aA
Įprastas vaizdas, kai prieš greičio matavimo prietaisą vairuotojai spusteli stabdį ar bent jau pakelia dešinę koją nuo akceleratoriaus. Pravažiavus radarą vėl galima nevaržomai lėkti. Tačiau lengvabūdiškoms greičio mėgėjų dienoms ateina pabaiga. Dar šiemet visos Lietuvos keliuose atsiras 25 atkarpos, kuriose bus matuojamas ne momentinis, o vidutinis greitis.
Šiuo metu vidutinis greitis matuojamas vienoje atkarpoje "Via Baltica" kelyje
Šiuo metu vidutinis greitis matuojamas vienoje atkarpoje "Via Baltica" kelyje
© DELFI / Rafael Achmedov

DELFI primena, kad tokia sistema iki šiol veikia tik vienintelėje kelio „Via Baltica“ atkarpoje tarp Kauno ir Marijampolės.

Apie permainas Lietuvos keliuose DELFI kalbėjosi su Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atstovais.

– Vokietijoje jau veikia radarų sistema, kuri fiksuoja atstumus tarp transporto priemonių. Kokie planai ir terminai Lietuvoje šiuo klausimu?, – DELFI paklausė LAKD Tarptautinių ryšių ir komunkacijos skyriaus vedėjos Eglės Nemanytės.

– Šiuo metu Kelių direkcija atlieka rinkos tyrimą ir rengia techninę specifikaciją įrangos, skirtos kontroliuoti distancijos tarp transporto priemonių laikymosi funkcijos atlikimui, įsigijimui.

Konkursas šios įrangos įsigijimui bus skelbiamas turint aiškią ir išsamią informaciją apie tai, kokio tipo ir kokių galimybių įrangą šiuo metu gali pasiūlyti rinka, kokios jos pritaikymo galimybės, patikimumas, įrangos renkamų duomenų tikslumas ir pan. Konkursą tikimasi organizuoti šių metų pirmąjį pusmetį. Jeigu įrengus šią sistemą bus pasiekti norimi rezultatai, bus planuojamas šių įrenginių diegimas Lietuvos keliuose.

– Šiais metais „Via Baltica“ kelyje laukia virtinė permainų. Visų pirma 25-iuose ruožuose bus įrengti sektoriniai greičio matuokliai, matuosiantys automobilių vidutinį greitį tam tikrame ruože. Kaip su šiais matuokliais? Kur konkrečiai ir kada jie stovės?

– Vidutinio greičio matavimo kontrolei skirtos įrangos įsigijimo ir įrengimo sutartis su rangovu pasirašyta 2017 m. vasaro mėn., pagal kurią jis įrengs 25-iuose ruožuose sektorinius greičio matuoklius. Pagal pasirašytą sutartį rangovas įsipareigojo per 2017 metus suprojektuoti ir įrengti šią įrangą Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose.

„Via Baltica“ kelyje bus įdiegtos 4 tokios sistemos, t.y. magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 76,36 iki 80,39 km, magistraliniame kelyje A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ruožas nuo 12,98 iki 17,95 km, to pačio kelio ruožas nuo 47,99 iki 53,23 km ir magistraliniame kelyje A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga ruožas nuo 46,73 iki 50,46 km.

Tokie matuokliai netrukus nusės Lietuvos kelius
Tokie matuokliai netrukus nusės Lietuvos kelius
© DELFI / Rafael Achmedov

– Neretai darbus stabdo stringantys viešieji konkursai.

– Viešieji pirkimai vyksta pagal planą. Viešųjų pirkimų esmė – visiems potencialiems tiekėjams sudaryti vienodai konkurencingas ir nešališkas sąlygas, todėl visuomet priimami ir nuodugniai svarstomi potencialių tiekėjų pasiūlymai, pastabos. Tai ilgina patį viešųjų pirkimų procesą, tačiau tai yra būtina.

