aA
Neišvengiamai trumpėjančios dienos netrukdo dviračių entuziastams ir toliau mėgautis pedalų mynimo malonumais. Vis tik, keliaudami tamsiuoju paros metu, dviratininkai dar ne visuomet pasirūpina savo matomumu, o kartu – ir saugumu kelyje. Draudimo bendrovės „Ergo“ užsakymu atlikta eismo dalyvių apklausa parodė, kad Kelių eismo taisykles (KET) sutiktiems dviratininkams neretai nusprendžia priminti ir patys automobilių vairuotojai, rašoma pranešime.
Lietuvių įpročiai stebina: du iš trijų apie Kelių eismo taisykles primintų garso signalu
© Fotolia

65 proc. automobilių vairuotojų teigė, kad kelyje tamsiuoju paros metu sutikę be atšvaitų ir žibintų važiuojantį dviratininką vienokiu ar kitokiu būdu jį įspėtų apie sau ir kitiems keliamą pavojų.

Trečdalis automobilių vairuotojų tai padarytų garsinio signalo pagalba. Kas ketvirtas vairuotojas tuo neapsiribotų: sulėtinęs greitį ir atsidaręs langą dviratininkui primintų, kad būtina laikytis saugaus eismo reikalavimų. Dar 6 proc. vairuotojų sustotų ir išlipę iš automobilio su dviratininku griežtai pasikalbėtų apie saugumą.

Nereikėtų leisti užvaldyti emocijoms

Draudimo bendrovės Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius sakė, kad tokių situacijų, kai vienų eismo dalyvių sukeliamos situacijos išprovokuoja kitų nepasitenkinimą, pasitaiko nemažai. Vis tik draudimo ekspertas pažymėjo, kad tokiais atvejais nereikėtų leisti emocijoms imti viršų.

Piktas vairuotojas
Piktas vairuotojas
© Shutterstock

„Be abejo, keliu be atšvaitų, žibintų ir, kai tai privalu, be šviesą atspindinčių rūbų važiuojantys dviratininkai kelia grėsmę tiek sau, tiek kitiems eismo dalyviams. Laiku kelyje pastebėti tokius dviratininkus gerokai didesniu greičiu važiuojantiems automobilių vairuotojams gali būti išties sudėtinga. Vis tik savo reakcija reikėtų pasistengti nesukelti dar pavojingesnės situacijos. Pavyzdžiui, automobiliui staiga pradėjus signalizuoti, dviračio vairuotojas gali išsigąsti, mestis į šalikelę ar net į važiuojamąją kelio dalį, o tai gali baigtis skaudžia nelaime“, – sakė R. Pocius.

Pavojinga, anot R. Pociaus, ir kalbėtis su dviratininku pro atidarytą važiuojančio automobilio langą. Bet kurios transporto priemonės vairuotojas, visų pirma, turėtų koncentruotis į kelią, o bet koks blaškymasis ir kitų eismo dalyvių trukdymas kelia grėsmę eismo saugumui.

Bandyti sustoti ir pasikalbėti su dviratininku taip pat derėtų tik tuomet, jei tai saugu, nekelia pavojaus nei vairuotojui, nei taisyklių nesilaikančiam dviratininkui bei kitiems eismo dalyviams. Apie taisyklių nesilaikančius eismo dalyvius taip pat galima pranešti kelių policijai.

Lietuvių įpročiai stebina: du iš trijų apie Kelių eismo taisykles primintų garso signalu
© Egidijaus Jankausko nuotr.

Supratingumo vis daugėja

Profesionalus dviratininkas, olimpietis Ramūnas Navardauskas sakė pastebintis, kad supratingumo tarp dviratininkų ir automobilių vairuotojų daugėja. Lietuvoje vis labiau populiarėjant važinėjimui dviračiais, R. Navardausko manymu, auga ir dviračių kultūra, dviratininkų sąmoningumas bei dėmesys savo saugumui. Kartu ir automobilių vairuotojai ima labiau suprasti dviratininkus.

„Tenka pripažinti, kad pasitaiko neatsakingų vairuotojų abejose stovyklose. Pačiam treniruojantis kone kaskart tenka susidurti su pavojingomis situacijomis, kai automobiliai pavojingai lenkia dviratininkus, nesilaiko pakankamo atstumo ir dideliu greičiu praskrieja visai greta. Kita vertus, ir dviratininkai ne visuomet pasirūpina savo saugumu, o važiavimas be atšvaitų ir žibintų tamsiuoju paros metu yra vienas to pavyzdžių. Tokie dviratininkai nesuvokia, į kokį pavojų stato save ir kitus tamsoje būdami praktiškai nematomi. Tie, kurie patys vairuoja automobilius ir yra susidūrę su tokiomis situacijomis, turbūt niekuomet nevažiuos į kelią dviračiu be būtinų atšvaitų ir žibintų“, – sakė R. Navardauskas.

