aA
Išvažiavę į gatves žiemą, vairuotojai pirmiausia turi pasitikrinti, ar kelias nėra slidus, o tada – pasirinkti saugų greitį ir įvertinti atstumą iki kito automobilio, LRT radijo laidoje pataria lenktynininkas Paulius Paškevičius. Be to, primena šalies kartingo čempionas, įvykio kelyje gali padėti išvengti taisyklingai atliekami posūkiai ir netgi tinkamai laikomas vairas.
Lenktynininkas patarė, kaip saugiai vairuoti iškritus sniegui
© DELFI / Karolina Pansevič

– Pone Paškevičiau, iškritus pirmam sniegui, elgesį kelyje turėtų pakeisti ir vairuotojai. Ką, pamačius pirmą sniego dangą, reikėtų pasibandyti?

– Pirmiausia reikia pasitikrinti, ar kelias nėra slidus. Kartais važiuojame, atrodo, paprastu asfaltu, o iš tikrųjų yra plikledis. Taigi reikia apsidairyti, ar nieko nėra šone, priekyje ar gale, ir šiek tiek stipriau paspausti stabdį. Tada matysite, ar ratais slysta, ar ne. Tada reikia pasirinkti saugų greitį ir įvertinti atstumą iki kitos mašinos.

Jei yra plikledis ar sniegas, atstumas turėtų būti didesnis, o greitis mažesnis, nes, kai kelio danga slidi, stabdymo kelias stipriai pailgėja. Reikia nepamiršti ir saugaus greičio dėl netikėtų atvejų – pavyzdžiui, į kelią gali išeiti žmogus ar priekyje važiuojanti mašina gali imti staigiai stabdyti.

– Vasaros metu arba rudenį, kai nėra slidžių dangų, daugelis vairuotojų įpratę važiuoti leistinu greičiu: miestuose – 50 km/h, užmiestyje – apie 100 km/h. O kokiu greičiu važiuoti žiemą?

– Tai – maksimalus greitis, bet reikia galvoti apie saugumą. Automobiliui, kuris varomas keturiais ratais ir kurio padangos geros, 100 km/h gal ir nėra toks didelis greitis. Bet reikia nepamiršti, kaip automobilis paruoštas žiemai: pavyzdžiui, jei padangos senesnės, jau reikia sumažinti greitį.

– Dar vienas universalus patarimas – vengti staigių judesių vairu, pedalais. Kodėl negalima staigiai sukioti vairo, staigiai stabdyti arba spausti greičio pedalo?

– Gatvėje visi veiksmai turi būti koncentruoti, aiškūs, negalima spręsti paskutinę minutę. Vadinasi, turime planuoti, ką darysime. Jei stabdysime, turime iš anksto pristabdyti, perjungti žemesnę pavarą, pačiame posūkyje palikti laisvos pavaros. Atlikus posūkį, reikia švelniai išsitiesinti automobilį ir švelniai didinti greitį. Planuokime savo veiksmus prieš posūkį, o ne jo viduryje. Jei negalite pasukti, važiuokite toliau – kai galėsite, apsisuksite ir grįšite.

– Dar vienas patarimas – tvirtai laikyti vairą abiem rankomis. Turbūt daugelis šiuolaikinių automobilių su vairo stiprintuvais sukonstruoti taip, kad geromis eismo sąlygomis vairą galima sukioti pirštų galiukais. O kodėl žiemą vairą reikia laikyti tvirčiau, bet nepersistengti?

– Rikiuojantis į kitą eismo juostą ir patekus į sniego provėžą, vairą iškart plėšia iš rankų. Todėl turime jį laikyti, kad nukreiptume automobilį tinkama trajektorija ir galėtume išvažiuoti iš sniego provėžų. Antra, abi rankos turi būti ant vairo, nes automobilį gali netikėtai sumėtyti. Nes būna – viena ranka graibo graibo, nesugraibo, ir – įvykis.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Trys klaidos, kurias padaro vairuotojai atšalus orams: kartais jos baigiasi ir avarija (3)

Pastaruosius kelerius metus dominavusios šiltos žiemos tarsi užmigdė vairuotojus – šiemet...

Kokią alyvą turite pilti į automobilį: pasakė, ką ir kada reikėtų rinktis (46)

Norint tinkamai pasirūpinti automobiliu, dėmesį jam turime skirti ne tik žiemos sezonu, bet ir...

Paaiškino, kaip reikia prižiūrėti automobilio žibintus (17)

Šiuo metų laiku iš namų dažniausiai išvažiuojame ir į juos grįžtame tamsoje, todėl...

Keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai (2)

Lietuvos keliuose šeštadienio rytą yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Kas nutinka su automobilio akumuliatoriumi, kai paspaudžia šalčiai: aišku, kodėl ryte nebeužsiveda automobilis (42)

Žiema – sunkus laikas daugumai automobilio komponentų, bet neabejotinai sunkiausias...

Top naujienos

Raskevičius apie peticiją: ji yra nukreipta prieš mane, kaip žmogų, homoseksualų LR pilietį (423)

Grupė visuomenininkais prisistatančių asmenų ragina parlamentarą Tomą Vytautą Raskevičių...

Ketvirtadienį temperatūra priartės prie rekordų: gali sušilti net iki +15 (13)

Po šiltos ūkanotos nakties, ketvirtadienį į Lietuvą plūstelės dar didesnė šiluma....

Sąjungininkai gali ramiau atsikvėpti: didžiausios baimės dėl demokratų užmačių sklaidosi (71)

Aukšta koronaviruso pandemijos suvaldymo kaina ir kai kurių demokratų spaudimas reikšmingai...

Dalia Vaitkutė-Šiaulienė | D+

Viena keisčiausių ir mįslingiausių mūsų planetos vietų – paslaptingi apskritimai dykumoje (4)

Kai į kosmosą buvo išsiųsti pirmieji žmonės, Sacharos dykumoje atrasta unikali dykumos...

„Valstiečiai“ pabandė opozicijos partijoms pasiūlyti koalicijos sutartį (243)

„Valstiečiai“ ( LVŽS ) pabandė galimiems partneriams opozicijoje pasiūlyti koalicijos...

Užkalnis. Stambulo konvencija – nebaisi nesąmonė, kaip ir klimato kaitos susitarimas (233)

Stambulo konvencija , suprantama, siekia kilnaus tikslo. Moterų nevalia mušti? Žinoma. Nieko...

Du profesoriai įvertino vakcinas nuo koronaviruso: ar išties jų kokybė skiriasi? (403)

Šiuo metu dauguma jau tikriausiai pamiršo tą laiką, kai vos patvirtinus „ AstraZeneca “...

Atmintinė vyrams: penki žingsniai į gerus lytinius santykius (59)

Lytiniai santykiai yra vienas kertinių akmenų poros gyvenime. Nesvarbu, ar jūs ką tik...

10 savybių, kurios yra būtinos lyderiui: pasitikrinkite, ar jas turite (14)

Ar jau esate gimęs vadovauti, ar jums dar reikia įgusti, kad vestumėte savo komandą į priekį?...

Žvaigždė vėl spindėjo visu ryškumu: Messi mušė vienas už kitą gražesnius įvarčius (13)

Ispanijos futbolo čempionate efektingą pergalę pasiekė paskutiniu metu itin banguotai žaidžianti...