Kaip ir minėta, tai pailgina patį pirkimo procesą, tačiau leidžia vienodai konkurencingai vykdyti pirkimą, įsigyti kokybišką ir keliamus reikalavimus atitinkančią įrangą/prekę/paslaugą.

– Kiek numtatyta pinigų radarų įsigijimui?

– Vidutinio greičio matavimo įrangos įrengimui, kurio metu bus įrengti 25 vidutinės greičio kontrolės sektoriai, skirta 1,5 mln. Eur.

– Kokios papildomos priemonės numatytos „Via Balticoje“ gerinant eismo saugumą?

– Gerinant eismo saugą „Via Balticoje“ pagrindiniu tikslu išlieka nebe lokalių priemonių diegimas, tačiau esminių kelio konstrukcijų tobulinimas (kelio rekonstrukcija į aukštesnę kelio kategoriją).

Pagal šį planą iki 2022 metų „Via Balticos“ ruože nuo Kauno iki Lenkijos pasienio (šiame kelio ruože eismo intensyvumas didžiausias) planuojama kelią rekonstruoti į AM techninės kategorijos kelią. T. y. šiame kelio ruože bus įrengtas automagistralės tipo kelias (2+2 eismo juostos, priešpriešiniai transporto srautai atskirti žalia skiriamąja juosta ir atitvarais, įrengtos skirtingo lygio sankryžos su žemesnės kategorijos keliais, šalia nutiesti jungiamieji keliai lėtaeigiam, žemės ūkio transportui).

„Via Balticos“ ruožas nuo Sitkūnų iki Latvijos pasienio, kuriame eismo intensyvumas mažesnis, kelią planuojama rekonstruoti į IIA techninės kategorijos kelią, taip vadinamą 2+1. Pirmasis „Via Balticos“ kelio ruožas ties Panevėžiu į 2+1 virs jau šiemet.

Apie sektorinius greičio matuoklius

Iš esmės terminas „sektorinis greičio matuoklis“ yra neteisinga, nes naujieji radarai greičio nefiksuos. Jie fiksuos automobilių numerius įvažiuojant į sektorių ir iš jo išvažiuojant. Žinant atkarpos ilgį ir laiką, per kurį automobilis atstumą įveikė, apskaičiuojamas jo vidutinis greitis.

Numatomų greičio matavimo ruožų žemėlapis
Numatomų greičio matavimo ruožų žemėlapis
© LAKD nuotr.

Kaip ir minėta, iš viso bus įrengti 25 nauji sektoriai. Viešųjų pirkimų konkursą, kuriame dalyvavo dvi įmonės, laimėjo UAB „Fima“.

Nors atkarpų ilgis skirtingas, atstumas dauguma atvejų svyruoja nuo 4 iki 7 kilometrų. Tai reiškia, kad šį atstumą bus skaičiuojamas įveiktos distancijos laikais.

Planuojama, kad sektoriniai greičio matuokliai bus pastatyti šiuose keliuose:

Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (A12) – dvi atkarpos
Šiauliai–Palanga (A11) – dvi atkarpos
Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas (A7) – viena atkarpa
Vilnius–Varėna–Gardinas (A4) – viena atkarpa
Vilnius–Lyda (A15) – viena atkarpa
Vilnius–Minskas (A3) – viena atkarpa
Vilnius–Prienai–Marijampolė (A16) – viena atkarpa
Kaunas–Zarasai–Daugpilis (A6) – dvi atkarpos
Panevėžys–Šiauliai (A9) – viena atkarpa
Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (A8) – viena atkarpa
Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (A5) – viena atkarpa
Panevėžys–Pasvalys–Ryga (A10) – viena atkarpa
Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (A12) – viena atkarpa
Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda (141) – dvi atkarpos
Mažeikiai–Plungė–Tauragė (164) – viena atkarpa
Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys (122) – viena atkarpa
Vilnius–Švenčionys–Zarasai (102) – viena atkarpa
Vilnius–Polockas (103) – viena atkarpa
Klaipėda–Liepoja (A13) – viena atkarpa
Vilnius–Prienai–Marijampolė (A16) – viena atkarpa
Kaunas–Prienai–Alytus (130) – viena atkarpa
Kaunas–Zarasai–Daugpilis (A6) – viena atkarpa (rezervinė vieta)
Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (A8) – viena atkarpa (rezervinė vieta).

