„Mūsų atlikta analizė atskleidė, kad jauni, 18–27 metų amžiaus vairuotojai sukelia ne tik daugiau įskaitinių eismo įvykių, bet ir avarijose padaro didesnių materialinių nuostolių. Vidutinė jauno vairuotojo padaryta žala siekia 767 eurus ir tai yra 20 proc. daugiau, nei vyresnių negu 28 m. vairuotojų sukeltų avarijų žala“,– pastebi „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.

Bendrovė skaičiuoja, kad brangiausiai atsieina 19 metų amžiaus vairuotojų sukeliamos avarijos – vidutiniškai beveik 1,1 tūkst. eurų. Tai – trečdaliu daugiau nei visų jaunų vairuotojų (iki 27 metų) vidurkis bei net 44 proc. daugiau negu vyresnių (>27 m. amžiaus) vairuotojų vidutinė žala.

„Tikėtina, kad taip yra dėl to, jog antraisiais vairavimo metais jaunuoliai įsidrąsina, praranda baimės vairuoti jausmą ir, nors vairavimo patirties dar nebūna sukaupę, pradeda perdėm pasitikėti savo galimybėmis suvaldyti automobilį. Tai ypač pavojinga turint galingą, greitą automobilį, ką ir liudija pastarosiomis savaitėmis įvykę rezonansiniai eismo įvykiai“, – teigė A. Juodeikis.

Ne daug mažesnius vidutinius nuostolius – 960 eurų – sukelia ir 26 metų vairuotojai. Pasak A. Juodeikio, sudėtinga tiksliai pasakyti, kodėl 26 metų vairuotojai padaro didesnes žalas, tačiau ekspertas tą sieja su gyvenimo kokybės pagerėjimu – tokio amžiaus žmonės būna jau baigę mokslus, gauna didesnį uždarbį, perka brangesnius ir galingesnius automobilius, tad ir nuostoliai būna didesni.

A. Juodeikis pastebi, kad avarijose priskaičiuoti vidutiniai nuostoliai pradeda mažėti tarp vairuotojų, sulaukusių 28-erių – tuomet žala nukrenta iki kiek daugiau nei 600 eurų.

Psichologė, „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo konsultantė Eglė Masalskienė jaunų vairuotojų avaringumą ir polinkį keliuose vairuoti agresyviau aiškina vykstančiu asmenybės formavimosi procesu, kurio metu jaunuoliai siekia įtvirtinti savo, kaip suaugusiojo, statusą.

„Jauni vairuotojai nevengia viršyti greičio ir kitaip pažeisti kelių eismo taisykles – jie nori pasirodyti prieš kitus, būti drąsūs, stiprūs, mokantys greitai važiuoti, stabdyti, laviruoti. Jie mažiau žiūri kitų žmonių interesų ir dažniau vadovaujasi savo vidiniais įsitikinimais, taip pat yra mažiau sąmoningi, negalvoja apie pasekmes.

Dėl jaunimui būdingo pozityvaus mąstymo, jiems atrodo, kad gyvenimas begalinis ir tik vėliau ateina supratimas, kokia trapi gyvybė. Apskritai jaunus vairuotojus dažniau lydi įsitikinimas, kad jiems patiems nieko nenutiks“, – pasakoja psichologė.

Ji pastebi, kad jauni vaikinai labiau nei merginos gali būti linkę vairuoti agresyviau – dauguma jų yra labiau orientuoti į „aš“ – kaip greit aš nuvažiuosiu, kiek stiprus aš atrodau, nei „mes“ – kaip pasijus kitas vairuotojas, kas aplinkiniams nutiks dėl to.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)