aA
Du iš trijų Lietuvos lengvųjų automobilių varomi dyzelinu. Ši degalų rūšis lyderio pozicijos dėl savo ekonomiškumo neužleidžia jau daugybę metų ir kurį laiką net sugebėjo „išvengti“ taršą mažinančio bio priedo sudėtyje žiemą. Tačiau nuo gruodžio šalyje parduodamas tik mažiau taršus dyzelinas, o vairuotojai gali rinktis iš dviejų tipų naudojamų specialių priedų, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Kuo skiriasi žieminio dyzelino priedai – ką verta pilti į degalų baką
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Europos Sąjungai renkantis žaliąjį kursą ir vis populiarėjant mažiau taršioms degalų rūšims, tarp jų ir elektra varomiems automobiliams, Lietuvos vairuotojai vis dar masiškai naudoja dyzeliną. Ši degalų rūšis yra ypač jautri žemoms temperatūroms, todėl nekeista, kad kyla nemažai klausimų, kaip dyzelino elgesį per šalčius pakeis sudėtyje atsiradęs bio priedas“, – sako „Circle K“ Degalų kategorijos vadovas Rokas Laurinavičius.

Kuris iš dviejų yra „žalesnis“?

Naujieji priedai į dyzeliną įmaišomi dar prieš jiems patenkant į degalinių rezervuarus, todėl vairuotojai neturi pasirinkimo, ar naudoti seno tipo dyzeliną be nieko, ar rinktis aplinkai draugiškesnį – su anglies dvideginio emisijas mažinančiu priedu.

„Ši žiema Lietuvoje yra pirmoji, kai dyzeliną naudojantys vairuotojai pagal nutylėjimą yra įtraukti į mažesnį teršimą. Jie turi galimybę pasirinkti konkretų priedą dyzeline: pirmos kartos bio kilmės produktą RRME arba sintetinį priedą HVO. Jeigu pastarojo priedo pavadinimas glumina dėl žodžio „sintetika“, reikia turėti omenyje, kad tai lemia būtent perdirbimo būdas hidrinimas, kuris pakeičia dyzelino priedo gamyboje naudojamų natūralių pirminių žaliavų savybes. Pavyzdžiui, hidrintas aliejus nėra laikomas natūraliu produktu, nepaisant to, kad žaliava, iš kurios jis pagamintas, gali būti natūrali“, – teigia degalų ekspertas.

Pasak jo, abu priedai yra patvirtinti naudojimui Europos Sąjungoje, kuri siekia esminio žaliojo tikslo – kad bendra automobilių tarša būtų mažesnė.

Panašūs ir skirtingi priedai

Lietuvoje veikiančios degalinės privalo skelbti, kokia minimali bio priedo dalis yra žieminiame dyzeline.

„Keli svarbiausi aspektai apibrėžia dyzelino bio priedo efektyvumą – kiek jis atsparus vandeniui ir saugo degalus nuo tirštėjimo bei kaip greitai padeda dyzelinui užsidegti. Patekęs į degalų baką RRME priedas pats gali tirpti vandenyje, jam būdingas ir didesnis klampumas. Sintetinis priedas tokių iššūkių nesukuria, be to, atlaiko ir kur kas žemesnę žiemos temperatūrą. Problemų su RRME priedu galima patirti temperatūrai nukritus žemiau -15°C, tuo tarpu sintetinis priedas žemoms temperatūroms lieka atsparus. Degalų užsiliepsnojimo dyzeliniame variklyje kokybę nusakantis cetaninis skaičius taip pat aukštesnis HVO tipo bio priede“, – aiškina degalų ekspertas.

Jo teigimu, pereinamasis laikotarpis žieminiam dyzelinui iki šiol buvo taikomas labiausiai baiminantis, kad priedo įmaišymas pavers šiuos degalus neatspariais oro sąlygoms. Tačiau, anot R. Laurinavičiaus, ne mažiau svarbūs ir kiti iššūkiai, būdingi lietuviškai žiemai.

