aA
Rinkdamiesi automobilį Lietuvos gyventojai pirmiausiai vertina techninius jo parametrus ir kainą, o labiausiai mėgstamos spalvos yra tamsios bei konservatyvios. Tai patvirtina ir „Regitros“ duomenys: net 40 proc. visų 2018 m. šalyje pirmą kartą registruotų lengvųjų automobilių buvo pilkos spalvos. Antroje vietoje pagal populiarumą yra juoda spalva, o trečioje – mėlyna, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilio transportavimas. Asociatyvi nuotr.
Automobilio transportavimas. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, spalvų pasirinkimas rodo, kad esame praktiškų žmonių tauta, labiau galvojanti apie automobilio priežiūros subtilybes ir tiesiogiai nesiejanti automobilio spalvos su saugumu kelyje.

„Tyrimai apie tai, kaip koreliuoja automobilio spalva ir tikimybė patekti į eismo įvykį, atliekama nuolat. Ko gero paradoksaliausia yra tai, kad galvodami apie automobilio spalvą, mąstome apie praktiškumą, kiek ji yra tepli ir kiek ant jos matysis purvas, dulkės. Bet vairuodami automobilį ar sėdėdami jo viduje mes patys realiai jos juk beveik niekada nematome. Todėl pats svarbiausias kriterijus, kalbant apie spalvą, turėtų būti automobilio matomumas kitiems eismo dalyviams. Sprendžiant pagal naujai registruotų automobilių statistiką atrodo, kad norime tiesiog paskęsti minioje“, – konstatuoja A. Žiukelis.

Ryškūs automobiliai pastebimi geriau

Lietuvos gyventojai mažiau linkę rinktis ryškios spalvos transporto priemones. Pernai šalyje mažiausiai registruota geltonų, oranžinių ir violetinių lengvųjų automobilių. Tiesa, į populiariausių spalvų penketuką papuola ir balta bei raudona.

„Svarbiausia suprasti, kad matomumas matomumui nelygu. Įprastomis sąlygomis visi automobiliai pastebimi aiškiai ir gerai. Tačiau lyjant, apsiniaukus, o ypač tamsiu paros metu spalva tampa svarbiu veiksniu. Australijos Monash universiteto eismo įvykių tyrimų centro mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad, pavyzdžiui, tamsiu paros metu balti, geltoni ir oranžiniai automobiliai yra kur kas geriau matomi nei tamsių bei pilkų atspalvių transporto priemonės. Žinant, kad Lietuvoje daugiau nei pusę metų vyrauja būtent tamsus laikas, į šiuos argumentus verta įsiklausyti“, – aiškina A. Žiukelis.

Tame pačiame tyrime taip pat nurodoma, kad lietingu oru geriausiai pastebimos ryškiai oranžinės ar žaliosios citrinos spalvos transporto priemonės.

Svarbiausias faktorius – atidumas vairuojant

„Dar kartą pasikartosiu, kad vairuotojui nėra skirtumo, kokios spalvos mašiną jis vairuoja. Tačiau faktas, kad dalis eismo įvykių nutinka būtent dėl kitų vairuotojų kaltės ir nepriklauso nuo to, kaip saugiai vairuojame mes patys. Statistiškai, būtent juodos ir pilkos spalvos automobiliai dažniau patenka į eismo įvykius tamsiu paros metu bei lyjant. Jie tiesiog sunkiau pastebimi, apie juos dažniau sakoma „išniro tarsi iš niekur“. Būtent šios spalvos dominuoja ir tarp naujai registruotų transporto priemonių ir tai dar viena priežastis būti itin budriems ir atidiems kelyje“, – sako specialistas.

Draudikai administruodami žalas taip pat mato, jog žmonės ir patys prisipažįsta, jog kartais nepastebi automobilio.

„Ir dažniausiai tai būna pilkos spalvos, kuri ypač prastai pastebima lyjant, bei juodos, kuri tiesiog ištirpsta aplinkoje, kai naktį stovite kelkraštyje be šviesų ir atšvaitų, automobiliai. Įdomu tai, kad net ir baltos spalvos automobilis žiemą, prisnigus ar gausiai sningant tampa mažiau pastebimas. Tuo tarpu, atvejų, kai nepastebėtas lieka ryškios spalvos automobilis savo praktikoje nesu turėjęs“, – aiškina specialistas.

A. Žiukelio teigimu, dėl to, kad kai kurios transporto priemonės dėl savo spalvos yra prasčiau pastebimos labai svarbu visada važinėti įjungtais žibintais, pasirūpinti, kad jie šviestų taip, kaip priklauso. Nemažiau svarbu ir tai, kad tinkamai veiktų visi šviesos, nebūtų perdegusių lempučių.

