Miestų gatvėmis ir šaligatviais šiemet rieda kaip niekad daug elektrinių paspirtukų. Jų pardavėjai skaičiuoja, kad šių metų pirmąjį ketvirtį parduota 10 kartų daugiau. Tačiau tokiam bumui Lietuvoje, atrodo, nepasiruošta – įstatymai nesureguliuoti, kontrolės nėra, o greičio ištroškę lietuviai paprastus paspirtukus perdaro į greitesnius.
Lietus Vilniuje
© DELFI / Karolina Pansevič

Įprastinio elektrinio paspirtuko maksimalus greitis gali siekti apie 20 km/val. Tačiau tokio greičio kai kuriems lietuviams nepakanka – jie šias transporto priemones įsigudrina „nulaužti“ ir priversti riedėti greičiau. Panaršius internete, nesunku rasti patarimų, kaip tai padaryti patiems, taip pat skelbimų meistrų, siūlančių „nulaužimo“ paslaugas.

Elektrinių paspirtukų pardavėjai įspėja – modifikuotiems garantija nebetaikoma, o ir patys paspirtukininkai važiuodami greitesniu nei 25 km/val. greičiu praranda saugumo jausmą ir rizikuoja savo gyvybe.

„Kai kurie gamintojai nėra užkardę tokio dalyko, vienus paspirtukus galima perdaryti, kitų – ne. Yra tikrai pavojinga važiuoti greičiau nei 25 kilometrai per valandą. Maži ratukai, nėra amortizatorių, vienas judesys, ir gali atsidurti griovyje, o modifikavus, važiuojant 40 kilometrų per valandą greičiu, galima net ir lūžiais neatsipirkti“, – LRT sako „Topo centro“ atstovas ryšiams su žiniasklaida Žilvinas Kulvinskis.

Pardavėjai lietuvių norą skrieti kuo greičiau vadina fenomenu, esą Vakarų šalyse tokių minčių niekam nekyla.

„Kiek yra tekę būti, kitose šalyse nesu matęs elektrinio dviračio, kuris važiuotų greičiau nei 25 kilometrai per valandą, matosi, kad važiuoja normaliu greičiu. Lietuvoje žinau, kad tikrai yra tokių, kurie perdaro ir perdaro taip, kad labai greitai lekia. <...> Ten sudėti specialūs akumuliatoriai, kone kaip motoroleryje, ir jie važiuoja nemindami pedalų“, – pasakoja UAB „Dviračių arena“ direktorius Robertas Jasiulevičius.

Papirtukams be variklio galioja tos pačios saugaus eismo taisyklės kaip ir pėstiesiems. Jeigu paspirtukas ar kita dviratė priemonė turi elektrinį variklį, kurio galingumas – iki kilovato, o jo maksimalus greitis – iki 25 km/val. - tokiai transporto priemonei taikomi tie patys reikalavimai kaip ir dviračiams. Jei priemonė galingesnė - jau reikia vairuotojo pažymėjimo, valstybinio numerio ir registracijos, techninės apžiūros bei civilinės atsakomybės draudimo. Tačiau „Regitra“ teigia, kad paspirtukų, kaip transporto priemonės, statusas nėra apibrėžtas, ir esą iki šiol nėra išdavusi registracijos numerio būtent paspirtukui. Policija taip pat nežino, kaip elgtis su tokiomis transporto priemonėmis.

„Tai nesukeltų visuomenės pasitikėjimo, jei mes pradėtume kiekvieną paspirtuką stabdyti ir tikrinti, ar jis atitinka, ar neatitinka, jeigu jis iš esmės nekelia grėsmės, o iš patirties galiu pasakyti, kad šių transporto priemonių savininkai pakankamai atsargūs keliuose. <...> Per pastaruosius trejus metus įvyko ne daugiau kaip 10 tokių eismo įvykių, kuriuose buvo sužeisti arba nukentėjo paspirtukų, riedžių vairuotojai“, – LRT sako Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paaiškino, kada motociklininkai po vairavimo egzamino išgirsta „neišlaikyta“ (2)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Vasaros iššūkiai vairuotojams: nuo slidaus asfalto iki paukščių išmatų paliktų dėmių

Neįprastai karšta vasara atnešė pačių įvairiausių iššūkių vairuotojams. Pasirodo, sunkumų...

Po Kaune praūžusios liūties – šūsnys valstybinių numerių (3)

Vakar, rugpjūčio 14 d., Kauną merkė nepaprastai smarkus lietus . Jo padariniai – ne tik...

Patarė, ko geriau nedaryti, jei per liūtį automobilis įstrigo baloje (39)

Dažnas atvejis per smarkias liūtis – kirsti gilių balų nesiryžtančių vairuotojų tuntai ir...

Automobilio variklio alyva: ko nesupranta ir kur klysta vairuotojai (28)

Tikriausiai visi automobilių savininkai ir vairuotojai žino, kad be alyvos variklis neveiks. Tačiau...

Top naujienos

Juodasis ligoninių sąrašas: kol kas nėra, bet netruks atsirasti

Neplanuojama naikinti ligoninių ir jokio juodojo sąrašo nėra, LRT RADIJUI tvirtina Sveikatos...

DELFI DIENA. Dar vienas skandalas Pravieniškėse ir kaip pažaboti prekybos tinklų apetitą didinamoms kainoms

Pravieniškių pataisos namuose dar vienas skandalas: kodėl valstybės įmonė šildymą pirko...

Klaipėdiečių kantrybė trūko: juodos dulkės skverbiasi į būstus, vaikai ėmė kosėti (66)

Šiaurinėje Klaipėdos miesto dalyje gyvenantys klaipėdiečiai nori uždrausti vienai didžiausių...

Škvalas nusiaubė Kauno kapines: išvirto medžiai, išplauti kapai (23)

Po antradienio vakarą Kaune praūžusio škvalo skaičiuojami milžiniški nuostoliai.

Nuo kitų metų pradžios gausite didesnį atlyginimą? Neskubėkite džiaugtis – piniginę paplonins papildomos sąlygos* (245)

Nuo kitų metų pradžios gausime didesnius atlyginimus – tokia džiugi žinia sklandė viešojoje...

Šįkart situacija dėl Turkijos gali susiklostyti visai kitaip, analitikai perspėja: mums tai nepatiks (98)

Turkijos prezidentas Recepas Tayyipas Erdoganas ne kartą įrodė, kad verčiamas aplinkybių...

Išrinktas geriausias išmanusis telefonas (17)

Europos vaizdo ir garso asociacijos (EISA) rengiamuose kasmetiniuose apdovanojimuose triumfavo...

Paaiškino, kokių klaidų norintiems vairuoti motociklą geriau nedaryti (2)

Šalies transporto priemonių registrą valdanti VĮ „Regitra“ suskaičiavo, kad šiemet...

Veronika Montvydienė: naivu tikėtis, kad vaikas bus aktyvus, jei tėvai sėdi prie televizoriaus ir valgo traškučius (8)

Harmoninga, stebuklinga ir visavertė. Jei Rytų kovos menų sportininkei, šokėjai-choreografei,...

Gražuolis grafas, pradėjęs Palangos pramogų erą: širdžių daužytojas, vaikų auklėms kėlęs ypatingus reikalavimus (69)

Juozapas Tiškevičius – grafas , sukūręs Palangos, kaip pramoginio kurorto, veidą. Nutiestas...