Kaip vairuotojams bei automobilių savininkams pataria bendrovės „AD Baltic Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Tadas Kuliešius, amortizatorių nusidėvėjimą derėtų tikrinti periodiškai ir neapsiriboti nuo seno žinomu būdu – automobilio kampų paspaudimu ir atleidimu.

„Amortizatorius – automobilio saugumui labai svarbus elementas, užtikrinantis automobilio sukibimą su keliu, todėl nereikėtų pasitikėti vien vaizdu, geriau kreiptis į specialistus, kurie deramai patikrins automobilio amortizatorių nusidėvėjimą“, - sako T. Kuliešius.

Jis ragina nepamiršti ir važiavimo patogumo, kuomet automobilio amortizatoriai kokybiški ir nenusidėvėję. Daug įtakos važiavimo saugumui ir automobilio techninei būklei turintys amortizatoriai sumažina vibraciją, neleidžia automobiliui šokinėti važiuojant nelygiu paviršiumi ir kristi į kelių duobes.

Viena iš pagrindinių amortizatorių užduočių – užtikrinti, kad ratai liestųsi su bet kokia kelio danga, - tiek su lygesne, tiek su duobėta. Nors trumpam sąlytį su keliu praradęs automobilis gali pradėti slysti, būti traukiamas į šoną, tampa sunkiai valdomas posūkiuose ir kitose sudėtingesnėse kelio vietose. Dėl blogo ratų sukibimo su kelio danga pailgėja automobilio stabdymo kelias, kyla grėsmė kitiems eismo dalyviams.

Specialistai pataria amortizatoriais pasirūpinti nelaukiant pavojaus signalų, geriausiai apžiūras atlikti periodiškai. Pakeistus, pasenusius amortizatorius privalu tinkamai sutvarkyti, kad jų atliekos neužterštų aplinkos. Bendrovė „Atliekų tvarkymo centras“ superka netinkamus naudoti automobilių amortizatorius, todėl tinkamai tvarkyti šias atliekas apsimoka net finansiškai. Bendrovės direktoriaus pavaduotojas Audrius Puškorius pasakoja, kad iš amortizatorių pirmiausia pašalinama alyva, taip pat išgaunamas metalas, kuris antrą kartą panaudojamas įvairiems gaminiams. Panaudota alyva gali būti panaudojama išgaunant bazinę alyvą, iš kurios vėl gaminamas automobilių tepalas.

„Amortizatorius privalu ardyti saugiai, kad nebūtų padaryta žala aplinkai, todėl tuo neturėtų užsiimti bet kas, tą reikia patikėti specialią įrangą ir reikalingų žinių turintiems perdirbimo specialistams“, - sako vietas iš „Atliekų tvarkymo centro“ vadovų“.

Gamintojų ir Importuotojų Asociacija (GIA) ne pirmus metus organizuoja projektą „Mes rūšiuojam autoservise“. Tai unikalus aplinkosauginis projektas, skirtas transporto priemonių techninę priežiūrą ir remontą vykdančioms bendrovėms. Projekto metu iš automobilių servisų renkamos alyvų, vidaus degimo variklių degalų, tepalų, oro filtrų, automobilių hidraulinių (tepalinių) amortizatorių atliekos bei naudotos padangos.

Projekto organizatoriai siekia skatinti autoservisus rūšiuoti ir rinkti atskirai automobilių atliekas, jų nešalinti su kitomis atliekomis, vykdyti savo veiklą atsižvelgiant į aplinkos taršos mažinimą, šviesti ir informuoti visuomenę apie atliekų rūšiavimą ir draugišką aplinkai veiklą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)