aA
Nors didžiąją dalį eismo įvykių Lietuvos keliuose lemia kelio sąlygos ir žmogiškasis faktorius, draudikai pastebi, kad nemažėja ir eismo įvykių, kai vairuotojus paveda jų transporto priemonė.
Lemtingi gedimai: 5 dažniausios techninės avarijų priežastys
© Gamintojo nuotr.

Europos draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ žalų administravimo direktorius Baltijos šalyse Audrius Pilčicas sako, kad avarijas sukelia net ir transporto priemonės, kurioms neseniai atlikta techninė apžiūra, todėl norint sumažinti netikėtų gedimų tikimybę, vertėtų profilaktiškai tikrinti automobilio būklę kur kas dažniau – bent kartą per tris mėnesius. Dar pastabesni turėtų būti senesnių kaip 10 metų automobilių savininkai.

„ERGO Insurance“, remiantis trejų metų statistika, sudarė sąrašą 5 techninių priežasčių, dėl kurių dažniausiai kyla avarijos ir nukenčia žmonės.

1. Netvarkinga važiuoklė

Dažniausia avarijų, susijusių su automobilių gedimais, priežastis yra netvarkinga važiuoklė. Važiuoklė yra viena iš pagrindinių automobilių dalių, todėl jos gedimai gali būti susiję su amortizatoriais, spyruoklėmis, apsauginėmis gumomis bei kitomis svarbiomis automobilio dalimis.

Kai kurie važiuoklės gedimai nėra lengvai pastebimi, todėl vairuotojai dažniausiai neatkreipia į juos dėmesio ir jų netvarko. Vis tik, kartais išduoti važiuoklės gedimus gali keli simptomai – staiga atsiradęs bildesys, ūžesys, pablogėjęs automobilio manevringumas, vairo drebėjimas. Atkreipti dėmesį į juos yra privaloma, nes laiku nepašalintas, kad ir smulkus važiuoklės gedimas, vėliau gali baigtis ne tik didelėmis piniginėmis išlaidomis, bet ir skaudžia avarija.

2. Ratų guoliai

Nors ratų guolio kaina yra palyginus nedidelė – svyruoja nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų litų – nepakeistas guolis gali sukelti rimtą eismo įvykį, kurio žala bus milžiniška. Dėl nepakeisto transporto priemonės rato guolio, žala gali siekti ir šimtus tūkstančių litų.

„Pastebėjome, jog su automobilių guoliais susiję įvykiai būdingesni sunkiajam transportui. Avarijos atveju, tai išties didelė žala, nes vilkikai ne tik gabena brangius krovinius, kurie avarijų metu būna sugadinami, bet ir važiuoja dideliu greičiu. Nevaldomas vilkikas gali sukelti visos automobilių virtinės avariją, o dažnu atveju šiuos įvykius lydi sunkios traumos“, – teigia A. Pilčicas.

3. Stabdžių sistema

Nors stabdžių sistemos gedimai dažniausiai pastebimi dar neišvažiavus iš aikštelės ar namo kiemo, tačiau kartais tokių gedimų pasitaiko ir kelyje. Šios avarijos nėra dažnos, tačiau jau spėta įsitikinti, kad jos yra skaudžiausios. Dideliu greičiu važiuojantys vairuotojai, pastebėję stabdžių sistemos gedimą, neturi kitos išeities tik bandyti sustabdyti automobilį kitomis priemonėmis, pavyzdžiui, pavaromis arba, esant ekstremaliam atvejui, išsukti iš važiuojamosios kelio dalies.

Dar baisesnės traumos tikėtinos tuomet, kai stabdžių gedimas pastebimas ne važiuojant lygiu keliu, o tik pasiekus kliūtį ir bandant staiga sustoti. Tokiais atvejais aukų išvengti praktiškai neįmanoma.

4. Senos arba netinkamos padangos

Šio tipo avarijos nutinka žiemos sezono metu ir dažniausiai jų priežastys „nurašomos“ prastai kelio dangos būklei, tačiau tokių avarijų kaltininkas neretai būna nerūpestingas automobilio savininkas, pavėlavęs ar piktybiškai nepasikeitęs vasarinių padangų arba važinėjantis sudėvėtomis žieminėmis padangomis.

„Važinėjimas sudėvėtomis padangomis nėra pateisinamas nei ankstyvu sniegu, nei bandymu sutaupyti, nei argumentu, jog esi apsidraudęs. Keliuose ir taip dažnai pasitaiko avarijų, kurios nutinka dėl netinkamai susiklosčiusių aplinkybių arba oro sąlygų, todėl vairuotojai turėtų stengtis visais įmanomais būdais sumažinti bent kontroliuojamas avarijų priežastis“, – sakė A. Pilčicas.