„Žieminiame dyzeline atsiradęs naujas priedas iš esmės energetinio efektyvumo nepakeis. Didžiausiu iššūkiu lieka naudoti geros kokybės, legaliose ir patikimose vietose perkamą dyzeliną, kuris leistų be problemų užvesti automobilį net ir smarkiai atšalus orui“, – sako jis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(26 žmonės įvertino)
2.2308

Per plauką nuo tragedijos: byrančios tilto konstrukcijos rūpi tik gyventojams, prašymai greitinti remontą – bevaisiai (2)

Prastėjanti šalies kelių būklė kelia vis didesnį nerimą gyventojams. Dėl atsiveriančių...

Sezoną uždarantys motociklininkai baksnoja į šalies kelius: keliauti tampa ne tik nemalonu, tačiau ir pavojinga

Lietuvos automobilių kelių direkcijos ( LAKD ) duomenys rodo, kad beveik 40 proc. krašto kelių...

Nuostoliai stovėjimo aikštelėse: daugėja ir avarijų, ir sprunkančių nuo atsakomybės

Vairuotojai gyvenamųjų namų kiemuose ir kitose aikštelėse, kur tenka statyti automobilius, turi...

Miestų augimas: kokią vietą automobiliai miestuose užims ateityje?

Tradicinio miesto paveikslo neatsiejama dalis – gausybė priemiesčio namų ir automobiliai ,...

Automobilio paruošimas šaltajam sezonui: 5 svarbiausi dalykai, kurių nederėtų pamiršti jau dabar

Spalio-gruodžio laikotarpis yra pats pavojingiausias visiems automobilių vairuotojams. Slidi kelio...

Top naujienos

Tiekėjai įvertino elektros kainų prognozes: pokyčiai gali laukti net turint fiksuotą planą (2)

Elektros didmeninė kaina rugsėjį leido lengviau atsikvėpti verslui ir gyventojams, ypač tiems,...

Mokslininkė papasakojo, kas įvyksta sprogus branduolinei bombai: jokia pasaulio tauta nėra pasiruošusi to atlaikyti (14)

Rusija , JAV , Prancūzija, Jungtinė Karalystė bei Kinija 1968 metais pasirašė Branduolinio...

Seimui – nedviprasmiškas signalas iš Šveicarijos, kurio parlamentarai nenorėjo girdėti (1)

Jeigu laikinasis įstatymas dėl Lietuvos futbolo federacijos ( LFF ) tiesioginio valdymo būtų...

Karas Ukrainoje. Rusija pati išsidavė: parodė tikrąją situaciją fronte Zelenskis: Ukrainos daliniai galingai veržiasi į priekį (1)

Ukrainos pajėgos dar labiau veržiasi link Rusijos okupuoto Chersono miesto, antradienį...

Medikai reikalauja papildomų 10 milijonų eurų sąskaitoms padengti, antraip grasina streiku

Medikai reikalauja užtikrinti, kad išaugusios energijos kainos gydymo įstaigose nebūtų...

The Economist

JAV Centrinis Bankas su palūkanų normų didinimu tuoj perlenks lazdą: skausmą pirmoji pajustų Europa

Pasaulio finansų rinkoms dabar tenka skausmingiausias išbandymas, pareikalausiantis drastiškų...

Vaizdai iš Rusijos mobilizacijos centrų šokiruoja: čia turėtų budėti greitoji

Ukrainos kariai tęsia kontrpuolimą, paaiškėjo, kad Rusija nekontroliuoja nė vieno aneksuoto...

Mobilizuotuosius atvežė į Omską ir paliko lauke: nutarėme išgerti (1)

Mobilizuotieji iš Norilsko buvo pristatyti į Omską ir nakčiai palikti lauke prie oro desanto...

Suomijos ir Švedijos kelionę į NATO stabdo dvi šalys: šiame žaidime Rusija – ne pagrindinė žaidėja (16)

Vengrija ir Turkija liko vienintelėmis aljanso valstybėmis, iki šiol neratifikavusiomis Švedijos...

Žiniasklaida: iš dronus Rusijai tiekiančio Irano – Kremliui nemaloni žinia (1)

Oficialus Irano užsienio reikalų ministerijos atstovas Nasseras Kanaani pareiškė, kad Teheranas...