aA
Kasmet po kelias dešimtis tūkstančių kilometrų nuvažiuojantys vairuotojai geriausiai žino, kokią reikšmę kelyje turi tinkamos padangos ir kaip greitai vienos ar kitos susidėvi.
© DELFI montažas

Daug laiko „ant ratų“ praleidžiantys vairuotojai įsitikinę: padangoms taupyti nevertėtų, tad jas renkasi itin kokybiškas. Tačiau ekspertų nuomone, dėl netinkamo ir savarankiško padangų pasirinkimo gali tekti džiaugtis ne tokiu jų ilgaamžiškumu kokiu norėtųsi.

Per mėnesį – 10 tūkst. kilometrų

Krepšinio treneris Valdemaras Chomičius yra iš tų, kurie mielai renkasi keliones automobiliu. Dešimt metų – tiek laiko jis vairavo BMW sedaną, tačiau vėliau jį iškeitė į „Volkswagen Touareg“ visureigį. Gyvenant svetur vyrui yra tekę per mėnesį nuvažiuoti ir 10 tūkst. kilometrų.

Valdemaras Chomičius
Valdemaras Chomičius
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

„Visada prieš išvykdamas patikrinu automobilį, kad būtų ramiau leistis į kelionę ir padangos yra vienas svarbiausių dalykų, tad negalima rinktis bet kokių padangų“, – DELFI pasakojo V. Chomičius.

Pasak pašnekovo, vykstant į tolimą kelionę niekada negali žinoti, kokiu keliu teks važiuoti, kokia galima jo danga ir kitos nenumatomos aplinkybės. Kartą, kelionės iš Latvijos į Maskvą metu treneris pateko į kelio ruožą, kuris buvo išvažinėtas sunkvežimių, tad provėžos padarė savo: lūžo ratas. Vyro teigimu, reikia būti pasiruošus įvairiems atvejams, kurie gali kaip reikiant apsunkinti vairavimo sąlygas, tad būtina įsigyti itin kokybiškas padangas.

Tolimoms kelionėms pašnekovas renkasi „Michelin“ arba „Bridgestone“ kompanijų padangas. V. Chomičius pasakojo, kad jam svarbu, jog būtų kuo trumpesnis stabdymo kelias ir kuo mažesnis triukšmingumas.

„Vairuoju visureigį, kuris vis dar yra su gamintojo padangomis, tad tik šią vasarą keisiu jas į naujas“, – sakė vyras. Tiesa, kalbėdamas apie ilgai trunkančias keliones, vyras minėjo, kad pasirenkama technika nėra taip svarbu, kaip kita taisyklė – būtina sustoti pailsėti, pamiegoti.

Svarbu, kokioje šalyje vairuojama

„Juta Racing“ komandos vadovas ir vairavimo instruktorius Audrius Gelžinis per metus nuvažiuoja daugiau negu 50-70 tūkst. kilometrų, dažniausiai vairuodamas automobilį „Audi A6“. Tiesa, verslo reikalais į užsienį dažnai keliaujančiam vyrui neretai tenka sėsti ir prie mikroautobuso ar kitų mašinų vairo.

Audrius Gelžinis
Audrius Gelžinis
© DELFI / Tomas Vinickas

„Visada stengiuosi važiuoti geromis ir tik labai geromis padangomis, nes ten, kur galima važiuoti greitai – važiuoju maksimaliai greitai, aš niekada net nesvarstau apie prastesnes padangas. Tai man yra aktualu, nes kai kuriose valstybėse, pavyzdžiui Vokietijoje yra kelių, kur greitis nėra ribojamas“, – DELFI pasakojo pašnekovas.

A. Gelžinis sakė, kad renkasi „premium“ klasės padangas. Vyro nuomone, rinkdamasis padangas, vairuotojas turi atkreipti dėmesį į tai, kokiais keliais ir kokiu greičiu važinės.

„Ant padangos yra moderni europinė etiketė su informacija apie padangos triukšmingumą, automobilio stabdymą ir ekonomiškumą, žmogus renkasi, kas jam svarbiausia. Juk jei asmuo važinėja su „Porsche“, jam svarbiausia padangų savybė yra sukibimas ant šlapios dangos, ne ekonomiškumas ar triukšmingumas“, – kalbėjo A. Gelžinis.

Vyras pateikė dar vieną pavyzdį: limuzino klasės automobilio savininkui didžiausias prioritetas renkantis padangas yra triukšmingumo lygis.

Pašnekovo teigimu, ne mažiau svarbu, kur vairuojama: Lietuvoje ar užsienio keliuose.

„Žiemą renkuosi „premium“ kietesnio mišinio padangas, pritaikytas važinėti užsienio keliuose, tačiau jei daug vairuojate Lietuvos keliuose – rinkitės minkšto mišinio. Lietuvoje, kaip žinome, prastesni keliai, daug kritulių“, – teigė A. Gelžinis.

