aA
Smūgis kaktomuša, grandininis automobilių virtinės susidūrimas ar nuslydęs ir apsivertęs automobilis – kokie eismo įvykiai patys pavojingiausi vairuotojų bei keleivių gyvybei? Ar įmanoma jų išvengti ir kaip sumažinti smūgių padarinius? LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pateikia naudingų patarimų, kurie pravers vairuojant.
Kokie eismo įvykiai – patys pavojingiausi?
© DELFI / Karolina Pansevič

Daugybę avarijų matę Lietuvos teismo ekspertizės centro specialistai išskiria pačius pavojingiausius eismo įvykius.

Vienas iš jų – automobilio smūgis į nejudančią kliūtį.

„Susiduriant su kitu automobiliu, smūgio jėga paskirstoma ir kito automobilio sudaužymui. Tuo metu atsitrenkus į medį, stulpą ar sieną, visa energija tenka vieno automobilio deformacijai. Ta jėga tuomet tenka automobiliui ir keleiviams“ , – teigia Lina Lazarenko, Lietuvos teismo ekspertizės centro Techninių ekspertizių skyriaus vedėja.

Ypač skaudžius padarinius sukelia ir susidūrimas kaktomuša.Taip pat labai skaudūs avarijos padariniai, kai lengvasis automobilis susiduria su stambių gabaritų, didelės masės transporto priemone, tarkime, sunkvežimiu ar autobusu, sako VGTU Transporto inžinerijos fakulteto prodekanas profesorius Edgaras Sokolovskis.

Yra manančių, kad saugos diržai ar oro pagalvės gali ir pakenkti.

Tarkime, esant nedideliam smūgiui išsiskleidusi oro pagalvė vaikui ar trapesnius kaulus turinčiam senyvo amžiaus žmogui gali sulaužyti veido ar krūtinės kaulus.

Tačiau žinovai sako, kad tokie atvejai – išimtys.

Visgi oro pagalvės ir saugos diržai tikrai sumažina mirtinų smūgių tikimybę.

Būti prisisegus ypač svarbu, kai automobilis verčiasi.

Automobiliui susidūrus su kliūtimi ar vairuotojui praradus budrumą, nuo kelio nulėkusi transporto priemonė dažnai verčiasi net kelis kartus.

Ekspertai sako, kad vertimosi atveju pavojingiausia vieta automobilio salone – priekinė keleivio sėdynė.

Dažnai eismo nelaimes lemia ne tik automobilio gedimai, techninės susidūrimų aplinkybės ar vairuotojų įgūdžių stoka.

Skaudžios avarijos priežastis gali būti ir prie vairo sėdinčio žmogaus amžius, sveikatos būklė bei reakcijos greitis.

Akivaizdu, nuo nelaimių kelyje nesame apsaugotas nė vienas.

Tačiau visi galime pasirūpinti, kad transporto priemonė būtų techniškai tvarkinga.

Įsigyjant automobilį žinovai pataria pasidomėti ne tik techninėmis, dinaminėmis charakteristikomis ar ridos istorija.

Itin svarbios ir saugumo savybės – kiek oro pagalvių yra automobilyje, kaip transporto priemonė atlaikė įvairius testavimus, kokia patirtimi dalijasi tokį automobilį išbandę vairuotojai.

Tai gali lemti ir jūsų nenumatytų nelaimių finalą.

www.lrt.lt
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Atkreipė dėmesį į keliuose pasirodžiusius motociklininkus: svarbiausia kuo daugiau atidumo vieni kitiems

Minint Saugaus eismo dieną, Susisiekimo ministerija ragina susilaikyti nuo nebūtinų kelionių,...

10 taisyklių, kurias privalo žinoti visi eismo dalyviai (5)

Jei dalyvaudami eisme visi prisimintų svarbiausius saugumo keliuose principus, eismo nelaimių,...

Dviejuose Lietuvos rajonuose eismo sąlygas sunkina plikledis

Sekmadienio rytą Kretingos ir Ignalinos rajonuose eismo sąlygas sunkina susiformavęs plikledis,...

Kaip nuo koronaviruso turėtų saugotis vairuotojai: kas privalo būti automobilyje (7)

Apsaugos nuo koronaviruso rekomendacijų žmonės turi nepamiršti net ir sėsdami į savo...

Žinovas papasakojo, kada turi kilti įtarimas dėl apgavystės, kai perkamas naudotas automobilis (78)

Karantinas – patogus metas naudotų automobilių pirkėjams, tikina ekspertai, mat galiojanti tvarka...

Top naujienos

Ukmergės savivaldybės atstovai: pagaliau turime gerų naujienų (2)

Ukmergės rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Varnas pirmadienio vakarą...

Už parduotuvių svaigalus vartojantiems vyrams – karantinas nė motais: buriuojasi be jokių apsaugų ir keikia valdžią (177)

Du draugai, Denisas ir Romanas iš Švenčionių , koronaviruso epidemijos nebijo ir apie tai...

Pranešama apie pirmąją mirtį koronaviruso židiniu tapusioje Marijampolėje (103)

Marijampolės savivaldybės administracijos vadovas Karolis Podolskis savo „Facebook“ paskyroje...

Savarankiškai dirbantieji susidūrė su trukdžiais: registracija išmokai truko visą dieną (4)

Šalyje paskelbus karantiną, daugelis savarankiškai dirbančių asmenų buvo priversti nutraukti...

Bugavičiaus nužudymo byloje – su teisėsauga bendradarbiaujančio liudytojo pasakojimas (50)

Kauno šešėlinio pasaulio veikėjo Deimanto Bugavičiaus nužudymo bylos nagrinėjimas pamažu...

Šioms profesijoms atėjo labai sunkus metas: darbuotojai, kurių dėl karantino bus atsisakoma pirmiausiai (69)

Anot specialistų, Covid-19 krizė sustabdė ekonomiką ir kai kurių specialybių veikla šiuo...

Koronaviruso protrūkis Marijampolėje: gydytojai sako apie tai įspėję prieš keletą savaičių karantinuotieji teigia negaunantys maisto (241)

Pirmadienį Marijampolės ligoninėje, kuri yra savivaldybės įsteigta viešoji įstaiga –...

Naujojoje Zelandijoje gyvenanti lietuvė apie šalyje įvestą karantiną: vietiniai laikosi taisyklių ir netoleruoja, jeigu kažkas jų nesilaiko (3)

Renginių režisierė ir dramos mokytoja Eglė Šimkevičiūtė-Kulvelis pernai pasirodžiusią knygą...

Prognozuojamas puikus laikas, ieškantiems būsto: kiekvienas pirkėjas bus aukso vertės (59)

Nekilnojamojo turto ( NT ) srityje karantino metu išryškėję pokyčiai labai akivaizdūs: СOVID-19...

Europos meras, kuris nenori Kinijos pagalbos kovoje su koronavirusu (158)

Nuo tada, kai prieš dvejus metus tapo Prahos meru, Zdenekas Hribas jau ne kartą suerzino Kiniją...

|Maža didelių žinių kaina