„Apibūdinti, kas yra geras vairuotojas yra didelis iššūkis“, - nusijuokia Tomas Kristensenas. Autosporto mėgėjai puikiai žino, kas yra šis žmogus dar vadinamas „Misteriu Le Manu“. 49 danas net 9 kartus laimėjo legendines Le Mano lenktynes. To padaryti nėra pavykę nė vienam kitam pilotui.
Tomas Kristensenas
© DELFI / Paulius Garkauskas

Le Mano legenda

Per savo karjerą danas yra išbandęs ir „F-1” bolidus, tačiau didžiausias pergales pasiekė garsiausiose ištvermės lenktynėse.

Prieš trejetą metų T. Kristensenas pasitraukė iš profesionalaus sporto. Dabar jis tapo „Audi“ ambasadoriumi. Būtent su šia komanda T. Kristensenas iškovojo skambiausias pergales.

Pirmąją pergale Le Mane danas iškovojo 1997 metais su „Porsche“. Tuomet sekė 6 iš eilės pergalės 2005 metais. Dar dvi pergales T. Kristensenas pridėjo 2008 ir 2013 metais. Be to, du kartus danas su komanda liko antras, o trečias finišavo tris kartus.

Išlikti ramiam

Viešėdamas Kaune T. Kristensenas mielai atsakinėjo į klausimus apie Le Maną ir autosportą, tačiau kiek suklūsta išgirdęs klausimą apie vairavimą gatvėse.

„Koks yra geras vairuotojas? Oi, tai labai sunkus klausimas. Kai pamatau, kaip žmogus važiuoja, galiu pasakyti, geras jis vairuotojas ar ne. Žinoma, kas yra geras vairuotojas gatvėje ir kas yra geras vairuotojas trasoje – yra du visiškai skirtingi dalykai. Svarbiausia gatvėje visais atvejais išlikti ramiam, vairuoti pastoviu ritmu, sklandžiai. Žmonės mato greitai, ant savo galimybių ribos lekiančius bolidus Le Mane, „Formulėje-1” ar ralyje. Tačiau pilotai dirba ramiai ir sklandžiai, pagal ritmą“, - DELFI teigia T. Kristensenas.

Patyręs pilotas pataria vengti staigių judesių.

„Mano patarimas būtų – stebėkite aplinką. Nereikia staigiai spausti akseleratoriaus ar staigiai stabdyti. Leiskite automobiliui riedėti. Juk kam lėkti, jei matote, kad prieš jus dega raudona šviesa? Nespauskite akseleratoriaus, tai ne tik padės važiuoti ramiu ir sklandžiu ritmu, bet ir padės taupyti degalus. Nereikia automobilio gatvėse draskyti“, - sako T. Kristensenas.

Patyręs specialistas nevynioja žodžių į vatą. Jis teigia, jog keliuose pavojų kelia ne tik jauni ir nepatyrę, bet garbaus amžiaus vairuotojai.

„Visuomet pažvelgus į statistiką, dėmesys nukreipiamas į infrastruktūrą, į automobilių parką, kokios mašinos yra keliuose. Tačiau reikia žiūrėti į žmones. Sutikite, kad jauni ir garbaus amžiaus vairuotojai keliuose kelia didesnę grėsmę. Aš dirbu FIA ir mes sprendžiame, ką galime padaryti. Modernios mašinos apginkluotos naujausia saugumo įranga, naujausiosmis technologijomis, kurios padeda vairuoti ir išvengti nelaimių. Aš manau, jog būtų puiku, jei po dienos darbų vairuotojai rastų galimybę tobulinti savo įgūdžius saugioje aplinkoje su patyrusiais specialistais. Taip galima išbandyti automobilio galimybes. Daugelis gamintojų rengia įvairius kursus vairuotojams. Tik taip žmogus gali sužinoti, kaip reaguoti ir ko tikėtis ekstremaliomis sąlygomis“, - sako T. Kristensenas.

