aA
Pora valytuvų, kasdien valančių jūsų automobilio priekinį stiklą, yra tokia pat svarbi komfortiško ir saugaus vairavimo dalis kaip ir žibintai ar stabdžiai. Tačiau valytuvai jums ištikimai tarnaus tik tuo atbeju, jeigu jiems skirsite nors truputį dėmesio.
Stiklo valytuvas
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)

Vidutinis stiklo valytuvo šepetėlio tarnavimo laikas yra nuo 6 mėn. iki 1,5 metų. Per šį laiką valytuvas praranda savo valančiąsias savybes, ima cypauti ir braižyti stiklą. Tačiau neprižiūrimi valytuvai praranda teigiamas savybes žymiai greičiau, o jūs į kelią pradedate žvelgti tarsi pro rūką. Estijos DELFI portale aprašomos kelios problemos, susijusios su valytuvų priežiūra ir pasirinkimu.

Pirma problema: murzinas stiklas

Jeigu stiklas po valytuvų darbo lieka neskaidrus, veikiausiai valytuvai tapo netinkami naudojimui arba valytuvo šluotelė nepakankamai prispaudžiama prie stiklo. Tai normalus reiškinys, tiesiog laikui bėgant valytuvo spyruoklės įtempimas susilpnėja. Šią problemą galima išspręsti paprastu reguliavimu. Kita priežastimi gali būti nekokybiškas apiplovimo skystis, nuo kurio atsiranda riebi plėvelė.

Antra problema: nešvarūs langų kraštai

Valytuvai gerai valo stiklo vidurį, bet langų kraštuose palieka purviną plotą. To priežastis – pablogėjęs šarnyrų judėjimas, kai šluotelės nebepakankamai prisispaudžia prie stiklo. Laikui bėgant šarnyrai susidėvi nuo šalčio, purvo, o valytuvo šluotelė nebeišsilenkia ir nebeatkartoja stiklo formos. Reikėtų atkreipti dėmesį į metalinio stiklo valytuvo tvirtinimą. Galbūt jis išsilenkęs arba pažeistas.

Trečia problema: valytuvų cypimas

Valytuvai ima cypauti dėl 3 priežasčių. Kartais problemų kyla dėl neteisingai sureguliuotos spyruoklės, dėl to šluotelė per stipriai prispaudžiama prie stiklo. Cypimo priežastimi gali tapti ir plovimo skysčio sudėtis, pavyzdžiui, jeigu buvo įpilta per daug koncentrato. O neretai cypiantys valytuvai tiesiog „gimsta“, dažniausiai – Kinijoje arba Korėjoje.

Ketvirta problema: stiklo įbrėžimai

Jeigu pastebite ant priekinio stiklo vis daugiau įbrėžimų pagal valytuvo judėjimo trajektoriją, veikiausiai valytuvus reikia keisti arba gerai nuvalyti. Jeigu važiuojant žvirkeliu, ant priekinio stiklo vis tiek atsiranda dulkių ar kitokių nešvarumų, laikui bėgant nepašalinus šios problemos, priekinis stiklas įgaus subraižymų „ornamentą“. O žiemos sąlygomis įjungti apledėję valytuvai išpieš stiklą dar greičiau.

Penkta problema: „vėduoklės“ vaizdas

Kuomet valytuvas stiklą valo netolygiai, tuomet atsiranda vėduoklės pavidalo forma. Taip nutinka todėl, kad guminė valytuvo dalis sukietėja ir nesusilenkia atgal, kai valytuvas grįžta į pirminę padėtį. To priežastis – arba purvo užteršimas arba žema gumos kokybė.

Šešta problema: valytuvų naudojimas žiemą

Daugelis specialistų pataria naudoti berėmius valytuvus. Toks šepetėlis neturi šarnyrų, jis rečiau prišąla, o dėl specialios gumos sudėties jis nekietėja ir nepraranda elastingumo. Tačiau jeigu kiekvieną kartą prieš jungiant valytuvus nuvalysite apledėjusį stiklą, pašalinsite sniegą, ir žiemą, ir vasarą galima naudotis paprastais valytuvais.

