aA
Nors aplinkosaugininkai be paliovos pirštu grūmoja ir piniginėmis baudomis drausmina nelegalius šiukšlintojus, pamiškėse, pakelėse ar tiesiog šalia buitinių atliekų surinkimo konteinerių paliekamos senos automobilių padangos – vis dar pakankamai dažnas reiškinys Lietuvoje, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Senos padangos išmetamos bet kur virsta kapinynais
Senos padangos išmetamos bet kur virsta kapinynais
© Organizatorių archyvas

„Paradoksalu, tačiau padangų keitimo laikotarpis kasmet tampa darbymečiu ne tik autoservisų darbuotojams, bet ir atliekų tvarkytojams. Blogiausia yra tai, jog netgi turėdami visas galimybes civilizuotai atsikratyti naudojimui netinkamomis padangų atliekomis, gyventojai tuo nepasinaudoja arba tiesiog sąmoningai ignoruoja. Tuo tarpu nelegalūs sąvartynai, tarp jų ir senų padangų kapinynai, toliau dygsta“, – teigė ekologijos verslo bendrovės „Ecoservice“ generalinis direktorius Saulius Urbonas.

Blogiau nei cigarečių kontrabanda

Padangų importuotojų organizacijos direktorės Danguolės Butkienės teigimu, daugiausiai nepatogumų padangų atliekų tvarkymo srityje kelia aiškios ir vieningos apskaitos nebuvimas, taip pat automobilių ir autoservisų savininkų neatsakingas požiūris.

„Šiuo metu nėra aišku, kiek padangų iš tikrųjų patenka į Lietuvos rinką ir kiek jų yra sutvarkoma. O tuo neretai pasinaudoja nelegalūs padangų pardavėjai, smulkesni autoservisai, taip nusimesdami jiems priklausančią atsakomybę pasirūpinti panaudotų padangų sutvarkymu, kuris jau būna įskaičiuotas į bendrą padangų komplekto kainą. Tuo tarpu perkantieji iš nelegaliai veikiančių pardavėjų šią atsakomybę prisiima sau, o vėliau, vengdami mokesčių naštos, atitarnavusias padangas tiesiog išmeta atokesnėse vietose ar palieka šalia konteinerių“, – situaciją komentavo D. Butkienė.

Taip pat nelegalių padangų pardavėjų veiklą D. Butkienė sulygino su cigarečių kontrabanda, kuri, jos nuomone, yra netgi mažiau žalinga.

„Pavyzdžiui, dėl nelegaliai įvežamų cigarečių nuostolį patiria tik valstybė, kuri praranda mokesčius, tuo tarpu nelegalus padangų verslas ne tik apeina mokesčius, bet ir pareikalauja papildomos dalies biudžete jų atliekų utilizavimui. O tuo savo ruožtu tenka pasirūpinti atliekų tvarkytojams, savivaldybėms“, – sakė ji.

Padangų likimas – jų pirkėjų rankose

Pasak S. Urbono, nebenaudojamos automobilių padangos ar jų dalys dėl savo specifikos jokiu būdu negali būti šalinamos kartu su komunalinėmis atliekomis, juolab – deginamos, mat jų sudėtyje esančios kenksmingos medžiagos gali padaryti neatitaisomos žalos.

„Nors padangų atliekos nėra priskiriamos prie pavojingų, sudilusios ir eksploatuoti netinkamos guminės padangos, visų pirmą, yra naftos produktas. Veikiamos saulės spindulių ar kitų pašalinių aplinkos veiksnių jos lengvai deformuojasi ir ilgainiui gali virsti uždelsto veikimo bomba“, – sakė „Ecoservice“ vadovas.

Visgi D. Butkienė pastebi, jog pastaraisiais metais padangų atliekų tvarkymas Lietuvoje suaktyvėjo, o tokį pokytį paskatino patys vartotojai, t. y. padangų pirkėjai.

Senos padangos paliekamos prie konteinerių
Senos padangos paliekamos prie konteinerių
© Organizatorių archyvas

„Žmonės tampa vis sąmoningesni ir padangų pardavimo vietose jau reikalauja garantijų, kad vėliau, kai šios taps nebetinkamos eksploatuoti, bus priimtos atgal ir tinkamai sutvarkytos. Tai yra didžiausia paskaita, kuomet pardavėjai pajunta riziką prarasti savo klientų ratą, jei nevykdys jiems priklausančių prievolių.

Praėjusiais metais sutvarkėme 5 tūkst. tonų senų padangų, todėl tikimės, kad šių metų gale šis skaičius išaugs iki 12 tūkst. tonų, kadangi sulig augančia padangų atliekų tvarkymo paklausa organizacijos dalyvių skaičius išaugo kone dvigubai“, – tikino D. Butkienė.

Kur dėti senas padangas?

