Lietuva kartu su Prancūzija ir Liuksemburgu patenka tarp trijų Europos šalių, kuriose dyzelinu varomi automobiliai sudaro didžiausią dalį lengvųjų automobilių parko. Itin permainingais orais ir net ekstremaliomis vairavimo sąlygomis pasitikęs gruodis verčia prisiminti, kad netruks aktualūs taps ir kiti šalčio automobiliams krečiami pokštai. Todėl specialistai ragina nesitikėti, kad žiema praeis taip pat netikėtai kaip užėjusi ir automobiliu pasirūpinti ir anksto, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi nuotr.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Akumuliatorius

Profesionalus lenktynininkas Dainius Matijošaitis teigia, kad savo automobilį laiko paruoštu žiemai, kai vasarinės padangos pakeičiamos į žiemines, tačiau yra viena labai svarbi sąlyga: visos automobilio sistemos turi būti prižiūrimos ir tvarkomos nuolat.

„Automobilį reikia prižiūrėti periodiškai ir eksploatuoti tinkamai. Tik tuomet išvengsite „smūginių“ remonto sąskaitų ir netikėtumų, kai už lango -20“, – sako D. Matijošaitis.

Viena dažniausių problemų, kodėl ryte žiemą neužsiveda automobilis – išsikrovęs akumuliatorius.
Laidai irgi turi būti tvarkingi. Net ir gana naujuose automobiliuose pasitaiko, kad laidas yra prasitrynęs ir tyliai „sodina“ akumuliatorių net tada, kai automobilis stovi nenaudojamas. Vasarą to taip akivaizdžiai nejuntame, tačiau rimtai atšalus tai tampa didele problema“, – teigia profesionalus lenktynininkas.

Pasak jo, dažniausiai akumuliatorių įkrauti galima ir automobilių servise, tačiau jeigu į tai nebus pažiūrėta kompleksiškai, ta pati situacija gali kartotis dėl izoliacijos sandarumą praradusio laido.

Variklis

Jei išsikrovęs akumuliatorius gali tapti nemalonia staigmena, tai sugedęs automobilio variklis – didelių finansinių nuostolių šaltiniu.

„Kiekvienas automobilio mazgas ar sistema turi baigtinius resursus, kurie matuojami darbo valandomis arba nuvažiuotais kilometrais. Patarčiau nelaukti, ir net nepriartėti prie ribos, už kurios mechanizmai jau būna susidėvėję. Tai galioja visoms sistemoms, tačiau variklio gedimai be jokios abejonės patys skaudžiausi ir pavojingiausi. Jei jau kažkas lūžta variklyje, tai yra lyg sprogstamoji jėga ir paprastai kainuoja labai brangiai“, – sako D. Matijošaitis.

Dainius Matijošaitis
Dainius Matijošaitis
© DELFI / Paulius Garkauskas

Žiemą ypatingą dėmesį varikliams turėtų skirti dyzelinių automobilių savininkai, arba apytiksliai du iš trijų Lietuvos vairuotojų. Eurostato duomenimis, dyzelinu varomų automobilių Europoje daugiausiai yra Prancūzijoje (69,8%), Liuksemburge (65,3%) ir Lietuvoje (63%). Lietuvoje dyzeliniai automobiliai ir toliau išlieka itin populiarūs – jų vis dar registruojama daugiausiai.

„Dyzeliniai degalai yra jautrūs žemoms temperatūroms, todėl skirtingiems sezonams gaminamos skirtingos dyzelino klasės. Dar gerokai prieš atšąlant į „Circle K“ degalines pradedamas gabenti arktinis dyzelinas, kuriame nėra biodegalų ir kuris yra ypač atsparus šalčiui. Toks dyzelinas gaminamas gamyklose: jokie degalų priedai, naudojami kartu su vasariniu ar „pereinamosios“ klasės dyzelinu, negali atstoti arktinio dyzelino“, – sako degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ degalų kategorijos vadovas Ignas Klimaitis.

Žieminiai degalai

Pasak lenktynininko D. Matijošaičio, jau pats laikas iš bako išvažinėti vasarinius degalus ir užsipilti žieminių.

„Vienareikšmiškai siūlyčiau išvažinėti vasarinį kurą ir tik tada prisipilti pilną baką žieminių degalų. Ruošdamosi žiemai degalinėse keičiasi parduodamo dyzelino klasės ir tai yra esminis sklandaus variklio darbo kriterijus. Orai vasarą ir žiemą smarkiai skiriasi, ir tikrai skiriasi variklio darbas kai yra +20 ir -20. Žieminis dyzelinas nėra mitas ar perteklinis, prabangos dalykas – juo dyzelinių automobilių savininkams apsirūpinti yra būtina“, – sako D. Matijošaitis.

