aA
Lietuva kartu su Prancūzija ir Liuksemburgu patenka tarp trijų Europos šalių, kuriose dyzelinu varomi automobiliai sudaro didžiausią dalį lengvųjų automobilių parko. Itin permainingais orais ir net ekstremaliomis vairavimo sąlygomis pasitikęs gruodis verčia prisiminti, kad netruks aktualūs taps ir kiti šalčio automobiliams krečiami pokštai. Todėl specialistai ragina nesitikėti, kad žiema praeis taip pat netikėtai kaip užėjusi ir automobiliu pasirūpinti ir anksto, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Akumuliatorius

Profesionalus lenktynininkas Dainius Matijošaitis teigia, kad savo automobilį laiko paruoštu žiemai, kai vasarinės padangos pakeičiamos į žiemines, tačiau yra viena labai svarbi sąlyga: visos automobilio sistemos turi būti prižiūrimos ir tvarkomos nuolat.

„Automobilį reikia prižiūrėti periodiškai ir eksploatuoti tinkamai. Tik tuomet išvengsite „smūginių“ remonto sąskaitų ir netikėtumų, kai už lango -20“, – sako D. Matijošaitis.

Viena dažniausių problemų, kodėl ryte žiemą neužsiveda automobilis – išsikrovęs akumuliatorius.
Laidai irgi turi būti tvarkingi. Net ir gana naujuose automobiliuose pasitaiko, kad laidas yra prasitrynęs ir tyliai „sodina“ akumuliatorių net tada, kai automobilis stovi nenaudojamas. Vasarą to taip akivaizdžiai nejuntame, tačiau rimtai atšalus tai tampa didele problema“, – teigia profesionalus lenktynininkas.

Pasak jo, dažniausiai akumuliatorių įkrauti galima ir automobilių servise, tačiau jeigu į tai nebus pažiūrėta kompleksiškai, ta pati situacija gali kartotis dėl izoliacijos sandarumą praradusio laido.

Variklis

Jei išsikrovęs akumuliatorius gali tapti nemalonia staigmena, tai sugedęs automobilio variklis – didelių finansinių nuostolių šaltiniu.

„Kiekvienas automobilio mazgas ar sistema turi baigtinius resursus, kurie matuojami darbo valandomis arba nuvažiuotais kilometrais. Patarčiau nelaukti, ir net nepriartėti prie ribos, už kurios mechanizmai jau būna susidėvėję. Tai galioja visoms sistemoms, tačiau variklio gedimai be jokios abejonės patys skaudžiausi ir pavojingiausi. Jei jau kažkas lūžta variklyje, tai yra lyg sprogstamoji jėga ir paprastai kainuoja labai brangiai“, – sako D. Matijošaitis.

Dainius Matijošaitis
Dainius Matijošaitis
© DELFI / Paulius Garkauskas

Žiemą ypatingą dėmesį varikliams turėtų skirti dyzelinių automobilių savininkai, arba apytiksliai du iš trijų Lietuvos vairuotojų. Eurostato duomenimis, dyzelinu varomų automobilių Europoje daugiausiai yra Prancūzijoje (69,8%), Liuksemburge (65,3%) ir Lietuvoje (63%). Lietuvoje dyzeliniai automobiliai ir toliau išlieka itin populiarūs – jų vis dar registruojama daugiausiai.

„Dyzeliniai degalai yra jautrūs žemoms temperatūroms, todėl skirtingiems sezonams gaminamos skirtingos dyzelino klasės. Dar gerokai prieš atšąlant į „Circle K“ degalines pradedamas gabenti arktinis dyzelinas, kuriame nėra biodegalų ir kuris yra ypač atsparus šalčiui. Toks dyzelinas gaminamas gamyklose: jokie degalų priedai, naudojami kartu su vasariniu ar „pereinamosios“ klasės dyzelinu, negali atstoti arktinio dyzelino“, – sako degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Ignas Klimaitis.

Žieminiai degalai

Pasak lenktynininko D. Matijošaičio, jau pats laikas iš bako išvažinėti vasarinius degalus ir užsipilti žieminių.

„Vienareikšmiškai siūlyčiau išvažinėti vasarinį kurą ir tik tada prisipilti pilną baką žieminių degalų. Ruošdamosi žiemai degalinėse keičiasi parduodamo dyzelino klasės ir tai yra esminis sklandaus variklio darbo kriterijus. Orai vasarą ir žiemą smarkiai skiriasi, ir tikrai skiriasi variklio darbas kai yra +20 ir -20. Žieminis dyzelinas nėra mitas ar perteklinis, prabangos dalykas – juo dyzelinių automobilių savininkams apsirūpinti yra būtina“, – sako D. Matijošaitis.

