aA
Artėjant laikui keistis padangas, vairuotojai turi patikrinti, ar jos dar tinkamos naudoti. Ir, jei padangos jau „prie ribos“ (t. y. protektoriaus gylis 2 mm), geriau pirkti naujas, LRT RADIJUI sako Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis. Be to, pabrėžia jis, žavėtis aukštu greičio indeksu neverta, nes tokios padangos Lietuvos sąlygomis dažnai beviltiškos. O restauruotos padangos pasižymi prastais stabdymo rodikliais, dažnai jų negalima net subalansuoti.
Asociatyvi nuotr.
© Asociacijos nuotr.

– Kelių policijos vadovas Vytautas Grašys sakė, kad vairuotojai atsakingiau žiūri į kelių eismo taisykles, žuvusiųjų ir sužeistųjų keliuose kasmet mažėja. Kas lėmė, kad Lietuvoje situacija gerėja, nors automobilių ir jaunų vairuotojų kasmet vis daugiau?

– Kelių policijos vadovas pastebėjo visiškai teisingai – situacija gerėja. Noriu priminti, kad 1991 m. Lietuvos keliuose žuvo net 1163 žmonės. Atrodo, sunkiai suvokiamas skaičius. Vėliau žuvo 760, pernai – 188 žmonės. Bet, norint pakeisti situaciją, turi būti dirbama kiekvieną dieną: tvarkoma kelių infrastruktūra, teisinė bazė, vykdoma kontrolė keliuose. Norint išugdyti atsakingą eismo dalyvį – tiek vairuotoją, tiek pėsčiąjį, tiek dviratininką, – reikia nemažų pastangų.

Manau, kad pakankamai daug dėmesio skiriama saugaus eismo sričiai, skiriamas finansavimas. Be abejo, keičiasi ir patys vairuotojai, dviratininkai, kiti eismo dalyviai. Sutikite, kad per pastaruosius metus vairuotojai gerokai dažniau sustoja ir prie perėjų. Be to, didėja nepakantumas neblaiviems vairuotojams.

– Kokia situacija kalbant apie neblaivius vairuotojus?

– Neblaivių vairuotojų sukeliamų įvykių per pastaruosius penkerius metus sumažėjo keturis kartus. Tai didžiulis sumažėjimas. Jų mažiau, nes kiekvieną savaitgalį vyksta policijos reidai ir tikrinamas vairuotojų blaivumas. Taip pat labai išaugo nepakantumas tokiems vairuotojams.

– Kokie kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai laukia nuo balandžio?

– Pirmiausia priminsiu, kad nuo balandžio 1 d. vairuotojai jau turėtų keisti padangas. Paskutinis terminas, iki kada galima važiuoti su dygliuotomis, yra balandžio 10 d. Važinėti su žieminėmis padangomis galima ir vasarą, bet specialistai tikrai to nerekomenduoja, nes, ypač jei padanga yra minkšto mišinio, pailgėja stabdymo kelias. Taigi su žieminėmis padangomis dar galima pavažinėti gegužės mėnesį, bet tikrai ne birželį, liepą, rugpjūtį – tada su tokiomis padangomis netgi pavojinga.

– Kai kurie vairuotojai svarsto, ar jiems jau reikia naujų padangų. Ką patartumėte?

– Visada reikia žiūrėti, koks padangų protektoriaus gylis. Jei gylis – 2 mm, rekomenduočiau pasikeisti. Nesvarbu, kad yra minimalūs reikalavimai, – jeigu jau padanga „prie ribos“, tikrai vertėtų pasikeisti.

Taip pat svarbu padangos greičio indeksas. Lietuviai dažnai žavisi aukštais greičių indeksais – „štai, su savo padangomis galiu važiuoti net 300 km/val.“. Bet, kai kelio danga šlapia arba yra purvas, tokia padanga Lietuvos sąlygomis dažnai būna net ir beviltiška. Taigi vairuotojai, pirkdami padangas, turėtų atkreipti dėmesį ir į jų savybes esant šlapiai kelio dangai.

– Kiek padangų kokybę atspindi kaina? Ar Kinijoje pagamintos nebrangios, nežinomos firmos padangos – prastos?

– Padanga yra ta automobilio dalis, kuri jungia automobilį ir kelią. Jei padangos bus prastos, automobilio stabdymo ir stabilumo savybės gali gerokai pablogėti. Nesakyčiau, kad kiniškos padangos prastos – jei padanga nauja, sertifikuota, tikėtina, kad ji bus pakankamai gera.

Bet restauruotos padangos pasižymi tikrai prastais stabdymo rodikliais, jų net subalansuoti negali. Tai reikėtų žiūrėti į kelis veiksnius: padangos klasę, parametrus, amžių, sertifikatą. Pavyzdžiui, naujos padangos žymimos nuo A iki E pagal stabilumą (t. y. stabdymas, kai šlapia, ir stabdymas sausame kelyje).

– „Ryto garsų“ klausytojas teiraujasi, kodėl uždrausti vaizdo registratoriai?

