aA
Lenktynininkai lenktynių trasose ir miestų gatvėse – skiriasi. Vieni pasirūpina visomis saugumo priemonėmis, kiti – peržengia saugumo normas. Lenktynininkas Deividas Jocius teigė, jog lenktyniauti miestų gatvėmis ar kitais būdais viršyti ne tik saugų, bet ir leistiną greitį – mažų mažiausiai neįvertinimas, kokios pasekmės gali laukti.
Greitis
© Shutterstock

Anot lenktynininko, visų pirma vairuotojai turėtų suprasti, kad leistiną greitį nustato specialistai, kurie leistiną normą nustato įvertinę visus veiksnius, todėl nustatytos ribos peržengti nevertėtų, mat tai kelia grėsmę visų eismo dalyvių saugumui.

Pervertina jėgas

D. Jocius teigė, jog lenktynininkai treniruojasi ir su kitais varžosi uždarose trasose bei važiuoja automobiliuose, kuriuose yra įmontuoti saugos lankai bei specialūs diržai. Būtent tai padeda užtikrinti lenktynininkų saugumą, tačiau ir tai – ne visada. Lenktynininkas atviravo, jog net ir turint visas saugumo priemones jam pačiam teko išgyventi ne vieną avariją, o vienos jų metu, buvo suskaičiuota net keliolika kaulų lūžių.

Lenktynininkas aiškino, jog viena iš vairuotojų daromų klaidų – pernelyg didelis pasitikėjimas savo jėgomis ir automobilio saugos sistemomis. D. Jocius pabrėžė, kad tokios sistemos yra sukurtos padėti vairuotojui suvaldyti automobilį, t. y. sušvelninti galimas pasekmes, o ne išgelbėti nuo eismo įvykio, kai nustatyta saugumo norma yra viršyta.

„Žmonės pasikliauna saugos sistemomis ir tikisi, kad viskas baigsis gerai, tačiau, manau, kad automobilis apskritai yra šaltas ginklas ir norint su juo važiuoti saugiai, reikėtų nedaryti klaidų ir neviršyti saugaus greičio, nes tai priveda prie tikrai baisių pasekmių. Žmonės mato naujienas apie įvykusias kraupias avarijas, tačiau nesusimąsto, kad ir jiems patiems taip gali nutikti“, – sakė D. Jocius.

Kreipėsi į „kelių erelius“: lenktyniauja miestuose ir nesupranta, kad varžosi su savo likimu
© Komandos archyvas

Mažiau laiko

D. Jocius teigė, jog didelis greitis lemia ir trumpesnį reakcijos laiką, todėl nesaugus greitis mieste gali tapti partrenkto pėsčiojo ar įvykusios avarijos priežastimi. Lenktynininkas akcentavo, jog net ir tada, kai atrodo, kad eismo sąlygos yra idealios, vis vien išlieka rizika, kad kelkraščiu eis pėsčiasis ar į kelią išbėgs žvėris, todėl pasirinktas per didelis greitis gali tapti kertiniu veiksniu, dėl ko nelaimės išvengti nepavyks.

„Geras vairuotojas ne tas, kuris patekęs į ekstremalią situaciją iš jos išsisuka, bet geras vairuotojas yra tas, kuris apskritai į ekstremalias situacijas nepatenka“, – savo požiūriu dalinosi lenktynininkas.

Nesirūpina automobiliu

Lenktynininkas teigė, jog dar vienas veiksnys, apie kurį nesusimąsto greičio mėgėjai – sukibimas. D. Jocius aiškino, jog nemažai vairuotojų nekreipia dėmesio į turimų padangų būklę ir amžių, o tai turi įtakos ne tik sukibimui važiuojant ar sukant posūkius, tačiau ir stabdant. Lenktynininkas teigė, jog prasta padangų būklė lems ilgesnį stabdymo kelią, o tai gali tapti kertiniu veiksniu kritinėje situacijoje. Vasarinių padangų protektoriaus gylis turėtų būti ne mažesnis nei 1,6 mm, o žieminių – 3 mm, tačiau susirūpinti reikėtų ir anksčiau, ypač, jei padangos senos.

