aA
Lenktynininkai lenktynių trasose ir miestų gatvėse – skiriasi. Vieni pasirūpina visomis saugumo priemonėmis, kiti – peržengia saugumo normas. Lenktynininkas Deividas Jocius teigė, jog lenktyniauti miestų gatvėmis ar kitais būdais viršyti ne tik saugų, bet ir leistiną greitį – mažų mažiausiai neįvertinimas, kokios pasekmės gali laukti.
Greitis
Greitis
© Shutterstock

Anot lenktynininko, visų pirma vairuotojai turėtų suprasti, kad leistiną greitį nustato specialistai, kurie leistiną normą nustato įvertinę visus veiksnius, todėl nustatytos ribos peržengti nevertėtų, mat tai kelia grėsmę visų eismo dalyvių saugumui.

Pervertina jėgas

D. Jocius teigė, jog lenktynininkai treniruojasi ir su kitais varžosi uždarose trasose bei važiuoja automobiliuose, kuriuose yra įmontuoti saugos lankai bei specialūs diržai. Būtent tai padeda užtikrinti lenktynininkų saugumą, tačiau ir tai – ne visada. Lenktynininkas atviravo, jog net ir turint visas saugumo priemones jam pačiam teko išgyventi ne vieną avariją, o vienos jų metu, buvo suskaičiuota net keliolika kaulų lūžių.

Lenktynininkas aiškino, jog viena iš vairuotojų daromų klaidų – pernelyg didelis pasitikėjimas savo jėgomis ir automobilio saugos sistemomis. D. Jocius pabrėžė, kad tokios sistemos yra sukurtos padėti vairuotojui suvaldyti automobilį, t. y. sušvelninti galimas pasekmes, o ne išgelbėti nuo eismo įvykio, kai nustatyta saugumo norma yra viršyta.

„Žmonės pasikliauna saugos sistemomis ir tikisi, kad viskas baigsis gerai, tačiau, manau, kad automobilis apskritai yra šaltas ginklas ir norint su juo važiuoti saugiai, reikėtų nedaryti klaidų ir neviršyti saugaus greičio, nes tai priveda prie tikrai baisių pasekmių. Žmonės mato naujienas apie įvykusias kraupias avarijas, tačiau nesusimąsto, kad ir jiems patiems taip gali nutikti“, – sakė D. Jocius.

Kreipėsi į „kelių erelius“: lenktyniauja miestuose ir nesupranta, kad varžosi su savo likimu
© Komandos archyvas

Mažiau laiko

D. Jocius teigė, jog didelis greitis lemia ir trumpesnį reakcijos laiką, todėl nesaugus greitis mieste gali tapti partrenkto pėsčiojo ar įvykusios avarijos priežastimi. Lenktynininkas akcentavo, jog net ir tada, kai atrodo, kad eismo sąlygos yra idealios, vis vien išlieka rizika, kad kelkraščiu eis pėsčiasis ar į kelią išbėgs žvėris, todėl pasirinktas per didelis greitis gali tapti kertiniu veiksniu, dėl ko nelaimės išvengti nepavyks.

„Geras vairuotojas ne tas, kuris patekęs į ekstremalią situaciją iš jos išsisuka, bet geras vairuotojas yra tas, kuris apskritai į ekstremalias situacijas nepatenka“, – savo požiūriu dalinosi lenktynininkas.

Nesirūpina automobiliu

Lenktynininkas teigė, jog dar vienas veiksnys, apie kurį nesusimąsto greičio mėgėjai – sukibimas. D. Jocius aiškino, jog nemažai vairuotojų nekreipia dėmesio į turimų padangų būklę ir amžių, o tai turi įtakos ne tik sukibimui važiuojant ar sukant posūkius, tačiau ir stabdant. Lenktynininkas teigė, jog prasta padangų būklė lems ilgesnį stabdymo kelią, o tai gali tapti kertiniu veiksniu kritinėje situacijoje. Vasarinių padangų protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis nei 1,6 mm, o žieminių – 3 mm, tačiau susirūpinti reikėtų ir anksčiau, ypač, jei padangos senos.

Greitis
Greitis
© Shutterstock

Tiesa, sportininkas taip pat priminė, kad nevalia numoti ranka ir į besikeičiančias eismo sąlygas. Mat lyjant reikėtų būti dar atsargesniems, o padangų nusidėvėjimas tokiomis sąlygomis gali būti itin pavojingas.

