„Apibūdinti, kas yra geras vairuotojas yra didelis iššūkis“, - nusijuokia Tomas Kristensenas. Autosporto mėgėjai puikiai žino, kas yra šis žmogus dar vadinamas „Misteriu Le Manu“. 49 danas net 9 kartus laimėjo legendines Le Mano lenktynes. To padaryti nėra pavykę nė vienam kitam pilotui.
Tomas Kristensenas
© DELFI / Paulius Garkauskas

Le Mano legenda

Per savo karjerą danas yra išbandęs ir „F-1” bolidus, tačiau didžiausias pergales pasiekė garsiausiose ištvermės lenktynėse.

Prieš trejetą metų T. Kristensenas pasitraukė iš profesionalaus sporto. Dabar jis tapo „Audi“ ambasadoriumi. Būtent su šia komanda T. Kristensenas iškovojo skambiausias pergales.

Pirmąją pergale Le Mane danas iškovojo 1997 metais su „Porsche“. Tuomet sekė 6 iš eilės pergalės 2005 metais. Dar dvi pergales T. Kristensenas pridėjo 2008 ir 2013 metais. Be to, du kartus danas su komanda liko antras, o trečias finišavo tris kartus.

Išlikti ramiam

Viešėdamas Kaune T. Kristensenas mielai atsakinėjo į klausimus apie Le Maną ir autosportą, tačiau kiek suklūsta išgirdęs klausimą apie vairavimą gatvėse.

„Koks yra geras vairuotojas? Oi, tai labai sunkus klausimas. Kai pamatau, kaip žmogus važiuoja, galiu pasakyti, geras jis vairuotojas ar ne. Žinoma, kas yra geras vairuotojas gatvėje ir kas yra geras vairuotojas trasoje – yra du visiškai skirtingi dalykai. Svarbiausia gatvėje visais atvejais išlikti ramiam, vairuoti pastoviu ritmu, sklandžiai. Žmonės mato greitai, ant savo galimybių ribos lekiančius bolidus Le Mane, „Formulėje-1” ar ralyje. Tačiau pilotai dirba ramiai ir sklandžiai, pagal ritmą“, - DELFI teigia T. Kristensenas.

Patyręs pilotas pataria vengti staigių judesių.

„Mano patarimas būtų – stebėkite aplinką. Nereikia staigiai spausti akseleratoriaus ar staigiai stabdyti. Leiskite automobiliui riedėti. Juk kam lėkti, jei matote, kad prieš jus dega raudona šviesa? Nespauskite akseleratoriaus, tai ne tik padės važiuoti ramiu ir sklandžiu ritmu, bet ir padės taupyti degalus. Nereikia automobilio gatvėse draskyti“, - sako T. Kristensenas.

Patyręs specialistas nevynioja žodžių į vatą. Jis teigia, jog keliuose pavojų kelia ne tik jauni ir nepatyrę, bet garbaus amžiaus vairuotojai.

„Visuomet pažvelgus į statistiką, dėmesys nukreipiamas į infrastruktūrą, į automobilių parką, kokios mašinos yra keliuose. Tačiau reikia žiūrėti į žmones. Sutikite, kad jauni ir garbaus amžiaus vairuotojai keliuose kelia didesnę grėsmę. Aš dirbu FIA ir mes sprendžiame, ką galime padaryti. Modernios mašinos apginkluotos naujausia saugumo įranga, naujausiosmis technologijomis, kurios padeda vairuoti ir išvengti nelaimių. Aš manau, jog būtų puiku, jei po dienos darbų vairuotojai rastų galimybę tobulinti savo įgūdžius saugioje aplinkoje su patyrusiais specialistais. Taip galima išbandyti automobilio galimybes. Daugelis gamintojų rengia įvairius kursus vairuotojams. Tik taip žmogus gali sužinoti, kaip reaguoti ir ko tikėtis ekstremaliomis sąlygomis“, - sako T. Kristensenas.

Be to, buvęs lenktynininkas sutinka, kad Lietuvoje vairuoti kur kas sunkiau, nei pietų regionuose.

„Tose šalyse, kur daug lietaus, daug sniego, visuomet bus daugiau avarijų nei ten, kur oro sąlygos dažniausiai būna idealios vairuoti“, - DELFI teigė T. Kristensenas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Legalizuojami automobiliai su vairu dešinėje: specialistai negaili perspėjimų (300)

Nuo 2018 m. sausio 1 d. Lietuvoje įsigalioja Saugaus eismo keliais įstatymo pataisa, kuri nebedraus...

Minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti (1)

Lapkričio 19 d. minima pasaulinė diena žuvusiems eismo įvykiuose atminti. Lietuvos automobilių...

Nuo bjaurios automobilio problemos ryte išgelbės keletas atsakymų sau (74)

Dažniausia priežastis, kodėl šaltą rytą variklis neužsiveda – išsikrovęs akumuliatorius...

Vairavimas ir vaistai – pavojus kelyje, kurį prisišaukiame patys (2)

Lapkričio 19 d., kaip ir kasmet trečiąjį lapkričio sekmadienį, minima Pasaulinė žuvusių eismo...

Patikrino šimtus automobilių: tinkamos padangos, bet išsikrovę akumuliatoriai (13)

Lapkričio pradžioje didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyko saugaus eismo kampanija „Nustebink...

Top naujienos

Naujojo prezidento beieškant: ryškėja paprastų žmonių ir elito pasirinkimas (24)

Lietuvos gyventojai prezidento poste šiuo metu norėtų matyti tris vyrus – premjerą Saulių...

Gydytojas žino, ką pakeisti, kad laimingesni būtų tiek medikai, tiek pacientai (94)

Mano Idėja Lietuvai – padaryti taip, kad pacientai , kuriems iš tikrųjų reikia...

Reketininkams pasipriešinęs kaunietis papasakojo, kaip sulaukė keršto ir bėgo iš Lietuvos namuose vyras turėjo pinigų kambarį (158)

Kai dauguma išvykusių iš Lietuvos pradeda pasakoti savo istorijas, dažniausiai sako, kad...

Orai: į šalį užsuks žiema (4)

Pirmomis savaitės dienomis rudeniškus orus keis žiemiški: sparčiai atšals, o lietų keis...

Diatlovo perėjos incidentas: kraują stingdanti mįslinga istorija (111)

1959 metų sausį 23 metų Igoris Diatlovas aštuonių jaunų Sovietų Sąjungos žygeivių grupę...

Sutrypto „Žalgirio“ treneris pratrūko žaibais: reikėtų išvaikyti pusę komandos (18)

Labai abejotina, ar fiasko rudenį patyrusio Vilniaus „Žalgirio“ kapitono tiltelį ateinantį...

Aukso amžius baigiasi: laukia kitokių degalų kainų (186)

Kilus neramumams Saudo Arabijoje – ramybės nėra ir naftos rinkoje. Ekonomistai ir degalų...

Blogiausiai dirbančiu ministru gyventojai išrinko Verygą (249)

Negebėjimas susitvarkyti su Gedimino kalno irimu – tikrai ne vienintelė priežastis, kodėl...

Žadėjo, kad dirbs ūkyje, bet pateko į sekso vergiją: emigrantės pasakoja siaubingus dalykus (134)

Vos baigusios mokyklą jos emigravo, tikėjosi pradėti dirbti ūkyje, tačiau pateko į tikrų...

Pripažino: dėl Gedimino kalno buvo gaištamas laikas (124)

21-as mėnuo – maždaug tiek laiko praėjo nuo tada, kai Gedimino kalnas akis badančiomis...