aA
Rinkdamiesi automobilį Lietuvos gyventojai pirmiausiai vertina techninius jo parametrus ir kainą, o labiausiai mėgstamos spalvos yra tamsios bei konservatyvios. Tai patvirtina ir „Regitros“ duomenys: net 40 proc. visų 2018 m. šalyje pirmą kartą registruotų lengvųjų automobilių buvo pilkos spalvos. Antroje vietoje pagal populiarumą yra juoda spalva, o trečioje – mėlyna, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Automobilio transportavimas. Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, spalvų pasirinkimas rodo, kad esame praktiškų žmonių tauta, labiau galvojanti apie automobilio priežiūros subtilybes ir tiesiogiai nesiejanti automobilio spalvos su saugumu kelyje.

„Tyrimai apie tai, kaip koreliuoja automobilio spalva ir tikimybė patekti į eismo įvykį, atliekama nuolat. Ko gero paradoksaliausia yra tai, kad galvodami apie automobilio spalvą, mąstome apie praktiškumą, kiek ji yra tepli ir kiek ant jos matysis purvas, dulkės. Bet vairuodami automobilį ar sėdėdami jo viduje mes patys realiai jos juk beveik niekada nematome. Todėl pats svarbiausias kriterijus, kalbant apie spalvą, turėtų būti automobilio matomumas kitiems eismo dalyviams. Sprendžiant pagal naujai registruotų automobilių statistiką atrodo, kad norime tiesiog paskęsti minioje“, – konstatuoja A. Žiukelis.

Ryškūs automobiliai pastebimi geriau

Lietuvos gyventojai mažiau linkę rinktis ryškios spalvos transporto priemones. Pernai šalyje mažiausiai registruota geltonų, oranžinių ir violetinių lengvųjų automobilių. Tiesa, į populiariausių spalvų penketuką papuola ir balta bei raudona.

„Svarbiausia suprasti, kad matomumas matomumui nelygu. Įprastomis sąlygomis visi automobiliai pastebimi aiškiai ir gerai. Tačiau lyjant, apsiniaukus, o ypač tamsiu paros metu spalva tampa svarbiu veiksniu. Australijos Monash universiteto eismo įvykių tyrimų centro mokslininkų atliktas tyrimas parodė, kad, pavyzdžiui, tamsiu paros metu balti, geltoni ir oranžiniai automobiliai yra kur kas geriau matomi nei tamsių bei pilkų atspalvių transporto priemonės. Žinant, kad Lietuvoje daugiau nei pusę metų vyrauja būtent tamsus laikas, į šiuos argumentus verta įsiklausyti“, – aiškina A. Žiukelis.

Tame pačiame tyrime taip pat nurodoma, kad lietingu oru geriausiai pastebimos ryškiai oranžinės ar žaliosios citrinos spalvos transporto priemonės.

Svarbiausias faktorius – atidumas vairuojant

„Dar kartą pasikartosiu, kad vairuotojui nėra skirtumo, kokios spalvos mašiną jis vairuoja. Tačiau faktas, kad dalis eismo įvykių nutinka būtent dėl kitų vairuotojų kaltės ir nepriklauso nuo to, kaip saugiai vairuojame mes patys. Statistiškai, būtent juodos ir pilkos spalvos automobiliai dažniau patenka į eismo įvykius tamsiu paros metu bei lyjant. Jie tiesiog sunkiau pastebimi, apie juos dažniau sakoma „išniro tarsi iš niekur“. Būtent šios spalvos dominuoja ir tarp naujai registruotų transporto priemonių ir tai dar viena priežastis būti itin budriems ir atidiems kelyje“, – sako specialistas.

Draudikai administruodami žalas taip pat mato, jog žmonės ir patys prisipažįsta, jog kartais nepastebi automobilio.

„Ir dažniausiai tai būna pilkos spalvos, kuri ypač prastai pastebima lyjant, bei juodos, kuri tiesiog ištirpsta aplinkoje, kai naktį stovite kelkraštyje be šviesų ir atšvaitų, automobiliai. Įdomu tai, kad net ir baltos spalvos automobilis žiemą, prisnigus ar gausiai sningant tampa mažiau pastebimas. Tuo tarpu, atvejų, kai nepastebėtas lieka ryškios spalvos automobilis savo praktikoje nesu turėjęs“, – aiškina specialistas.

A. Žiukelio teigimu, dėl to, kad kai kurios transporto priemonės dėl savo spalvos yra prasčiau pastebimos labai svarbu visada važinėti įjungtais žibintais, pasirūpinti, kad jie šviestų taip, kaip priklauso. Nemažiau svarbu ir tai, kad tinkamai veiktų visi šviesos, nebūtų perdegusių lempučių.

