aA
Šalyje svarstant įsteigti praktinio mokymo centrą, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius teigė palaikantis tokį projektą. Pasak pašnekovo, idėja steigti tokį centrą seniai tvyrojo ore ir buvo vertinama teigiamai, tačiau, kaip ir bet koks rimtas projektas, jis sukėlė nemažai papildomų klausimų.
© AFP/Scanpix

„Mes visuomet buvome tik už, tačiau yra kitų – organizacinių – klausimų. Tai rimtos investicijos, visuomet reikia pagalvoti, kiek tai kainuos. Aišku, jeigu tai smarkiai nepabrangins paslaugos, bus gerai, bet ar taip bus?“ – retoriškai klausė pašnekovas.

Pašnekovo žiniomis, panašių vairavimo aikštelių yra bemaž visose Europos valstybėse, taip pat ir pas kaimynus – lenkus bei latvius. „Tai nepigūs sprendimai, tačiau pas kaimynus tų aikštelių yra ir net mūsų vairuotojai naudojasi jomis, kai reikia pasimokyti“, – dėstė pašnekovas.

Siūlo kompensacijų mechanizmą

G. Vincevičiaus manymu, vien aikštelė, kurioje vairuotojai galėtų praktikuotis vairuoti ekstremaliomis sąlygomis, problemos neišspręstų. Jau šiuo metu parengti C kategorijos vairuotoją kainuoja 1500 litų, o tai dažnam žmogui per didelė suma.

„Jeigu prie esamų kursų prisidėtų ir vairavimas ekstremalaus vairavimo aikštelėje, kaina dar labiau padidėtų. Tai automatiškai reikštų, kad dar mažiau žmonių ryžtųsi įgyti vilkiko vairuotojo specialybę. Be to, nemanau, kad reikėtų apmokyti papildomai patirties jau turinčius vairuotojus. Ne visai prasminga mokyti žmogų, kuris per savo vairavimo praktiką greičiausiai ne kartą kelyje slydo ar buvo susidūręs su kitomis kliūtimis“, – dėstė pašnekovas.

Prieš kurdama tokias aikšteles, Lietuva, pasak pašnekovo, turėtų pasirūpinti tinkama įstatymine baze. Atitinkamai pertvarkius sistemą, Lietuvos vežėjų sritis atgimtų ir pasiūlytų tūkstančius naujų darbo vietų.

„Turėtų būti numatytas kompensacinis mechanizmas, tiksliau sakant, rengimo kainos ir kokybės balansas. Manau, būtent dėl to, kad tokio balanso rasti nepavyko, tie centrai ir neatsirado prieš ketverius penkerius metus“, – dėstė pašnekovas.

Netolimoje ateityje pritrūksime vairuotojų

Šiuo metu vidutinis Lietuvoje dirbančių vilkikų vairuotojų amžius bemaž 50 metų. Tai, pasak G. Vincevičiaus, – kritinė riba. Ir artimiausiu metu Lietuvoje gali prireikti tūkstančių naujų darbuotojų, kurių, jeigu niekas nesikeis, teks ieškoti užsienyje.

„Lietuvos transporto pramonė yra išsivysčiusi ir jau dabar galėtumėme pasiūlyti 2–3 tūkst. darbo vietų mūsų vairuotojams. Tačiau jų nėra ir tas vietas užima kaimynai: baltarusiai, lenkai“, – kalbėjo pašnekovas.

Situaciją, anot „Linavos“ atstovo, galėtų pakeisti švietimo reforma, kai dalis moksleivių C kategorijos vairuotojo pažymėjimą galėtų įgyti jau mokykloje.

„Ypač aktualu, kad tokia sistema atgimtų kaimuose ir kur masiškai emigruoja jaunimas, kur nėra ką veikti. Tokia galimybė padėtų žmonėms užsidirbti, atgaivintų kaimą ir Lietuvos transporto rinką“, – kalbėjo pašnekovas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Keliuose verda tikras pragaras, kelininkai žada, kad rytoj bus geriau (167)

Penktadienis Lietuvoje apkarto, matyt, daugeliui turėjusių kur nors važiuoti, nesvarbu, ar nuosavu,...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (234)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Kelininkai atremia kaltinimus dėl nevalytų gatvių: dirbame išsijuosę (93)

Pastaroji para tapo tikru išbandymu Kauno vairuotojams. Nors ir netrūksta pranešimų bei...

Įspėjo vairuotojus: vienoje pagrindinių šalies magistralių – ypač sudėtingos eismo sąlygos (57)

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) perspėjo vairuotojus, važiuosiančius iš Vilniaus...

Kauno gatvės virto čiuožykla: pasipylė avarijos, automobiliai neužkyla į kalnus ledas ir magistralėje (197)

Pirmadienį Kaune telkšojusi sniego pliurza vakarop spustelėjus šaltukui gatves padengė ledu...

Top naujienos

Aklas pasimatymas su kandidatu. Maldeikienė visą skyrių savo knygoje paskirs Tapinui (32)

Parlamentarė Aušra Maldeikienė teigė, kad jos dalyvavimo prezidento rinkimuose tikslas nėra...

Daug metų neviešinta Freddie Mercury paslaptis: čia sukūrė paskutines dainas ir pasitiko mirtį (39)

Montrė miestelis Šveicarijoje daug metų buvo legendinio Freddie Mercury slėptuvė nuo viso...

Išdalinti „Žmonių“ apdovanojimai: paskelbti metų svarbiausieji, jautri Vido Bareikio žinutė ir skandalu tapęs įvykis (48)

Penktadienio vakarą šou pasaulio žvaigždės rinkosi į Lietuvos nacionalinį operos ir baleto...

Wolterso žmonai stiprybės linkėjęs Jasikevičius: tai gera pamoka komandai (21)

Šarūnas Jasikevičius vis dar nededa taško sunkiame periode, apie kurį kalbėjo jau ne sykį....

Nuslėpti pasikėsinimai į sovietų generalinius sekretorius: kaip išaiškinti sąmokslai ir kodėl visi mėginimai buvo nesėkmingi (83)

Pasikėsinimai į valstybių vadovus vykdomi visame pasaulyje. Ir tik Sovietų Sąjungoje dėl...

„Panathinaikos“ strategui po pertraukos patiko tik „Žalgirio“ arena

Rickui Pitino amerikietiška bendravimo maniera padeda aplenkti nemalonius klausimus, bet duoda mažai...

Pralaimėjimų šleifo nusikratę žalgiriečiai žavėjosi savo energija, Lekavičius nuo komentaro išsisuko (3)

Po pergalės prieš Atėnų „Panathinaikos“ „Žalgirio“ rūbinėje aidėjo juokas,...

Savaitgalį laukia mažesnis šaltukas

Šeštadienio naktį dar spės pasnigti daugelyje šalies vietovių, bet sniego iškris nedaug....

Sunku patikėti tokiomis kainomis: lietuvius gundo butais šalia jūros kranto už 7,5 tūkst. eurų (78)

Lietuvių susidomėjimas užsienio NT rinka neblėsta, o ypač, kai parduodamas turtas kainuoja itin...

Vakaro viešnios nepagailėjo intriguojančių detalių – iškirpčių ir gilių skeltukų (61)

Penktadienio vakarą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre startavo „Žmonių“...