aA
Į spūstis tenka pakliūti bene kiekvienam vairuotojui, tačiau ne visus erzina pačios spūstys – dauguma į jas papuolančių būna nepatenkinti dėl to, kaip elgiasi kiti. Patys pralaukę ne vieną minutę, vairuotojai kitiems kelią užleistų tik tuomet, jei šie būtų mandagus, o ne įžūliai lįstų ir bandytų pravažiuoti, atskleidė transporto portalo Autogidas.lt atliktas tyrimas.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vieni nusidriekus automobilių eilėms gaišta laiką itin retai, kitiems į spūstį tenka pakliūti netgi kelis kartus per dieną. Patekę dauguma portalo respondentų ramiai laukia, kol eismas pajudės iš vietos, arba keičia maršrutą ir bando važiuoti kitu keliu. Tiesa, toks sprendimas ne visuomet pasiteisina – trečdalis Autogidas.lt tyrimo dalyvių užstringa kokioje nors kitoje miesto vietoje, dar keli procentai sako, kad apskritai patenka į dar didesnę spūstį. Apie ketvirtadalis vairuotojų teigia, kad papuolę į spūstį nervinasi, tačiau stovi vietoje ir nebando važiuoti kitu keliu. Dešimtadalis visaip manevruoja ir bando iš spūsties kuo greičiau pasprukti.

Vairuotojai, kurie nusprendžia nebandyti laimės ieškoti kito kelio, laukdami dažniausiai klausosi muzikos arba susigalvoja kitų veiklų, kurios padėtų laikui greičiau slinkti. Dalis ima stebėti kitus eismo dalyvius, plepa su keleiviais, dar kiti rašo trumpąsias žinutes, kalba telefonu arba naršo internete.
Dažnai pasitaiko, kai spūstyse kiti vairuotojai nori įvažiuoti, pasukti ar apsisukti. Iš Autogidas.lt tyrimo rezultatų matyti, kad mandagumas kelyje lemia daug – mandagius, o ne įžūliai bandančius pralįsti vairuotojus kiti praleidžia dažniau. Netgi posūkio signalo rodymas yra vienas iš rodiklių, ar jie įleis kitą vairuotoją pirma savęs: posūkio nerodantys, iš vienos juostos į kitą važinėjantys ar bandantys neleistinai apvažiuoti vairuotojai beveik negali tikėtis, kad spūstyje stovintys vairuotojai jiems duos kelią.

Laukiant spūstyje vairuotojus piktina, kai vairuotojai per lėtai akseleruoja užsidegus žaliai šviesai ir pravažiuoja mažai automobilių (64 proc. respondentų), kai nuolatos rikiuojasi iš vienos juostos į kitą (53 proc.) arba kai priekyje važiuojantis automobilis staigiai stabdo (30 proc.).

Kad nepatektų į spūstis, daugiau kaip pusė Autogidas.lt tyrimo dalyvių geriau pasiderina laiką, kada važiuoti, kad nebūtų spūsčių (54 proc. respondentų), apgalvoja kitus maršrutus (22 proc.), jei spūstys susidariusios, suplanuoja veikti ką nors, kol jos išsiskirstys (10 proc.), arba nieko neplanuoja – jų nuomone, negali numatyti, kurioje miesto dalyje spūstys susidarys.

Atėjus šiltajam sezonui, apie 30 proc. vairuotojų planuoja ieškoti alternatyvų ir važinėti ne automobiliu – naudosis dviratėmis transporto priemonėmis, viešuoju transportu arba vaikščios pėsčiomis. Vis dėlto dauguma neketina atsisakyti automobilio – vieni negali to padaryti, nes automobilis jiems – būtina kasdienio gyvenimo priemonė, o kiti tiesiog pripažįsta, jog automobilio jiems niekas nepakeis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Tyrimas parodė: 99 proc. vilniečių transporto spūstis laiko svarbia Vilniaus problema (11)

Atliktas tyrimas parodė, kad 85 proc. visų Lietuvos gyventojų mano, kad transporto spūstys labai...

Vilnietis įsiuto: pigiausias plovimas automatinėje plovykloje tapo 740 eurų nuostoliu (319)

Nekaltas noras – per pietų pertrauką nusiplauti automobilį, vilniečiui tapo galvos skausmu....

Perkantys padangas internetu turėtų atkreipti dėmesį į kelis kriterijus (4)

Artėjant šaltajam sezonui tenka keisti automobilio padangas, todėl dažnas vairuotojas, kaip tik...

Kas antras tamsoje žuvęs pėsčiasis nepasirūpino paprasčiausia apsauga nuo nelaimės (6)

Nors vis dar nemažai eismo dalyvių mano, kad dėvėti atšvaitą esant prastam matomumui ar tamsiam...

Pareigūnai sunerimo: per parą 18 sužeistųjų, o žmonės nesupranta, ką keliuose daro ne taip (82)

Rytinės piko valandos prasideda, o vakarinės baigiasi sutemus, todėl tiek vairuotojai, tie...

Top naujienos

Po valstiečių bandymo atsiimti parašus pareiškimą dėl Pranckiečio puolė pasirašinėt opozicija (154)

DELFI šaltinių teigimu, planas šiandien balsuoti dėl Seimo pirmininko Viktoro Pranckiečio gerokai...

Nuotraukose iš prabangių vestuvių galutinai demaskuotas Skripalių nuodytojas (80)

Nuotakos tėvas, vesdamas dukrą prie altoriaus, išdidžiai šypsojosi. Šios vestuvės vyko 2017...

Naujas Kauno valdžios žingsnis – apmokestinti „svetimų“ vaikų tėvus (94)

Nors Vyriausybės atstovas Kauno bei Marijampolės apskritims Andrius Cechanavičius antradienį Kauno...

„Newsweek“: JAV Rusijai perleido šiaurinį Sirijos miestą (35)

Jungtinės Valstijos Rusijai „perleido“ šiaurinį Sirijos Manbidžo miestą, skelbia...

Ažiotažą sukėlusios „Zero Live Show" reklamos kūrėjai išgirdo teismo nuosprendį (59)

Antradienį Šalčininkų teisme ir vėl atversta skandalu bei nemalonumais su teisėsauga...

Įvertino Nausėdos pradžią: daug teisingų žingsnių ir daug neatsakytų klausimų (20)

Šią savaitę sueina lygiai šimtas dienų, kai Gitanas Nausėda užėmė prezidento pareigas....

Nusprendė: dėl Pranckiečio bus balsuojama dar šį vakarą nuolat pildoma (294)

53 parlamentarų pasirašytą pareiškimą dėl Seimo pirmininko Viktoro Pranckiečio atšaukimo...

Natūralios kosmetikos kūrėja – apie „nekaltą“ ingredientą, dėl kurio sensite greičiau (1)

Rasveratrolis, skvalenas, filagrinas, kolagenas, vetiverija, simondsija – tai tik dalis...

Karbauskis bankams išsiuntė laišką: ar „grasinimas“ kelti palūkanas buvo suderintas? (122)

Į valdžios planus apmokestinti komercinių bankų aktyvus sureagavus Lietuvos banko asociacijos...

Buvę Profsąjungų rūmai Vilniuje intensyviai griaunami: jau neliko didelės pastato dalies (62)

Praėjusią savaitę prasidėję buvusių Profsąjungų rūmų griovimo darbai įsibėgėja. Iš...