Vasarą puikiai veikęs ir jokių gedimo simptomų nerodęs automobilio akumuliatorius atėjus žiemai ne vienam vairuotojui gali tapti tikru galvos skausmu. Dažniausiai taip nutinka dėl laiku nepatikrinto jo galingumo, kai nuo vėsaus oro baterija tiesiog išsikrauna, aiškina Kauno technologijos universiteto (KTU) ekspertai.
Automobilio akumuliatorius ir užvedimo laidai
© KTU nuotr.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, tik rytais skubėdami į darbus ir negalėdami užvesti transporto priemonių, vairuotojai susimąsto, kad važinėja su nebe pirmos jaunystės akumuliatoriumi, kurį būtina pakrauti arba pakeisti nauju.

Automobilinė baterija specialios priežiūros nereikalauja, bet galingumo patikra prieš žiemą nepakenktų, ypač jeigu ji naudojama nebe pirmą sezoną.

„Patikrinti baterijos įkrovimo lygį galima elementariu testeriu. Pakankamai įkrautos baterijos įtampa tarp gnybtų turi būti 12,4 – 12,6 voltų. Tuomet ji tarnaus dar ilgai. Jei įtampa mažesnė, akumuliatorių reikia įkrauti. Autoservisuose specialistai su tam tikra įranga gali nustatyti ir daugiau baterijos parametrų“, – teigė KTU Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto (MIDF) Transporto inžinerijos katedros docentas Darius Juodvalkis.

Pasak jo, žemėjant aplinkos temperatūrai, didėja elektros srovės poreikis varikliui paleisti, o akumuliatorių baterijos startinė srovė mažėja. Temperatūrai siekiant 20 laipsnių šalčio, srovės poreikis variklio paleidimui padidėja beveik dvigubai (lyginant su +20˚C), o baterijos atiduodama startinė srovė tiek pat sumažėja.

Kenkia trumpos kelionės

Automobilio baterijos ilgaamžiškumas priklauso ir nuo nuvažiuojamų maršrutų ilgio. Teigiama, kad akumuliatorius išsikrauna greičiau keliaujant trumpais atstumais. Jei kasdienės kelionės trunka tik iki 10 minučių, žiemą išvengti problemų greičiausiai nepavyks arba reikės periodiškai įkrauti bateriją papildomai.

Specialistų teigimu, spaudžiant 20 laipsnių šaltukui užvestas automobilio variklis turi dirbti 15-40 minučių, kol akumuliatorius atgaus visą užvedimui atiduotą energiją.

Laidais užvedinėti pavojinga

Negalėdami „prikelti“ savo automobilio vairuotojai dažniausiai pasitelkia užvedimo laidus, vadinamuosius „krokodilus“, pajungtus prie kitos transporto priemonės akumuliatoriaus. Tai darant patariama laikytis tam tikrų taisyklių.

„Svarbu, kad „krokodilai“ būtų kokybiški ir teisingai prijungti. Dažniausiai jie jungiami prie baterijos gnybtų. Šiuo atveju didesnis pavojus kyla automobiliui „donorui“, tad patartina jo variklį užgesinti ir iš užvedimo spynelės ištraukti raktelį“, – patarimais dalijosi D. Juodvalkis.

Darius Juodvalkis
Darius Juodvalkis
© KTU nuotr.

Anot docento, egzistuoja ir kitas baterijos „sužadinimo“ būdas, bet praktikoje naudojamas mažai, kadangi nėra visiškai pasiteisinęs: „Prieš užvedant automobilį galima mirktelėti ilgosiomis šviesomis. Taip apšildomas, sužadinamas akumuliatorius, bet tuo pačiu sunaudojama šiek tiek energijos, kurios vėliau užvedinėjant variklį gali ir pritrūkti. Tad vienareikšmiško atsakymo į šį klausimą nėra, nes tam įtakos turi ne viena aplinkybė.“

Nevienodas tarnavimo laikas

Pagrindinis skirtumas tarp dyzeliniams ir benzininiams varikliams naudojamų akumuliatorių – galingumas. Specialistų teigimu, benzininių automobilių baterijų startinė srovė būna iki 500 amperų, o dyzelinių – maždaug iki 900, mat pastarųjų varikliams ji reikalinga gerokai didesnė.

