aA
Kone keturi iš penkių vairuotojų Lietuvoje teigia, kad pasitiki savo vairavimo įgūdžiais, rodo „Swedbank“ užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. 55 proc. apklaustų vairuotojų nurodo vairuojantys gerai, o 25 proc. savo vairavimo įgūdžius vertina labai gerai.
Lietuviai nesikuklina: 4 iš 5 lietuvių save laiko gerais vairuotojais
© Įmonės archyvas

Remiantis tyrimo duomenimis, savo vairavimo gebėjimus labiau linkę pervertinti jaunesnio amžiaus vairuotojai, kurie paprastai rečiau draudžia savo transporto priemones KASKO draudimu. Tuo metu galimas eismo įvykio išlaidas, galinčias siekti ir dešimtis tūkstančių eurų, iš savo santaupų galėtų padengti tik kas penktas apklaustasis.

„Eismo situacija Lietuvoje kasmet gerėja, tačiau gyventojai vis dar linkę pervertinti savo ir kitų eismo dalyvių vairavimo įgūdžius. Tokios nuostatos padidina avarinių situacijų tikimybę ir neskatina galvoti apie papildomas saugumo galimybes, pavyzdžiui, KASKO draudimo paslaugos įsigijimą. Tyrimo duomenimis, šio tipo draudimu yra pasirūpinę 2 iš 5 vairuotojų", – sako Pavel Ladziato, „Swedbank" Privačių klientų tarnybos vadovas.

Lietuviai nesikuklina: 4 iš 5 lietuvių save laiko gerais vairuotojais
© Gamintojo archyvas

Pasak P. Ladziato, nors KASKO draudimas nepadeda išvengti paties eismo įvykio, jis gali gerokai palengvinti su tuo susijusią finansinę naštą.

Remiantis „Swedbank" duomenimis, vidutinė KASKO draudimo išmoka dėl avarijos siekia daugiau kaip 1,7 tūkst. eurų, ir šio tipo išmokos yra dažniausios − sudaro apie 65 proc. visų draudimo išmokų. Minėto dydžio žalą iš savo santaupų galėtų padengti 21 proc. vairuotojų, rodo tyrimo rezultatai.

Savimi pasitiki jaunesni, draudžiasi – vyresni

Kaip pastebi P. Ladziato, aktyviausi KASKO draudimo pirkėjai yra vyresnio amžiaus vidutines ir aukštesnes pajamas gaunantys Lietuvos gyventojai.

Tyrimo duomenimis, 40-60 metų amžiaus grupėje KASKO draudimu draudžiasi apie 60 proc. respondentų. Rečiausiai šį draudimą renkasi jauni, iki 30 m. amžiaus vairuotojai, taip pat mažų miestelių ir kaimo gyventojai. Tarp šių respondentų grupių KASKO draudimu draudžiasi trečdalis.

„Noras apdrausti savo automobilį turi atvirkštinę sąsają su asmeninių vairavimo įgūdžių vertinimu. Vyresnio amžiaus nuo 40 iki 60 metų grupėje vairuotojų, vertinančių savo vairavimo įgūdžius kaip labai gerus, yra 20 proc. Palyginimui, amžiaus grupėje nuo 18 iki 29 metų savo vairavimo įgūdžius labai gerai vertina 40 proc. respondentų", − komentuoja P. Ladziato.

„Swedbank" tyrimo duomenimis, vos 2 proc. vairuotojų mano, kad jų vairavimo įgūdžiai yra prasti ir labai prasti, o 18 proc. juos laiko vidutiniškais.

Patiria ir 20 tūkst. eurų siekiančias žalas

Pasak „Swedbank" atstovo, dėsninga, kad rinktis KASKO draudimą mažiau priežasčių įžvelgia tie, kurie save laiko labai gerais vairuotojais.

Lietuviai nesikuklina: 4 iš 5 lietuvių save laiko gerais vairuotojais
© Shutterstock

„Būdamas vienu iš eismo dalyvių, net ir labai geras vairuotojas negali numatyti visų aplinkybių ir išvengti avarinių situacijų. Vairuotojai neturėtų pasiduoti iliuzijai, kad gali suvaldyti bet kokią situaciją, todėl verta pagalvoti apie papildomas saugumo priemones", – teigia P. Ladziato.

Tai, kad vairuotojai negali numatyti visų aplinkybių, iliustruoja didelės žalų išmokos. Remiantis „Swedbank" duomenimis, praėjusiais metais buvo atlygintas apie 21 tūkst. eurų nuostolis „Volvo V90" vairuotojui, kuris per liūtį nuvažiavo į šalikelę kelyje Vilnius-Kaunas. Po maždaug 20 tūkst. eurų kompensacija buvo išmokėta „Jeep Grand Cherokee" savininkui, kuris susidūrė su kitu automobiliu sankryžoje, ir „Škoda Kodiaq" vairuotojui, nespėjusiam laiku sustabdyti prieš sustojusią kitą transporto priemonę.

