aA
Paskutinis metų mėnuo įprastai pasižymi išaugusiu chaosu šalies keliuose. Visgi ekspertai pastebi, kad vairuotojai eismo kultūros vis dar stokoja kone ištisus metus. Kaip teigė draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, dėl nekultūringo vairuotojų elgesio ne tik apsunkinamas eismo pralaidumas bei formuojasi visų taip nemėgstamos spūstys, bet ir išauga avarijų tikimybė. Draudiko atstovas išskyrė pagrindinius nekultūringo elgesio atvejus, kurių derėtų vengti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Piktas vairuotojas
Piktas vairuotojas
© Shutterstock

Opi didmiesčių problema piko metu yra sankryžų blokavimas. Bandant ją spręsti, Vilniuje jau ne vienerius metus judriausios sankryžos paženklintos specialiais geltonais „koriais“. Jų tikslas – išskirti važiuojamąją dalį, kurioje automobiliams draudžiama sustoti, kad nebūtų kliudomas eismas iš šono atvažiuojančioms kitoms transporto priemonėms.

Automobiliais užkerta kelią

Vairuotojai įspėti, kad šios pažymėtos sankryžos bus filmuojamos ir blokuotojų lauks baudos, tačiau tai, panašu, nepavyzdingų eismo dalyvių neįbaugino.
„Nors pagal KET tiek „koriais“ pažymėtos, tiek nepažymėtos sankryžos negali būti blokuojamos, šis žalingas įprotis vis dar įaugęs į vairuotojų kraują“, – pastebėjo draudiko atstovas.

R. Pocius pratęsė savo mintį akcentuodamas, kad dėl tokių sankryžų blokavimų yra apsunkinamas eismas ir formuojasi spūstys, kadangi užsidegus žaliam šviesoforo signalui kiti eismo dalyviai negali pajudėti.

„Panaši tendencija ryški kalbant ir apie pėsčiųjų perėjas, dviračių takus ar šaligatvius. Vairuotojai neapdairiai stabteli tose vietose, kur eina ar važiuoja kiti eismo dalyviai. Svarbu suvokti, kad kelyje esame lygiaverčiai. Tiek automobiliams, tiek pėstiesiems ar dviratininkams skirtų kelių blokavimas nėra toleruotinas“, – pabrėžė R. Pocius.

Kultūra šalies keliuose: vairuotojai mirksi šviesomis ir burnoja, o vėliau tikisi, kad juos praleis
© Shutterstock

Nelinkę užleisti kitų vairuotojų

Vairuotojų kultūros stoka tarp vairuotojų neretai pasireiškia ir tada, kai tenka praleisti kitas transporto priemones. Šios situacijos itin dažnos susiliejančiose greitėjimo bei lėtėjimo juostose, taip pat vykstant kelio darbams ar atsiradus kitoms kliūtims.

„Greitėjimo bei lėtėjimo juostos yra iš ties problemiškos – įprastai jose nenurodyta pirmumo teisė, tad vairuotojams tenka remtis abipusiu supratimu bei geranoriškumu“, – teigė R. Pocius.

Anot jo, idealiu atveju eismas tokiose situacijose turėtų būti paremtas „užtrauktuko“ principu, kai vairuotojai vienas po kito įsilieja į bendrą srautą iš skirtingų eismo juostų. Visgi, ne visi eismo dalyviai linkę geranoriškai to laikytis.

„Esant intensyviam eismui ir bandant išvažiuoti iš greitėjimo ar įvažiuoti į lėtėjimo juostą, vairuotojams tenka lūkuriuoti, kol jie bus įleisti. Dažnas eismo dalyvis nėra linkęs pristabdyti ir įleisti kitą automobilį. Kultūros kelyje stokoja ir tyčia važiuojantys itin arti, nepalikdami nė menkiausio tarpelio kitiems automobiliams“, – dėstė ekspertas.

R. Pocius atkreipė dėmesį, kad kitų vairuotojų užleidimas svarbus ne tik dviejų eismo juostų susijungimo vietose, bet ir nereguliuojamose sankryžose, kai iš šalutinio kelio įsukti į pagrindinį dėl didelio automobilių srauto gali būti itin keblu ir netgi pavojinga.

Kultūra šalies keliuose: vairuotojai mirksi šviesomis ir burnoja, o vėliau tikisi, kad juos praleis
© Corbis

Nepagarba signalizuojant

Apie vairuotojams būdingą eismo kultūros stoką liudija ir posūkių nerodymas, taip pat – nereikalingas garso signalo bei tolimųjų šviesų naudojimas. R. Pocius teigė, jog eismas yra sociologinis reiškinys, čia vairuotojai privalo nuolat komunikuoti tarpusavyje. Efektyviai komunikacijai būtina laiku ir vietoje pranešti apie savo planuojamus atlikti manevrus. Jei to nėra – ne tik rodoma nepagarba kitiems eismo dalyviams, bet ir sukeliamos pavojingos situacijos.

