aA
Absoliuti dauguma Lietuvos gyventojų sutinka, kad telefono naudojimas prie vairo yra opi problema. Nepaisant to, daugelis pripažįsta vairuodami bent kartais patys pasinaudojantys telefonu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Su telefonu prie vairo
Su telefonu prie vairo
© Shutterstock

Draudimo bendrovės „Ergo“ Lietuvoje užsakymu atliktas Baltijos šalių saugumo indekso tyrimas atskleidė, kad dažniausiai lietuviai prie vairo linkę naudotis telefonuose esančiomis kelių navigacijos programėlėmis bei nenaudodami laisvų rankų įrangos atsiliepti į skambučius. Ekspertai perspėja, kad bet kokia pašalinė veikla vairuojant kelia didelę grėsmę eismo saugumui,

Navigacijos programėles telefone prie vairo dažnai arba kartais naudoja daugiau nei pusė (54 proc.) šalies gyventojų. Į skambučius atsiliepinėja 42 proc., o trečdalis tyrimo dalyvių pripažino prie vairo patys skambinantys įvairiais reikalais. Vienas iš penkių (23 proc.) gyventojų vairuodamas nevengia telefone skaityti žinučių, beveik tiek pat apklaustųjų (18 proc.) – patys jas rašo. 14 proc. lietuvių vairuodami dažnai arba kartais telefone naudojasi socialiniais tinklais.

Be to, Lietuvos gyventojai vairuodami skambina, skaito ir rašo žinutes bei naudojasi socialiniais tinklais dažniau nei kaimynai latviai ir estai.

Sukelia grėsmę sau ir kitiems

Draudimo bendrovės Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sako, kad ignoruodami Kelių eismo taisyklėse numatytą draudimą prie vairo naudotis telefonu, transporto priemonių vairuotojai kelią didelę grėsmę sau ir kitiems eismo dalyviams.

Vairuotojas su telefonu rankose
Vairuotojas su telefonu rankose
© Shutterstock

„Vairavimas reikalauja visiško susikaupimo ir dėmesio sutelkimo į tai, kas vyksta kelyje. Bet kokia pašalinė veikla vairuotoją blaško, trukdo jam tinkamai ir laiku reaguoti. Dažnas vairuotojas mano, kad žvilgtelėti į telefone gautą žinutę ar brūkštelėti trumpą atsakymą ilgai netruks. Tačiau, net ir važiuojant nedideliu greičiu, sekundei prarasta koncentracija gali lemti susidūrimą su kita transporto priemone, į kelią staiga išbėgusiu gyvūnu ar kita kliūtimi“, – sako R. Pocius.

Numatyta bauda

Anot draudikų atstovo, šiandien vairuotojai įpratę ne tik skaityti ar siųsti žinutes, bet ir atsakinėti į elektroninius laiškus, naršyti internete ar net pasidaryti asmenukę socialiniams tinklams, filmuoti pastebėtus kitus eismo įvykius ar taisyklių pažeidimus. Už tokius veiksmus, kaip ir už telefono vairuojant naudojimą kitais tikslais, KET numatyta nuo 60 iki 90 eurų siekianti piniginė bauda.

„Vairuotojai kalbėtis telefonu turėtų tik naudodami laisvų rankų įrangą – juolab, kad praktiškai visuose naujuose automobiliuose ji būna iš karto integruota. Naudotis kelių navigacija telefone taip pat leidžiama tik saugiai telefoną įstačius į specialiai tam skirtus laikiklius, kurie tvirtinami ant ventiliacijos grotelių, priekinio stiklo ar virš prietaisų skydelio. Svarbu, kad telefonas būtų ne rankose, o vadovaujantis navigacija nereikėtų akių atitraukti nuo kelio“, – sako R. Pocius.

Telefonas prie vairo
Telefonas prie vairo
© Shutterstock

Įspėja ne tik automobilių vairuotojus

R. Pocius pažymi, kad telefonu, laikant jį rankose, nederėtų naudotis ne tik automobilių vairuotojams, bet ir dviratininkams bei kitų transporto priemonių vairuotojams.

„Pavyzdžiui, šiandien miestų gatvėse neretai galima išvysti maistą į namus pristatančius dviratininkus, viena ranka laikančius vairą, o kita – telefoną su įjungta navigacijos programėle. Taip naudotis telefonu, be abejo, yra neleistina ir pavojinga. Akis nuo išmaniojo įrenginio ekrano bent jau eidami per gatvę turėtų atitraukti ir pėstieji – draudimas naudotis telefonu pėsčiųjų perėjose įsigaliojo 2018 metų pabaigoje“, – sako R. Pocius.