5. „Gedimas, į kurį nekreipė dėmesio“

Draudikui pritaria ir autoserviso paslaugas teikiančios bendrovės „AD Baltic“ padalinio vadovas Vaidas Mecenis.

„Lietuviai pasižymi tuo, jog vengia autoservisų manydami, kad taip sutaupys laiko ar pinigų ir atvaro automobilį tik tada, kai gedimas tikrai rimtas arba automobilis visai nebevažiuoja. Dauguma ignoruoja staiga užsidegusią lemputę ar nuolatos, bet neįkyriai barškantį ratą“, – dėsto V. Mecenis.

Pasak jo, važinėjant ne visiškai tvarkinga transporto priemone, ji tik dar labiau techniškai gadinama. Automobilį prižiūrėti reikia nuolatos: periodiškai patikrinti skysčius, laiku pasikeisti padangas, tuomet tikimybė išvengti avarijų bus daug didesnė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Naujos taisyklės prie šviesoforų galioja jau seniai, bet važiuoti vairuotojai vis tiek nemoka (125)

Nors kai kurios savivaldybės grąžina šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis, tačiau...

Vairuotojai praranda budrumą: sausame kelyje pamiršta apie tykančius pavojus (4)

Nors jau galima džiaugtis, jog dienos ėmė ilgėti, negalima pamiršti tamsoje tykančių pavojų....

Nukentėjusių ir žuvusių keliuose daugėja: nenorintys sumažinti greičio bus privesti susimokėti (139)

Greičio viršijimas yra ne tik dažniausiai vairuotojų daromas Kelių eismo taisyklių ( KET )...

Kodėl kai kurie vairuotojai staigiai stabdo ar išneria kitiems tiesiai prieš nosį (57)

Atvėsus orams vairuotojai turėtų susiplanuoti keliones ir iš namų išvažiuoti anksčiau....

„Regitra“ įvardijo 5 būsimų vairuotojų prasimanymus, kuriais nereikėtų tikėti (90)

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „ Regitra “, kurioje retas nėra...

Top naujienos

Tikrasis Narkevičiaus užnugaris: jiems nebaisus ir Kremliaus šešėlis (272)

Diskriminacija tautiniu pagrindu. Vertinti pagal partiją – nusikaltimas. Tokią gynybinę taktiką...

VRK pirmininkės Matjošaitytės ir jos palydovės kelionės užkliuvo net kolegoms (65)

Dvidešimt penkios kelionės per pustrečių metų – toks Vyriausiosios rinkimų komisijos...

Iš „Grigeo Klaipėdos“ buvusių vadovų teisme reikalaujama atlyginti milijoninę žalą

Teismas ruošiasi pradėti nagrinėti bylą, kurioje iš pernai atleistų medžio plaušo plokščių,...

Kinija dėl plintančio viruso uždaro jau antrą miestą papildyta 12.25 (16)

Pasak Kinijos, nuo naujojo viruso šalyje mirusių žmonių skaičius išaugo iki 25, o iš viso...

Žiauriu smurtu ir prievarta kaltinamas paauglys iš Jurbarko stojo prieš teismą: vaikinas nevaldė ašarų papildyta 12.00 (43)

Praėjusių metų gegužę poilsis sodyboje Tauragės rajone paauglei įrėžė žaizdas, galbūt,...

Mažvydas Jastramskis. Darbo partijos sugrįžimas ar didelis šnipštas? (3)

Fiasko pastaruosiuose Seimo rinkimuose patyrusi Darbo partija po Viktoro Uspaskicho sugrįžimo...

Eigulys miške užfiksavo itin retą reiškinį (8)

Cukraus vatą ar ledo vilną primenantį purų sniego darinį miškininkai vadina ledo plaukais. Šis...

LVŽS frakciją palikęs Poderys grįžti neplanuoja: išsiskirdavo nuomonės

Ketvirtadienį iš Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) frakcijos Seime...

Vilniuje nustatytas dar vienas taršos atvejis (42)

Bendrovės „Vilniaus vandenys“ darbuotojai su antstoliu ketvirtadienį nustatė dar vieną...

Vizito Jeruzalėje metu Macronas išplūdo žydų apsaugos darbuotojus: eikite iš čia! (49)

Jeruzalė je viešinčiam Prancūzijos prezidentui Emmanueliui Macronui teko įsikišti į...