aA
Smūgis kaktomuša, grandininis automobilių virtinės susidūrimas ar nuslydęs ir apsivertęs automobilis – kokie eismo įvykiai patys pavojingiausi vairuotojų bei keleivių gyvybei? Ar įmanoma jų išvengti ir kaip sumažinti smūgių padarinius? LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pateikia naudingų patarimų, kurie pravers vairuojant.
Kokie eismo įvykiai – patys pavojingiausi?
© DELFI / Karolina Pansevič

Daugybę avarijų matę Lietuvos teismo ekspertizės centro specialistai išskiria pačius pavojingiausius eismo įvykius.

Vienas iš jų – automobilio smūgis į nejudančią kliūtį.

„Susiduriant su kitu automobiliu, smūgio jėga paskirstoma ir kito automobilio sudaužymui. Tuo metu atsitrenkus į medį, stulpą ar sieną, visa energija tenka vieno automobilio deformacijai. Ta jėga tuomet tenka automobiliui ir keleiviams“ , – teigia Lina Lazarenko, Lietuvos teismo ekspertizės centro Techninių ekspertizių skyriaus vedėja.

Ypač skaudžius padarinius sukelia ir susidūrimas kaktomuša.Taip pat labai skaudūs avarijos padariniai, kai lengvasis automobilis susiduria su stambių gabaritų, didelės masės transporto priemone, tarkime, sunkvežimiu ar autobusu, sako VGTU Transporto inžinerijos fakulteto prodekanas profesorius Edgaras Sokolovskis.

Yra manančių, kad saugos diržai ar oro pagalvės gali ir pakenkti.

Tarkime, esant nedideliam smūgiui išsiskleidusi oro pagalvė vaikui ar trapesnius kaulus turinčiam senyvo amžiaus žmogui gali sulaužyti veido ar krūtinės kaulus.

Tačiau žinovai sako, kad tokie atvejai – išimtys.

Visgi oro pagalvės ir saugos diržai tikrai sumažina mirtinų smūgių tikimybę.

Būti prisisegus ypač svarbu, kai automobilis verčiasi.

Automobiliui susidūrus su kliūtimi ar vairuotojui praradus budrumą, nuo kelio nulėkusi transporto priemonė dažnai verčiasi net kelis kartus.

Ekspertai sako, kad vertimosi atveju pavojingiausia vieta automobilio salone – priekinė keleivio sėdynė.

Dažnai eismo nelaimes lemia ne tik automobilio gedimai, techninės susidūrimų aplinkybės ar vairuotojų įgūdžių stoka.

Skaudžios avarijos priežastis gali būti ir prie vairo sėdinčio žmogaus amžius, sveikatos būklė bei reakcijos greitis.

Akivaizdu, nuo nelaimių kelyje nesame apsaugotas nė vienas.

Tačiau visi galime pasirūpinti, kad transporto priemonė būtų techniškai tvarkinga.

Įsigyjant automobilį žinovai pataria pasidomėti ne tik techninėmis, dinaminėmis charakteristikomis ar ridos istorija.

Itin svarbios ir saugumo savybės – kiek oro pagalvių yra automobilyje, kaip transporto priemonė atlaikė įvairius testavimus, kokia patirtimi dalijasi tokį automobilį išbandę vairuotojai.

Tai gali lemti ir jūsų nenumatytų nelaimių finalą.

www.lrt.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Akcija „NežVairuok“ moko saugiai vairuoti: skaitydami žinutę avarijos tikimybę padidinate net 23 kartais (1)

Antrąkart organizuojama „Delfi“ socialinė iniciatyva „ NežVairuok “ siekia atkreipti...

Atmintinė vairuotojams: kas ir kada atlygins automobiliui padarytą žalą (2)

Išvažiavus į kelią, gali laukti ne tik smagi kelionė, bet ir įvairūs nemalonūs netikėtumai:...

Kaip įsigyti naudotą automobilį ir neapsigauti: pardavėjų reikia reikalauti vieno kodo (69)

Nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalėjusi transporto priemonių savininkų apskaitos sistema,...

Ką reikia žinoti draudžiant automobilį, jeigu transporto priemonę vairuos keli vairuotojai (7)

Tikriausiai mažai kas pagalvotų, kad viena nedidelė detalė privalomojo vairuotojų civilinės...

Penki mašinų perpardavėjų „kabliukai“, ant kurių galite užkibti ir nukentėti (107)

Automobilių pasiūla naudotų transporto priemonių rinkoje – beribė, tačiau pradėjus ieškoti...

Top naujienos

Bidenas po susitikimo pasiuntė žinutę dėl kišimosi į rinkimus ir Navalno: pasekmės būtų pražūtingos

Po trečiadienį surengto Vladimiro Putino ir Joe Bideno aukščiausio viršūnių susirinkimo...

Užkalnis. Šeimų protesto tamsuoliams atjautos nereikia (52)

Nuo tarakonų padeda tik dichlofosas, ne įsiklausymas į jų jausmus, baimes ir rūpesčius....

Po viršūnių susitikimo Putinas sulaukė klausimų apie žmogaus teisių pažeidimus ir skyrė komplimentą Bidenui: jis labai skiriasi nuo Trumpo ignoravo žurnalisto užduotą klausimą apie Navalną (315)

Iš karto po Joe Bideno ir Vladimiro Putino susitikimo surengtoje Rusijos prezidento spaudos...

12 metų vaikų skiepijimas nuo koronaviruso – ne riba: artimiausiu metu vakcinos gali atsirasti ir kūdikiams (97)

Šią savaitę Lietuvoje nuo koronaviruso buvo pradėti skiepyti 12–15 metų vaikai – tie, kurie...

Karantino taisyklės nuo ketvirtadienio švelnėja: visi svarbiausi pokyčiai, kurie įsigalios nuo rytojaus (78)

Karantinas nuo ketvirtadienio švelnėja – naujausius pokyčius pirmadienį patvirtinto ministrų...

Karbauskis atsiprašė rinkėjų už Tomilino elgesį: jis išdavė vertybes Tomilinas: esu pavojingas ir kai kam labai nepatinku (92)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) tarybai ketvirtadienį pašalinus Tomą...

Specialistai nesutinka, kad šios specialybės populiarumas blėsta: gali būti ir žurnalistais, ir politikais, ir teisininkais (1)

Teisės studijos daug metų Lietuvoje profesijų populiarumo reitinge rikiuojasi pirmosiose gretose....

Opozicija didina spaudimą Pavilioniui: raginimai atsistatydinti skamba jau ne pirmą kartą Sysui užkliuvo kai kurios paviešinto pokalbio detalės (78)

Seimo „valstiečių“ frakcija įteikė kreipimąsi pirmininkei Viktorijai Čmilytei-Nielsen, kad...

Rusijos brazilas išvengė stuburo lūžio, UEFA susirūpino Prancūzijos gynėju

Rusijos rinktinė gali lengviau atsikvėpti. Per rungtynes su suomiais susižeidęs...

Remigijus Misiūnas | D+

Pamiršta karo istorija: Amerikos lietuvius filipiniečiai puolė it vilkai avis I dalis

Po 1898 m. JAV–Ispanijos karo amerikiečiai, atėmę iš ispanų kone visas kolonijas, pasaldino...