Apie vairuotojus ar skirtingas transporto priemones sklando įvairių mitų. Vienas iš jų – vairuotojai, įpratę prie automobilio su vienokia pavarų dėže, baiminasi sėsti prie kitokio automobilio vairo. O gal tai nėra mitas, gal iš tiesų sudėtinga vairuoti kitokį automobilį?
© Gamintojo nuotr.

Dauguma (per 70 proc.) vairuotojų moka vairuoti automobilius ir su mechaninėmis, ir su automatinėmis, penktadalis – tik su mechaninėmis, apie 6 proc. – tik su automatinėmis pavarų dėžėmis, atskleidė transporto portalo Autogidas.lt atliktas tyrimas. Apie dešimtadalis galvoja, kad nekiltų problemų, jei tektų sėsti ir už kitokio automobilio vairo, nors iki šiol yra bandę važiuoti tik su vieno pavarų dėžės tipo automobiliu.

Važiavimas su kitokiu automobiliu, nei įprasta, daugumai streso nekelia

Didžioji dalis vairuotojų nesibaimina vairuoti automobilio su kitokia nei yra įpratę pavarų dėže – netgi 83 proc. Autogidas.lt respondentų tokie atvejai nekelia neigiamų emocijų, už kitokio automobilio vairo sėsti bijo vos 2 proc.

Likusieji jaučia nerimą tik tam tikrais atvejais: didesnė dalis tuomet, kai reikia iš automobilio su mechanine pavarų dėže persėsti prie automobilio su automatine pavarų dėže (7 proc.), mažesnė dalis, atvirkščiai, kai tenka nuo automatinės pavarų dėžės pereiti prie mechaninės (3 proc.).

Dauguma vairuotojų įsitikinę, kad gebėjimas vairuoti automobilį – kaip mokėjimas važiuoti dviračiu: išmokęs vieną kartą, moki tai daryti visą gyvenimą. Nors kai kurie pripažįsta, kad gali reikėti šiek tiek laiko priprasti, jei automobilis su automatine pavarų dėže keičiamas automobiliu su mechanine pavarų dėže.

Pirmenybė – mechaninei pavarų dėžei

Didžioji dalis vairuotojų teikia pirmenybę automobiliams su mechaninėmis pavarų dėžėmis (63 proc.). Automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis atrodo patrauklesni penktadaliui vairuotojų. Vos keliolika procentų vairuotojų teigia, kad jiems pavarų dėžės tipas nėra svarbus.

Iš Autogidas.lt tyrimo rezultatų matyti, kad dauguma vairuotojų renkasi automobilius su mechaninėmis pavarų dėžėmis ne tik dėl ekonomiškumo, mažesnių remonto įkainių, bet ir dėl emocinio faktoriaus. Vairuotojams patinka patiems valdyti automobilį, o ne leisti tai daryti automatikai, taip pat teigiama, kad važinėjimas su automobiliu su mechanine pavarų dėže neleidžia prarasti vairavimo įgūdžių, kartais netgi leidžia juos patobulinti. Įžvelgiama privalumų ir dėl to, kad vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže tenka atlikti daugiau veiksmų, taigi yra mažiau monotonijos, taip pat prireikus galima vilkti automobilį, kyla mažiau problemų automobiliui žiemą užklimpus ir pan.

Tie, kurie teikia pirmenybę automobiliams su automatinėmis pavarų dėžėmis, kaip didžiausią privalumą įvardija važinėjimą mieste, kai nereikia nuolatos perjunginėti pavarų, taip pat įvertinama, kad galima daugiau laiko skirti eismo ar kelio ženklų stebėjimui, pėstiesiems kelyje ir pan.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės (12)

Visų automobilių gamintojai nustato intervalus, kas kiek laiko ar kiek kilometrų nuvažiavus reikia...

„Regitra“ žengė labai svarbų žingsnį (19)

„ Regitra “, siekdama didinti elektroninių paslaugų plėtrą, žengė labai svarbų žingsnį...

Skelbia apėję draudimą tamsinti priekinius automobilio langus policija žada atkreipti dėmesį (51)

Viena Vilniuje įsikūrusi įmonė, kuri užsiima automobilių stiklų tamsinimu, savo „Facebook“...

Žiede nubraižytos eismo juostos tapo sunkiai įveikiamu iššūkiu patarė matyti toliau savo nosies (36)

Pagal principą „vairuoju, kaip noriu“ įpratusiems Panevėžio Nemuno g. žiede važiuoti...

Prieš žvėris keliuose – technologiniai sprendimai (2)

Praeitą savaitę kelyje Skuodas–Plungė automobilis „ Opel Vectra “ susidūrė su į kelią...

Top naujienos

„MG Baltic“ byla. Apie blogus žurnalistus, „lepšę iš tarnybos“ ir prarastus milijonus (30)

Ambicingi planai vaizdingoje sostinės vietoje statyti daugiabučius namus ir iš to uždirbti...

Vaikų globėjo kaukė slėpė siaubingą potraukį: ragina atsipeikėti visus (58)

Žinomo klaipėdiečio, įtariamo vaikų tvirkinimu, sulaikymas apnuogino opią problemą: Lietuvoje...

Automobilių priežiūra: yra viena išimtis iš taisyklės (12)

Visų automobilių gamintojai nustato intervalus, kas kiek laiko ar kiek kilometrų nuvažiavus reikia...

„MG Baltic“ kreipėsi į teismą dėl Bako paskleistų ir „neatitinkančių tikrovės“ teiginių (19)

Koncernas „ MG Baltic “ antradienį kreipėsi į teismą, prašydamas pripažinti Seimo...

JAV pasitraukė iš JT Žmogaus teisių tarybos papildyta 08.30 (75)

JAV traukiasi iš Jungtinių Tautų Žmogaus teisių tarybos, antradienį vakare pareiškė...

„Mano eksperimentas“ – išbandė 300 skirtingų pomidorų rūšių, kaip pasirinkti (2)

Vilniuje gyvenančiai Svetlanai pomidorų auginimas – neatsiejama gyvenimo dalis. 250 skirtingų...

Tobuliausias gyvūnas: ištvėrė ne vieną masinį išnykimą ir neabejotinai pragyvens žmoniją (23)

Tvirčiausias pasaulio gyvūnas nėra koks dramblys ar raganosis. Tai – pusės milimetro dydžio...

Egidijus Dragūnas apie santykius su modeliu Kotryna Kozlovaite: mes tikrai susituoksime (40)

Praėjusią savaitę DELFI redakcijoje viešėjęs grupės „Sel“ lyderis Egidijus Dragūnas...

Rusijos rinktinės stratego mintys apie čempionų titulą ir sirgalių šėlsmas Maskvos centre (67)

Futbolo spektaklis ir šventė tęsiasi – po Rusijos rinktinės pergalės prieš Egiptą antradienį...

Kas nutiktų, įpylus stiklinę acto į kriauklę, arba – beribės pigios priemonės galimybės (31)

Buityje dažni nedideli nemalonumai, kuriuos norisi greičiau pašalinti. Užsikimšo kriauklė,...