– Vaizdo registratoriai tikrai legalūs. Jie draudžiami kai kuriose kitose šalyse. Lietuvoje juos galima naudoti, tik yra apribojimų – įrašų negalima platinti socialiniuose tinkluose. Bet juos galima persiųsti policijai.

– Kelių policijos vadovas V. Grašys sakė, kad praėjusiais metais vien stacionarūs greičio matuokliai užfiksavo apie 200 tūkst. greičio viršijimo atvejų. Taigi – apie 550 kasdien.

– Šiais metais valstybinės reikšmės keliuose atsiras sektoriniai greičio matuokliai, kai kuriuose ruožuose jie jau įrengiami. Tokių ruožų bus 50 ar net daugiau.

– Dažnas pažeidimas – ištisinės juostos kirtimas. Kas tai pamatys ir kokios baudos?

– Bet kuris vairuotojas gali užfiksuoti šį pažeidimą vaizdo registratoriumi ir pateikti policijos pareigūnams (t. y. persiųsti tą vaizdo įrašą). Už tokį pažeidimą numatyta atimti teises 3–6 mėn. ir 170–230 eurų bauda. Šis pakeitimas įsigaliojo nuo šių metų pradžios.

Taip pat reikėtų priminti, kad numatyta baudžiamoji atsakomybė girtiems vairuotojams kai viršijama 1,5 promilės riba.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Įvertino pėsčiųjų elgesį Baltijos šalyse: lietuviai dar turi kur pasitempti (5)

Tyrimas parodė, kad Lietuvos pėstieji yra atsakingiausi Baltijos šalyse : mūsų šalies žmonės...

Kas skiriasi, kai nusipirktas automobilis registruojamas internetu, o ne nuvykus į „Regitrą“ (2)

Tikriausiai esate girdėję sakant, kad norint įregistruoti automobilį „Regitroje“ reikia tam...

Kiek vairuotojams kainuoja avarijos su gyvūnais: po vienos teko išmokėti 22 tūkst. eurų (28)

Daugiausiai avarijų, kurios kyla dėl susidūrimų su laukiniais gyvūnais , įvyksta ne regionuose,...

Mitai apie elektromobilių baterijas: ar žiema tikrai pikčiausias priešas?

Elektromobilio baterija – tai, kas šią transporto priemonę iš esmės skiria nuo degalais varomų...

Pasisakė apie naikinamas lenteles su žaliomis rodyklėmis: vairuotojai nežino, kaip elgtis (125)

Sprendimas Lietuvoje atsisakyti į dešinę leidžiančių sukti žaliųjų rodyklių, kai dega...

Top naujienos

DELFI žurnalistas, prieš dešimtmetį aprašęs Kedžio istoriją: jis buvo žiauriai priblokštas ir keršto norintis tėvas (525)

„Lietuvai gresia pedofilijos skandalas“ – tai paties pirmojo straipsnio apie Kedžių istoriją...

Už kokią sumą dabar galima išsinuomoti butą Vilniuje: pastebėti reikšmingi pokyčiai (81)

NT rinkoje šiuo metu aktyvus ne tik pardavimo, bet ir nuomos sektorius. Pastaruoju metu išsinuomoti...

Dėl mirštančios jūros pavojus gresia 60 mln. žmonių (1)

Kadaise Aralo jūra buvo laikoma ketvirtu pagal dydį ežeru pasaulyje. Šiandien jis įkūnija...

Bugavičiaus žudikų teisme – velionio šeimos nariai ir mylimoji Vita Jakutienė prašoma bylą nagrinėti už uždarų durų (32)

Kauno apygardos teismui toliau nagrinėjant Deimanto Bugavičius nužudymo bylą, į teismo posėdį...

Teismas imasi nagrinėti Venckienės skundą dėl suėmimo, prie durų laukia jos rėmėjai advokatė prašo nušalinti du teisėjus (78)

Vilniaus apygardos teismas penktadienį pradeda nagrinėti Neringos Venckienės advokatės...

Netekęs darbo televizijoje Jurijus Smoriginas vos pragyvena: pensininkas priverstas dirbti nuo ryto iki vakaro (84)

Žinomo baleto artisto Jurijaus Smorigino jau ne vienerius metus nėra televizijos eteryje, tačiau...

Instagramas keičia taisykles: neberodo patiktukų skaičiaus (1)

Instagramo vartotojai Lietuvoje nebemato, kiek žmonių paspaudė „patinka“ prie paskelbtų...

Lietuvoje retai matoma Violeta Repčenkaitė: aš ne iš tų, kurios apsivelka rūbą vos vieną kartą (5)

Šį penktadienio rytą „10 stiliaus klausimų“ užduodame buvusiai televizijos laidų vedėjai, o...

Motyvacija judėti. Vladai Musvydaitei — netikėti iššūkiai ledo ritulio treniruotėje

„Motyvacija judėti“ laidos vedėjai Vladai Musvydaitei teko nelengva užduotis – ne tik...

Mokykla sugalvojo neįprastą būdą, kaip sudrausminti įsisiautėjusius vaikus (2)

370 mokyklų visoje Anglijoje vaikai bus mokomi medituoti , raumenų atpalaidavimo būdų ir...