Automobilio remontas ar naujų detalių keitimas gali atsieiti tikrai nemažai, todėl dalis Lietuvos vairuotojų įsigudrina pataupyti ir savo transporto priemones patiki neaiškios reputacijos meistrams arba imasi patys tvarkyti sugedusius bei į eismo įvykius patekusius automobilius neturėdami tam tinkamų sąlygų ir įgūdžių, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Automobiliai (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Domantas Pipas

Be to, įvairaus plauko „auksarankių“ antram gyvenimui prikeltus naudotus automobilius vairuotojai dažnai įsigyja patys to net nežinodami. Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas sako, kad „pasidaryk pats“ principu suremontuoti ar iš skirtingų gabalų sulipdyti automobiliai yra ne tik nepatikimi, bet ir nesaugūs.

„Lietuviai vis dar įsigudrina patys susimeistrauti net ir saugiam automobilio eksploatavimui itin svarbias detales. Turėjome ne vieną atvejį, kai paaiškėdavo, kad avarijas patyrusiame automobilyje buvo naudojama, pavyzdžiui, iš atskirų metalo gabalų ir varžtų suvirinta vairo stabilizatoriaus traukė arba transporto priemonės kėbulas buvo sudurtas ir sulipdytas iš paskirų dalių. Be jokios abejonės, vairuoti tokius automobilius yra nesaugu“, – sako R. Bieliauskas.

Anot specialisto, tokios savadarbės automobilių detalės, kokių jam yra tekę matyti, gali subyrėti bet kuriuo metu ir sukelti pavojingą eismo įvykį. Tuo metu iš kelių dalių suvirintas automobilio kėbulas yra visiškai nepatvarus, tarsi kartoninė dėžutė, todėl net ir ne itin stiprus susidūrimas juo važiuojantiems gali baigtis liūdnai.

Savadarbė stabilizatoriaus traukė
Savadarbė stabilizatoriaus traukė
© "ERGO Insurance" nuotr.

„Dažnai lietuviai net neįtaria, kad važinėja perdarytu, antram gyvenimui prikeltu daužytu automobiliu su netinkamomis detalėmis. Tokių vis dar nemažai pasitaiko naudotų automobilių rinkoje, o be nuodugnesnės apžiūros servise dažnai sunku pasakyti, kad automobiliui praeityje teko nemažai patirti. Daužytų automobilių suremontavimu užsiimantys meistrai paprastai moka gerai paslėpti savo darbo pėdsakus“, – pažymi R. Bieliauskas.

Draudimo eksperto teigimu, tokių pėdsakų dažnai neįmanoma aptikti net ir privalomos techninės apžiūros metu. Virinimo ar atskirų detalių sudūrimo žymės paprastai būna paslėptos sunkiai prieinamose vietose, uždengtos automobilio salono apmušalais, po kuriais techninės apžiūros specialistai nežiūri.

„Dėl to įsigyjant naudotą automobilį reikėtų pardavėjo reikalauti automobilio techninės priežiūros istorijos dokumentų, nuodugniai patikrinti transporto priemonę patikimame servise. Praeityje automobilio patirtas avarijas gali išduoti tarpų tarp kėbulo skardų nelygumai, todėl visuomet patartina atlikti perkamo automobilio kėbulo geometrijos testą. Daugelis rimtesnių automobilių servisų turi galimybes tai padaryti“, – sako R. Bieliauskas.

Anot jo, perkant naudotą automobilį taip pat pravartu atidžiai pasižiūrėti, ar nežymiai nesiskiria kėbulo dažų spalva skirtingose jo vietose. Tamsesnių ar šviesesnių atspalvių dėmės gali byloti apie išlygintus įlenkimus ir dėl to perdažytas tam tikras automobilio vietas.

Be to, reikėtų pasižiūrėti ar visur ant automobilio kėbulo nurodyti numeriai sutampa. Jei skirtingose kėbulo vietose yra pritvirtinti ar įspausti skirtingi numeriai, jis neabejotinai yra sudurtas iš kelių skirtingų automobilių korpusų.

Savadarbė stabilizatoriaus traukė
Savadarbė stabilizatoriaus traukė
© "ERGO Insurance" nuotr.

