aA
Norint tinkamai pasirūpinti automobiliu, dėmesį jam turime skirti ne tik žiemos sezonu, bet ir ištisus metus. Ekspertai akcentuoja, jog viena iš užduočių – tinkama variklio alyvos priežiūra, kurios savybės šaltuoju ir šiltuoju metų laiku skiriasi. Vienas svarbiausių parametrų, į kurį būtina atkreipti dėmesį – alyvos klampumas, teigiama pranešime žiniasklaidai.
Variklio alyva
Variklio alyva
© Shutterstock

Alyvos klampumas

Visos variklių alyvos pagal klampumą skirstomos į tris grupes: vasarines, žiemines ir demisezonines.

„Variklio alyva savo savybes turi išlaikyti esant įvairiai temperatūrai ir slėgiui, tiek šaltu žiemos oru, tiek ir karštą vasarą. Svarbu žinoti, jog šaltuoju metų laiku krentant temperatūrai alyva tirštėja ir teka sunkiau, o šiltuoju, temperatūrai kylant – skystėja ir teka lengviau. Skystos, mažo klampumo alyvos lengviau pasiekia įvairias variklio dalis žemos temperatūros aplinkoje. Tirštos, didelio klampumo alyvos įprastai suformuoja geresnį apsauginį sluoksnį aukštesnės temperatūros aplinkoje“, – pasakoja Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Tomas Mareckas.

Alyvos klampą, t.y., tekėjimo lengvumą, esant tam tikrai temperatūrai, nusako skaitiniai kodai – klampos indeksas pagal SAE (Society of Automotive Engineers) klasifikaciją. Variklių alyvos klampa gali būti žymima, pavyzdžiui, 5W-20, 10W-30 ir 20W-50. Produkto tinkamumą žiemos sąlygoms aprašo pirma klasifikacijos dalis – pirmasis skaičius, einantis prieš raidę W, rodo alyvos tirštumą žemoje temperatūroje, o W raidė reiškia žiemą. Antrasis skaičius nurodo vasarines savybes prie 100 laipsnių temperatūros – kuo šis skaičius didesnis, tuo alyva tirštesnė.

Taigi, 5W-30 alyvos takumas bus geresnis nei 10W-30, kol variklis neįkaitęs, 10W-30 takumas bus geresnis nei 10W-40, varikliui pasiekus darbinę temperatūrą. Sunkiomis eksploatacijos sąlygomis, važinėjant karštu oru tirštesnė alyva geriau apsaugo variklio dalis negu skystesnė ir atvirkščiai.

Pasak T. Marecko, renkantis alyvą svarbu įvertinti ne tik šį parametrą, bet ir atkreipti dėmesį į raides „C“ ir „S“ – jos parodo, kokio tipo varikliui skirta alyva: „S“ žymima alyva skirta benzininiams varikliams, raide „C“ – skirta dyzeliams, o jei alyva universali, ji žymima dviem raidėmis. Alyva, skirta dyzeliniams ir benzininiams varikliams, skiriasi ne tik klampumu, bet ir sudėtimi, todėl visais atvejais renkantis alyvą geriau pasikonsultuoti su specialistais“, – akcentuoja ekspertas.

Skystesnė ar tirštesnė?

Pasak alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejaus Husiatynskio, variklio alyvos klampa yra labai santykinis parametras: „Temperatūra nuolat keičiasi, kai variklis dirba, o alyvos klampa didėja ir mažėja. Kai automobilio gamintojas projektuoja variklį, jis pasirenka produktą, kuris tenkins visus šio konkretaus tipo variklio poreikius. Todėl nėra paprasta atsakyti į klausimą, kuri alyva – skystesnė ar tirštesnė – yra geresnė“.

Pasak „Total“ atstovo, skystesnės alyvos privalumas – tokia alyva šiek tiek sumažina trintį tarp variklio mazgų, todėl variklis tampa ekonomiškesnis, tačiau skysta alyva skvarbesnė ir lengviau teka pro tarpelius tarp tepamų dalių, todėl senuose ar labai sudėvėtuose varikliuose dėl skysto tepalo gali būti nepakankamas tepalo spaudimas.

