Kasmet po kelias dešimtis tūkstančių kilometrų nuvažiuojantys vairuotojai geriausiai žino, kokią reikšmę kelyje turi tinkamos padangos ir kaip greitai vienos ar kitos susidėvi.
© DELFI montažas

Daug laiko „ant ratų“ praleidžiantys vairuotojai įsitikinę: padangoms taupyti nevertėtų, tad jas renkasi itin kokybiškas. Tačiau ekspertų nuomone, dėl netinkamo ir savarankiško padangų pasirinkimo gali tekti džiaugtis ne tokiu jų ilgaamžiškumu kokiu norėtųsi.

Per mėnesį – 10 tūkst. kilometrų

Krepšinio treneris Valdemaras Chomičius yra iš tų, kurie mielai renkasi keliones automobiliu. Dešimt metų – tiek laiko jis vairavo BMW sedaną, tačiau vėliau jį iškeitė į „Volkswagen Touareg“ visureigį. Gyvenant svetur vyrui yra tekę per mėnesį nuvažiuoti ir 10 tūkst. kilometrų.

Valdemaras Chomičius
Valdemaras Chomičius
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

„Visada prieš išvykdamas patikrinu automobilį, kad būtų ramiau leistis į kelionę ir padangos yra vienas svarbiausių dalykų, tad negalima rinktis bet kokių padangų“, – DELFI pasakojo V. Chomičius.

Pasak pašnekovo, vykstant į tolimą kelionę niekada negali žinoti, kokiu keliu teks važiuoti, kokia galima jo danga ir kitos nenumatomos aplinkybės. Kartą, kelionės iš Latvijos į Maskvą metu treneris pateko į kelio ruožą, kuris buvo išvažinėtas sunkvežimių, tad provėžos padarė savo: lūžo ratas. Vyro teigimu, reikia būti pasiruošus įvairiems atvejams, kurie gali kaip reikiant apsunkinti vairavimo sąlygas, tad būtina įsigyti itin kokybiškas padangas.

Tolimoms kelionėms pašnekovas renkasi „Michelin“ arba „Bridgestone“ kompanijų padangas. V. Chomičius pasakojo, kad jam svarbu, jog būtų kuo trumpesnis stabdymo kelias ir kuo mažesnis triukšmingumas.

„Vairuoju visureigį, kuris vis dar yra su gamintojo padangomis, tad tik šią vasarą keisiu jas į naujas“, – sakė vyras. Tiesa, kalbėdamas apie ilgai trunkančias keliones, vyras minėjo, kad pasirenkama technika nėra taip svarbu, kaip kita taisyklė – būtina sustoti pailsėti, pamiegoti.

Svarbu, kokioje šalyje vairuojama

„Juta Racing“ komandos vadovas ir vairavimo instruktorius Audrius Gelžinis per metus nuvažiuoja daugiau negu 50-70 tūkst. kilometrų, dažniausiai vairuodamas automobilį „Audi A6“. Tiesa, verslo reikalais į užsienį dažnai keliaujančiam vyrui neretai tenka sėsti ir prie mikroautobuso ar kitų mašinų vairo.

Audrius Gelžinis
Audrius Gelžinis
© DELFI / Tomas Vinickas

„Visada stengiuosi važiuoti geromis ir tik labai geromis padangomis, nes ten, kur galima važiuoti greitai – važiuoju maksimaliai greitai, aš niekada net nesvarstau apie prastesnes padangas. Tai man yra aktualu, nes kai kuriose valstybėse, pavyzdžiui Vokietijoje yra kelių, kur greitis nėra ribojamas“, – DELFI pasakojo pašnekovas.

A. Gelžinis sakė, kad renkasi „premium“ klasės padangas. Vyro nuomone, rinkdamasis padangas, vairuotojas turi atkreipti dėmesį į tai, kokiais keliais ir kokiu greičiu važinės.

„Ant padangos yra moderni europinė etiketė su informacija apie padangos triukšmingumą, automobilio stabdymą ir ekonomiškumą, žmogus renkasi, kas jam svarbiausia. Juk jei asmuo važinėja su „Porsche“, jam svarbiausia padangų savybė yra sukibimas ant šlapios dangos, ne ekonomiškumas ar triukšmingumas“, – kalbėjo A. Gelžinis.

Vyras pateikė dar vieną pavyzdį: limuzino klasės automobilio savininkui didžiausias prioritetas renkantis padangas yra triukšmingumo lygis.

Pašnekovo teigimu, ne mažiau svarbu, kur vairuojama: Lietuvoje ar užsienio keliuose.

„Žiemą renkuosi „premium“ kietesnio mišinio padangas, pritaikytas važinėti užsienio keliuose, tačiau jei daug vairuojate Lietuvos keliuose – rinkitės minkšto mišinio. Lietuvoje, kaip žinome, prastesni keliai, daug kritulių“, – teigė A. Gelžinis.

