Įrengdama greičio matuoklius, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) nesirūpina, kiek bus surinkta baudų – svarbiausia esą sumažinti eismo įvykių skaičių tam tikruose kelių ruožuose.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Savo ruožtu policijos pareigūnai aiškina, jog, esant dabartinei tvarkai, vairuotojai prieš greičio matuoklius pristabdo, o vėliau vėl spaudžia akceleratorių.

Kam Lietuvoje reikalingi greičio matuokliai, jei apie juos informuoja ženklai? Tokį klausimą neretai užduoda vairuotojai, svarstydami, ar keliuose daug neatidžių vairuotų lekia greičiau, nei leidžiama, ir yra nufotografuojami.

Išgirdęs tokį klausimą, LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas tikina, jog direkcijai nesvarbu, kiek žmonių bus nufotografuoti greičio matuoklių, mat siekiama visai kitų tikslų.

Nemunas Abukauskas
Nemunas Abukauskas
© DELFI / Kiril Čachovskij

„Prieš įrengdami, taip pat greičio matuoklius administruodami ir prižiūrėdami, daug diskutavome šia tema. Padarėme išvadą, kad reikia informuoti apie greičio matuoklius. Ar bus naudos, jei policininkas bus pasislėpęs krūmuose? Baudų surinkimui – taip, bet eismo kultūros lygio, tinkamo greičio pasirinkimui – ne.

„Kai apie matuoklį neinformuojama, jo efektyvumas, skaičiuojant surinktomis baudomis, pakyla penkis kartus. Įrengiant greičio matuoklį mums visiškai nesvarbu, ar jis surinks nors vieną baudą. Jei mes fiksuojame, kad dėl sumažėjusių greičių įvyko mažiau eismo įvykių, mes pasiekiame rezultatą. Taigi greičio matuokliai tikrai nėra sugalvoti komerciniais tikslais“, – tikina N. Abukauskas.

Ne vienoje Europos Sąjungos (ES) šalyje apie greičio matuoklius apskritai nėra įspėjama. Kaip teigia N. Abukauskas, kai apie matuoklį neinformuojama, jo efektyvumas, skaičiuojant surinktomis baudomis, pakyla penkis kartus. „Bet daugeliu atvejų taip nesumažinamas avaringumas. Štai todėl nemažai Europos bei pasaulio valstybių pasirinko tokią tvarką: dažnai apie greičio matuoklius informuoja, bet yra ir tokių greičių matuoklių, kurie tikrina slaptai“, – aiškina LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas.

Dabar Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose pažeidėjus fiksuoja įdiegti 139 stacionarūs ir 11 mobilių greičio matuoklių. „Pastarieji yra sumontuoti į policijos automobilius, kurie stovi netoli kelio ir fiksuoja pažeidėjus pro galinį langą. [...] Galiu patikinti, kad visi 150 greičio matuoklių veikia“, – pažymi N. Abukauskas.

Dainius Šalomskas
Dainius Šalomskas
© Organizatorių nuotr.

Portalo LRT.lt pašnekovas priduria, jog kasmet keliolika greičio matuoklių yra perkeliami į kitas vietas: „Kai savo darbą greičio matuoklis atlieka, jį perkeliame į kitą potencialiai pavojingą vietą. Jei kur nors yra avaringa vieta dėl greičio viršijimo, mes sprendžiame, ar ten reikėtų pastatyti matuoklį.“
Savo ruožtu policijos pareigūnai svarsto, ar nebūtų prasmingiau nestatyti įspėjamojo ženklo prieš pat greičio matuoklį. „Galbūt būtų reikalingesnis informacinis stendas, nurodantis, kad tam tikrame kelyje yra greičio matuokliai. Taip būtų nuolatinė įtampa. Esant dabartinei tvarkai, vairuotojai prieš greičio matuoklius pristabdo, o jį pravažiavę – vėl paspaudžia“, – LRT.lt komentavo Kelių policijos administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas.

LAKD Eismo saugumo skyriaus vedėjas N. Abukauskas sutinka, jog toks variantas – visiškai įmanomas, tačiau iškiltų kitų problemų.

„Ne visi kelionę pradeda Vilniuje, o baigia – Kaune. Kas nors juk gali į greitkelį įvažiuoti ir prie Žiežmarių. Ar tuomet reikės informuoti, kad kelyje liko kokie 3 matuokliai? Pajuokaujant galime pateikti pavyzdį ir dėl į kelius išbėgančių žvėrių. Iš dalies reikėtų džiaugtis, kad Lietuvoje žvėrys gali gyventi šalia žmogaus, bet gal tuomet prieš įvažiuojant į Lietuvą, pasienyje, reikėtų nurodyti, kad visoje Lietuvoje į kelią gali išbėgti gyvūnai“, – palygino N. Abukauskas.

V. Valiukevičius: demokratiją reikia užsitarnauti

Automobilių ekspertas, žurnalistas Valdas Valiukevičius, automobiliu įveikęs ne vieną kilometrą užsienyje, pasakoja, jog įvairiose šalyse skirtingai informuojama apie greičio matuoklius.

Valdas Valiukevičius
Valdas Valiukevičius
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Vienose šalyse yra įspėjamieji ženklai apie greičio matuoklius, kitose – nėra. Bet faktas, kad greičio matuokliai visur populiarėja. Prieš porą savaičių važinėjau Pietų Afrikos Respublikoje. Ten tvarka tokia, kad labai daug kur yra įspėjamųjų ženklų, nors nėra matuoklių, o kartais yra matuokliai, bet nėra apie tai pranešančių ženklų“, – pasakoja V. Valiukevičius.