D. Jocius aiškino, jog neretai greitai važiuojantys vairuotojai pradeda daug ir staigiai manevruoti, o tai yra dar viena klaida galinti lemti eismo įvykį. Anot lenktynininko, tokius vairuotojų veiksmus lemia stresas ir įtampa patiriama važiuojant dideliu greičiu, o nekoordinuoti veiksmai gali lemti ir eismo įvykį.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Specialus projektas „Saugus eismas“
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
4.5714

Kaip neįkliūti sukčiams kelyje: pasakė, kaip dažniausiai stengiasi apgauti vairuotojus (18)

Sukčių kasdienybėje galima sutikti įvairių, tačiau draudikai dažniausiai fiksuoja tuos, kurie...

Pasakė, kada vairuotojai privalo praleisti viešąjį transportą: šią taisyklę pamiršo ne vienas (68)

Viešasis transportas yra neatsiejamas kelių eismo dalyvis, turintis tam tikras taisykles, kurių...

Priminė, ką daryti, jeigu nepavyko išvengti susidūrimo su laukiniu gyvūnu: vairuotojai tą dažnai pamiršta (16)

Rudenį, padidėjus gyvūnų migracijai, kai prasideda ruja, gyvūnų elgesys pasikeičia – jie...

Registratorius užfiksavo, kaip Floridoje automobilis rėžėsi į stovinčią mašiną sprogusia padanga (2)

Vienas dideliu greičiu lėkęs automobilis rėžėsi į kitą mašiną, kuri sprogus padangai,...

Ką patikrinti prieš perkant naudotą automobilį, kad nenusipirktumėte „skenduolio“ (11)

Vanduo gali padaryti labai didelę žalą automobiliui, todėl prieš jį įsigyjant būtina...

Top naujienos

Latvijoje įvedamas karantinas, planuojama įvesti komendanto valandą šalis yra pirmoje vietoje pasaulyje pagal sergamumo augimą (398)

Latvijoje nuo ketvirtadienio keturioms savaitėms – iki lapkričio 15-osios – įvedamas...

Politikams įteikė tyrimą dėl tos pačios lyties kartu gyvenančių porų: vienas Seimo narys tikina, kad jo nuomonę pakeistų tik avarija (523)

Lietuvoje sociologai pirmą kartą atliko mokslinį tyrimą apie kartu gyvenančias tos pačios lyties...

Modesta Meškė | D+

Viskas apie kvepalus ir jų dėvėjimo kultūrą: ekspertė išaiškino, kokios galioja etiketo taisyklės ir kada jokiu būdu negalima kvėpintis (3)

Kvėpintis mėgstame visi, tačiau dažnai besirinkdami pasiklystame parfumerijos lentynose, skirstome...

Kauno daugiabučio gyventojai šildymo nesulaukia iki šiol: parašykite prašau, kad kai kuriems asmenims trūksta žmoniškumo (38)

Šildymo sezonas Kaune buvo pradėtas dar rugsėjo pabaigoje, bet miesto centre vieno namo...

Per 89-ąjį gimtadienį Landsbergis sulaukė staigmenos

Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) pirmadienio vakarą profesoriui...

Orų prognozė: ciklonas atneša ir lietų, ir šilumą

Šiandien rytinės šalies pusės orus dar lems besitraukianti aukštesnio slėgio juosta, o...

Sniego pilys | D+

Pasakiški sovietų šulų turtai: varguoliai juos būtų suplėšę į gabalus, jei sužinoję, kokioje prabangoje maudėsi vadai (4)

Sovietiniams nomenklatūrininkams nebuvo reikalingi pinigai, nes jie viską gavo nemokamai. Jiems...

Gyventojai pasakė, ką galvoja apie kuriamą Skvernelio partiją: užtektų dviejų, vienos kairės, kitos dešinės (332)

Seime jau daugiau nei mėnesį veikianti Demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“ pirmadienį...

Techninės pražangos neišvengęs Šeškus galiausiai šypsojosi: aukščiau – tik „Žalgiris“ (12)

Lietuvos krepšinio lygos („Betsafe-LKL“) debiutantė Jonavos „CBet“ (4/1) siekia...

Apie itin reikalingą, bet kiek nuvertintą profesiją: ateities perspektyvos – puikios, joks robotas šių specialistų nepakeis (17)

Pandemijos akivaizdoje profesionalios slaugos paslaugos Lietuvoje, teigia šios srities profesionalai,...