Klampesnės alyvos privalumas – ji sudaro storesnę ir atsparesnę tepalo plėvelę, tačiau naujuose varikliuose, kuriuose tarpai tarp tepamų paviršių maži, didelio klampumo tepalas sunkiau skverbiasi į tarpus tarp paviršių. Tuo tarpu demisezoninės alyvos pasižymi platesniu temperatūrų diapazonu, lyginant su vasarinėmis arba tik žieminėmis, jos mažiau priklauso nuo klampumo charakteristikų kaitos.

Pasak A. Husiatynskio, jeigu abejojama, kokio klampumo alyvą naudoti, informacijos reikia ieškoti automobilio gamintojo vadove: „Jei gyvenate ypač karštame ar šaltame klimate, jums gali tekti rinktis kiek tirštesnę ar skystesnę alyvą nei nurodyta, tačiau daugumai automobilių savininkų pakanka laikytis rekomendacijų“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(19 žmonių įvertino)
2.7895

Gerinti eismo saugumą kviečia kartu

Lietuvos saugaus eismo strategija – didinti saugumą šalies keliuose. Šios strategijos prioritetai...

Lietuvos miestų gatvėse gali atsirasti naujų šviesoforų: bus skirti tik vienai kategorijai

Nuo birželio 1 d. įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, miestuose gali atsirasti...

Kelininkai: eismo sąlygas sunkins lietus

Šeštadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra sausos, vietomis...

Verslas PliusKarolis Birgilas

Eksperimentas nustebino: važiuojant lėčiau pavyko sutaupyti, tačiau tokia strategija suveiks ne su visais automobiliais (4)

Prasidėjus degalų kainų raliui vairuotojai dažniau atkreipia dėmesį į patarimus, kaip važiuoti...

Draudikai perspėja apie liūdnus vasaros rekordus (2)

Nuolat girdime apie klimato kaitą ir tai jau įrodo konkretūs skaičiai Lietuvoje. „Lietuvos...

Top naujienos

Delfi Plius DELFI

Dėl pareiškimo apie pasikėsinimą į Putiną analitikai turi savo versiją: gandas jau plinta (2)

Ukrainos gynybos ministerijos Vyriausiosios žvalgybos valdybos pirmininkas Kyrylo Budanovas...

Nauja žemės reforma kaitina aistras: vieni vadina istoriniu pasiekimu, kiti įspėja dėl korupcijos (1)

Gegužę Seimui pateiktame įstatymų pakete numatyti keli reikšmingi pokyčiai: Nacionalinė...

Brangus maistas keičia dalies pirkėjų įpročius: kelios taisyklės, kaip sutaupyti

Augančios maisto kainos daro poveikį ir gyventojų įpročiams. Jie vis rečiau dairosi į...

Mirė žurnalistas ir rašytojas Laimonas Tapinas

Šeštadienį eidamas 78-uosius metus mirė Lietuvos žurnalistas, rašytojas, vertėjas, kino...

Karas Ukrainoje. Putinui – naujas raginimas dėl derybų su Zelenskiu rusai priartėjo prie Severodonecko užėmimo

Šiandien jau 95 karo Ukrainoje diena. Prancūzijos ir Vokietijos vadovai paragino Rusijos...

Garsus Ukrainos prodiuseris išjuokė Kadyrovo kalbas, kad „Lenkija gali būti užimta per 6 sekundes“: nedarykite sau gėdos

Ukrainos reperis ir prodiuseris Potapas sureagavo į Čečėnijos Respublikos vadovo Ramzano...

Delfi PliusEglė Gatelytė

„Dėl Ukrainos tampame pajuokos objektu“: vokiečių atsargos pulkininkas garsiai ištarė jau seniai sklandantį įtarimą (7)

„ Karas Ukrainoje labai dinamiškas, Rusijos kariuomenė bando apsupti didžiuosius miestus...

„Real“ triumfas finale – supermenas Courtois nupūtė visus „Liverpool“ smūgius (1)

Geru pusvalandžiu vėliau šeštadienį prasidėjusiame UEFA Čempionų lygos finale Paryžiaus...

Suskaičiavo, ar lietuviams dar apsimoka apsipirkti Lenkijoje: galite nustebti (1)

Lenkijoje praėjus beveik keturiems mėnesiams po PVM maistui panaikinimo, gyventojai sako, kad...