Labiausiai draustis skatina avarijų rizika

Kaip pastebi P. Ladziato, noras įsigyti KASKO draudimą priklauso ne tik nuo savo įgūdžių vertinimo. Tyrimo duomenys rodo, kad jį dažniau renkasi vaikus auginančios šeimos, aukštesnes pajamas gaunantys ir naujesnius automobilius vairuojantys asmenys.

„Tuo metu patys respondentai nurodo, kad pagrindinė priežastis įsigyti KASKO draudimą yra kasdienis naudojimasis transporto priemone ir didelė avarijų rizika (58 proc.), lizingo bendrovės reikalavimai (26 proc.) ar ankstesnė autoįvykio patirtis (18 proc.)", − sako „Swedbank" Privačių klientų tarnybos vadovas P. Ladziato.

Lietuvos vairuotojų įpročių tyrimą „Swedbank" užsakymu 2022 m. balandžio mėn. atliko tyrimų bendrovė „Snapshots". Tyrimo metu buvo daugiau kaip 500 vairuotojų nuo 18 iki 75 metų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Pasidalijo 3 paspirtukininko etiketo taisyklėmis

Šylant orams Lietuvos miestuose prasideda elektrinių paspirtukų sezono įkarštis. Kasmet šios...

Apklausa: du trečdaliai dviratininkų ir paspirtukininkų – be šalmo

Naujausi tyrimo duomenys rodo, kad kas antras Baltijos šalių gyventojas važinėja dviračiu arba...

Senas, vidutinio senumo ar naujas: ekspertai apžvelgia populiariausius automobilių įsigijimo būdus

Šiuo metu situacija automobilių rinkoje sudėtinga: brangsta tiek seni, tiek nauji automobiliai, o...

Ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo (16)

Susisiekimo ministerija siūlo atsisakyti žaliojo mirksinčio šviesoforo signalo.

Top naujienos

Ispanijoje gyvenanti Aušra Burnienė: rudenį šios šalies kurortuose nusipirkti būstą gali būti neįmanoma dėl vienos priežasties papasakojo apie kainas (2)

Pilni lėktuvai lietuvių į Ispaniją leidžiasi ne tik atostogų, apstu ir norinčių čia susirasti...

Papildomų rezervų paieškose – Jokubaičio žvilgsnis į Eurolygos čempioną: svarbus kaip niekada specialiai „Delfi“ iš Belgrado

„Varginantis dalykas“, – taip „Barcelonos“ įžaidėjas Rokas Jokubaitis įvertino pirmoje...

Į Lietuvą plūstelės vasariška šiluma: kai kur termometrai pasieks net 25 laipsnius

Ketvirtadienio naktį aukšto slėgio sritis tols nuo Lietuvos. Atsisveikindama ji žada sausą,...

Delfi PliusVaidas Saldžiūnas

Ką išduoda nauji Rusijos grasinimai kaimynėms: Kremlius sukūrė situaciją, kurios nebuvo šimtmečius (2)

Šios šalis taps priešėmis – tą minutę, kai jos taps NATO narėmis, imsimės žingsnių. Jei...

Putino diagnozė slepia ir svarbesnę informaciją: šito dar niekas garsiai nesako

Tikra ar išgalvota Rusijos prezidento Vladimiro Putino sunki liga neabejotinai lems ir karo...

Karas Ukrainoje. Zelenskis: Ukrainos šiaurė jau išvaduota Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų (7)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Delfi PliusJurga Grigienė

Randai: kodėl niekas nesako, kad jiems užgijus negalima atsikvėpti – neprižiūrimi jie gali sukelti negrįžtamų padarinių

Turbūt sunkiai rastume žmogų, kuris neturėtų nė vieno rando. Bet savotiškas paradoksas – ne...

Majauskas apie ekonomikos būklę, naujus mokesčius ir NPD santykį su MMA: tam tikrų pakeitimų tikrai reikia

Infliacija, planuojamos didinti bazinės palūkanų normos, nedarbo augimo rizika rodo, kad šie metai...

Delfi PliusPranas Šarpnickis

Lietuvos miestas, kurį 9 dienoms buvo „okupavę“ latviai – supykę, kad žemaičiai neleidžia Kalėdų atšvęsti, grįžo namo (2)

Sovietmečiu kai kas Skuodą pašaipiai vadindavo lietuviškąja Kamčiatka. Bet ne todėl, kad ten...