Lenkimas kertant ištisinę liniją – manevras, kuris yra draudžiamas Kelių eismo taisyklių (KET) bei galintis sukelti labai skaudžias pasekmes. Deja, daugelis vairuotojų Lietuvoje nepaiso šio draudimo ir rizikuoja savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, tačiau jau greitai tokiems pažeidėjams bus sunkiau išvengti bausmės.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Domantas Pipas

Skaičiai šiurpina

Priešpriešinių susidūrimų metu Lietuvos keliuose 2012-2017 m. žuvo 230 eismo dalyvių, o net 2334 buvo sužeisti. Susisiekimo ministerijos komunikacijos ir protokolo skyriaus vedėja Edita Banienė sako, kad įvertinus nesaugių priešpriešinių lenkimų keliamą pavojų, buvo nutarta diegti neleistino priešpriešinio lenkimo fiksavimo prietaisus.

„Šie prietaisai bus skirti ištisinės ženklinimo juostos pažeidėjams identifikuoti. Jų veikimas paprastas: kirtus užmiesčio keliuose ištisinę liniją ten, kur bus įrengti neleistino priešpriešinio lenkimo fiksavimo prietaisai, automatiškai bus užfiksuojamas KET pažeidimas“, – aiškino skyriaus vedėja.

Susisiekimo ministerijos atstovė mano, kad tokie prietaisai gerokai prisidės prie vairuotojų kontrolės bei padės mažinti skaudžiai pasibaigiančių eismo įvykių dažnumą.

„Manome, kad neleistino priešpriešinio lenkimo fiksavimo prietaisai padės sumažinti priešpriešinio lenkimo atvejus, o tai prisidės prie saugesnio dalyvavimo eisme“, – sako E. Banienė.

Prietaisus žadama įrengti padidintos rizikos arba avaringuose kelių ruožuose, kur bus ištisinė ženklinimo linija.

„Pavojingiausi magistralinių ir krašto kelių ruožai jau preliminariai žinomi. Planuojama, kad iki 2022 m. šalies keliuose bus įrengta 20 neleistino priešpriešinio lenkimo fiksavimo prietaisų“, – sako susisiekimo ministerijos atstovė.

Kada šie prietaisai pradės veikti, pasak ministerijos, priklausys nuo daugelio aplinkybių – pirkimo procedūrų organizavimo, planavimo dokumentų, sistemų suderinamumo, informacijos priėmimo ir apdorojimo galimybių policijoje ir kt.

Mokosi iš kitų šalių

Priešpriešinių lenkimų fiksavimas Europos Sąjungos šalyse pradėtas prieš dvejus metus Vokietijos užmiesčio keliuose (išskyrus automagistrales ir greitkelius). Šios šalies pavyzdžiu pasekė ir Austrija, Prancūzija, Šveicarija, o dabar lygiuotis bando ir Lietuva.

„Nepaisant to, kad neleistini priešpriešiniai lenkimai tose šalyse reti, vis dėlto ten, kur kyla grėsmė priešpriešiniam susidūrimui, yra įrengiami neleistino priešpriešinio lenkimo fiksavimo prietaisai.

Šios sistemos, visų pirma, veikia prevenciškai, vairuotojai žino, kad darant pažeidimą jie gali būti užfiksuoti kamerų. Be jokios abejonės, šios sistemos pasiteisina tramdant pažeidėjus“, – teigia E. Banienė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (45)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Po teismo išaiškinimo griebėsi griežtų ribojimų vairuotojams (19)

Prancūzija bene griežčiausiai pasaulyje reaguoja į telefonu besinaudojančius vairuotojus. Nuo...

Perspėjimas vairuotojams: šią savaitę greičio mėgėjams bus riesta (198)

Visoje Europoje prasidėjus saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitei, DELFI skaitytojai...

Net ir nešdami šiukšles galite žūti (2)

Eidami į darbą ar parduotuvę nusprendėte išmesti namuose susikaupusias šiukšles ? Nepraraskite...

Kada pagaliau dviratininkai ir pėstieji turės normalius takus (17)

Atšilus orams dažnas lietuvis automobilį pakeičia dviračiu ar keliauja pėsčiomis . Sezonui...

Top naujienos

Paskaičiavo, kiek Lietuvai kainuoja jos gyventojų įpročiai: skaičius įspūdingas (38)

Lietuvos ekonomikai šalies gyventojų fizinis pasyvumas kainuoja 1,5 mlrd. eurų per metus,...

Auksinio smėlio paplūdimiais garsėjančiuose kraštuose apsilankę lietuviai: jautėmės kaip sąvartyne (2)

Dalindamasis įspūdžiais apie viešnagę Rytų Timore gavau pastabų, kad labai neigiamai atsiliepiu...

Baltarusio poilsis Druskininkuose: tvirtina buvęs sumuštas policijos pareigūnų

Baltarusijos piliečio poilsis Druskininkuose pasibaigė ne itin maloniai. Anot vyriškio, jis buvo...

Treniruotę surengęs „Olympiakos“ ieško rezervų: bandys grįžti vienas lyderių specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo

Ketvirtadienį vakare surengtoje Pirėjo „Olympiakos“ komandos treniruotėje džiaugsmo buvo...

Iš „meistriuko“ apsimokės imti kvitą – leis susigrąžinti mokesčius (135)

Nuo 2019 metų oficialiai apskaitytas remonto, statybos ir kitas namų ūkyje suteikiamas paslaugas...

Šiuolaikiniai mokytojai vadovėliams taria „ne“ ir leidžia naudotis mobiliaisiais telefonais (76)

Ketvirtadienio popietę Švietimo ir mokslo ministerijoje ( ŠMM ) apdovanoti geriausi 2017-ųjų...

NATO neplanuoja didinti karinio buvimo Baltijos šalyse (48)

NATO neplanuoja plėsti savo karinio buvimo Baltijos šalyse, kurios paprašė didesnės apsaugos...

Žinomų moterų rankinės – kokios jos?

Rankinė – kokią turėtume pasirinkti? Subtilią ir kompaktišką, o gal priešingai – tokią,...

Stojo mūru už Jasikevičių: kam kam, bet graikams reikėtų ne verkšlenti dėl teisėjavimo, o patylėti Spanoulis – vertas Holivudo (17)

Pirmuose Eurolygos ketvirtfinalio susitikimuose užfiksuotas tik vienas netikėtumas, o jo autoriumi...

Architektas Palekas: Vilniuje pirmenybė teikiama automobiliams, o ne žmonėms (6)

Pastebime, kad šiuolaikiniai miestai, kartu su juos formuojančia architektūra , sparčiai kinta....