Vairuotojai, įsigiję naujas padangas, senąsias gali palikti jas parduodančioje įmonėje. Pastaroji privalo iš anksto pateikti rašytinę informaciją apie tai, kaip padangų atliekas klientas gali atiduoti atgal, ir priimti tokį pat kiekį senų padangų, kiek klientas įsigijo naujų.

Nebereikalingas padangas galima pristatyti ir į specialiai tam skirtas aikšteles, kur kiekvienas gyventojas 4–5 vnt. lengvųjų automobilių padangų gali pristatyti nemokamai. Taip pat keičiant padangas autoservise, senosios yra priimamos nemokamai.

„Padangos mechaniniu būdu gali būti perdirbamos gumą atskiriant nuo kitų sudedamųjų dalių. Tokiu būdu metalas keliauja į supirktuvę, tekstilė utilizuojama, o iš gumos gaminami įvairūs produktai. Perdirbtos antrinės žaliavos yra naudojamos asfaltbetonio, guminių dangų, automobilių statymo apsauginių kuolelių gamybai“, – pridūrė S. Urbonas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Dviejuose Lietuvos rajonuose eismo sąlygas sunkina plikledis

Sekmadienio rytą Kretingos ir Ignalinos rajonuose eismo sąlygas sunkina susiformavęs plikledis,...

Kaip nuo koronaviruso turėtų saugotis vairuotojai: kas privalo būti automobilyje (7)

Apsaugos nuo koronaviruso rekomendacijų žmonės turi nepamiršti net ir sėsdami į savo...

Žinovas papasakojo, kada turi kilti įtarimas dėl apgavystės, kai perkamas naudotas automobilis (78)

Karantinas – patogus metas naudotų automobilių pirkėjams, tikina ekspertai, mat galiojanti tvarka...

Perspėja vairuoti atsargiau – į gatves išėjo gyvūnai: vien Vilniuje suskaičiuoja šimtus partrenktų (3)

Nors didžioji dalis šalies gyventojų, gyvendami karantino sąlygomis, iš namų išvyksta tik...

Kaip pasikeisti žiemines padangas karantino metu ir kur jas galima palikti (6)

Dauguma autoservisų ir karantino metu stengiasi užtikrinti transporto priemonių remonto paslaugas....

Top naujienos

Lietuvoje nuo koronaviruso mirė 12-tas žmogus (131)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien Lietuvoje patvirtintas dvyliktas mirties...

Kompiuterinės tomografijos tyrimas parodė, ką koronavirusas padarė jokių simptomų nejautusio žmogaus plaučiams (93)

Pasirodė vaizdo įrašas, kuriame rodoma koronavirusu susirgusio, bet kelias dienas iki tol simptomų...

Šioms profesijoms žadamas aukso amžius: didžiuliai atlyginimai ir neribotas darbo vietų pasirinkimas (230)

Abiturientui renkantis būsimą specialybę reikėtų atkreipti dėmesį į daugelį veiksnių, kaip...

Italijos sveikatos apsaugos ministras prabilo apie sugrįžimą prie įprasto gyvenimo: jau yra parengtas planas Ispanijoje jau trečią parą iš eilės mažėja koronaviruso aukų skaičius (191)

Italijos vyriausybė rengia penkių žingsnių planą, kuris leis šaliai kontroliuojamai sugrįžti...

Čaplinskas apie tai, kas virusą padėjo suvaldyti Kinijai ir Pietų Korėjai: naudojo „ligų detektyvų“ komandas (23)

Sekmadienį užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro vadovas, profesorius Saulius Čaplinskas...

Darbo inspekcija pričiupo 7 nelegaliai kaukes siuvusius siuvėjus: grasina baudomis (199)

Valstybinė darbo inspekcija (VDI) pranešė, kad šią savaitę tikrinant siuvyklą Lentvaryje buvo...

Siūlys nušalinti Klaipėdos universitetinės ligoninės vadovą: atėjo laikas prisiimti atsakomybę (158)

Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos narė Nina Puteikienė „Delfi“ sakė ketvirtadienį...

Apie naujojo koronaviruso grėsmę anksti supratę specialistai: ruoškimės (213)

Sukurti vakciną ar vaistus nuo naujai atrasto viruso yra nepaprastai lėtas ir kruopštus darbas....

Tris vaikus auginantis Stano džiaugiasi nuotoliniu mokymu: nelabai suprantu, ko čia skųstis (109)

Atlikėjas ir prodiuseris Stanislavas Stavickis-Stano sako, kad karantinas jam – auksinis laikas....

Patalpų nuomotojų elgesys papiktino daugybę verslininkų: pajamų nėra, o reikalauja susimokėti (162)

Kaune įvairią veiklą vykdantys žmonės šiomis dienomis dalinasi įvairiaspalve patirtimi: nuo...

|Maža didelių žinių kaina