Be to, buvęs lenktynininkas sutinka, kad Lietuvoje vairuoti kur kas sunkiau, nei pietų regionuose.

„Tose šalyse, kur daug lietaus, daug sniego, visuomet bus daugiau avarijų nei ten, kur oro sąlygos dažniausiai būna idealios vairuoti“, - DELFI teigė T. Kristensenas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kelionė viešuoju transportu Kaune – už ačiū (6)

Šį penktadienį kauniečiai sulauks neeilinės dovanos – važiuoti viešuoju transportu bus galima...

Ketvirtadienį Lietuvos keliuose – ypatingas reidas (56)

Rugsėjo 21 d. Europos kelių policijos tinklas TISPOL yra paskelbęs Europoje dieną be...

Nurodė, kas gali padėti išvengti eismo įvykių rudenėjant

Dalis vairuotojų didžiuosiuose Lietuvos miestuose jau vasaros pabaigoje pradėjo nerimauti dėl...

Sukčių metodai nesikeičia (19)

Nors „ Regitra “ tikina, kad sukčiavimo atvejų egzaminų metu pasitaiko nedaug, pripažįsta,...

Diena be automobilio Vilniuje – nemokamas viešasis transportas ir įvairios pramogos (6)

Rugsėjo 22–oji Vilniuje skelbiama Diena be automobilio . Kaip rašoma savivaldybės pranešime,...

Top naujienos

Anglijoje įsikūrusi keturių vaikų mama: man skaudu dėl Lietuvos (155)

Emigracijos mastai Lietuvoje glumina ne vieną, vis dažiau žmonės prabyla, kad likę Lietuvoje...

Įsimintina lietuvių kelionė „Ryanair“ lėktuvu: mums gėda dėl tokio tautiečio (95)

iš Rygos į Kelną skridusį „ Ryanair “ lėktuvą dėl, įtariama, girto įsisiautėjusio...

Lėtas startas, galingas finišas: „Žalgiris“ nuskynė pergalę Alytuje (5)

Daugkartinis Lietuvos čempionas Kauno „Žalgiris“ pergalingai pradėjo ir 25-ąjį „Betsafe–...

Uraganas Marija šėlsta toliau: be elektros paliko visą Puerto Riką (2)

Puerto Riko pareigūnai pranešė, kad uraganas Marija nutraukė elektros tiekimą 3,5 mln. salos...

Iš pagrindų atsinaujinęs „Lietuvos rytas“ jau pirmame mače perkopė 100 taškų ribą (14)

Kaip reikiant per vasarą atsinaujinęs Vilniaus „Lietuvos rytas“ 25-ąjį „Betsafe– LKL “...

Veikli moteris kūrybingai žvelgia net į daržovių auginimą (9)

Verslininkės Ingos Malinauskienės šeimos darže viskas auginama natūraliai, nenaudojant jokių...

Didelę problemą pastebėjo net „Google“: tai neturi tęstis (10)

Ar dažnai skaitote, kokios mobiliosios programėlės atsiuntimo ir įdiegimo sąlygos? Kiek...

Katinas kasdien apsilankydavo parduotuvėje: jo atminimui pastatė bronzinę skulptūrą (3)

Katinas vardu Brutus kasdien nukeliaudavo 200 metrų nuo savo namų į vietinę parduotuvę...

Gurmaniško čempionato teisėju tapęs A. Užkalnis: dar niekas nepasisotino nuo austrės (18)

Vėsų ir vėjuotą trečiadienio vakarą Vilniuje vyko jau tradicija tapęs penktasis austrių...

G. Schroederis: JAV nesuinteresuotos Rusijos sustiprėjimu, bet Europos interesai – kitokie (280)

Buvęs Vokietijos kancleris Gerhardas Schroederis įsitikinęs, kad nė vienas būsimas Rusijos...