aA
Automobilio pirkimas Lietuvoje – tarsi ritualas. Naujų ratų pirkti paprastai važiuoja kone visi šeimos nariai. Kalbant rimtai, perkant nepigų pirkinį norisi žinoti, kad pinigai nebus išmesti prastam ir neprižiūrėtam automobiliui. Automobilių patikra neretai patikima specialistams, tačiau ir jie ne visagaliai – kai kuriuos užslėptus trūkumus pastebėti itin sunku arba net neįmanoma.
Automobilių turgus
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Privalu pranešti apie trūkumus

Bene geriausias sprendimas išsirinktą automobilį varyti į autorizuotą servisą.

„Visi servisai turi savo patikrinimo programas. Kai tikrinamas automobilis, tikriname jo mechaniką ir elektroniką. Taip pat nustatomi akivaizdūs trūkumai. Mechaniniai trūkumai nustatomi apžiūros metu, naudojant taip vadinamus pakabos testerius. Tikrinant elektroninę dalį, naudojama gamintojų diagnostinė įranga ir mes galime pamatyti identifikuotas klaidas“, – sako Rimantas Kvederavičius, UAB „Moller Auto Keturi žiedai“ serviso vadovas.

Nuo praėjusių metų pabaigos įstatymais reglamentuota, kad pardavėjas privalo pirkėjui pranešti apie visus žinomus automobilio trūkumus. Tiesa, formalumas realybėje kol kas sunkiai veikia, o kokybiškas remontas gali kainuoti brangiai.

„Paslėptų defektų, kaip pavarų dėžės pirminio veleno trūkis, tai mes tikrai nepamatysime. Bet čia jau labai kraštutinis pavyzdys. Elektronika turi tokią savybę – visur yra kontaktai, kurie oksiduojasi. Kai ateis tas momentas, kai kontaktai taip oksiduosis, kad neleis signalui normaliai vaikščioti elektrinėmis grandinėmis, tai iš karto automobilį padarys dalinai ar pilnai nefunkcionaliu. To mes taip pat negalime nustatyti“, – neslepia R. Kvederavičius.

Automobilių patikra servisuose gali kainuoti nuo 50 iki 120 eurų, priklausomai nuo pasirinktos įstaigos.

Ridos problema

Ridos klastojimas Lietuvoje laikomas nusikaltimu. Tiesa, kol kas dar nėra nė vieno atvejo, kad byla dėl ridos klastojimo pasiektų teismą. Jei buvęs automobilio savininkas sąžiningai lankėsi autorizuotuose servisuose, tuomet bėdos nebus – visi automobilio duomenys matysis duomenų bzėje. Priešingu atveju kils sunkumų.

„Jei automobilis nebuvo autorizuotame servise ir nebuvo užfiksuota jo rida – mes to ir nematysime. Kai automobilis atvyksta pas mus ir mes darome kažkokius darbus, tai viskas fiksuojama sistemoje. Aišku fiksuojamas automobilio kėbulo numeris ir rida. Jei tas dalykas yra padarytas ir automobilis kažkokiu būdu į Lietuvą patenka su atsukta rida, tai mes sistemoje matome, kad ji buvo atsukta. Jei jis nebuvo autorizuotame servise ir rida nebuvo užfiksuota, tai mes to negalėsime nustatyti“, – teigia R. Kvederavičius.

Kad automobilių rida yra eilinis prekeivių triukas – vieša paslaptis. Ją demaskuoti galima taikant liaudiškus būdus.

„Visų pirma reikia atkreipti dėmesį į saloną, jo susidėvėjimą. Aišku, jei užsienyje automobilis važiuoja po 400 km per dieną, o taip būna, tai rida bus didelė, o salonas nesusigadina. Bet vis dėlto pirmas dalykas yra salonas – ranktūris tarp sėdynių, vairuotojo sėdynė, diržai, vairas ir vairuotojo durų atidarymo rankena. Perdažytą vairą labai lenga pastebėti“, – sako R. Kvederavičius.

„Į variklio vidų neįlysi, bet iš tam tikrų požymių galima pastebėti, kad variklis daug matęs. Tarkime tepalo žymės tam tikrose vietose“, – jam antrina Vytautas Paškauskas, serviso „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas.

Užslėpti trūkumai

DELFI neseniai rašė, su kokia problema susidūrė Žilvinas Žvagulis. Žinomas atlikėjas pardavinėjo automobilį, tačiau pakeitus tepalus variklis liaudiškai kalbant užkalė. Paaiškėjo, kad į variklio tepalą buvo pripilta vadinamojo daktariuko.