Baltijos šalių saugumo indekso tyrimo duomenimis, telefonu prie vairo dažniau nei kitų miestų ir gyvenviečių gyventojai Lietuvoje yra linkę naudotis vilniečiai. Telefoną į rankas prie vairo taip pat dažniau ima jaunimas. Be to, jaunesni gyventojai rečiau mano, kad telefono naudojimas trukdo vairavimui.

Baltijos saugumo indekso tyrimą draudimo bendrovės užsakymu praėjusiais metais atliko Latvijos visuomenės nuomonės tyrimų centras SKDS. Iš viso buvo apklausta 1018 Lietuvos, 1005 Latvijos ir 1015 Estijos 18-74 metų amžiaus gyventojų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
2.5000

Ką reikia žinoti apie vasarines padangas: koks turi būti protektoriaus gylis ir padangos amžius

Nuo balandžio pradžios Lietuvoje oficialiai leidžiama žiemines padangas pakeisti vasarinėmis ir,...

Draudikai pastebėjo klaidą, kurią neretai padaro įtampos ir streso išvarginti vairuotojai

Geriausia šiuo metu niekur nevažiuoti ir likti namuose. Vis dėlto, jeigu iškilo būtinybė...

Ką reikia žinoti apie karantino metu atidėtą automobilio techninę apžiūrą (14)

Vis dar tiksliai nežinant, kiek laiko Lietuvoje truks karantino laikotarpis, Susisiekimo ministerija...

Per karantiną leido važinėti be techninės apžiūros, bet ar galios draudimas po avarijos? (14)

Vyriausybė nusprendė, kad karantino metu nustojus galioti techninei apžiūrai , vairuotojai gali...

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

Top naujienos

Profesorius – apie tai, ką daryti su pirkiniais: geriau palaikyti keletą valandų saulėje papildyta 10:44 val. (32)

Nuo penktadienio įsigalioja reikalavimas viešose vietose dėvėti kaukes. Vilniaus universiteto...

VDU mokslininkų koronaviruso prognozės: reikėtų dar 2 mėnesių griežto karantino (432)

Užkrėstųjų skaičius Lietuvoje gali pasiekti daugiau nei 3 tūkstančius, o viruso plitimas bus...

Kaip per Velykas atrodys Lietuvos miestai: kelius blokuos policijos ekipažai ar betoninės užtvaros (1)

Baigiantis trečiai karantino savaitei jo laikytis teks dar griežčiau. Jau nuo penktadienio lauks...

Prekybą automobiliais ištiko koma, bet tikisi postūmio iš taršos mokesčio (326)

Koronaviruso epidemija smogė tiek naujų, tiek naudotų automobilių prekybininkams. Kovą...

Karantinas į nežinomybę gramzdina ir universitetus: kokia bus naujoji atsiskaitymų tvarka (81)

Dėl koronaviruso kontaktinis studijų procesas sustabdomas iki balandžio 13 d. Kas laukia šiemet...

Sienų kontrolė pratęsiama dar bent 2 savaitėm (55)

Vykdant į Lietuvą atvykstančių ir iš mūsų šalies išvykstančių asmenų patikrinimus prie...

Viešbučiai siūlo įsigyti prabangų poilsį, kuriuo pasinaudoti bus galima per dvejus metus – gautus pinigus skirs kovai su pandemija

Keturi prabangiausi Amalfio pakrantės viešbučiai kartu su „Michelin“ žvaigždžių turinčiu...

Isoda pranešė apie dar 4 Marijampolės ligoninėje koronavirusu infekuotus asmenis (32)

Marijampolės meras Povilas Isoda ketvirtadienį pranešė apie naujus 4 koronaviruso atvejus mieste...

Žiniasklaidoje – dar neskelbtas planas Europai, kaip atsisakyti ribojimų: viskas užsitęs (17)

Europos Komisija , anot žiniasklaidos, siūlo laipsnišką dėl koronapandemijos paskelbtų...

27-ių Panevėžio ligoninės darbuotojų ir pacientų pirmojo testo rezultatai – neigiami (4)

Respublikinė Panevėžio ligoninė informavo, kad 27-iems Urologijos skyriaus darbuotojams ir...

|Maža didelių žinių kaina