„Apibūdinti, kas yra geras vairuotojas yra didelis iššūkis“, - nusijuokia Tomas Kristensenas. Autosporto mėgėjai puikiai žino, kas yra šis žmogus dar vadinamas „Misteriu Le Manu“. 49 danas net 9 kartus laimėjo legendines Le Mano lenktynes. To padaryti nėra pavykę nė vienam kitam pilotui.
Tomas Kristensenas
© DELFI / Paulius Garkauskas

Le Mano legenda

Per savo karjerą danas yra išbandęs ir „F-1” bolidus, tačiau didžiausias pergales pasiekė garsiausiose ištvermės lenktynėse.

Prieš trejetą metų T. Kristensenas pasitraukė iš profesionalaus sporto. Dabar jis tapo „Audi“ ambasadoriumi. Būtent su šia komanda T. Kristensenas iškovojo skambiausias pergales.

Pirmąją pergale Le Mane danas iškovojo 1997 metais su „Porsche“. Tuomet sekė 6 iš eilės pergalės 2005 metais. Dar dvi pergales T. Kristensenas pridėjo 2008 ir 2013 metais. Be to, du kartus danas su komanda liko antras, o trečias finišavo tris kartus.

Išlikti ramiam

Viešėdamas Kaune T. Kristensenas mielai atsakinėjo į klausimus apie Le Maną ir autosportą, tačiau kiek suklūsta išgirdęs klausimą apie vairavimą gatvėse.

„Koks yra geras vairuotojas? Oi, tai labai sunkus klausimas. Kai pamatau, kaip žmogus važiuoja, galiu pasakyti, geras jis vairuotojas ar ne. Žinoma, kas yra geras vairuotojas gatvėje ir kas yra geras vairuotojas trasoje – yra du visiškai skirtingi dalykai. Svarbiausia gatvėje visais atvejais išlikti ramiam, vairuoti pastoviu ritmu, sklandžiai. Žmonės mato greitai, ant savo galimybių ribos lekiančius bolidus Le Mane, „Formulėje-1” ar ralyje. Tačiau pilotai dirba ramiai ir sklandžiai, pagal ritmą“, - DELFI teigia T. Kristensenas.

Patyręs pilotas pataria vengti staigių judesių.

„Mano patarimas būtų – stebėkite aplinką. Nereikia staigiai spausti akseleratoriaus ar staigiai stabdyti. Leiskite automobiliui riedėti. Juk kam lėkti, jei matote, kad prieš jus dega raudona šviesa? Nespauskite akseleratoriaus, tai ne tik padės važiuoti ramiu ir sklandžiu ritmu, bet ir padės taupyti degalus. Nereikia automobilio gatvėse draskyti“, - sako T. Kristensenas.

Patyręs specialistas nevynioja žodžių į vatą. Jis teigia, jog keliuose pavojų kelia ne tik jauni ir nepatyrę, bet garbaus amžiaus vairuotojai.

„Visuomet pažvelgus į statistiką, dėmesys nukreipiamas į infrastruktūrą, į automobilių parką, kokios mašinos yra keliuose. Tačiau reikia žiūrėti į žmones. Sutikite, kad jauni ir garbaus amžiaus vairuotojai keliuose kelia didesnę grėsmę. Aš dirbu FIA ir mes sprendžiame, ką galime padaryti. Modernios mašinos apginkluotos naujausia saugumo įranga, naujausiosmis technologijomis, kurios padeda vairuoti ir išvengti nelaimių. Aš manau, jog būtų puiku, jei po dienos darbų vairuotojai rastų galimybę tobulinti savo įgūdžius saugioje aplinkoje su patyrusiais specialistais. Taip galima išbandyti automobilio galimybes. Daugelis gamintojų rengia įvairius kursus vairuotojams. Tik taip žmogus gali sužinoti, kaip reaguoti ir ko tikėtis ekstremaliomis sąlygomis“, - sako T. Kristensenas.