„Sustojus šalikelėje, o ypač sugedus ar kitaip priverstinai sustojus visada, o ypač tamsiu paros metu būtina pasirūpinti saugumu – ne tik įjungti avarines šviesas, bet ir stovėjimo vietą pažymėti avariniu ženklu, dėvėti liemenę su atšvaitais“, – aiškina specialistas.

Tačiau bet kuriuo atveju pati svarbiausias saugaus eismo sąlyga išlieka pagarba kitiems eismo dalyviams ir koncentracija kelyje.

„Net ir pats ryškiausias automobilis neišgelbės jūsų, jei viršysite greitį, skubėsite, nesilaikysite saugaus atstumo, neprisisegsite saugos diržų ar vairuosite išsiblaškę. Nieko nėra svarbiau už supratimą, kad vairuojant svarbiausia vairuoti, stebėti aplinką, rinktis saugų, o ne leistiną greitį“, – įsitikinęs specialistas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.6667

Tyrimas parodė, ko neįvertina per Vėlines keliaujantys automobiliais (10)

Lankydami artimųjų kapus dauguma Lietuvos gyventojų paprastai nuvažiuoja iki 50 kilometrų,...

Vairavimas prie mokyklos: ką turi žinoti eismo dalyviai, kad išvengtų kraupios nelaimės?

Prasidėję dar vieni mokslo metai kaip ir kiekvieną rugsėjį priverčia susimąstyti apie saugų...

Vis dažniau įkliūva neblaivūs paspirtukų vairuotojai: už tokią kelionę susimoka iki 200 eurų (4)

Policijos reidų metu pareigūnams įkliūva ne tik neblaivūs automobilių vairuotojai, bet ir...

Rudenį pėstieji dažniau patenka į eismo įvykius: kartoja tą pačią klaidą (1)

Rytais vėliau švintant ir vakarais anksčiau temstant, keliuose nepastebimi pėstieji dažniau...

Įspėjo dažnai manevruojančius: jūsų keliamas pavojus yra didesnis nei įsivaizduojate (32)

Suirzę ar skubantys vairuotojai dažniau ne tik viršija numatytą leistina greitį, tačiau ir...

Top naujienos

Naujas rekordas: Lietuvoje – 1001 koronaviruso atvejis, 8 žmonės mirė papildyta (597)

Nacionalinis visuomenės sveikatos centras (NVSC) informuoja, kad per praėjusią parą Lietuvoje...

Profesorius Kasiulevičius išvardijo 9 punktus, kaip Airija kovoja su koronavirusu: rezultatai kalba patys už save (101)

Gydytojas, profesorius Vytautas Kasiulevičius savo Feisbuko paskyroje šeštadienį pasidalino...

Dėl mįslingų susirgimų galvas kraipo net geriausi JAV mokslininkai: pėdsakai veda į Kremlių (289)

Pradedant 2016 metais JAV diplomatai ir CŽA agentai, dirbantys užsienyje, įskaitant Kubą ir...

Gyventojai nerimauja dėl šildymo sąskaitų: radiatoriai „pleška“, administratoriaus neprisišauksi (5)

Nesklandumai pradedant šildymo sezoną gali pasireikšti ne tik nešylančiais, bet ir pernelyg...

„Žalgiris“ – saviizoliacijoje, koronavirusas nustatytas Jokubaičiui (107)

Šeštadienį Kauno „Žalgirį“ pasiekė žinia, kad Roko Jokubaičio COVID-19 testo rezultatas...

Koronaviruso kelius stebintis pareigūnas perspėja: Vėlinių laikas – lyg tiksinti bomba (234)

Didieji Lietuvos miestai, Vyriausybės nutarimu, vėl gyvena karantino ritmu. Nacionalinio...

Mirė legendinis šalies fotografas Vitalijus Butyrinas (19)

Penktadienį mirė legendinis Lietuvos fotografas Vitalijus Butyrinas . Jam buvo 73 metai. Apie...

įVARtis. Viruso iššūkis auksiniam mačui Lietuvoje, braškantis „Real“ ir apkalbos

Savaitinė futbolo apžvalga „įVARtis“. Vedėjai Tautvydas Vencevičius ir Ervinas Kvitkauskas.

5 netikėti objektai Šiauliuose, nustebinsiantys kiekvieną

„Oho!“ – ar dažnai taip pasakote pirmą kartą lankydamiesi nepažįstamame mieste? Šiauliuose...

Investicija į auksą – ar dar verta? (1)

Pastarąjį pusmetį akcijų rinkos tryško optimizmu. Paskutinį mėnesį visi jau daug atsargesni....

|Maža didelių žinių kaina