aA
Paskutinis metų mėnuo įprastai pasižymi išaugusiu chaosu šalies keliuose. Visgi ekspertai pastebi, kad vairuotojai eismo kultūros vis dar stokoja kone ištisus metus. Kaip teigė draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, dėl nekultūringo vairuotojų elgesio ne tik apsunkinamas eismo pralaidumas bei formuojasi visų taip nemėgstamos spūstys, bet ir išauga avarijų tikimybė. Draudiko atstovas išskyrė pagrindinius nekultūringo elgesio atvejus, kurių derėtų vengti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Piktas vairuotojas
© Shutterstock

Opi didmiesčių problema piko metu yra sankryžų blokavimas. Bandant ją spręsti, Vilniuje jau ne vienerius metus judriausios sankryžos paženklintos specialiais geltonais „koriais“. Jų tikslas – išskirti važiuojamąją dalį, kurioje automobiliams draudžiama sustoti, kad nebūtų kliudomas eismas iš šono atvažiuojančioms kitoms transporto priemonėms.

Automobiliais užkerta kelią

Vairuotojai įspėti, kad šios pažymėtos sankryžos bus filmuojamos ir blokuotojų lauks baudos, tačiau tai, panašu, nepavyzdingų eismo dalyvių neįbaugino.
„Nors pagal KET tiek „koriais“ pažymėtos, tiek nepažymėtos sankryžos negali būti blokuojamos, šis žalingas įprotis vis dar įaugęs į vairuotojų kraują“, – pastebėjo draudiko atstovas.

R. Pocius pratęsė savo mintį akcentuodamas, kad dėl tokių sankryžų blokavimų yra apsunkinamas eismas ir formuojasi spūstys, kadangi užsidegus žaliam šviesoforo signalui kiti eismo dalyviai negali pajudėti.

„Panaši tendencija ryški kalbant ir apie pėsčiųjų perėjas, dviračių takus ar šaligatvius. Vairuotojai neapdairiai stabteli tose vietose, kur eina ar važiuoja kiti eismo dalyviai. Svarbu suvokti, kad kelyje esame lygiaverčiai. Tiek automobiliams, tiek pėstiesiems ar dviratininkams skirtų kelių blokavimas nėra toleruotinas“, – pabrėžė R. Pocius.

Kultūra šalies keliuose: vairuotojai mirksi šviesomis ir burnoja, o vėliau tikisi, kad juos praleis
© Shutterstock

Nelinkę užleisti kitų vairuotojų

Vairuotojų kultūros stoka tarp vairuotojų neretai pasireiškia ir tada, kai tenka praleisti kitas transporto priemones. Šios situacijos itin dažnos susiliejančiose greitėjimo bei lėtėjimo juostose, taip pat vykstant kelio darbams ar atsiradus kitoms kliūtims.

„Greitėjimo bei lėtėjimo juostos yra iš ties problemiškos – įprastai jose nenurodyta pirmumo teisė, tad vairuotojams tenka remtis abipusiu supratimu bei geranoriškumu“, – teigė R. Pocius.

Anot jo, idealiu atveju eismas tokiose situacijose turėtų būti paremtas „užtrauktuko“ principu, kai vairuotojai vienas po kito įsilieja į bendrą srautą iš skirtingų eismo juostų. Visgi, ne visi eismo dalyviai linkę geranoriškai to laikytis.

„Esant intensyviam eismui ir bandant išvažiuoti iš greitėjimo ar įvažiuoti į lėtėjimo juostą, vairuotojams tenka lūkuriuoti, kol jie bus įleisti. Dažnas eismo dalyvis nėra linkęs pristabdyti ir įleisti kitą automobilį. Kultūros kelyje stokoja ir tyčia važiuojantys itin arti, nepalikdami nė menkiausio tarpelio kitiems automobiliams“, – dėstė ekspertas.

R. Pocius atkreipė dėmesį, kad kitų vairuotojų užleidimas svarbus ne tik dviejų eismo juostų susijungimo vietose, bet ir nereguliuojamose sankryžose, kai iš šalutinio kelio įsukti į pagrindinį dėl didelio automobilių srauto gali būti itin keblu ir netgi pavojinga.

Kultūra šalies keliuose: vairuotojai mirksi šviesomis ir burnoja, o vėliau tikisi, kad juos praleis
© Corbis

Nepagarba signalizuojant

Apie vairuotojams būdingą eismo kultūros stoką liudija ir posūkių nerodymas, taip pat – nereikalingas garso signalo bei tolimųjų šviesų naudojimas. R. Pocius teigė, jog eismas yra sociologinis reiškinys, čia vairuotojai privalo nuolat komunikuoti tarpusavyje. Efektyviai komunikacijai būtina laiku ir vietoje pranešti apie savo planuojamus atlikti manevrus. Jei to nėra – ne tik rodoma nepagarba kitiems eismo dalyviams, bet ir sukeliamos pavojingos situacijos.

