Bandydami įsivaizduoti situaciją dabartinėje rinkoje, greičiausiai manote, kad atsakymas į antrąjį klausimą (kuris geresnis: mechaninis kompresorius ir turbokompresorius?) labai paprastas ir aiškus – savaime suprantama, tai turėtų būti turbokompresoriai. Ir tikrai: automobilių gamintojai mielai renkasi būtent tokį sprendimą, būdami tikri, kad tik jis padės sustiprinti visas variklio gerąsias savybes, ir susilpninti blogąsias, skelbia autoevolution.com.

Kas yra tas turbokompresorius? Greičiausiai visi puikiai žino Jeremy Clarksono pateiktą paaiškinimą, kuriame jo veikimo principą jis paaiškina... burtais. Kad ir kaip ten bebūtų, dauguma vairuotojų išmano turbokompresorių veikimo principus.

Jeigu reikėtų keliais žodžiais apibūdinti, kaip funkcionuoja turbokompresorius, tai skambėtų maždaug taip: jis sugaudo variklio išmetamąsias dujas ir panaudoja jų išmetimo jėgą variklio galios didinimui. Dujų sukamas turbokompresorius į variklio degimo kamerą pasiunčia daugiau suspausto oro. Kuo daugiau oro, tuo daugiau degalų galima sudeginti, arba, kitais žodžiais tariant, išgauti daugiau galios. Paprasta ir aišku.

Mechaniniame kompresoriuje naudojamas identiškas veikimo principas. Skirtumas tik tas, kad jis nesikliauja variklio išmetamosiomis dujomis, o energijos gauna iš paties variklio, prie kurio paprastai prijungiamas diržine pavara. Taigi, iš pirmo žvilgsnio jo veiklos principas atrodo paprastesnis, tad ko visi taip gviešiasi tų turbokompresorių? Skirtumas tikrai yra, patikėkite.

Taigi, kuo jie skiriasi (neskaitant juos veikti priverčiančios jėgos)? Na, mes visi žinome vieną dalyką, kuris neatsiejamas nuo visų dalykų, prasidedančių žodžiu „turbo“ – tai kantrybę ugdantis laukimas. Kalbant apie turbokompresorius, jiems prireikia šiek tiek laiko deramai suveikti (visi esame girdėję apie „turboduobę“), o kol tas laukiamas pokytis įvyksta, jūs turite paprastą variklį be jokių triukų.

Uždelsimo problema šiais laikais nė iš tolo nėra tokia opi kaip seniau, tačiau ir šiandien šis sprendimas siūlomas tiems, kurie turi kiek daugiau kantrybės.

Kalbant apie mechaninius kompresorius turinčius variklius, tokių automobilių vairuotojams nereikia nieko laukti, o tai reiškia, kad galima čia ir dabar mėgautis vairavimo malonumu. Be kitų privalumų, šie kompresoriai turi vieną labai rimtą trūkumą, kurį pakanka apibūdinti vienu žodžiu – tai variklis. Prieš suteikdamas tą galios antplūdį, toks kompresorius šiek tiek galios išsiurbia iš variklio, taigi, net jeigu iš karto ir nepajusite skirtumo, šiek tiek galios neteksite.

Taigi, kuris geriau? Na, tenka pripažinti, kad viskas priklauso nuo asmeninių lūkesčių. Tiek mechaninis kompresorius, tiek turbokompresorius turi tiek akivaizdžių privalumų, tiek trūkumų (štai, pavyzdžiui, mechaninis kompresorius nevers laukti, o turbokompresorius suteiks daugiau galios), tad teisingiausią sprendimą priimti gali tik pats vairuotojas. Sunku tai padaryti? Visiškai normalu. Net ir „Volkswagen“ ilgą laiką niekaip negalėjo apsispręsti, kurį rinktis, tad per daug nesukite galvos ir jūs.

Galbūt jums apsispręsi padės apačioje esantis vaizdo įrašas, kuriame Jasonas Fenske iš „Engineering Explained“ detaliai aptaria abu variantus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (46)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Po teismo išaiškinimo griebėsi griežtų ribojimų vairuotojams (34)

Prancūzija bene griežčiausiai pasaulyje reaguoja į telefonu besinaudojančius vairuotojus. Nuo...

Perspėjimas vairuotojams: šią savaitę greičio mėgėjams bus riesta (205)

Visoje Europoje prasidėjus saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitei, DELFI skaitytojai...

Net ir nešdami šiukšles galite žūti (2)

Eidami į darbą ar parduotuvę nusprendėte išmesti namuose susikaupusias šiukšles ? Nepraraskite...

Kada pagaliau dviratininkai ir pėstieji turės normalius takus (17)

Atšilus orams dažnas lietuvis automobilį pakeičia dviračiu ar keliauja pėsčiomis . Sezonui...

Top naujienos

Sirijos kare – pavojingas posūkis: skamba tiesmuki įspėjimai

Izraelio kariuomenė paviešino tiesioginį grasinimą Iranui – tai padaryta paskelbus minėtosios...

Indrė Makaraitytė. Karbauskio žinutė prezidentei ir dvi Skvernelio problemos (37)

Naujas karas, šūkčiojama iš visur kur, vos tik Saulius Skvernelis ėmė ir pareiškė, kad...

Vaiko pinigai: žadėjo daug ir visiems, o daugiau kaip trečdalis negavo nieko (96)

Valdantieji žadėjo plėsti mokesčių lengvatą dirbantiems tėvams ir kartu mokėti po 60 Eur už...

Reorganizuojamas „Citadele“ bankas (2)

Lietuvos banko valdyba sutiko, kad būtų reorganizuotas AB „ Citadele “ bankas prijungiant jį...

Gydytojas papasakojo, ką pajustumėte, jei įprastas bulves pakeistumėte saldžiosiomis (2)

Saldžiųjų bulvių – batatų – net neverta lyginti su įprastomis bulvėmis, nes batatuose yra...

Dizainerė išdavė savo gudrybes, kaip namuose sukuria puikią nuotaiką: kartais užtenka ir vienos detalės

Pavasaris neišvengiamai asocijuojasi su atsinaujinimu. Iš miego bunda gamta ir tie vaizdai bei...

Įdomiai leidi laisvą laiką? Dalyvauk konkurse ir gauk automobilį! registracija

Šviesėjančios dienos ir vis labiau kaitinanti saulė, ko gero, yra didžiausi motyvatoriai imtis...

JAV pareigūnas: Rusijos samdiniai puolė amerikiečių karius (138)

JAV valstybės sekretoriaus pavaduotojas Europos ir Eurazijos reikalams Wessas Mitchellas savo...

Rakauskas parduoda „Mokilizingas“

Penktadienį Vilniuje pasirašyta sutartimi Lietuvos pirkimo išsimokėtinai bei vartojimo paskolų...

Teisėsaugos įtariama Kraujo centro vadovė Bikulčienė traukiasi iš pareigų (4)

Korupciniais nusikaltimais įtariama Nacionalinio kraujo centro vadovę Joana Bikulčienė prašo...