Kitas dalykas, pasak pašnekovo, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, tai informacija apie dėvėjimosi indeksą, esantį ant padangos šono.

„Jis nurodo, kurios padangos dėvisi lėčiau, kurios greičiau. Suprantama, padangos, turinčios geresnius sukibimo, stabdymo esant lietui, važiavimui per sniegą parametrus, dėvisi greičiau“, – teigė vyras.

Įvardinti pinigų sumą, kurią išleidžia padangų keitimui, vyrui buvo sudėtinga, nes kas kartą vairuoja vis kitokį automobilį.

„Vieno automobilio keturi ratai kainuoja trys šimtai eurų, kito – tiek kainuoja vos vienas ratas“, – teigė vyras.

Vengia kiniškų padangų

Vyro pastebėjimu, itin dažna gerų ir prabangių automobilių savininkų klaida – rinktis prastas padangas. Pavyzdžiui, pasitaiko, kad jie savo transporto priemonę eksploatuoja su kiniškomis padangomis, kurios yra senesnės technologijos, kitokių konstrukcijų.

„Turėdamas gerą automobilį žmogus pasirenka prastas padangas ir gadina automobilį“, – sugretino pašnekovas.

Būtina pasitarti su specialistu

Kompanijos „Melga“ prekybos direktoriaus Pauliaus Samėno teigimu, renkantis padangas daug kilometrų nuvažiuojantiems vairuotojams vertėtų pasikonsultuoti su specialistu. Vyro nuomone, yra tokių, kurie pasikliauna reklama ir įsigyja nevisiškai tinkamą prekę.

„Tai nereiškia, kad jis nusiperka blogas padangas, tačiau jos gali būti netinkamos jo automobiliui ar vairavimo įpročiams“, – pasakojo P. Samėnas.

Vyro teigimu, išskirti padangas, kurios geriausiai tiktų ilgoms kelionėms yra sudėtinga, nes pasirinkimas priklauso nuo automobilio, pavyzdžiui, „Continental“ padangos „Sportcontact“ – skirtos sportiniams automobiliams, kurių vairuotojai nori greito pajudėjimo iš vietos, greičio, triukšmingumo, tačiau tokios padangos praranda ilgaamžiškumą. „ContiEcoContact“– tai padangos, orientuotos į mažesnes degalų sąnaudas, didesnę ridą ir orientuota ilgaamžiškumą.

„Tinkamai, su instruktoriaus pagalba pasirinktos padangos turėtų ilgai tarnauti ir atlaikyti 50 tūkst. kilometrų ridą“, – pasakojo „Melga“ atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Pirmasis kardinolas iš Lietuvos: vos 27 metų sulaukęs įtakingo LDK eretiko sūnus (18)

Katalikiška Lietuva skaičiuoja jau daugiau nei 630 metų istoriją. Iki šiol vieną...

Paskelbtos „iPhone Xs“ kainos lietuviams: nepakaks net dviejų vidutinių atlyginimų (98)

„Telia“ šiandien pradeda naujųjų „Apple“ flagmanų „ iPhone Xs “ ir „ iPhone Xs Max...

Orai: karštis neatslūgs (9)

Aukšta šiluma dar laikysis ir penktadienį, tik nuo šeštadienio į Lietuvą ateis tikrai...

Buvęs Estijos premjeras: apie savo šalį, kaip ir apie šeimą, blogai nekalbame (87)

Estiją krečia vienas didžiausių Europos istorijoje pinigų plovimo skandalų. Kaip galėjo Putino...

Sostinėje atsidarė restoranas, kuris įkandamas ne kiekvienam: šampanas čia kainuoja net 1490 eurų (460)

Vilniuje duris atvėrė naujas restoranas „Nineteen18”, kurio pavadinimas skirtas paminėti...

Skandalingas žvaigždės dūris „Vilkams“ į nugarą – šansas Valančiūnui tapti NBA čempionu? (35)

Didžiausias Minesotos „Timberwolves“ klubo sirgalių košmaras tapo realybe. Prieš kiek daugiau...

Gydytoja: mitas, kad yra žmonių, kurie negali numesti svorio (58)

Gyvename keistų paradoksų laikais: kone visi užsikrėtę svorio metimo virusu, bet medikai...

Airijoje tautietės emigrantės nužudymu įtariamas vyras – lietuvis (43)

Ketvirtadienio rytą Dandolko apygardos teisme pasirodė žmogus, kaltinamas Ingridos Maciokaitės...

Sunkią traumą patyręs „Žalgirio“ talentas susitarė su universitetu, kurio garbę gynė Sabonis (3)

Kauno „Žalgirio“ komandos talentas Martynas Arlauskas žengs Domanto Sabonio pėdomis. JAV...

Popiežius kreipėsi į Lietuvos, Latvijos ir Estijos žmones: norėčiau visus apkabinti (184)

Iki Šventojo Tėvo vizito likus porai dienų, popiežius Pranciškus vaizdo įraše kreipėsi į...