aA
Apie vairuotojus ar skirtingas transporto priemones sklando įvairių mitų. Vienas iš jų – vairuotojai, įpratę prie automobilio su vienokia pavarų dėže, baiminasi sėsti prie kitokio automobilio vairo. O gal tai nėra mitas, gal iš tiesų sudėtinga vairuoti kitokį automobilį?
© Gamintojo nuotr.

Dauguma (per 70 proc.) vairuotojų moka vairuoti automobilius ir su mechaninėmis, ir su automatinėmis, penktadalis – tik su mechaninėmis, apie 6 proc. – tik su automatinėmis pavarų dėžėmis, atskleidė transporto portalo Autogidas.lt atliktas tyrimas. Apie dešimtadalis galvoja, kad nekiltų problemų, jei tektų sėsti ir už kitokio automobilio vairo, nors iki šiol yra bandę važiuoti tik su vieno pavarų dėžės tipo automobiliu.

Važiavimas su kitokiu automobiliu, nei įprasta, daugumai streso nekelia

Didžioji dalis vairuotojų nesibaimina vairuoti automobilio su kitokia nei yra įpratę pavarų dėže – netgi 83 proc. Autogidas.lt respondentų tokie atvejai nekelia neigiamų emocijų, už kitokio automobilio vairo sėsti bijo vos 2 proc.

Likusieji jaučia nerimą tik tam tikrais atvejais: didesnė dalis tuomet, kai reikia iš automobilio su mechanine pavarų dėže persėsti prie automobilio su automatine pavarų dėže (7 proc.), mažesnė dalis, atvirkščiai, kai tenka nuo automatinės pavarų dėžės pereiti prie mechaninės (3 proc.).

Dauguma vairuotojų įsitikinę, kad gebėjimas vairuoti automobilį – kaip mokėjimas važiuoti dviračiu: išmokęs vieną kartą, moki tai daryti visą gyvenimą. Nors kai kurie pripažįsta, kad gali reikėti šiek tiek laiko priprasti, jei automobilis su automatine pavarų dėže keičiamas automobiliu su mechanine pavarų dėže.

Pirmenybė – mechaninei pavarų dėžei

Didžioji dalis vairuotojų teikia pirmenybę automobiliams su mechaninėmis pavarų dėžėmis (63 proc.). Automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis atrodo patrauklesni penktadaliui vairuotojų. Vos keliolika procentų vairuotojų teigia, kad jiems pavarų dėžės tipas nėra svarbus.

Iš Autogidas.lt tyrimo rezultatų matyti, kad dauguma vairuotojų renkasi automobilius su mechaninėmis pavarų dėžėmis ne tik dėl ekonomiškumo, mažesnių remonto įkainių, bet ir dėl emocinio faktoriaus. Vairuotojams patinka patiems valdyti automobilį, o ne leisti tai daryti automatikai, taip pat teigiama, kad važinėjimas su automobiliu su mechanine pavarų dėže neleidžia prarasti vairavimo įgūdžių, kartais netgi leidžia juos patobulinti. Įžvelgiama privalumų ir dėl to, kad vairuojant automobilį su mechanine pavarų dėže tenka atlikti daugiau veiksmų, taigi yra mažiau monotonijos, taip pat prireikus galima vilkti automobilį, kyla mažiau problemų automobiliui žiemą užklimpus ir pan.

Tie, kurie teikia pirmenybę automobiliams su automatinėmis pavarų dėžėmis, kaip didžiausią privalumą įvardija važinėjimą mieste, kai nereikia nuolatos perjunginėti pavarų, taip pat įvertinama, kad galima daugiau laiko skirti eismo ar kelio ženklų stebėjimui, pėstiesiems kelyje ir pan.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Pasikeitė degalų žymėjimas: ką daryti vietoj dyzelino įsipylus benzino (173)

Nuo lapkričio pirmosios visose Lietuvos degalinėse turėtume pamatyti naująjį kuro žymėjimą,...

Keturios taisyklės, kurios apsaugos automobilio akumuliatorių nuo „mirties“ (49)

Nesvarbu, kokį automobilį bevairuotumėte, elektra jame vaidina labai svarbų vaidmenį....

Galvos skausmas dėl padangų: kada pasikeisti ir kur padėti senas (55)

Prasidėjus padangų keitimo sezonui, draudikai skatina vairuotojus važiuoti atsargiau bei atidžiau...

Kaip elgtis, kad pamačius laukinį žvėrį kelionė nesibaigtų griovyje (31)

Lietuvoje kasmet įvyksta keli tūkstančiai eismo įvykių, kai susikerta automobilių ir laukinių...

Įspėjo tuos, kurie atiduoda automobilį „į metalo laužą“: užmaršumas gali virsti rūpesčiais (18)

Nenaudojamą automobilį norima parduoti į metalo laužą, tačiau kaip elgtis su ant jo esančiais...

Top naujienos

Bandymas sudrausminti vaikus baigėsi policijos komisariate: užteko praeivio skambučio (370)

Kaunietės pasivaikščiojimas gamtoje su dviem mažamečiais vaikais baigėsi policijoje. Kaip sako...

Lietuvoje fiksuojama rekordinė ekonomikos augimo trukmė – pastarąjį kartą taip buvo prieš krizę (102)

Bendrasis vidaus produktas Lietuvoje auga 9 metus iš eilės, vartotojų pasitikėjimo indeksas –...

Gyvai / DELFI Diena. Kada Lietuva turės nacionalinį stadioną ir ar mums gresia adatų maiste krizė? (1)

Kada Vilnius turės nacionalinį stadioną? Kodėl stringa daugiabučių administratorių konkursas?...

„CityBee“ keičia kainas ir taisykles: už 0,1 promilės – 2000 eurų bauda (27)

Automobilių dalijimosi platforma „CityBee“ nuo spalio 29 d. keičia kainodarą ir taisykles.

Isterija dėl Trumpo sprendimo – tik pradžia: kaip branduolinių pajėgų sutarties mirtis atsilieps Lietuvai? (520)

JAV prezidento Donaldo Trumpo sprendimas trauktis iš Vidutinio nuotolio branduolinių pajėgų...

Perspėjo, kuo gali baigtis mokesčių didinimas savarankiškai dirbantiems (97)

Nauji įmokų tarifai savarankiškai dirbantiems asmenims buvo žinia tarsi iš giedro dangaus,...

NASA užfiksavo neįprastą ledkalnį (7)

NASA užfiksavo neįprastą ledkalnį, plūduriuojantį Antarktikoje. Paprastai ledkalniai būna...

Sąjūdžio jubiliejaus dieną Landsbergis – apie dabarties grėsmes: siūlomas pražūtingas kelias (238)

Minint Sąjūdžio steigiamojo suvažiavimo trisdešimtmetį Lietuvos sąjūdžio garbės pirmininkas...

Ketvirtus metus iš eilės vyks Mokyklų kovos: laimėtojų mokykloje Radistai surengs kalėdinį vakarėlį! (4)

Šiemet DELFI ir Rolandas Mackevičius bei Jonas Nainys jau ketvirtą kartą rengia Mokyklų kovas,...

Po žudynių Kryme paviešintas vaizdo įrašas užminė mįslę (35)

Spalio 21 d. Rusijos valstybinės televizijos ir radijo kompanijos (RVTRK) Krymo filialas,...