jo veiklos principas atrodo paprastesnis, tad ko visi taip gviešiasi tų turbokompresorių? Skirtumas tikrai yra, patikėkite.

Taigi, kuo jie skiriasi (neskaitant juos veikti priverčiančios jėgos)? Na, mes visi žinome vieną dalyką, kuris neatsiejamas nuo visų dalykų, prasidedančių žodžiu „turbo“ – tai kantrybę ugdantis laukimas. Kalbant apie turbokompresorius, jiems prireikia šiek tiek laiko deramai suveikti (visi esame girdėję apie „turboduobę“), o kol tas laukiamas pokytis įvyksta, jūs turite paprastą variklį be jokių triukų.

Uždelsimo problema šiais laikais nė iš tolo nėra tokia opi kaip seniau, tačiau ir šiandien šis sprendimas siūlomas tiems, kurie turi kiek daugiau kantrybės.

Kalbant apie mechaninius kompresorius turinčius variklius, tokių automobilių vairuotojams nereikia nieko laukti, o tai reiškia, kad galima čia ir dabar mėgautis vairavimo malonumu. Be kitų privalumų, šie kompresoriai turi vieną labai rimtą trūkumą, kurį pakanka apibūdinti vienu žodžiu – tai variklis. Prieš suteikdamas tą galios antplūdį, toks kompresorius šiek tiek galios išsiurbia iš variklio, taigi, net jeigu iš karto ir nepajusite skirtumo, šiek tiek galios neteksite.

Taigi, kuris geriau? Na, tenka pripažinti, kad viskas priklauso nuo asmeninių lūkesčių. Tiek mechaninis kompresorius, tiek turbokompresorius turi tiek akivaizdžių privalumų, tiek trūkumų (štai, pavyzdžiui, mechaninis kompresorius nevers laukti, o turbokompresorius suteiks daugiau galios), tad teisingiausią sprendimą priimti gali tik pats vairuotojas. Sunku tai padaryti? Visiškai normalu. Net ir „Volkswagen“ ilgą laiką niekaip negalėjo apsispręsti, kurį rinktis, tad per daug nesukite galvos ir jūs.

Galbūt jums apsispręsi padės apačioje esantis vaizdo įrašas, kuriame Jasonas Fenske iš „Engineering Explained“ detaliai aptaria abu variantus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sniegas sukaustė Vilnių – miestas dūsta spūstyse, pasipylė eismo įvykiai (99)

Kone visą parą besitęsiantis snygis vairuotojams tapo rimtu išbandymu. Spūstys miesto gatvėse...

Uždarė A1 magistralės atšaką – vairuotojams siūlo rinktis kitą maršrutą (50)

Kauno policijos pareigūnai pranešė, jog dėl eismo įvykio uždaroma viena kelio A1 –...

Snigs iki antradienio: keliuose šimtai barstytuvų, magistralėse budima visą parą (48)

Nuo šeštadienio 9 val. iki 24 val. Lietuvoje buvo intensyviai valomi ir barstomi visi Lietuvos...

Dėl žiemiškų eismo sąlygų situacija sudėtingesnė užmiestyje

Žiemiškos eismo sąlygos pirmadienio rytą daugiau problemų pridarė užmiesčio ir regionų...

Visą naktį kelius valę kelininkai perspėjo vairuotojus – eismo sąlygos nepagerės pasitikrinkite maršrutą internete (145)

Sekmadienį prasidėjusi pūga sukėlė sunkumų visos Lietuvos vairuotojams. Tiesa, ne visiems. Kol...

Top naujienos

Navickas prarastus atlyginimus mokytojams žada kompensuoti per kelerius metus (240)

Mokytojai streikuoja jau nuo lapkričio 12 dienos, nuo lapkričio 28 dalis mokytojų budi ir derybų...

Sulaukus baltų Kalėdų suspaus šaltis – laukia dviženklis minusas (57)

Paskutinė savaitė iki Kalėdų bus žiemiškai šalta ir balta. Šalčio netruks ir per šventes...

Lietuvos miestų žaliaskarių kova: išrinkite mieliausią balsuokite (9)

Sakoma, kad žolė kitur žaliasnė. O kaip su kalėdinėmis eglutėmis? Šį kartą DELFI ragina...

Netikėčiausi apdrausti kroviniai – delfinai, šaldyti graužikai ir istorinės relikvijos (1)

Mūsų šalies draudimo bendrovėse apdraudžiami ne tik įprasti kroviniai , bet ir transportuojami...

Meilutytei vaikų linkėjęs Juozaitis: sidabras 25 metrų baseine? Ne kažin kas (291)

Monrealio olimpinėse žaidynėse 1976-aisiais bronzos medalį 100 m krūtine plaukime iškovojusį...

Jaunoms pasipuošti lengva, o ką daryti vyresnėms? Patarė, kaip dabintis senjorėms (2)

Artėjant šventiniam laikotarpiui, daugelis nejučia ima galvoti ne tik apie tai, kuo bus puošiamos...

Naujo „Volvo S60“ testas: kokybė švediška, bet pagaminta JAV (1)

Po visai neseniai įvykusio naujojo „ Volvo V60 “ pristatymo sulaukiau kvietimo apsilankyti ir...

Sniegas sukaustė Vilnių – miestas dūsta spūstyse, pasipylė eismo įvykiai (99)

Kone visą parą besitęsiantis snygis vairuotojams tapo rimtu išbandymu. Spūstys miesto gatvėse...

Burnoje tirpstantys Beatos Nicholson pyragėliai su kopūstais: ilgai vargti nereiks (13)

Naminiams pyragėliams puikiai tiks sluoksniuota tešla , kurios nesunku įsigyti kiekvienoje...

Kaunas siūlo geriausią darbą už 1000 eurų, bet niekas netrykšta noru jo imtis (212)

Viešoje erdvėje galima pastebėti reklamų, kviečiančių rinktis naują profesiją. „Kaunas...