aA
Šalyje svarstant įsteigti praktinio mokymo centrą, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovas spaudai Gytis Vincevičius teigė palaikantis tokį projektą. Pasak pašnekovo, idėja steigti tokį centrą seniai tvyrojo ore ir buvo vertinama teigiamai, tačiau, kaip ir bet koks rimtas projektas, jis sukėlė nemažai papildomų klausimų.
© AFP/Scanpix

„Mes visuomet buvome tik už, tačiau yra kitų – organizacinių – klausimų. Tai rimtos investicijos, visuomet reikia pagalvoti, kiek tai kainuos. Aišku, jeigu tai smarkiai nepabrangins paslaugos, bus gerai, bet ar taip bus?“ – retoriškai klausė pašnekovas.

Pašnekovo žiniomis, panašių vairavimo aikštelių yra bemaž visose Europos valstybėse, taip pat ir pas kaimynus – lenkus bei latvius. „Tai nepigūs sprendimai, tačiau pas kaimynus tų aikštelių yra ir net mūsų vairuotojai naudojasi jomis, kai reikia pasimokyti“, – dėstė pašnekovas.

Siūlo kompensacijų mechanizmą

G. Vincevičiaus manymu, vien aikštelė, kurioje vairuotojai galėtų praktikuotis vairuoti ekstremaliomis sąlygomis, problemos neišspręstų. Jau šiuo metu parengti C kategorijos vairuotoją kainuoja 1500 litų, o tai dažnam žmogui per didelė suma.

„Jeigu prie esamų kursų prisidėtų ir vairavimas ekstremalaus vairavimo aikštelėje, kaina dar labiau padidėtų. Tai automatiškai reikštų, kad dar mažiau žmonių ryžtųsi įgyti vilkiko vairuotojo specialybę. Be to, nemanau, kad reikėtų apmokyti papildomai patirties jau turinčius vairuotojus. Ne visai prasminga mokyti žmogų, kuris per savo vairavimo praktiką greičiausiai ne kartą kelyje slydo ar buvo susidūręs su kitomis kliūtimis“, – dėstė pašnekovas.

Prieš kurdama tokias aikšteles, Lietuva, pasak pašnekovo, turėtų pasirūpinti tinkama įstatymine baze. Atitinkamai pertvarkius sistemą, Lietuvos vežėjų sritis atgimtų ir pasiūlytų tūkstančius naujų darbo vietų.

„Turėtų būti numatytas kompensacinis mechanizmas, tiksliau sakant, rengimo kainos ir kokybės balansas. Manau, būtent dėl to, kad tokio balanso rasti nepavyko, tie centrai ir neatsirado prieš ketverius penkerius metus“, – dėstė pašnekovas.

Netolimoje ateityje pritrūksime vairuotojų

Šiuo metu vidutinis Lietuvoje dirbančių vilkikų vairuotojų amžius bemaž 50 metų. Tai, pasak G. Vincevičiaus, – kritinė riba. Ir artimiausiu metu Lietuvoje gali prireikti tūkstančių naujų darbuotojų, kurių, jeigu niekas nesikeis, teks ieškoti užsienyje.

„Lietuvos transporto pramonė yra išsivysčiusi ir jau dabar galėtumėme pasiūlyti 2–3 tūkst. darbo vietų mūsų vairuotojams. Tačiau jų nėra ir tas vietas užima kaimynai: baltarusiai, lenkai“, – kalbėjo pašnekovas.

Situaciją, anot „Linavos“ atstovo, galėtų pakeisti švietimo reforma, kai dalis moksleivių C kategorijos vairuotojo pažymėjimą galėtų įgyti jau mokykloje.

„Ypač aktualu, kad tokia sistema atgimtų kaimuose ir kur masiškai emigruoja jaunimas, kur nėra ką veikti. Tokia galimybė padėtų žmonėms užsidirbti, atgaivintų kaimą ir Lietuvos transporto rinką“, – kalbėjo pašnekovas.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kokią klaidą darote, jei važiuodami automobilyje pasigarsinate muziką (7)

60 proc. Lietuvos vairuotojų galėdami pasirinkti kelis mėgstamiausius muzikos žanrus, apklausoje...

Vairuojantys „dyzelius“ gali išvengti bėdų su DPF: apie „ligas“ išduoda keli signalai (85)

Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo...

Vairuotojai nežino, kaip sukti į dešinę prie naujų šviesoforų: stovi, nors gali važiuoti (127)

Nuo lapkričio pirmosios įsigaliojo naujos Kelių eismo taisyklės ( KET ), apibrėžiančios, kaip...

Keliuose šiemet žuvusių daugiau nei pernai – kas dėl to kaltas? (49)

Kalbėdami apie saugumą kelyje, vairuotojai skundžiasi pėsčiųjų elgesiu, o pastarieji keiksnoja...

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (7)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Top naujienos

Dėl trečio kėlinio sindromo nuogąstaujantis Jasikevičius renkasi „geriausią prieinamą“ naujoką (42)

Trys pralaimėjimai iš eilės, ir visuose juose Šarūnas Jasikevičius mato vieną bendrą...

Palygino žiemos atostogų kainas populiariuose kurortuose: kai kuriuose išleisite dvigubai daugiau (16)

Artėjant didžiosioms žiemos šventėms, dažnas nori bent šiek tiek atsipūsti ir ištrūkti nors...

Trečias pralaimėjimas iš eilės: „Žalgirį“ nuskandino taiklūs Calatheso tritaškiai (486)

Kauno „Žalgiris“ (3-6) krenta į duobę – Eurolygoje patyrė trečią pralaimėjimą iš eilės...

Įsisiautėjęs žvarbus vėjas atpūs snaigių (5)

Trečiadienį mūsų krašto orus daugiausia lems pietvakarinis arktinio anticiklono pakraštys,...

Lietuva seka Melanios Trump pramintu keliu: ar pakaks tik vieno skonio cigarečių? DELFI specialiai iš Londono (43)

Seimo narys Mykolas Majauskas siūlo uždrausti elektroninių cigarečių skystį, kuriame yra...

Šiurpūs liudininkų pasakojimai apie dvaruose klaidžiojančias mirusiųjų sielas: nuo kankinimų iki nelaimingos meilės (6)

Lietuvos dvarininkų gyvenimas XIII-XIX a. apipintas pasakojimais ir paslaptimis. Sklando ne tik...

Nausėda neslepia nusivylimo Narkevičiumi: veiklą pradėjo chaotiškai (40)

Jaroslavas Narkevičius savo veiklą pradėjo chaotiškai, sako prezidentas Gitanas Nausėda ,...

Tragedija Rusijoje: duobėje su verdančiu vandeniu žuvo du vyrai (184)

Rusijos Penzos mieste lengvasis automobilis įkrito į smegduobę, žuvo du vyrai, pradėtas...

Šiuose namuose jau spėjo pagyventi du garsūs aktoriai: žvilgtelėkite, kaip atrodo (3)

Kultinio serialo „Bręstantis blogis“ žvaigždė Aaron Paul kartu su savo žmona bei kūdikiu...