„Be abejo, jei automobilis praeityje eismo įvykio metu buvo apgadintas nežymiai, o vėliau suremontuotas ir parduotas, tikrai nereiškia, kad jo jau negalima toliau eksploatuoti, tačiau, jei pardavėjas tokią automobilio praeitį bando nuslėpti tai tikrai nėra geras ženklas. Na o paaiškėjus, kad automobilis yra prikeltas antram gyvenimui iš kone metalo laužo ar panaudojus keletą transporto priemonių, jo, žinoma, pirkti nereikėtų“, – teigia R. Bieliauskas.

Draudimo bendrovės atstovas pataria vairuotojams ir patiems automobilį visuomet remontuoti tik patikimuose servisuose – geriausia sertifikuotose automobilio gamintojo. Be to, remontui reikėtų naudoti tik kokybiškas, konkrečiam automobilio modeliui tinkančias detales.

„Kur nors garaže rastais varžtais, lipnia juosta, vielomis neva sutvirtintos lūžusios detalės tikrai nėra geras sprendimas. Tokie „pataisymai“ kelia grėsmę visiems eismo dalyviams, kadangi tikimybė sukelti avarinę situaciją mėgėjiškai suremontuotu automobiliu yra gerokai didesnė.

Be to, reikėtų nepamiršti, kad nustačius, jog eismo įvykis kilo dėl netinkamos automobilio techninės būklės, draudimo bendrovė gali iš kaltininko regreso tvarka išsireikalauti padengti nukentėjusios pusės patirtus nuostolius“, – pažymi R. Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus (6)

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius...

Sprendžia perėjų saugumo problemą (5)

Panevėžio mieste jau ne vienerius metus viena nesaugiausių vietų gatvėje laikomos perėjos po...

7 sėdimos vietos automobilyje: patogu, praktiška ar nereikalinga? (9)

Apie kai kurias automobilių, išmaniųjų telefonų bei kitas funkcijas yra kalbama, jog jos...

Šalies keliuose – dešimtys naujų policijos automobilių (83)

Ketvirtadienį Policijos departamente pristatyta dar viena serija naujų tarnybinių automobilių,...

Automobilio šeimininkas techninėje apžiūroje: dalyvauti negalima stebėti – kur dėti kablelį? (31)

Viso labo 17-24 metrų ilgio techninės apžiūros stotyse esančias patikros linijas automobilis...

Top naujienos

Naujas projektas sukėlė audrą: gyventojai savivaldybę kaltina korupcija (160)

Jau netrukus Senosios Šeškinės dalyje, Siesikų gatvėje, išdygs naujas daugiabučių kvartalas...

Sunkios būklės moters artimieji įsižeidė nugirdę gydytojos repliką (238)

„Kai mirs, palaidosit ir pabūsit“, – tarė Kauno klinikinės ligoninės gydytoja sunkios...

Apie olimpiadą pasvajojantis Motiejūnas: Lietuva yra mano šalis, o mano širdis – su rinktine interviu (49)

„Tai labai gabus žaidėjas. Negaliu prilyginti, kad jis toks kaip Sabonis, nes Sabonis yra toks...

Šiluma ir lietus dar nesitrauks

Ties Rusija įsitvirtinęs ciklonas ir artimiausiomis dienomis lems mūsų orus .

Pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu buvusi mergina: iki šiol atsimenu, kaip jis uostė mano plaukus (414)

Prieš ketverius metus buvau pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu Arutiunianu. Ne kaip eilinė...

Sostinėje įvyko avarija, pareikalavusi 34-erių motociklininko gyvybės (74)

Trečiadienio vakarą Vilniuje įvyko motociklininko mirtimi pasibaigusi avarija.

Garsus erotikos modelis Katie Price apgavo lietuvių dizainerę Elvyrą Monginienę: skandalas nuskambėjo užsienio spaudoje (50)

Visame pasaulyje nuogybėmis ir skandalais išgarsėjusi Katie Price , dar žinoma Jordan pseudonimu,...

Iš urvo Tailande išgelbėti berniukai turi netikėtą planą (27)

Berniukai kartu su savo futbolo treneriu kelias savaites įkalinti potvynio praleido požeminiame...

Tragiškas vakaras Prienų rajone: nukrito parasparnis, pilotas neišgyveno (51)

Trečiadienį 20.58 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

Anglijos paplūdimiuose – būrys girtų kirų: paukščiai svaiginosi šiukšlėse (15)

Pietvakarių Anglijoje paplūdimiuose buvo rasta dešimtys kirų, kurie „nesiorientavo ir buvo...