Septinta problema: gamintojo pasirinkimas

Perkant naujus valytuvus pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į ilgį, jis turi atitikti gamintojo nurodytą, nes per daug trumpi ar ilgi valytuvai netiks. Automobiliams pagamintiems iki 2000 m. galima pirkti universalius valytuvus, o naujesnių automobilių valytuvų tvirtinimas gali skirtis.

Jeigu norite taupyti, galima keisti ir vien tik valytuvų gumeles. Tai nėra sudėtinga padaryti pačiam, o ekonomija yra apčiuopiama, nes universalios gumelės kaina 6-9 Lt. Tačiau prieš perkant gumelę, reikia įvertinti valytuvo rėmelio būklę, nes jeigu jis surūdijęs ir blogai juda, tuomet geriau keisti visą valytuvą.

Renkantis valytuvų gamintoją, galimi du variantai: galima pirkti pigesnius iš Kinijos (jeigu jie jus tenkina) ir keisti juos dažnai arba vieną kartą nusipirkti pripažintų gamintojų („Bosch“, „Champion“ ir kt.) produkciją ir neturėti vargo metus ar dar daugiau.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos avarijos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (25)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Pasisakė apie naikinamas lenteles su žaliomis rodyklėmis: vairuotojai nežino, kaip elgtis (123)

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega...

Papasakojo, ko Lietuvos vairuotojai nemoka, kai prisireikia kažką lenkti (65)

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet sausio-rugsėjo mėnesiais keliuose iš viso...

Vilniuje bus ribojamas eismas T. Narbuto gatvėje: vairuotojams pataria rinktis kitus maršrutus (6)

Dėl vykdomos paviršinių nuotekų tinklų rekonstrukcijos Vilniuje laikinai keičiasi eismo...

Top naujienos

„Ekologistikos“ savininkas Cicėnas rėžė: nuimkite areštus nuo sąskaitų, nes atleisiu darbuotojus (191)

Alytaus įmonė „Ekologistika“, kurioje spalio 16-ąją kilo milžiniškas gaisras naudotų...

Naują automobilių mokestį Mačiulis sumalė į miltus: galės išvengti visi, kas tik norės (101)

„Klausimas, ar toks mokestis neprieštarauja Europos Sąjungos teisei, nes iš esmės tai prilygsta...

Didžiausios pasaulyje dykumos mįslės: radiniai iš kosmoso, dinozaurų kapinės ir banginių slėnis

Sacharos smėlis per ilgus amžius pasiglemžė daugybę gyvūnų, žmonių ir net miestų. Tai...

Kardiologė perduoda svarbią žinią apie cholesterolio tyrimą: kam ir kada privalu nedelsiant atlikti?

Visuomenės nuomonės tyrimo duomenimis, lietuviai skiria daug dėmesio cholesterolio kiekio kraujyje...

EP rezoliucija dėl Sausio 13-osios bylos teisėjų persekiojimo: pirmas žingsnis žengtas, bet finišas dar toli (13)

Pirmas rimtesnis postūmis link rezoliucijos, skirtos pasmerkti Rusijos vykdomą Sausio 13 -osios...

Paskelbė naujausią Lietuvos gyventojų sergamumo vėžiu statistiką: yra 3 pagrindinės onkologinės ligos (62)

Naujausia Nacionalinio Vėžio instituto (NVI) statistika rodo, kad sergamumas vėžiu auga – nuo...

Mokykla Biržuose neišsitenka tik su mokiniais: šviesti nusprendė ir tėvus (2)

Mokyklose vis daugiau dėmesio skiriant mokinių savijautai ir santykiams tarp mokyklos bendruomenės,...

Tragedija treniruotėje: nukritusi nuo lygiagrečių žuvo 20-metė gimnastė

Tragiškai baigėsi gimnastikos treniruotė Pietų Konektikuto universitete (SCSU) – jos metu nuo...

Tragiškas įvykis Vilniaus pakraštyje – Minsko plente žuvo moteris (56)

Antradienio pavakarę, apie 17.09 val., sostinės policija ir greitoji pagalba gavo pranešimą, kad...

Pasišlykštėjo tautiečių komentarais socialiniuose tinkluose: man gaila tų garsių moterų (5)

Labas, Skaitytojau. Tai ne bus pamąstymas apie švietimo ar pensijų reformas, jis bus apie kai ką...