Automobilių ekspertas pripažįsta, kad jis, kaip eilinis vairuotojas, džiaugiasi, jog yra pastatyti įspėjamieji ženklai, ir jis spėja sustabdyti automobilį, jei viršija greitį.

„Kita vertus, eismo saugumu besirūpinantis žmogus mano, jog tų ženklų neturėti būti. Visą laiką važiuok saugiai, laikykis Kelių eismo taisyklių, ir nebus ko bijoti. Lygiai taip pat buvo kilęs didelis triukšmas, kad policininkai sėdi krūmuose ir matuoja greitį. Na ir kas? Prancūzijoje pareigūnai dirba būtent taip, o greičio matuoklių ten prisėta tiek, kad apskritai baisu važinėti. Greičio matuokliai ten dažnai įrengti tuneliuose, išvažiavimuose iš viadukų, o fotografuoja iš galo, todėl tik pravažiavęs greičio matuoklį pamatai, jog tave nufotografavo“, – pasakoja V. Valiukevičius.

Žurnalistas ypatingai džiaugiasi kelių policijos naudojamais mobiliais greičio matuokliais. Krovininio automobilio kėbule būna sumontuota speciali greičio matavimo įranga, kuri fotografuoja pažeidėjų automobilius.

„Iš kelių policijos žinau apie puikius rezultatus. Labai šaunu tokį niekuo neišsiskiriantį automobilį pastatyti Vilniuje, pavyzdžiui, Ukmergės gatvėje, ir fiksuoti autobusų juosta riedančius automobilius. Taip surenkami dideli pinigai. Duok, Dieve, kad tik kiekvienas pažeidėjas būtų nubaustas, tuomet ateitų sąmoningumas. Manau, kad demokratiją reikia užsitarnauti, o mes jos kol kas neužsitarnavome“, – portalui LRT.lt komentavo V. Valiukevičius.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai automobilis virsta krosnimi

Karštą vasaros dieną automobilio salonas iki nepakeliamos temperatūros gali įkaisti vos per...

Ekspertas: kalbant telefonu vairuotojo reakcija lėtėja 40 proc. (10)

Net ir laisvų rankų įranga, naudojama pokalbiams telefonu, trikdo vairuotojo dėmesį ir kelia...

Techninė pagalba Europos keliuose: ką būtina žinoti

Lietuvos turizmo departamento duomenimis, 35 proc. šalies gyventojų į užsienį vyksta automobiliu...

Kelią Lietuvos vairuotojai mato kaip kovos areną (16)

Dalyvaujant eisme Lietuvoje trūksta kultūros , tačiau motociklininkai tampa draugiškesni, LRT...

Saulius Mickus. Kaip protingai įsigyti automobilį? (23)

Automobilis yra brangus ir svarbus pirkinys, todėl nusprendus jį įsigyti kyla įvairių klausimų....

Top naujienos

Galingiausią žmogų Sovietų Sąjungoje pažadino skambutis, šis sureagavo ne iškart: pasekmės buvo tragiškos (67)

Ankstyvą 1986 m. balandžio 26-osios rytą įvyko viena didžiausių atominių katastrofų...

Palangos bare gavusi sąskaitą nustėro (168)

„Jei nebūčiau pastebėjusi, būčiau tiesiog sumokėjusi daugiau nei reikia, nes padavėjas nei...

Naktinės linksmybės Palangoje: Jonines nurungė priešvestuvinis šėlsmas

Joninių išvakarėse J. Basanavičiaus gatvę užliejusioje minioje buvo galima pastebėti ne vieną...

Kraupiais nusikaltimais pažymėta Vilniaus vieta, kur siautė mokytoju troškęs tapti maniakas (74)

Sostinėje esančio Pasakų parko pavadinimą žino net ir kitoje Lietuvos pusėje gyvenantys...

Atmetęs dar vieną pasiūlymą iš už Atlanto Jasikevičius nesiblaškys – lieka „Žalgiryje“ (288)

Po istorinio sezono su Kauno „Žalgiriu“ 42 metų Šarūnas Jasikevičius vos kelias dienas...

Joninių laužai Kernavėje skelbia: dienos ima trumpėti (12)

Kur švęsti Jonines? Į šį klausimą vienintelį atsakymą žinantys kasmet traukia į Senąją...

Išvardijo, kokios ligos tyko vakarėlių užkandžiuose (4)

Koks vakarėlis, jei ant stalo nėra padėto didžiulio dubens traškučių ir užtepėlių jiems?...

Dramatiška vokiečių pergalė išsaugo pasaulio čempionų kailį incidentas po rungtynių (418)

Šeštadienio vakarą futbolo sirgalių dėmesį kaustė žūtbūtinė titulą ginančių vokiečių...

Septyni Europos nykštukai, kuriuos aplankysite per septynias dienas (8)

Nejaugi nenorėtumėte pasigirti kokią nors valstybę išmaišę skersai ir išilgai? Misija...

Aristokratė, kurią pamilo pats Voltaire’as: aistringa matematikė paviliojo ne tik grožiu, bet ir protu (16)

Emilie du Chatelet buvo talentinga matematikė ir Voltaire’o meilužė. Kartu jie vadovavo Isaaco...