„Sustojus šalikelėje, o ypač sugedus ar kitaip priverstinai sustojus visada, o ypač tamsiu paros metu būtina pasirūpinti saugumu – ne tik įjungti avarines šviesas, bet ir stovėjimo vietą pažymėti avariniu ženklu, dėvėti liemenę su atšvaitais“, – aiškina specialistas.

Tačiau bet kuriuo atveju pati svarbiausias saugaus eismo sąlyga išlieka pagarba kitiems eismo dalyviams ir koncentracija kelyje.

„Net ir pats ryškiausias automobilis neišgelbės jūsų, jei viršysite greitį, skubėsite, nesilaikysite saugaus atstumo, neprisisegsite saugos diržų ar vairuosite išsiblaškę. Nieko nėra svarbiau už supratimą, kad vairuojant svarbiausia vairuoti, stebėti aplinką, rinktis saugų, o ne leistiną greitį“, – įsitikinęs specialistas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.6667

Ištyrė, kada vairuotojams kelyje nesiseka labiausiai (3)

Techninės pagalbos kelyje specialistai daugiausia darbo turi penktadieniais. „ Lietuvos draudimo...

Vieną Vilniaus arteriją vairuotojams siūlo apvažiuoti: iki vasaros pabaigos ribos eismą (15)

Nuo penktadienio, rugpjūčio 16-osios, iki pat vasaros pabaigos Vilniaus Teodoro Narbuto gatvėje...

Orai vairuojantiems nebus palankūs: kaip per liūtis vairuoti saugiai

Gamtos stichijos paskutinį vasaros mėnesį dar ruošiasi pagrūmoti kumščiu – rugpjūtis...

Eksperimentas tamsoje: kaip automobilio vairuotojas mato dviratininką? (4)

Kelionės dviračiu be atšvaitų, žibintų ar šviesą atspindinčių liemenių kelia pavojų...

Lietuviai rūpinasi, kaip mašina važiuoja, bet pamiršta vieną svarbią detalę (6)

Rinkdamiesi automobilį Lietuvos gyventojai pirmiausiai vertina techninius jo parametrus ir kainą, o...

Top naujienos

Lietuvis pavėžėjas pasidalijo įsimintiniausiomis kelionėmis: nuo išgėrusių mamyčių, merginų pasiūlymų iki studentų be drabužių (43)

„Kiekviena kelionė yra individuali ir savotiškai smagi: būna, žmonės nori pasidalinti savo...

Beprotiškiausias Pirmojo Pasaulinio karo frontas: tai, ką kariai iškentė, neturi precedento (9)

Nors purvinas ir siaubingas apkasų karas Vakarų fronte tapo bene populiariausiu Pirmojo pasaulinio...

Gidė Gruzijoje: tik atvykusiems į šalį rusams daug kas paaiškėja turistų srautas iš Lietuvos auga (336)

Šią vasarą, po dar vieno Rusijos-Gruzijos santykių paaštrėjimo buvo prognozuojama, kad Gruzijos...

Rinktinės lyderiai norėjo kitokios pergalės prieš Rusiją: turėjome laimėti 30 taškų specialiai Krepšinis.lt iš Espo (53)

Domantas Sabonis ir Marius Grigonis dviese surinko 59 naudingumo balus – tik dešimčia mažiau...

Savaitę užbaigsime gražiais, vasariškais orais (1)

Sekmadienio dieną debesų padangėje sukiosis nemažai, tačiau saulės spindulių taip pat netrūks....

Klaidos iš ritmo neišmušė: Sabonio ir Grigonio duetas nutildė Rusijos rinktinę (509)

Šeštadienio vakarą Espo „Metro“ arenoje, Suomijoje, vykusiose kontrolinėse rungtynėse savo...

Nesisklaidantis klaidų spiečius verčia Adomaitį griebtis pokyčių treniruotėse specialiai Krepšinis.lt iš Espo (15)

Ar laimi, ar pralaimi, Lietuvos rinktinė nekeičia savo blogo įpročio. Po pergalės prieš Rusiją...

„Karklėje“ šėlstančius festivaliautojus labiausiai nustebino kainos: galėtume čia ir gyventi (28)

Į „Karklės“ festivalį atvykę festivaliautojai įvertino ne tik muziką, tačiau ir kainas,...

Tokių žmonių Lietuvoje – vos keturi: vyras savo darbu dalina laimę kitiems (6)

Pakalbinti Virginijų Baltrušaitį pasiūlė žurnalistas Edmundas Jakilaitis. Jis prasitarė...