„Paradoksalu, tačiau kol vieni vairuotojai piktybiškai vengia rodyti posūkio signalus, kitų signalizavimas būna perteklinis. Norėdami išreikšti savo nepasitenkinimą, kitiems eismo dalyviams jie siunčia garsinius signalus ar be perstojo mirksi ilgosiomis šviesomis. Kraštutiniu atveju nevengiama ir kitą automobilį blokuoti, atsidarius langą iškeikti ar netgi išlipus iš automobilio kumščiais pamojuoti“, – sakė R. Pocius.

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, visi tokie bereikalingi signalizavimai ar emocijų rodymas yra pertekliniai ir neprisideda prie eismo saugumo gerinimo.

„Būkime tolerantiški ir kultūringi, ypač atėjus švenčių laikotarpiui. Tai ne tik palengvina keliones, bet ir padaro jas saugesnes“, – patarė R. Pocius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.9500

Ką svarbu žinoti, kad leidžiantis į keliones automobiliu naktį nepritrūktų šviesos?

Vasarai įpusėjus ir dienoms pradedant trumpėti, verta didesnį dėmesį skirti automobilio...

Išvažiuojantys iš miestų ilgąjį savaitgalį pradeda spūstyse: eismo situacija dar gali prastėti

Prasidedant ilgajam Žolinių savaitgaliui, o tautiečiams traukiant poilsiauti, miestuose jau ėmė...

Vilniečiai susirūpino, ką reiškia ant stulpų atsiradusios mėlynos rodyklės: ar tikrai jas reikia ignoruoti?

Kintantys kelio ženklai vairuotojų jau nestebina, tačiau nedidelėse švieslentėse atsiradusios...

Nuo motociklų triukšmo pavargusiems vilniečiams gerų žinių nėra: kol kiti miestai dalina baudas, Vilniaus savivaldybė nemato problemos (2)

Nors kalbant apie motociklininkus dažnai akcentuojama, jog kasmet kyla nemažai problemų, dėl to,...

Apmaudi avarija sostinėje sukėlė diskusijas: kas kaltas jei abu vienu metu važiavo atbulomis?

Įvykus eismo įvykiui neretai vairuotojai jau žino, kieno neapdairumas pridarė bėdos. Vis dėlto,...

Top naujienos

Karybos ekspertas Ždanovas: Rusijos kariuomenės vadovybėje prasidėjo chaosas (2)

Rusijos generolai daro viską, kad tik jų neišsiųstų į karą Ukrainoje , nenori rizikuoti savo...

Isteriją Rusijoje sukėlęs Estijos sprendimas drebina ir Europą: ar pavyks susitarti? (1)

Europoje prasidėjo diskusija dėl galimybės nutraukti rusams Šengeno vizų išdavimą. Vokietijos...

Zacharova atvirai grasina Baltijos šalims: gali pasikartoti Ukrainos istorija (21)

Rusijos užsienio reikalų ministerija Baltijos šalis savo pareiškime pavadino neofašistinėmis...

Spūstys A1 kelyje nesibaigia: prie Klaipėdos susidūrė 3 automobiliai, vienas atsidūrė griovyje

Šeštadienį avarijų maratonas A1 kelyje nesibaigia. Pranešama, kad spūstys susidarė dėl...

„Karklėje“ kaitinanti oro temperatūra verčia nusimesti drabužius: lankytojai demonstruoja apnuogintą kūną

Penktadienį prasidėjo didžiausias pajūrio renginys – muzikos ir pramogų festivalis „...

Karas Ukrainoje. Britų žvalgyba skelbia apie svarbų Ukrainos pajėgų laimėjimą: Rusija prarado tiekimo kelius ties Chersonu Toliau apšaudoma Zaporižės atominė elektrinė

Jungtinių Tautų branduolinės priežiūros tarnybos ekspertai ragina nedelsiant imtis veiksmų...

Savivaldybės priverstos atverti pinigines: šimtus tūkstančių mokesčių mokėtojų eurų „sudegins“ šviesai ir šilumai (1)

Laukiant dar vienos rekordinių energetikos kainų žiemos, Lietuvos savivaldybės jau ruošia taupymo...

Technikos gedimas Europos pirmenybėse pasmerkė favoritą visiškai vienatvei

Likimas penktadienį patikrino Yohanno Ndoye Brouardo nervus. 21-erių prancūzas buvo priverstas...

Palanga: vaikai pliaže čia vis dar siusioja tiesiai į smėlį (16)

Rimtai. Ir svarbiausia – jums po akių. Mačiau, kaip mamos jiems iškapsto ranka duobutę, į ten...