Lietuvoje per metus legaliai parduodama mažiausiai 9,4 tūkst. tonų automobiliams skirtų akumuliatorių ir baterijų. Kur gyventojams priduoti netinkamą naudojimui akumuliatorių, už kurį galima gauti ir atlygį?
Akumuliatorių atliekos
© Kompanijos archyvas

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, kai kurios automobilių remonto metu susidarančios atliekos (alyva, filtrai, plastikas, guma, padangos ir pan.) turi neigiamą rinkos vertę, bet ne seni automobilių akumuliatoriai, už kurių pridavimą atliekų tvarkytojai dar ir sumoka. Automobiliams skirtas švino akumuliatorius sveria maždaug 15 kilogramų, todėl už netinkamą naudojimui akumuliatorių gyventojas gali gauti apie 8 eurus.

„Atėjus šalčiams, rodos, dar tinkamas naudojimui automobilio akumuliatorius netikėtai primena apie savo gyvavimo pabaigą ir tuomet svarstome, kurgi dėti seną akumuliatorių. Netinkamas naudojimui transporto priemonės akumuliatorius turi teigiamą rinkos vertę, todėl neretai juos superka netgi tokios teisės neturintys asmenys. Vairuotojams svarbu žinoti, kad akumuliatorius dėl jame esančio švino ir rūgšties yra pavojinga atlieka, todėl jį būtina priduoti pavojingų atliekų tvarkytojams, kurie užtikrins tinkamą tolimesnį šių surinktų atliekų sutvarkymą“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijas vadovas Alfredas Skinulis.

Seną akumuliatorių taip pat galima nuvežti į savivaldybių įsteigtas stambių atliekų surinkimo aikšteles – jų šiuo metu Lietuvoje yra 97-ios. Daugiau informacijos, kam ir kur priduoti senus automobilių akumuliatorius bei kitas namuose ar įstaigose susidarančias atliekas, galima rasti interneto svetainėje www.atliekos.lt.

Šių metų pradžioje Lietuvoje buvo registruota daugiau kaip 1,5 mln. transporto priemonių – tai reiškia, kad kasmet susidaro tūkstančiai tonų netinkamų naudojimui automobilių akumuliatorių ir baterijų. Aplinkos apsaugos agentūra suskaičiavo, kad 2016 metais gamintojai ir importuotojai į Lietuvos rinką įvežė 9,3 tūkst. tonų automobiliams skirtų akumuliatorių ir baterijų – 16,7 proc. daugiau nei 2015-aisiais (8 tūkst. tonų).

„Lietuvoje sutvarkoma kur kas daugiau akumuliatorių atliekų nei oficialiai skelbiamas gamintojų ir importuotojų į vidaus rinką įvežtas kiekis. Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos duomenimis, 2016 metais Lietuvoje perdirbimui buvo paruošta 13,4 tūkst. tonų akumuliatorių atliekų – 44 proc. daugiau nei įvežta, o 2015-aisiais – net 81,4 proc. daugiau. Dar apie 400 tonų švino akumuliatorių atliekų Lietuva kasmet eksportuoja“, – nurodo A. Skinulis.

Europos Sąjungos (ES) direktyva, kurios laikosi ir Lietuva, numato, kad švino turintys akumuliatoriai turi būti surenkami ir saugiai perdirbami, o po perdirbimo proceso gautos medžiagos dar kartą panaudotos naujų gaminių gamyboje. Tokiu būdu saugomi ne tik gamtos ištekliai, bet ir mus supanti aplinka. 2018 metais Lietuvoje būtina surinkti ir perdirbti 45 proc. visų einamaisiais metais Lietuvos rinkai patiektų automobilių baterijų ir akumuliatorių pagal svorį.

„Tinkamai sutvarkytos automobilių atliekos užkerta kelią jų patekimui į buitinių atliekų sąvartynus ir apsaugo aplinką nuo taršos. Net 98 proc. automobilių akumuliatorių sudedamųjų dalių gali būti perdirbama. Akumuliatorių perdirbimo procese saugiai atskiriamas plastikas, švinas ir rūgštis, vėliau panaudojami dar kartą gamyboje“, – komentuoja bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Sostinės vairuotojams – šimtai naujų vietų automobiliams kiemuose (46)

Sostinės savivaldybė pranešime žiniasklaidai žada, kad vilniečiai automobilius daugiabučių...

Po teismo išaiškinimo griebėsi griežtų ribojimų vairuotojams (34)

Prancūzija bene griežčiausiai pasaulyje reaguoja į telefonu besinaudojančius vairuotojus. Nuo...

Perspėjimas vairuotojams: šią savaitę greičio mėgėjams bus riesta (205)

Visoje Europoje prasidėjus saugaus ir leistino greičio kontrolės savaitei, DELFI skaitytojai...

Net ir nešdami šiukšles galite žūti (2)

Eidami į darbą ar parduotuvę nusprendėte išmesti namuose susikaupusias šiukšles ? Nepraraskite...

Kada pagaliau dviratininkai ir pėstieji turės normalius takus (17)

Atšilus orams dažnas lietuvis automobilį pakeičia dviračiu ar keliauja pėsčiomis . Sezonui...

Top naujienos

Sirijos kare – pavojingas posūkis: skamba tiesmuki įspėjimai (141)

Izraelio kariuomenė paviešino tiesioginį grasinimą Iranui – tai padaryta paskelbus minėtosios...

Slaptos draugijos pėdsakai Vilniaus pakraštyje – vis dar neįminta mįslė (3)

Iki krikščionybės įvedimo Lietuvoje 1387 metais, Verkiai priklausė didžiajam kunigaikščiui,...

Indrė Makaraitytė. Karbauskio žinutė prezidentei ir dvi Skvernelio problemos (184)

Naujas karas, šūkčiojama iš visur kur, vos tik Saulius Skvernelis ėmė ir pareiškė, kad...

Padalinta Lietuva: sostinė lenkia likusią Lietuvą visais rodikliais (44)

Statistikos departamentas pradėjo rengti ir skelbti rodiklius pagal naujus statistinius regionus -...

Vaiko pinigai: žadėjo daug ir visiems, o daugiau kaip trečdalis negavo nieko (201)

Valdantieji žadėjo plėsti mokesčių lengvatą dirbantiems tėvams ir kartu mokėti po 60 Eur už...

Išlindo yla iš maišo: griauna mitą apie bioskaidžius maišelius

Visuomenei aerobiškai skaidaus plastiko maišeliai jau kurį laiką buvo siūlomi kaip...

Avarijos kaltininkė atsipirko sumušimais, o kita vairuotoja ir jos brolis išvežti į klinikas

Penktadienį, apie 10.15 val., kelyje Kaunas–Alytus, Prienų r., Pakuonio seniūnijos ribose,...

Užrūstino netikėtai apmokestinta aikštelė: darbuotojams ir gyventojams – jokių lengvatų (95)

Neapdairūs vairuotojai, kaip įprasta palikę automobilį Kaune, Šiaurės prospekte esančios...

Aplinkos ministrą pasiekė nemaloni žinia: teks apsispręsti (44)

DELFI tyrime iškėlus abejonę, ar aplinkos ministro Kęstučio Navicko vadovaujamos ministerijos...

Ką reiškė būti motina prieš 30 metų: šiandien tokia kasdienybė suglumintų bet kurią (68)

Rodos, 30 metų yra tiek nedaug, tačiau gydytojų rekomendacijų skirtumai migdymo ar mitybos...