aA
Išvažiavę į gatves žiemą, vairuotojai pirmiausia turi pasitikrinti, ar kelias nėra slidus, o tada – pasirinkti saugų greitį ir įvertinti atstumą iki kito automobilio, LRT radijo laidoje pataria lenktynininkas Paulius Paškevičius. Be to, primena šalies kartingo čempionas, įvykio kelyje gali padėti išvengti taisyklingai atliekami posūkiai ir netgi tinkamai laikomas vairas.
Lenktynininkas patarė, kaip saugiai vairuoti iškritus sniegui
© DELFI / Karolina Pansevič

– Pone Paškevičiau, iškritus pirmam sniegui, elgesį kelyje turėtų pakeisti ir vairuotojai. Ką, pamačius pirmą sniego dangą, reikėtų pasibandyti?

– Pirmiausia reikia pasitikrinti, ar kelias nėra slidus. Kartais važiuojame, atrodo, paprastu asfaltu, o iš tikrųjų yra plikledis. Taigi reikia apsidairyti, ar nieko nėra šone, priekyje ar gale, ir šiek tiek stipriau paspausti stabdį. Tada matysite, ar ratais slysta, ar ne. Tada reikia pasirinkti saugų greitį ir įvertinti atstumą iki kitos mašinos.

Jei yra plikledis ar sniegas, atstumas turėtų būti didesnis, o greitis mažesnis, nes, kai kelio danga slidi, stabdymo kelias stipriai pailgėja. Reikia nepamiršti ir saugaus greičio dėl netikėtų atvejų – pavyzdžiui, į kelią gali išeiti žmogus ar priekyje važiuojanti mašina gali imti staigiai stabdyti.

– Vasaros metu arba rudenį, kai nėra slidžių dangų, daugelis vairuotojų įpratę važiuoti leistinu greičiu: miestuose – 50 km/h, užmiestyje – apie 100 km/h. O kokiu greičiu važiuoti žiemą?

– Tai – maksimalus greitis, bet reikia galvoti apie saugumą. Automobiliui, kuris varomas keturiais ratais ir kurio padangos geros, 100 km/h gal ir nėra toks didelis greitis. Bet reikia nepamiršti, kaip automobilis paruoštas žiemai: pavyzdžiui, jei padangos senesnės, jau reikia sumažinti greitį.

– Dar vienas universalus patarimas – vengti staigių judesių vairu, pedalais. Kodėl negalima staigiai sukioti vairo, staigiai stabdyti arba spausti greičio pedalo?

– Gatvėje visi veiksmai turi būti koncentruoti, aiškūs, negalima spręsti paskutinę minutę. Vadinasi, turime planuoti, ką darysime. Jei stabdysime, turime iš anksto pristabdyti, perjungti žemesnę pavarą, pačiame posūkyje palikti laisvos pavaros. Atlikus posūkį, reikia švelniai išsitiesinti automobilį ir švelniai didinti greitį. Planuokime savo veiksmus prieš posūkį, o ne jo viduryje. Jei negalite pasukti, važiuokite toliau – kai galėsite, apsisuksite ir grįšite.

– Dar vienas patarimas – tvirtai laikyti vairą abiem rankomis. Turbūt daugelis šiuolaikinių automobilių su vairo stiprintuvais sukonstruoti taip, kad geromis eismo sąlygomis vairą galima sukioti pirštų galiukais. O kodėl žiemą vairą reikia laikyti tvirčiau, bet nepersistengti?

– Rikiuojantis į kitą eismo juostą ir patekus į sniego provėžą, vairą iškart plėšia iš rankų. Todėl turime jį laikyti, kad nukreiptume automobilį tinkama trajektorija ir galėtume išvažiuoti iš sniego provėžų. Antra, abi rankos turi būti ant vairo, nes automobilį gali netikėtai sumėtyti. Nes būna – viena ranka graibo graibo, nesugraibo, ir – įvykis.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Ką daryti, kai stabdant ima „mušti vairą“ ar vibruoti stabdžiai? (51)

Pavasariop, ilgėjant dienoms, vis dažniau vairuotojai išsiruošia į tolimesnes keliones. Kaip tik...

Savo teisėmis įsitikinę pėstieji perėjose „krenta“ automobiliams po ratais (225)

Pėstieji žino, jog juos, einančius pėsčiųjų perėja, vairuotojai privalo praleisti. Tačiau ne...

Kaip alkoholis veikia vairuotojus – kas nutinka po vienos taurės gėrimo (54)

Nemažai Europos šalių leidžia vairuoti po nedidelio suvartoto alkoholio kiekio, bet tokiose...

Vairuotojų klaidos: siekdami sutaupyti gaišta laiką prie neužsivedančių automobilių (24)

Nors šiemet žiema kaip niekada šilta, sąlyginai nedidelis šaltukas naktį, kai kuriems...

Per pusantro mėnesio – 30 proc. daugiau sužeistųjų keliuose (6)

Nors visą žiemą vairuotojai ir kiti eismo dalyviai galėjo džiaugtis gana pavasariškais orais,...

Top naujienos

Orai: ciklonai apsiraminti nežada (1)

Pirmadienį vėjas rims. Tik kai kuriuose rajonuose vakarinių krypčių vėjo gūsiai užsiliks iki...

Ukrainiečiai Lietuvą vadina svajonių šalimi: priežastys, kodėl pas mus geriau nei pas juos (336)

Ukrainoje myli Lietuvą. Vietiniai žmonės ten giria mūsų šalį, giria mūsų politiką, giria...

Įspėjo dėl Putino reitingų: norėdamas išlikti šis režimas gali ryžtis siaubingiems scenarijams (825)

Vos trečdalis rusų pasitiki Vladimiru Putinu. Tai rodo naujausios apklausos Rusijoje, kurią jau du...

Artimiausioje Zelenskio aplinkoje – permainos: pirmasis pavojaus signalas nuskambėjo dar vasarą (34)

Prezidento administracijos (anksčiau – sekretoriato, dabar – prezidento biuro) vadovo pareigos,...

Naujausi siūlymai JK tūkstančius privertė panikuoti: kilo didžiulis chaosas ir sąmyšis – gali prasidėti krizė (384)

Jungtinės Karalystės (JK) vyriausybė paviešino būsimą taškais grindžiamą imigracijos...

Italijoje dėl koronaviruso izoliuojama daugiau nei dešimt miestų, atšauktas Venecijos karnavalas pranešama apie trečią mirtį; užsikrėtę jau daugiau nei 150 žmonių (500)

Italijai kovojant su didžiausiu koronaviruso protrūkiu Europoje, vyriausybė nusprendė blokuoti...

Favoritų nesėkmės namuose: serbai nusileido gruzinams, ispanai – lenkams visi rezultatai (58)

Sekmadienį žaidžiami antrieji 2021 metų Europos čempionato atrankos susitikimai. Staigmena...

Vietoje sekso – masturbacija: gydytojai atsakė, kaip tai gali padėti (15)

Apie savęs patenkinimą vis dar nedrįstame kalbėti, nors pagal statistiką tuo užsiima 95 proc....

Viena seniausių Žemaitijos gyvenviečių mena kraupias istorijas: po kryžiuočių antpuolių likdavo tik griuvėsiai ir lavonai (18)

Prie pat Dubysos upės , Vieviršės upelio krantuose stūkso labai senas Betygalos miestelis. Viena...

Žmogžudystė dykroje: meilės trikampis pasibaigė taip, kad apie jį iki šiol sklando legendos (3)

Kornvalio grafystė Anglijoje – tolimą istoriją menantis regionas, po kurį išties verta...

|Maža didelių žinių kaina