I. Klimaičio teigimu, žieminius degalus reikia rinktis patikimame degalinių tinkle, o ne „garažuose“ ar kuo pigiau – neaiškius dyzelino „kokteilius“.

„Pastaraisiais metais Lietuvoje stebime tendenciją, kai net žiemos metu kai kurie degalų pardavėjai drįsta prekiauti neaiškios kokybės pereinamos klasės ir žieminių degalų mišiniais, vadinamaisiais kokteiliais. Tokius degalus pirkėjai degalinėse paprastai įsigyja keletu centų pigiau, tačiau niekas nežino, kokioms temperatūroms atsparus toks kokteilis ir kada jis užkimš degalų filtrą, sugadins kuro siurblį ar degalų purkštukus. Tai – loterija“, – sako degalinių tinklo atstovas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vairuotojus perspėja nežioplinėti: viena uždelsta akimirka gali kainuoti tūkstančius (10)

Į kelius išbėgantys migruojantys laukiniai gyvūnai kasmet tampa eismo įvykių priežastimi....

Svarbios taisyklės keliaujantiems paspirtukais: rudenį tyko dar daugiau pavojų (5)

Prasidėjus rugsėjui transporto srautai didžiuosiuose šalies miestuose kaip mat išaugo, tačiau...

Draudikai sunerimę: trečdalis tėvų nežino, kaip pasirūpinti savo vaikų saugumu gatvėje

Šiemet kaip niekada aktyvus dviračių sezonas gyventojus skatino prisiminti arba iš naujo išmokti...

Patarė, kaip išsirinkti savo pirmąjį automobilį – nuo kokios sumos reikia pradėti? (9)

Pigus, saugus ir lengvai eksploatuojamas – sakoma, kad toks turėtų būti pirmasis automobilis....

Kelio ženklai, kurių reikšmių nežino daugelis vairuotojų (32)

Dažniausiai matomus kelio ženklus pažįsta ir jų reikšmes žino kone visi vairuotojai. Visgi tie,...

Top naujienos

Azerbaidžane skelbiama karo padėtis: žūva žmonės, „nulaužiamos“ interneto svetainės, NATO susirūpinusi atnaujinta 21:09 (888)

Azerbaidžano ginkluotosios pajėgos prarado apie 200 karių per sekmadienį įsiplieskusias...

Skirmantas Malinauskas įvertino Seimo rinkimus: žmonės labai atsargiai reaguoja į tuos, kurie yra protingesni už juos (51)

Į Seimą veržiasi beveik 2000 įvairiausių piliečių. Kas akylai stebi debatus, gali pastebėti,...

Savickas dvejoja, ar sulaukęs įtarimų greitųjų testų byloje, atsisakytų Seimo nario mandato (36)

Greitųjų COVID-19 testų skandalo epicentre atsidūręs Vyriausybės vicekancleris Lukas Savickas...

Vietoje buto – į namą: kodėl senų namų nuperkama tiek pat kiek naujų? (4)

Karantino pamokos paspartino ryškią pastarųjų metų tendenciją – rinktis ne kuklų butą netoli...

Kapitalizmo pamatus Lietuvoje klojęs Navickas apie keistus sutapimus, bemieges naktis ir trigalvį slibiną (6)

Penkiskart – ekonomikos, ministras, ministro pavaduotojas, Seimo narys – tokį valdžios kelią...

Baltarusija tebuvo pradžia: JAV ir Kremlius šalia Lietuvos atverčia kortas – kas sumirksės pirmas (459)

Nenorime, kad kiltų karas. Tokią retoriką pastarosiomis savaitėmis pasirinkęs Baltarusijos...

Rezultatyvus A lygos sugrįžimas: „Sūduva“ mušė 7 įvarčius, „Žalgiriai“ šventė sunkias pergales

Sekmadienį po kiek daugiau nei mėnesio pertraukos buvo atnaujintos Lietuvos futbolo A lygos...

Restoranų konsultantė Urtė Mikelevičiūtė paaiškino, kas laukia kavinių ir restoranų ateinantį sezoną (23)

Juokaujama, kad 2020 metus prodiusavo siaubo romanų autorius Stephen'as King'as, o režisavo –...

Lina Širvinskienė | D+ nariams

Palmira Galkontaitė – apie darbą ir santuoką: gyvenimas jokių garantijų nedalija (8)

Palmira Galkontaitė televizijoje dirbo daugiau nei trisdešimt metų, tačiau prieš metus jos...

Gydytoja įspėjo: padidėjęs kūno plaukuotumas gali būti ligos požymis (3)

Padidėjęs kūno plaukuotumas ne tik gadina bendrą estetinį vaizdą, bet ir gali signalizuoti apie...

|Maža didelių žinių kaina