„Parinkti akumuliatorių turėtų automobilių parametrus puikiai išmanantys specialistai, tad patartina juos pirkti specializuotose parduotuvėse. Juk ne kiekvienas vartotojas yra šios srities ekspertas ir turi pakankamai žinių, kuris modelis geriausiai tinka jo transporto priemonei“, – sakė D. Juodvalkis.

Specialistų teigimu, baterijos ilgaamžiškumas priklauso nuo eksploatacijos sąlygų ir jos kokybės, tad gali svyruoti nuo 2 iki 10 metų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Ar mokate tinkamai važiuoti greitėjimo ir lėtėjimo juostose? (20)

Kasdien šimtai vairuotojų sprendžia dilemą – kam galioja pirmumas bendroje greitėjimo ir...

Siūlo, kaip priversti jaunus vairuotojus padėti telefonus į šalį (14)

Priversti jaunus žmonės, sėdusius prie vairo , padėti į šalį savo išmaniuosius –...

Draudikai: vairuotojai per dažnai nuvertina linijos pažeidimą (6)

Prie poliklinikų, ligoninių, kitų visuomeninės paskirties pastatų ar net sausakimšuose...

KAM įspėja: šalies keliuose – didelis karinės technikos judėjimas (172)

Artimiausiu metu Lietuvoje ir Baltijos šalyse vyks keletas regiono saugumą stiprinančių didelio...

Naujoji techninės apžiūros tvarka tik paryškins Lietuvos bėdą (143)

Jau nuo gegužės 20-osios Lietuva pripažins Europos ekonominės erdvės (EEE) šalyse atliktą...

Top naujienos

Penkiamečio tragedija: motina stojo ginti patėvio (41)

„Grasino įkišti pimpaliuką jam į užpakalį“, – toks kaltinimas buvo įrašytas byloje,...

Orai: pirmiau trumpi lietūs ir perkūnija, vėliau – įspūdinga šiluma

Artimiausiomis dienomis per šalį nuvilnis lietus, kai kur griaudės perkūnija, bus vos gaiviau....

Tėvo ligoninėje netekęs vyras: traktuoju tai kaip žmogžudystę ir aplaidų darbą (366)

Jūrininkas Tomas Zigmantavičius atostogų metu Klaipėdoje planavo atšokti artimųjų vestuves ir...

Dėl išskirtinės nuotraukos lietuvė tapo žinoma visoje Italijoje: mane tai papiktino (44)

Trejus metus Milane gyvenanti Gintarė Sutkevičiūtė vadina save sušių menininke. Ji kuria...

Lietuvių kelionė į Iraną: neleidžiama miegoti poromis, o viešbutyje karšta lyg dykumoje (88)

Mūsų šios dienos herojus – dar vienas iš pasaulio blogiukų – Irano Islamo respublika. Iranas...

Šalia Vilniaus įvyko didelė avarija: sužaloti 2 žmonės, viena vairuotojų girta atnaujinta 21.30 (63)

Magistraliniame kelyje A4 (Vilnius–Druskininkai), prie Paluknio miestelio, pirmadienio vakarą...

Oksana Pikul: Simas jau susirinko daiktus ir išsikraustė į Panevėžį (251)

Nuolatiniai išgėrinėjimai, nuo kelių dienų iki kelių savaičių trunkantys pasilinksminimai...

Tokio košmaro nė nesapnavo: nuomos nemokėjo, butą suniokojo, išsinešė viską (239)

Užsienyje gyvenanti Laura (vardas pakeistas, redakcijai žinomas – DELFI), grįžusi į nuomojamą...

Kas nutiktų, jei visi lėktuvo keleiviai prijungtų savo telefonus krautis? (13)

Šiuolaikiniai lėktuvai yra išties neįtikėtini technologiniai šedevrai. Tai – tarsi...

Tiesus kelias į „subobėjimą“ – sekso atsisakymas (20)

Bobos nėra lytis, nėra amžius, nėra kokia nors kita socialinė grupė. Tai sindromas. Diagnozė....