Greitis
Greitis
© Shutterstock

Tiesa, sportininkas taip pat priminė, kad nevalia numoti ranka ir į besikeičiančias eismo sąlygas. Mat lyjant reikėtų būti dar atsargesniems, o padangų nusidėvėjimas tokiomis sąlygomis gali būti itin pavojingas.

D. Jocius aiškino, jog neretai greitai važiuojantys vairuotojai pradeda daug ir staigiai manevruoti, o tai yra dar viena klaida galinti lemti eismo įvykį. Anot lenktynininko, tokius vairuotojų veiksmus lemia stresas ir įtampa patiriama važiuojant dideliu greičiu, o nekoordinuoti veiksmai gali lemti ir eismo įvykį.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(14 žmonių įvertino)
4.5714

Svarbu žinoti vairuotojams: A2 magistralėje šiandien laukia dideli eismo ribojimai (38)

Penktadienį, rugpjūčio 23-iąją, visoje Lietuvoje minimas Baltijos kelio 30-metis. Tądien...

Automobiliu vežantiems vaikus turėtų rūpėti kiekvienas centimetras

Vairuotojai, sėdę prie vairo, yra atsakingi ne tik už save ir savo veiksmus kelyje. Jie turi...

Kas nutinka geležinkelio pervažoje nepaisant „Stop“ ženklo: automobilis traukiniui lyg skardinė

Vairuotojams neretai atrodo, kad traukinys – labai lėta transporto priemonė. Dėl to kai kurie,...

Po neblaivių vairuotojų avarijų – sumaitoti automobiliai ir sudaužyti gyvenimai (35)

Ar gurkšnis, ar taurė – alkoholis ir vairavimas turėtų būti nederinami. Dėl šito sutinka...

Perspėja vairuotojus: A2 magistralėje laukia milžiniški eismo ribojimai (47)

Savaitgalio pradžioje, rugpjūčio 23-iąją, vairuotojams, važiuosiantiems Vilnius-Panevėžys...

Top naujienos

Kaliningrade apsilankęs lietuvis norėjo sprukti: daugiau niekada ten nevažiuosiu (152)

„Daugiau tikrai niekada ten nevažiuosiu“, – tikino savaitgalį Kaliningrade praleidęs...

Nebrangių, bet tikrų itališkų picų pulkai žmonių traukia į Tytuvėnus (5)

Pačios tikriausios itališkos picos paragauti galima Tytuvėnuose. Pagrindinėje miestelio gatvėje...

Irina Rozova – Seimo narė, kuri veikė pilkojoje zonoje: kokiomis pataisomis rūpinosi politikė (326)

Su po diplomatine priedanga dirbančiais Rusijos žvalgybos darbuotojais bendravusi ir, kaip rodo...

Orai kvies savaitgalį praleisti gamtoje

Virš Lietuvos jau nuo ketvirtadienio įsitvirtinęs aukšto atmosferos slėgio laukas ir toliau...

Baltijos kelyje Gitanas Nausėda pasipiršo žmonai (223)

Lietuvos , Latvijos ir Estijos valstybės eina ta pačia kryptimi – nori sukurti savo žmonėms...

Sovietai jos nepasigailėjo: grafaitės Marijos Tiškevičiūtės tragedija (105)

1941 m. birželio 14 d. okupacinio sovietinio režimo įvykdytos represijos, kai iš Lietuvos į...

Prabangiausia pasaulyje vakarienė Vilniaus gatves nudažė baltai (221)

Šių metų Le Diner en Blanc renginys prasidėjo kitaip nei įprasta. Po tradicinės renginio...

Ką iš tiesų reiškia sapnai apie seksą? (14)

Jei ramų jūsų miegą kada nors buvo sudrumstę sapnai apie seksą, žinote, kad kartais dėl jų...

Ką valgė pasaulio diktatoriai: juos kamavo polinkis į kanibalizmą ir paranoja būti nunuodytiems (20)

Esi tai, ką valgai, taip pat – kaip ir su kuo valgai. Maistas turi įtakos nuotaikai, žarnyno...

Iš Putino elito sluoksnių – netikėta kritika Kremliui (84)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas visada kerta atgal, kai pajunta jam daromą spaudimą. Bet,...