Be to, buvęs lenktynininkas sutinka, kad Lietuvoje vairuoti kur kas sunkiau, nei pietų regionuose.

„Tose šalyse, kur daug lietaus, daug sniego, visuomet bus daugiau avarijų nei ten, kur oro sąlygos dažniausiai būna idealios vairuoti“, - DELFI teigė T. Kristensenas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žiede nubraižytos eismo juostos tapo sunkiai įveikiamu iššūkiu patarė matyti toliau savo nosies (5)

Pagal principą „vairuoju, kaip noriu“ įpratusiems Panevėžio Nemuno g. žiede važiuoti...

Prieš žvėris keliuose – technologiniai sprendimai (2)

Praeitą savaitę kelyje Skuodas–Plungė automobilis „ Opel Vectra “ susidūrė su į kelią...

Gyventojų pyktis – bevaisis: pokyčių kelyje neįkvėpė net mirtis (29)

Keliakiemio miestelio (Vievio sen.) gyventojai beveik trejus metus kovoja, kad gyvenvietės ribose...

Šiurpi vasaros statistika – yra apie ką pagalvoti visiems tėvams (3)

Nepaisant reguliariai kartojamų perspėjimų ir žiniasklaidos dėmesio šiai opiai problemai,...

Sukritikavo lietuvių įprotį greitkeliuose (41)

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) duomenimis, greičio viršijimas praėjusiais metais buvo...

Top naujienos

Penktasis finalo mūšis: „Žalgiris“ – „Lietuvos rytas“ (tiesioginė vaizdo transliacija) (3)

„Betsafe- LKL “ čempionatas priartėjo prie finišo tiesiosios. Pirmadienį nuo 18.50 val....

Pamatykite, kaip atrodė istorijos egzaminas: abiturientai įvertino kaip labai lengvą (21)

„Likau maloniai nudžiugintas, kad šis egzaminas nebuvo labai sunkus“, – po egzamino DELFI...

Tikroji situacija kalėjimuose: vyksta prekyba, blokavimo sistema neveikia (242)

Dviejų Kybartų pataisos namuose kalinčių vaikinų lėbavimas iš pamatų supurtė Lietuvos...

Tarp „valstiečių“ – maišto nuotaikos: prakalbo apie premjero atsistatydinimą (285)

Pagrindinius socialinius ir ekonominius klausimus sprendžiantiems Seimo komitetams, vadovaujamiems...

Gyvai / Pasaulio futbolo čempionatas: Belgija – Panama (4)

Viena iš pasaulio čempionato favoričių laikoma Belgijos rinktinė FIFA 2018 turnyrą Rusijoje...

Vilniaus centre sprogus troleibuso padangai, sužaloti trys žmonės, vienam nutrauktas pirštas papildyta 16.46 (201)

Pirmadienį sostinėje sprogus troleibuso padangai, nukentėjo trys žmonės.

Sūnui auklės ieškanti Oksana Pikul į tai žiūri atsakingai: sudėtinga, kuomet į namus kvietiesi svetimą žmogų (31)

Darbuose paskendusi Oksana Pikul šiandien paskelbė ieškanti auklės beveik trejų metukų sūnui...

Skelbiama, kad Vasilije Micičius susitarė su turkais ir paliks „Žalgirį“ (36)

Panašu, kad Kauno „Žalgirio“ komandą po pastarojo sezono paliks ir dar vienas gynėjas....

Ėmėsi renovuoti itin senus pastatus: daugelis neįtaria, kodėl tai taip svarbu (3)

Lietuvos valstybės atkūrimo 100-mečio proga dažniau prisimenamos istorinės asmenybės, įvykiai...

Lietuvos kampeliai, kur dažnas net nesugalvoja užsukti: prie iniciatyvos kviečia jungtis visus

Lietuva – bendruomenių kraštas. Tai rodo DELFI portale vykstanti iniciatyva „ Bendruomenės...