„Paradoksalu, tačiau kol vieni vairuotojai piktybiškai vengia rodyti posūkio signalus, kitų signalizavimas būna perteklinis. Norėdami išreikšti savo nepasitenkinimą, kitiems eismo dalyviams jie siunčia garsinius signalus ar be perstojo mirksi ilgosiomis šviesomis. Kraštutiniu atveju nevengiama ir kitą automobilį blokuoti, atsidarius langą iškeikti ar netgi išlipus iš automobilio kumščiais pamojuoti“, – sakė R. Pocius.

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, visi tokie bereikalingi signalizavimai ar emocijų rodymas yra pertekliniai ir neprisideda prie eismo saugumo gerinimo.

„Būkime tolerantiški ir kultūringi, ypač atėjus švenčių laikotarpiui. Tai ne tik palengvina keliones, bet ir padaro jas saugesnes“, – patarė R. Pocius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.9500

Jei vairuojate kažkurį iš šių automobilių, pasirūpinkite jo apsauga nuo vagių (168)

Automobilių detalių vagysčių Lietuvoje nuosekliai mažėja, tačiau vagių padaroma žala auga....

Penki Lietuvos rajonai, kur eismo sąlygas sunkina plikledis ir rūkas

Ankstų sekmadienio rytą vakariniuose rajonuose dulksna, kitur be kritulių. Oro temperatūra nuo 0...

Paaiškino, kada pamačius mėlynus ir raudonus švyturėlius kelyje, sustoti nereikia – yra vienas atvejis (186)

Medikų, ugniagesių, policijos ir kitų specialiųjų tarnybų darbuotojai pastebi, jog problema, kai...

Vilnius paskelbė, kuriose sankryžose norima grąžinti žaliąsias rodykles (107)

Vilniaus miesto savivaldybė Susisiekimo ministerijai šiandien pateikė konkrečių sankryžų...

Žalių rodyklių pasiilgę vilniečiai nusprendė pašmaikštauti – pakabino žalias širdeles (101)

Po to, kai papildomos lentelės su žaliomis rodyklėmis buvo nukabintos, ne vienas vairuotojas...

Top naujienos

Tyrimų komisija imsis Pranckiečio: nuo dabar viskas bus dar įdomiau Graužinienė liudyti nesutiko  (82)

Trečiadienį parlamentinį tyrimą dėl Seimo narės Irinos Rozovos atliekantis Seimo Nacionalinio...

Pasipiktino aikštelių apmokestinimu šalia prekybos centrų: gerai neapsižiūrėjus galima gauti baudą (45)

Į DELFI redakciją kreipęsis vilnietis Eugenijus pasakojo pastaruoju metu susidūręs su nauja,...

Galutinai naikinamos atliekų šachtos: pasipiktinę žmonės grasina šiukšles krauti laiptinėje ir išlaužti spynas (310)

Smarvė , musės, žiurkės ir šiukšlių krūvos – tokia dažno vilniečio, kurio daugiabutyje...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Storos ir laimingos – o gal plius dydžio modeliai skatina nutukimą? (65)

Modeliai, neatitinkantys stereotipinio įsivaizdavimo apie tai, kaip turi atrodyti modelis, ir kaip...

Lietuvis papasakojo, kaip statomi tiltai: svarbu ne tik praktiškumas (1)

Šiuo metu projektuojami ir statomi tiltai Lietuvoje – pavyzdys to, kaip dera modernios...

Pavojingi Putino žingsniai: naujos Rusijos ambicijos – didelio konflikto pradžia (151)

Gynybos ekspertas Ianas Brzezinskis teigia skeptiškai vertinantis Rusijos galimybes prisijungti...

Žala ir Jurgelėnas apie Dakarą: skaičiavome kilometrus, kol galėsime važiuoti į namus (1)

Pirmąją Dakaro dieną visus nustebinęs Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas džiaugėsi,...

Baisi nelaimė Rokiškyje: automobilis partrenkė dvi moteris, viena jų mirė ligoninėje (7)

Policijos departamentas informavo, kad Rokiškyje buvo partrenktos dvi moterys, viena jų mirė...

Pernai Davose susekti santechnikais apsimetę įtariami rusų šnipai turėjo diplomatų pasus

Šveicarų policija pernai prabangiame Davoso kurorte susekė du įtariamus rusų agentus , kurių...

Vaikų maudynės vonioje: kiek ilgai, kas kiek laiko ir į ką būtina atkreipti dėmesį

Maudynės yra puiki proga kurti ryšį su ką tik gimusiu kūdikiu. Bet ir čia slypi pavojai. Tiesa,...