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Akcija „NežVairuok“ moko saugiai vairuoti: skaitydami žinutę avarijos tikimybę padidinate net 23 kartais (1)

Antrąkart organizuojama „Delfi“ socialinė iniciatyva „ NežVairuok “ siekia atkreipti...

Atmintinė vairuotojams: kas ir kada atlygins automobiliui padarytą žalą (2)

Išvažiavus į kelią, gali laukti ne tik smagi kelionė, bet ir įvairūs nemalonūs netikėtumai:...

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai (7)

Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės...

Penki mašinų perpardavėjų „kabliukai“, ant kurių galite užkibti ir nukentėti (107)

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti...

Top naujienos

Bidenas po susitikimo pasiuntė žinutę dėl kišimosi į rinkimus ir Navalno: pasekmės būtų pražūtingos (103)

Po trečiadienį surengto Vladimiro Putino ir Joe Bideno aukščiausio viršūnių susirinkimo...

Graikijos salų gidas: skrydžių kainos – nuo 23 eurų, o savaitės trukmės poilsis viešbutyje šeimai – nuo 150 grįžtantiems saviizoliacijos nereikia (2)

Nuo pirmadienio, birželio 14 d., visiems, atvykstantiems iš Graikijos salų – Kretos, Rodo, Korfu,...

Po incidento viešbutyje Vokietija atšaukia 30 karių iš Lietuvos (13)

Po pavasarį įvykusio incidento Vokietija į šalį susigrąžina apie 30 karių, tarnavusių...

Po viršūnių susitikimo Putinas sulaukė klausimų apie žmogaus teisių pažeidimus ir skyrė komplimentą Bidenui: jis labai skiriasi nuo Trumpo ignoravo žurnalisto užduotą klausimą apie Navalną (396)

Iš karto po Joe Bideno ir Vladimiro Putino susitikimo surengtoje Rusijos prezidento spaudos...

Užkalnis. Šeimų protesto tamsuoliams atjautos nereikia (201)

Nuo tarakonų padeda tik dichlofosas, ne įsiklausymas į jų jausmus, baimes ir rūpesčius....

Tragiška avarija Kretingos rajone: motociklas rėžėsi į automobilį – žuvo 36 metų vyras (2)

Trečiadienio vakarą, apie 20.07 val., Kretingos r., Barzdžių kaime, motociklas atsitrenkė į...

Dviejų tipų vyrai, su kuriais santykių geriau nekurti: psichologė perspėja apie nenuspėjamas pasekmes

Kad meilė akla, įrodyta mokslininkų. Įsimylėjus smegenų liaukos išskiria tam tikras medžiagas,...

Bale'as išbaidė Baku varnas, bet Velsas dėjo platų žingsnį link atkrintamųjų (17)

Garethas Bale 'as gerokai prašovė mėgindamas realizuoti savo paties uždirbtą 11 m baudinį, bet...

Karantino taisyklės nuo ketvirtadienio švelnėja: visi svarbiausi pokyčiai, kurie įsigalios nuo rytojaus (86)

Karantinas nuo ketvirtadienio švelnėja – naujausius pokyčius pirmadienį patvirtinto ministrų...

Metalas, pinigai, paslaptis: kaip britų metalų magnatas sukūrė savo imperiją

Nors jau vasara, tačiau Neviso kalną ir aplinkines viršukalnes, stūksančias aplink Fort Viljamą,...