aA
„Apibūdinti, kas yra geras vairuotojas yra didelis iššūkis“, - nusijuokia Tomas Kristensenas. Autosporto mėgėjai puikiai žino, kas yra šis žmogus dar vadinamas „Misteriu Le Manu“. 49 danas net 9 kartus laimėjo legendines Le Mano lenktynes. To padaryti nėra pavykę nė vienam kitam pilotui.
Tomas Kristensenas
© DELFI / Paulius Garkauskas

Le Mano legenda

Per savo karjerą danas yra išbandęs ir „F-1” bolidus, tačiau didžiausias pergales pasiekė garsiausiose ištvermės lenktynėse.

Prieš trejetą metų T. Kristensenas pasitraukė iš profesionalaus sporto. Dabar jis tapo „Audi“ ambasadoriumi. Būtent su šia komanda T. Kristensenas iškovojo skambiausias pergales.

Pirmąją pergale Le Mane danas iškovojo 1997 metais su „Porsche“. Tuomet sekė 6 iš eilės pergalės 2005 metais. Dar dvi pergales T. Kristensenas pridėjo 2008 ir 2013 metais. Be to, du kartus danas su komanda liko antras, o trečias finišavo tris kartus.

Išlikti ramiam

Viešėdamas Kaune T. Kristensenas mielai atsakinėjo į klausimus apie Le Maną ir autosportą, tačiau kiek suklūsta išgirdęs klausimą apie vairavimą gatvėse.

„Koks yra geras vairuotojas? Oi, tai labai sunkus klausimas. Kai pamatau, kaip žmogus važiuoja, galiu pasakyti, geras jis vairuotojas ar ne. Žinoma, kas yra geras vairuotojas gatvėje ir kas yra geras vairuotojas trasoje – yra du visiškai skirtingi dalykai. Svarbiausia gatvėje visais atvejais išlikti ramiam, vairuoti pastoviu ritmu, sklandžiai. Žmonės mato greitai, ant savo galimybių ribos lekiančius bolidus Le Mane, „Formulėje-1” ar ralyje. Tačiau pilotai dirba ramiai ir sklandžiai, pagal ritmą“, - DELFI teigia T. Kristensenas.

Patyręs pilotas pataria vengti staigių judesių.

„Mano patarimas būtų – stebėkite aplinką. Nereikia staigiai spausti akseleratoriaus ar staigiai stabdyti. Leiskite automobiliui riedėti. Juk kam lėkti, jei matote, kad prieš jus dega raudona šviesa? Nespauskite akseleratoriaus, tai ne tik padės važiuoti ramiu ir sklandžiu ritmu, bet ir padės taupyti degalus. Nereikia automobilio gatvėse draskyti“, - sako T. Kristensenas.

Patyręs specialistas nevynioja žodžių į vatą. Jis teigia, jog keliuose pavojų kelia ne tik jauni ir nepatyrę, bet garbaus amžiaus vairuotojai.

„Visuomet pažvelgus į statistiką, dėmesys nukreipiamas į infrastruktūrą, į automobilių parką, kokios mašinos yra keliuose. Tačiau reikia žiūrėti į žmones. Sutikite, kad jauni ir garbaus amžiaus vairuotojai keliuose kelia didesnę grėsmę. Aš dirbu FIA ir mes sprendžiame, ką galime padaryti. Modernios mašinos apginkluotos naujausia saugumo įranga, naujausiosmis technologijomis, kurios padeda vairuoti ir išvengti nelaimių. Aš manau, jog būtų puiku, jei po dienos darbų vairuotojai rastų galimybę tobulinti savo įgūdžius saugioje aplinkoje su patyrusiais specialistais. Taip galima išbandyti automobilio galimybes. Daugelis gamintojų rengia įvairius kursus vairuotojams. Tik taip žmogus gali sužinoti, kaip reaguoti ir ko tikėtis ekstremaliomis sąlygomis“, - sako T. Kristensenas.

Be to, buvęs lenktynininkas sutinka, kad Lietuvoje vairuoti kur kas sunkiau, nei pietų regionuose.

„Tose šalyse, kur daug lietaus, daug sniego, visuomet bus daugiau avarijų nei ten, kur oro sąlygos dažniausiai būna idealios vairuoti“, - DELFI teigė T. Kristensenas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Suskaičiavo: iki pietų – keli šimtai avarijų, bet padėtis keisis į gerąją pusę (139)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (234)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (92)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Įspėjo vairuotojus: vienoje pagrindinių šalies magistralių – ypač sudėtingos eismo sąlygos (57)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) perspėjo vairuotojus, važiuosiančius iš Vilniaus...

Kauno gatvės virto čiuožykla: pasipylė avarijos, automobiliai neužkyla į kalnus ledas ir magistralėje (197)

Pirmadienį Kaune telkšojusi sniego pliurza vakarop spustelėjus šaltukui gatves padengė ledu...

Top naujienos

Vietos gyventojai pakraupo sužinoję, kas iškirto jų mišką: valstybinei institucijai gresia nemenkos baudos (43)

Vilniečiai nustėro, kai pamatė, kad medkirčiai įsisuko į jų pamėgtą miškelį. Tačiau dar...

Įstabiai turtinga, bet nebrangi šalis lietuvius pavergė savo grožiu (21)

Bekraštės stepės, Baikonuras, Astana ir Nursultanas Nazarbajevas – tiek žinojau apie...

Orai: pasibaigus sniegui gąsdins plikledis ir termometro stulpeliai (6)

Sniego dar bus, tačiau ne tiek daug, kiek penktadienio dieną, nors plikledis ir termometro...

Jei taptų prezidentu po Grybauskaitės, Skvernelis žada: pokyčių būtų esminių papildyta (1557)

Į prezidentus kandidatuoti pasiryžęs premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad, jei būtų...

Mirusio Sauliaus Karoso kūnas parskraidintas į Vilnių: Šv. Jonų bažnyčioje su velioniu atsisveikina šeima ir bičiuliai (69)

Trečiadienį, sausio 16-ąją dieną, eidamas 61-erius metus mirė Saulius Karosas – aktyviausias...

Andrius Tapinas. Po 14 dienų. Valdžios Leviatanas ir šalčio efektas (525)

Praėjo keturiolika dienų ir vėl kalbamės. Premjero atsiprašymo nebuvo, buvo arogantiškas...

Įžvelgia gudrų Karbauskio triuką: balsuokite už Skvernelį ir gausite Matijošaitį (107)

„Valstiečių“ lyderio Ramūno Karbauskio pareiškimas, kad Saulių Skvernelį išrinkus...

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (139)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Paleckio šnipinėjimo byloje aiškėja daugiau pavardžių (182)

Už įtariamą šnipinėjimą Rusijos naudai sulaikyto Algirdo Paleckio byloje aiškėja ir daugiau...

Neįtikėtina Vilniaus koplyčios istorija: įrengti butai ir plūstantys moksleiviai iš Prancūzijos (7)

Pačiame sostinės centre įsikūrusi Bernardinų vienuolyno Šventųjų laiptų koplyčia, nors ir...