Kitas dalykas, pasak pašnekovo, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, tai informacija apie dėvėjimosi indeksą, esantį ant padangos šono.

„Jis nurodo, kurios padangos dėvisi lėčiau, kurios greičiau. Suprantama, padangos, turinčios geresnius sukibimo, stabdymo esant lietui, važiavimui per sniegą parametrus, dėvisi greičiau“, – teigė vyras.

Įvardinti pinigų sumą, kurią išleidžia padangų keitimui, vyrui buvo sudėtinga, nes kas kartą vairuoja vis kitokį automobilį.

„Vieno automobilio keturi ratai kainuoja trys šimtai eurų, kito – tiek kainuoja vos vienas ratas“, – teigė vyras.

Vengia kiniškų padangų

Vyro pastebėjimu, itin dažna gerų ir prabangių automobilių savininkų klaida – rinktis prastas padangas. Pavyzdžiui, pasitaiko, kad jie savo transporto priemonę eksploatuoja su kiniškomis padangomis, kurios yra senesnės technologijos, kitokių konstrukcijų.

„Turėdamas gerą automobilį žmogus pasirenka prastas padangas ir gadina automobilį“, – sugretino pašnekovas.

Būtina pasitarti su specialistu

Kompanijos „Melga“ prekybos direktoriaus Pauliaus Samėno teigimu, renkantis padangas daug kilometrų nuvažiuojantiems vairuotojams vertėtų pasikonsultuoti su specialistu. Vyro nuomone, yra tokių, kurie pasikliauna reklama ir įsigyja nevisiškai tinkamą prekę.

„Tai nereiškia, kad jis nusiperka blogas padangas, tačiau jos gali būti netinkamos jo automobiliui ar vairavimo įpročiams“, – pasakojo P. Samėnas.

Vyro teigimu, išskirti padangas, kurios geriausiai tiktų ilgoms kelionėms yra sudėtinga, nes pasirinkimas priklauso nuo automobilio, pavyzdžiui, „Continental“ padangos „Sportcontact“ – skirtos sportiniams automobiliams, kurių vairuotojai nori greito pajudėjimo iš vietos, greičio, triukšmingumo, tačiau tokios padangos praranda ilgaamžiškumą. „ContiEcoContact“– tai padangos, orientuotos į mažesnes degalų sąnaudas, didesnę ridą ir orientuota ilgaamžiškumą.

„Tinkamai, su instruktoriaus pagalba pasirinktos padangos turėtų ilgai tarnauti ir atlaikyti 50 tūkst. kilometrų ridą“, – pasakojo „Melga“ atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Orai: po trumpo lietaus temperatūra pašėlusiai kils – galimas 30 laipsnių karštis (4)

Itin gražiais ir šiltais orais lepinusi gegužė nesiliaus mūsų stebinti ir toliau. Savaitės...

Odontologės įspėja: neatlikus įprastos procedūros, gresia baisios ligos ir byrantys dantys (140)

Kada paskutinį kartą jums buvo atlikta burnos higienos procedūra? Odontologės įspėja, kad...

Priverstinė emigracija į Norvegiją neatšaldė svajonės laimę kurti Lietuvoje (74)

Po studijų kelių įmonių biuruose dirbusi Vaida Juodževičiūtė metė sau iššūkį ir prieš...

6 priežastys atsisakyti „Chrome“ naršyklės (157)

Naršyklė yra nepakankamai saugi, greičiau iškrauna nešiojamojo kompiuterio bateriją, perduoda...

Druskininkų meras Ričardas Malinauskas užfiksuotas pikantiškoje vietoje (106)

Antradienio vakarą Druskininkų miesto meras Ričardas Malinauskas leido kartu su šimtais...

Mitais apipinti Balio paplūdimiai vilioja ir atstumia (9)

Balio salą gaubia daugybė senųjų ir modernių mitų. Vienas garsiausių – kad į šią salą...

DELFI skaitytojai atvėrė namų duris: pamatykite, kaip jie gyvena (19)

Konkursas „Interjeras, kurį sukūriau pats“ paskatino daugybę DELFI skaitytojų pasidalinti savo...

Kodėl meluojame, kalbėdami apie seksą? (10)

Daugybę metų visuomenėje gyvuoja stereotipas, bylojantis apie tai, kad vyrai turi gerokai daugiau...

Kilniaširdiškas keturmečio poelgis sugraudino daugelį (2)

Austinas Perine‘as, keturmetis iš Birmingamo, Alabamos valstijos, tapo tikra vietos įžymybe, kai...

Neišnaudotų resursų dar turintis Maksvytis: tikiuosi, duosime gerą kovą „Lietuvos rytui“

Klaipėdos „Neptūnas“ nors ne tiesiausiu keliu, tačiau galingu akordu užbaigė...