aA
Nuo karščio vairuotojus gelbstintis prietaisas – automobilio kondicionierius, – daugeliui iškrečia nemalonią staigmeną: pačią kaitriausią dieną ima ir neįsijungia.
© Gamintojo nuotr.

Mažai vėsina

Dažniausiai kondicionieriumi susirūpiname tada, kai jis nešaldo. Tuo atveju, be abejo, reikia kreiptis į specializuotą servisą. Prastai veikiantis kondicionieriaus paprastai per mažai vėsina. Tai gali būti susiję su tam tikru skysčio nutekėjimu sistemoje. Kadangi modernios oro kondicionavimo sistemos yra sudėtingas mechanizmas, geriausiai jį gali patikrinti profesionalai.

Automobilių kondicionierių sudėtinės dalys yra kompresorius, garintuvas, žarnelės ir diržai. Visos šios dalys greitai nusidėvi. Jas būtina keisti tam, kad kondicionierius veiktų sklandžiai. Jei norite, kad oro kondicionierius jūsų automobilyje gerai veiktų, patartina bent kartą per savaitę – nepaisant to, koks oras, – po kelias minutes jį įjungti. Tai užtikrina, kad daugelis žarnelių, vožtuvų ir siurblių visoje sistemoje būtų tinkamai sutepti.

Oro kondicionieriai kartais gali netikti žmonėms, kurie, pavyzdžiui, serga astma ar alergijomis. Taip yra todėl, kad kondicionieriai puikiai sugeria įvairias kenksmingas bakterijas ir grybelius.

Oro kondicionierius
© Organizatorių archyvas

Neturi reikiamų žinių

Specialistai tvirtina, kad vairuotojai apie kondicionierių priežiūrą dar turi mažai žinių. Tačiau sutinka, jog kondicionierių patikrinti galima ir patiems. Tai daroma paleidus automobilio variklį ir įjungus kondicionierių bei oro ventiliatorių. Iš karto arba netrukus turi įsijungti kompresorius, o jam įsijungus, neturi pasigirsti stiprūs garsai.

Tiesa, kai kuriuose automobiliuose, esant žemai temperatūrai, kompresorius gali ir neįsijungti. Tai ne bėda – tiesiog reikia kuriam laikui automobilį palikti šiltesnėje patalpoje ir pabandyti kondicionierių įjungti iš naujo.

Patikrinti, kaip šaldo kondicionierius, taip pat nėra sunku. Vasarą užtenka nustačius žemiausią tiekiamo oro temperatūrą įjungti maksimalų pučiamo oro srautą. Iš ortakių išeinantis oras turėtų būti vėsus, apie 8–12 laipsnių.

Jei lauke yra vėsiau nei 20 laipsnių, kondicionieriaus šaldymo efektyvumą galima patikrinti ties sienele, skiriančia saloną nuo variklio skyriaus, suradus du kondicionieriaus vamzdelius. Vienas jų, plonesnis, turi būti šiltas, kitas – šaltas.

Volkswagen Golf Sportsvan
© Gamintojo nuotr.

Kaupiasi nešvarumai

Neprižiūrimas oro kondicionierius prasčiau veikia, jame kaupiasi nešvarumai. Dėl jų automobilyje gali tvyroti ir nemalonus kvapas.

Ant kondicionavimo sistemos garintuvo kaupiasi dulkės, žiedadulkės ir kitos smulkios dalelės, prasiskverbiančios pro salono filtrą. Iš aušinamo oro čia taip pat išsiskiria daug kondensato, taigi susidaro puiki terpė mikroorganizmams veistis – apsigyvena įvairios bakterijos ir grybeliai. Tuomet, tik įjungus kondicionierių, su pirmu vėsaus oro gurkšniu gauname gerą porciją minėtų mikroorganizmų.

Kaip juos išnaikinti, taip pat jau senokai sugalvota. Rinkoje yra gausybė įvairių dezinfekcinių priemonių kondicionavimo sistemų priežiūrai. Viena iš jų aerozolis, kuris išpurškiamas automobilio salone įjungtu ventiliatoriumi. Aerozolio dalelės dezinfekuoja garintuvą, ortakius ir netgi visą automobilio saloną.

Kiek kitaip veikia putojantys dezinfektantai (dažniausiai – vandens pagrindu), turintys specialią ilgą žarnelę garintuvui pasiekti. Toks preparatas tiesiogiai dezinfekuoja garintuvą, vėliau išbėga per kondensato nuvedimo žarnelę.

Praktiniai bandymai parodė, kad aerozoliai daugiau dezodoruoja automobilio saloną ir laikinai užmaskuoja blogą kvapą, o dezinfekuojant putomis gaunamas kur kas geresnis ilgalaikis rezultatas.

Bet kuriuo atveju automobilio kondicionavimo sistemą patartina dezinfekuoti bent du kartus metuose, kad galėtumėte džiaugtis jos teikiamais privalumais.

Sistemos sandarumas

Kondicionieriaus darbinė medžiaga yra šaldiklis. Tai dujos, kurios yra suslegiamos ir cirkuliuoja kondicionavimo sistemoje. Beje, šaldiklis vienoje kondicionieriaus sistemoje yra skystas (kai jis suslegiamas), kitoje – dujinės būsenos.