I. Klimaičio teigimu, žieminius degalus reikia rinktis patikimame degalinių tinkle, o ne „garažuose“ ar kuo pigiau – neaiškius dyzelino „kokteilius“.

„Pastaraisiais metais Lietuvoje stebime tendenciją, kai net žiemos metu kai kurie degalų pardavėjai drįsta prekiauti neaiškios kokybės pereinamos klasės ir žieminių degalų mišiniais, vadinamaisiais kokteiliais. Tokius degalus pirkėjai degalinėse paprastai įsigyja keletu centų pigiau, tačiau niekas nežino, kokioms temperatūroms atsparus toks kokteilis ir kada jis užkimš degalų filtrą, sugadins kuro siurblį ar degalų purkštukus. Tai – loterija“, – sako degalinių tinklo atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

5 patarimai, kaip atskleisti visą elektromobilio potencialą (6)

Automobilių industrijos specialistai gana vieningai sutaria, kad jos ateitis priklauso elektra...

Kirtis vairuotojams: išteisino jų dižiausią siaubą (32)

Po šaltojo metų periodo į Lietuvos kelius išvažiuoja vis daugiau motociklų ir motorolerių...

Dviratininkai negali jaustis saugūs net savo takuose (22)

Tikru pavasariu ir artėjančia vasara pakvipę orai vilioja sėsti prie dviračio vairo ir...

Ekspertas pataria: pirmąjį automobilį rinkitės ne pagal kišenę, o pagal galingumą (26)

Pirmojo automobilio pirkimas dažniausiai yra džiugus ir ilgai lauktas procesas. Laukia malonūs...

Aistrą fotografijai nutrėkš lokomotyvas (3)

Kad ir kaip romantiškai atrodytų ant geležinkelio bėgių sėdinčios draugės nuotrauka,...

Top naujienos

Pratrūko net Venclova: nenoriu, kad tai būtų siejama su mano vardu (426)

Garsūs intelektualai – Tomas Venclova ir Mindaugas Kvietkauskas – labai nustebo savo pavardes...

Istorinis „Žalgirio“ žygis pradžiugino ne tik sirgalius (21)

Istorinis Kauno „Žalgirio“ krepšininkų žygis Eurolygoje džiugina ne tik sirgalius. Rankomis...

Komandos puolimą ant savo pečių tempusį Sabonį ir „Pacers“ paskandino Jameso tritaškis su sirena (9)

NBA atkrintamosiose varžybose itin skaudų pralaimėjimą patyrė kovingieji Indianos „Pacers“...

Gydytojas išplatino emocingą kvietimą: turime TEISĘ ir PAREIGĄ sakyti tiesą, nepaisydami raginimo to nedaryti (161)

Vilniaus universitetinės ligoninės Santaros klinikų šeimos gydytojas Vytautas Kasiulevičius...

Jeffas Bezosas labai neįprastai atsirenka darbuotojus: kaip jūs atsakytumėte į suktus jo klausimus? (24)

Jeffas Bezosas, turtingiausias pasaulio žmogus ir „Amazon“ vadovas, yra pasakęs: „Jau mieliau...

Ketvirtame kėlinyje rungtynių eigą perlaužęs Valančiūnas nulėmė dramatišką „Raptors“ pergalę (2)

NBA atkrintamosiose varžybose dar vieną trilerį išgyveno reguliariojo sezono Rytų konferencijos...

„Ledo ir ugnies giesmes“ autorius George'as R. R. Martinas išleis naują knygą (1)

Amerikietis rašytojas George'as R. R. Martinas trečiadienį paskelbė lapkritį išleisiantis...

Prasideda 10 mln. eurų investuojančio Norvegijos baldų gamintojo statybos Panevėžyje (11)

Panevėžyje ketvirtadienį įkasama Norvegijos baldų gamybos grupės „Ekornes“ naujos gamyklos...

Ką reiškia ir ko tikėtis iš Trumpo ir Macrono bičiulystės? (54)

Valstybinio vizito Jungtinėse Amerikos Valstijose fanfarų fone netrukus gali paaiškėti, ar...

Laikinų patalpų galimybės: nuo mokyklos iki oro uosto

Laikinus pastatus žmonės dažnai įsivaizduoja kaip nekomfortabilius, nekokybiškus atliekančius...