aA
Paskutinis metų mėnuo įprastai pasižymi išaugusiu chaosu šalies keliuose. Visgi ekspertai pastebi, kad vairuotojai eismo kultūros vis dar stokoja kone ištisus metus. Kaip teigė draudimo bendrovės „Ergo Lietuvoje“ Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius, dėl nekultūringo vairuotojų elgesio ne tik apsunkinamas eismo pralaidumas bei formuojasi visų taip nemėgstamos spūstys, bet ir išauga avarijų tikimybė. Draudiko atstovas išskyrė pagrindinius nekultūringo elgesio atvejus, kurių derėtų vengti, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Piktas vairuotojas
Piktas vairuotojas
© Shutterstock

Opi didmiesčių problema piko metu yra sankryžų blokavimas. Bandant ją spręsti, Vilniuje jau ne vienerius metus judriausios sankryžos paženklintos specialiais geltonais „koriais“. Jų tikslas – išskirti važiuojamąją dalį, kurioje automobiliams draudžiama sustoti, kad nebūtų kliudomas eismas iš šono atvažiuojančioms kitoms transporto priemonėms.

Automobiliais užkerta kelią

Vairuotojai įspėti, kad šios pažymėtos sankryžos bus filmuojamos ir blokuotojų lauks baudos, tačiau tai, panašu, nepavyzdingų eismo dalyvių neįbaugino.
„Nors pagal KET tiek „koriais“ pažymėtos, tiek nepažymėtos sankryžos negali būti blokuojamos, šis žalingas įprotis vis dar įaugęs į vairuotojų kraują“, – pastebėjo draudiko atstovas.

R. Pocius pratęsė savo mintį akcentuodamas, kad dėl tokių sankryžų blokavimų yra apsunkinamas eismas ir formuojasi spūstys, kadangi užsidegus žaliam šviesoforo signalui kiti eismo dalyviai negali pajudėti.

„Panaši tendencija ryški kalbant ir apie pėsčiųjų perėjas, dviračių takus ar šaligatvius. Vairuotojai neapdairiai stabteli tose vietose, kur eina ar važiuoja kiti eismo dalyviai. Svarbu suvokti, kad kelyje esame lygiaverčiai. Tiek automobiliams, tiek pėstiesiems ar dviratininkams skirtų kelių blokavimas nėra toleruotinas“, – pabrėžė R. Pocius.

Kultūra šalies keliuose: vairuotojai mirksi šviesomis ir burnoja, o vėliau tikisi, kad juos praleis
© Shutterstock

Nelinkę užleisti kitų vairuotojų

Vairuotojų kultūros stoka tarp vairuotojų neretai pasireiškia ir tada, kai tenka praleisti kitas transporto priemones. Šios situacijos itin dažnos susiliejančiose greitėjimo bei lėtėjimo juostose, taip pat vykstant kelio darbams ar atsiradus kitoms kliūtims.

„Greitėjimo bei lėtėjimo juostos yra iš ties problemiškos – įprastai jose nenurodyta pirmumo teisė, tad vairuotojams tenka remtis abipusiu supratimu bei geranoriškumu“, – teigė R. Pocius.

Anot jo, idealiu atveju eismas tokiose situacijose turėtų būti paremtas „užtrauktuko“ principu, kai vairuotojai vienas po kito įsilieja į bendrą srautą iš skirtingų eismo juostų. Visgi, ne visi eismo dalyviai linkę geranoriškai to laikytis.

„Esant intensyviam eismui ir bandant išvažiuoti iš greitėjimo ar įvažiuoti į lėtėjimo juostą, vairuotojams tenka lūkuriuoti, kol jie bus įleisti. Dažnas eismo dalyvis nėra linkęs pristabdyti ir įleisti kitą automobilį. Kultūros kelyje stokoja ir tyčia važiuojantys itin arti, nepalikdami nė menkiausio tarpelio kitiems automobiliams“, – dėstė ekspertas.

R. Pocius atkreipė dėmesį, kad kitų vairuotojų užleidimas svarbus ne tik dviejų eismo juostų susijungimo vietose, bet ir nereguliuojamose sankryžose, kai iš šalutinio kelio įsukti į pagrindinį dėl didelio automobilių srauto gali būti itin keblu ir netgi pavojinga.

Kultūra šalies keliuose: vairuotojai mirksi šviesomis ir burnoja, o vėliau tikisi, kad juos praleis
© Corbis

Nepagarba signalizuojant

Apie vairuotojams būdingą eismo kultūros stoką liudija ir posūkių nerodymas, taip pat – nereikalingas garso signalo bei tolimųjų šviesų naudojimas. R. Pocius teigė, jog eismas yra sociologinis reiškinys, čia vairuotojai privalo nuolat komunikuoti tarpusavyje. Efektyviai komunikacijai būtina laiku ir vietoje pranešti apie savo planuojamus atlikti manevrus. Jei to nėra – ne tik rodoma nepagarba kitiems eismo dalyviams, bet ir sukeliamos pavojingos situacijos.