Dažniausias kondicionieriaus gedimas – nesandarumas, kai dėl skylių ar tarpų iš sistemos išbėga šaldiklis. Kai kurių net ir naujų automobilių kondicionierius būna tuščias jau po metų, tačiau kiti laiko ilgiau. Jei sistema sandari, freono sumažėjimas joje labai nežymus. Tačiau automobilis – ne šaldytuvas. Jame daug jungčių, riebokšlių, slėginių vožtuvėlių ir kitų detalių – taigi ir vietų, pro kurias nuteka freonas.

Dažniausiai sistemos sandarumą priimta tikrinti slėgiu. Į sistemą pripučiama azoto arba oro ir stebima, ar slėgis išlieka pastovus. Užsienyje tikrinama vakuumu: išsiurbiamas oras ir tada stebima, ar jo nepatenka į vidų. Ten priimta freono pasipildyti kartą per mėnesį ar du. Žinoma, remontas kainuoja daug brangiau.

Atsimintina, jog freono kiekis sistemoje matuojamas ne atmosferomis ar kitais slėgio vienetais, bet gramais. Freono išsiplėtimui įtakos turi aplinkos temperatūra: žiemą jis būna apie 3–4 atmosferas, o per vasaros karščius – apie 7–8 atmosferas, todėl slėgiu kiekio tiksliai nepamatuosime.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
2.0000

Skubančius vairuotojus stabdė mokiniai: ragino koreguoti stabdymo įpročius

Įpusėjus gruodžiui didžiojoje Lietuvos dalyje buvo vos pora žiemiškų dienų, kai gatves ir...

Kultūra šalies keliuose: vairuotojai mirksi šviesomis ir burnoja, o vėliau tikisi, kad juos praleis (83)

Paskutinis metų mėnuo įprastai pasižymi išaugusiu chaosu šalies keliuose. Visgi ekspertai...

Kai gatvės tampa čiuožykla: trys patarimai, kaip išsilaikyti ant kojų (4)

Žemę sukausčius šaltukui, svarbu prisiminti, kaip kovoti su žiemos sezono keliamais...

Kokį keturratį ar motorolerį pirkti, kad „Regitroje“ nekiltų problemų (9)

Galvojate apie kalėdines dovanas savo artimiesiems ir jūsų galimų dovanų sąraše yra transporto...

Šiaulių ir Kauno apskrityse kelius vietomis padengė šarma, perspėja kelininkai

Šiaulių ir Kauno apskrityse ketvirtadienio rytą kelius vietomis padengė šarma, perspėja...

Top naujienos

Laikai, kai alkoholis liejosi laisvai: tarsi tradicija girtuoklystė ėjo iš kartos į kartą

„Kaip upė prasideda nuo upokšnio, taip ir girtavimas prasideda nuo taurelės. Žmogus pasidaro...

Nužudyto centrinio banko pareigūno perspėjimas buvo lemtingas SEB (56)

Ne visi pinigų plovimo skandalai vienodi. Kai pasaulis sužinojo, kad milijardai nešvarių pinigų...

Naujasis siūlymas dėl bankų apmokestinimo kelia klausimų: ne tik padidins kainas, bet ir prieštarauja Konstitucijai (257)

„Mes turime vieną milijardą eurų, kurių kažkas tiesiog nemoka. Tol, kol šie mokesčiai nėra...

Žiema trumpam atsitraukia, grįžta rudeniški orai (7)

Penktadienį dangumi plauks stori pilki kritulių debesys. Naktį ir rytą šlapias sniegas...

Kartu 53 taškus mėgėjų lygoje „suvertę“ Lavrinovičiai: vakar mama bažnyčioje buvo (20)

Sostinės krepšinio lygoje („GEALAN–SKL“) užtikrintą pergalę pasiekė „Sporto namai“...

Jurgita Barišauskienė

Kai žiemos šventės tampa beskonės, o masinis kalėdinis šurmulys tik erzina (4)

Žiemos švenčių laikotarpis dažnam žmogui tampa ne tik linksmybių, bet ir įvairių išbandymų...

Naujausios ir ilgiausiai rašytos Andriaus Užkalnio knygos pristatymo nepraleido ir žinomi bičiuliai: taps dar vienu bestseleriu (146)

Ketvirtadienio pavakarę sostinėje žinomas publicistas ir žurnalistas Andrius Užkalnis...

Šios frazės gali sugriauti bet kokius santykius (10)

Būtina visą laiką sekti, ką kalbame. Neretai artimieji girdi iš mūsų skaudžias frazes, o...

„Google“ ne juokais susirūpino saugumu: kaip sužinoti ar jūsų slaptažodis nėra pavogtas (5)

„ Google “ neseniai išleido 79-ą „ Chrome “ versiją, kurioje buvo patobulinta...

Kurtinaičio kariauna nutraukė pralaimėjimų seriją – nuskriaudė Giedraičio ALBA komandą (4)

Rimo Kurtinaičio treniruojami krepšininkai lipa iš nesėkmių liūno. Maskvos srities „Chimki“...