Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, Ispanijoje fiksuojamas 86,5 mirties atvejais mažesnis metinis mirtingumas, Nyderlanduose – 35, Čekijoje – 8, Norvegijoje – 5,5. Bendras visų valstybių naudos šaliai vidurkis – 69,63 mln. Eur. Taigi kiekviena išsaugota gyvybė konkrečiai šaliai ir jos biudžetui yra didžiulis laimėjimas.

„Net ir išgėrus mažą alkoholio kiekį, kyla mirtino eismo įvykio rizika. Kodėl? Silpnėja vairuotojo reakcijos laikas, blogėja koncentracija, regėjimo aštrumas, nepagrįstai didėja vairuotojo pasitikėjimas savimi, pervertinami turimi įgūdžiai, tinkamai neįvertinamos eismo sąlygos“, – manančiųjų, kad nedidelis alkoholio kiekis sėdant už vairo toleruotinas, dėmesį atkreipia Lietuvos transporto saugos administracijos l. e. direktoriaus pareigas Genius Lukošius.

Nyderlandai, Norvegija, Ispanija, Čekija kovai su neblaiviais vairuotojais pasitelkė alkospynas, neleidžiančias užvesti transporto priemonės, jei girtumas viršija leistiną ribą. Iš esmės šios degimo blokavimo sistemos naudojamos siekiant neleisti pakartotinai nusižengti už neblaivų vairavimą jau baustiems vairuotojams. Tačiau daugiausiai galima pasimokyti iš jau dešimtmetį alkospynas naudojančios Švedijos. Šalis ypač skatina savanorišką alkospynų įsirengimą įmonėse, teikiančiose profesionalias transporto paslaugas, pavyzdžiui, autobusų, taksi parkuose, logistikos įmonėse bei įmonėse, užsiimančiose automobilių nuoma.

„Mes taip pat labai kviestume Lietuvos įmones sekti Švedijos socialiai atsakingo verslo pavyzdžiu, kai daugiau nei 5 000 Švedijos transporto bendrovių nusprendė visose savo sunkiasvorėse transporto priemonėse savanoriškai įsirengti alkospynas, ir taip prisidėti prie kovos su neblaiviais vairuotojais“, – sako G. Lukošius.

Alkospynos JAV, Kanadoje ir Australijoje jungiamos ne tik prie sausumos transporto priemonių, bet ir prie kitokių įrengimų – katerių, ekskavatorių, staklių, gamybos linijų ir pan.

Norint pradėti alkospynų programas taikyti Lietuvos eismo taisyklių pažeidėjams, reikėtų priimti atitinkamus teisės aktus, reikėtų organizacijos, kuri diegtų susijusią įrangą ir nuskaitytų alkospynų duomenis, taip pat organizacijos, kuri vertintų rezultatus ir teiktų medicininę ir psichologinę pagalbą alkospynas privalantiems naudoti vairuotojams.

„Tokios prevencinės priemonės turėtų būti taikomos tik tais atvejais, kai vairuotojui teisės atimtos ilgam laiko tarpui, o pažeidėjas nori teises susigrąžinti anksčiau laiko. Pavyzdžiui, Lenkija baudžiamojoje teisėje 2015-ųjų gegužę įtvirtino Alkospynos programą eismo taisyklių pažeidėjams, norintiems susigrąžinti 3–15 metų laikotarpiui arba visam laikui atimtas teises“, – teigia A. Morkeliūnaitė.

Nors visuomenė įsitikinusi, kad lietuvaičiai alkospynas sugebės apgauti, akcentuotina, kad technologija ypač pažengusi – išmaniosios alkospynos vaizdo kameros pagalba atpažįsta žmogaus veido bruožus, pūtimo manierą ir pan. Prietaisas atpažįsta matuojamus pučiamo oro parametrus – į alkotesterį pučia žmogus ar naudojamas balionas, oro kompresorius ar filtrai. Pagal išpučiamo oro kiekį prietaisas netgi skiria, kada pučia suaugęs asmuo, o kada vaikas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)