Lietuvių įpročiai stebina: du iš trijų apie Kelių eismo taisykles primintų garso signalu
© Shutterstock

Kaip primena „Ergo“ ir partnerių iniciatyva „Įžiebk dviratį“, važiuojant keliu tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas, dviračio vairuotojas taip pat privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Jaunesnis nei 18 metų dviračio vairuotojas važiuodamas keliu privalo būti užsidėjęs ir užsisegęs dviratininko šalmą. Šie ir kiti dviratininkų saugumą užtikrinantys reikalavimai yra numatyti Kelių eismo taisyklėse.

Lietuvos gyventojų apklausą, skirtą išsiaiškinti automobilių vairuotojų elgesį ir nuostatas dviratininkų atžvilgiu, draudimo bendrovės užsakymu šių metų birželį atliko tyrimų bendrovė „Spinter Research“. Tyrimo metu iš viso buvo apklausta daugiau nei tūkstantis gyventojų visoje Lietuvoje.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.5556

Kodėl prieš žiemą akumuliatorių verta įkrauti (14)

Artėjantis žiemos sezonas kiekvienam vairuotojui primena, kad būtina pasirūpinti savo automobiliu....

7 patarimai, kaip saugiai važiuoti atšalus orams (5)

Artėjant žiemai vairavimo sąlygos tampa sudėtingesnės. Ryte važiuojant į darbą tenka įveikti...

Kelininkai įspėja: slidu gali būti net ir esant teigiamai temperatūrai (2)

Panevėžyje pasirodžiusį pirmąjį sniegą daugelis pramiegojo, o kelininkai jau ėmėsi darbo....

Ką darote blogai, jeigu žieminės padangos dėvisi per greitai

Kiekvienam vairuotojui svarbu žinoti, kada padangos yra nusidėvėjusios. Tinkamos eksploatuoti...

Eglė nesitikėjo, kad kelionė šitaip pasibaigs: automobilis apsivertė padangomis į viršų, lūžo stuburo slanksteliai (22)

Specialistai sako, kad itin svarbu keliuose pasirinkti saugų greitį. Tai – taisyklė, kurią...

Top naujienos

Gyvenimas ant rubežiaus: „Pircin aini su visais dziaugsmais“ (1)

Jeigu pabandysime aplink Musteiką 15-20 kilometrų spinduliu suskaičiuoti visus kaimus ir jo...

Spontaniška idėja tapo sėkmingu panevėžiečių verslu: per karantiną įgyvendinti patarimai padvigubino pardavimus (25)

Prieš pandemiją įmonė „Mur Mur apranga“ turėjo sėkmingą fizinę parduotuvę Panevėžyje ,...

Kas ir kodėl platina žinią apie teroro aktą Lietuvoje: įsivėlė ir Seimo nariai (20)

Kas sieja degantį vilkiką su dujų cisterna, Lenkijos parlamentarus iš valdančiųjų partijos ir...

Pandemijos akivaizdoje išryškėjo pavojinga tendencija: jeigu taip tęsis ir toliau, sulauksime ne tik aukų nuo koronaviruso (195)

Sveikatos specialistai pastebi, kad karantino metu ženkliai sumažėjęs visuomenės judėjimas gali...

Brangsta techninė apžiūra: kainas peržiūrinės kasmet

Nuo kitų metų brangs techninė apžiūra . Labiausiai naujų kainų pokytį pajus mopedų ir...

Ekspertas įvertino kandidatų į ministrus tikrinimą: visi ženklai rodo, kad nėra situacija gera (425)

Prezidentas Gitanas Nausėda jau kitos savaitės pradžioje žada viešai pranešti, kurie naujosios...

Virusologas: COVID-19 virusas plinta ir antriniu, bet ne mažiau efektyviu keliu

Leidykla „Briedis“ pristato garsaus daktaro virusologo Franko Ryano knygą „Virusfera. Nuo...

6 skandinavų paslaptys apie jų tobulai tvarkingus namus, kurias pritaikyti galime kiekvienas

Pripažinkime – skandinavų namai visada atrodo nepriekaištingai. Viena vertus, nesunku perimti...

Rusišką vakciną Vengrija įsivežė neatsitiktinai: kyla rimtų klausimų (705)

Kol pasaulyje vyksta „vakcinų lenktynės“, bandant kuo greičiau rasti būdą, kaip užsitikrinti...

Butų perpardavinėtojas papasakojo, kaip atrodo jo darbas ir kiek iš to uždirba (238)

Liaudiškai vadinamas „pirikūpas“ arba perpardavinėtojas – kaip atrodo tokio žmogaus darbas?...

|Maža didelių žinių kaina