„Tai skystis, kuris sutirština tepalą. Nuo jo išbrinksta tarpinės ir laikinai nustoja leisti tepalą. Variklio vožtuvų gumelės išbrinksta. Tepalui sutirštėjus padidėja kompresija. Kai variklis labai išdilęs, pradeda tepalą leisti per žiedus“, – paaiškino V. Paškauskas.

„Nėra neįmanomų dalykų, bet tokį dalyką pastebėti apžiūros metu yra problematiška. Jei iš tiesų labai nuodugniai norisi padaryti patikrą, tai reikia keisti tepalus. Turėjome vieną atvejį, kai automobilio užvedimo metu variklyje esantys defektai iš karto pasirodė. Įvyko liaudiškai kalbant variklio užkalimas“, – pasakoja R. Kvederavičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką turite padaryti vakare, kad ryte sėkmingai užvestumėte automobilį (53)

Atšalus orams rytais į automobilių stovėjimo aikšteles grįžta langų gremžimo garsai,...

Draudikai nerimauja dėl vairuotojų, naudojančių eismo programėles: perspėja apie pasekmes (37)

Nors kalbėti telefonu vairuojant Lietuvoje negalima, mūsų šalies vairuotojai vis tiek nepaleidžia...

Ką daryti, kad prasidėjus žiemai automobilio durys ir spynelės neužšaltų (10)

Prasidėjus šalnoms, svarbu tinkamai pasirūpinti savo automobiliu. Bene visi žino, kad reikia...

Išsprendė KET galvosūkį dėl posūkio į kairę: keturiose sankryžose policija baudų nedalins (55)

Po to, kai lapkričio 1-ąją įsigaliojo nauja eismo judėjimo sankryžose tvarka, praėjo jau...

Vilniečių laukia pirmasis žiemos egzaminas: kelionė namo iš darbų užtruks kurių gatvių vengti (21)

Per Lietuvą slenkant sniego debesims, jau prasidėjus vakaro spūstims, snygis turėtų pasiekti ir...

Top naujienos

Apklausė ekspertus apie Nausėdos užsienio politiką: vaizdas labai skiriasi nuo Grybauskaitės (260)

Ruošdamasi pranešimui per Metinę politologų konferenciją apie prezidento Gitano Nausėdos...

Lenkai brangina alkoholį: ar dar apsimokės važiuoti į Augustavą ir Suvalkus (161)

Kai kurie laisvo laiko turintys ir sutaupyti norintys lietuviai pastaraisiais metais įprato...

Penktadienį Lietuvoje prognozuojamas stiprus vėjas ir audra papildyta (11)

Penktadienį Lietuvoje prognozuojamas stiprus vėjas, praneša Hidrometeorologijos tarnyba.

Jedinskis nepatenkintas alternatyva bankų mokesčiui: bus surinkta trigubai mažiau lėšų (23)

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos ( LLRA-KŠS ) narys Zbignevas...

Ko NATO gali imtis dėl Turkijos? Pašalinimas atneštų neregėtų padarinių (60)

Jeigu Šiaurės Atlanto sutarties organizacija būtų eilinis klubas, ji nedvejodama išspirtų...

Rapšys pagaliau leido sau pailsėti, estafetę perėmė jo kraštiečiai

Per dvi dienas dukart Europos čempionate trumpame (25 m) baseine triumfavęs Danas Rapšys...

Šiame Lietuvos mieste naujos statybos būstų nėra, o buto nuomai reikia laukti eilėje (169)

Ukmergė – nedidelis senas miestas Aukštaitijoje, nuo Vilniaus ir Kauno nutolęs apie 70 km. Apie...

Lietuviai statybininkai Danijoje pateko į spąstus: tapo „popieriniais milijonieriais“ (178)

Sigitas Mačiulis nėra nei milijonierius, nei verslininkas. Vyras gyvena avarinės būklės bute...

Gyvai / DELFI Premjeroje - Stano knygos pristatymas: kaip metai su vėžiu vos nesugriovė dainininko santuokos? biografinis romanas „Kodėl aš?“

Prieš daugiau nei metus vėžio diagnozę išgirdęs dainininkas Stano savo patirtį sudėjo į...

Gyvenimą keičiančios mintys: padės įveikti krizes ir paskatins teigiamiems pokyčiams

„Prieškalėdiniu laikotarpiu dažnas peržiūrime savo gyvenimus, galvojame, ką norime keisti...