„Paradoksalu, tačiau kol vieni vairuotojai piktybiškai vengia rodyti posūkio signalus, kitų signalizavimas būna perteklinis. Norėdami išreikšti savo nepasitenkinimą, kitiems eismo dalyviams jie siunčia garsinius signalus ar be perstojo mirksi ilgosiomis šviesomis. Kraštutiniu atveju nevengiama ir kitą automobilį blokuoti, atsidarius langą iškeikti ar netgi išlipus iš automobilio kumščiais pamojuoti“, – sakė R. Pocius.

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, visi tokie bereikalingi signalizavimai ar emocijų rodymas yra pertekliniai ir neprisideda prie eismo saugumo gerinimo.

„Būkime tolerantiški ir kultūringi, ypač atėjus švenčių laikotarpiui. Tai ne tik palengvina keliones, bet ir padaro jas saugesnes“, – patarė R. Pocius.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(20 žmonių įvertino)
3.9500

Kelininkai: naktį šalies vakaruose gali pašalti iki 5 laipsnių šalčio (1)

Šeštadienio pavakare Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia sausos, vietomis...

Įvertino automobilių pirkėjus: reikalavimai lyg iš anekdotų, o mašinos istorijos vis dar netikrina (113)

Naudotų automobilių rinką supa įvairios paslaptys bei keistenybės. Nebestebina atvejai, kada iš...

Parodė, kas nutika, kai akis „trumpam“ nuleidžiame į telefoną – rezultatas nemalonus (3)

„Sekundė“, „Tikrai ne daugiau nei dviems sekundėms“, „Pora sekundžių“ – taip...

Pasakė, kaip prižiūrėti vaikiškas automobilines kėdutes: yra kelios svarbios taisyklės

Vaikus turintys vairuotojai puikiai žino – auginant mažylius automobilio salonas reikalauja...

Sunerimo: ar tikrai liečiami ekranai automobiliuose geriau nei mygtukai (4)

Įprastus telefonus su mygtukais jau seniai pakeitė jutikliniai, didelių ekranų išmanieji, o dabar...

Top naujienos

Be pajamų ir darbo – jau pusmetį: renginių verslo atstovai darbinasi kurjeriais, kai kas išparduoda turtą (32)

Privačių renginių verslo atstovai be darbo ir pajamų sėdi jau pusmetį. Kad galėtų išmaitinti...

Tyrimą apie COVID-19 kilmę paviešinęs vokiečių fizikas: yra labai daug keistų dalykų sulaukė audringos reakcijos (38)

„O vis dėlto koronavirusas kilo iš Uhano laboratorijos!“ – kai vasario viduryje Hamburgo...

Sekmadienį lepins pavasariška šiluma: kai kur šils ir iki 18 laipsnių (1)

Ilgimės didesnės šilumos, žalumos, tačiau vyraujantys orų procesai stabdo pavasario žingsnius....

Joana Balčiuvienė | D+

Nematoma Lietuvos šeimų pusė: atsibusdavau sekso metu, o jis sakydavo „pakentėk, aš tuoj“ (23)

Tai, ką mes įsivaizduojame kaip normalius šeimos santykius, nebūtinai sutampa su partnerio...

Po pažinties instagrame – tikra drama virtęs pasimatymas Vilniaus viešbutyje: ji nesugebėjo pasakyti „ne“ (120)

Su bendraamžėmis merginomis santykių užmegzti nesugebėjęs viename šalies bankų Klientų...

Dmitrijus Durnevas, Spektr.press, DELFI.lt | D+

Imperijos šukės. Blogo ženklo iš Rusijos sulaukę Donecko gyventojai: pradėta taupyti mūsų sąskaita (35)

Bet kurios įmonės, veikiančios Ukrainos nekontroliuojamose Donbaso teritorijose, darbo sąlygos...

Profesorė Žvirblienė aptarė vakcinų nuo COVID-19 skirtumus ir paaiškino, kaip jos veikia organizmą (330)

Šiuo metu Lietuvoje yra 3 vakcinos nuo COVID-19 infekcijos – „Comirnaty“, „Moderna“ ir...

Nuo kito mėnesio – pokyčiai grąžinant prekes: prekybininkai sutaupys, pirkėjams bus paprasčiau (23)

Nuo šių metų gegužės pirkėjams Lietuvoje bus paprasčiau grąžinti fizinėse parduotuvėse...

Dėl svarios priežasties Meghan Markle greičiausiai nedalyvaus vyro princo Harry senelio laidotuvėse (118)

Anapilin iškeliavus Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II vyrui, princui Philipui...

Patikrino: kiek kilometrų viena įkrova „Tesla Model 3“ įveikia -30°C šaltyje? (138)

„ Tesla Model 3 Standard Range Plus“ tarp įkrovimų turėtų nuvažiuoti 423 km. Tačiau tokie...