aA
Tai, kad kirsti kelią reikia einant per perėją, bei tai, kad vairuotojai turi sustoti ir praleisti einantį pėsčiomis perėjoje, visiems atrodo suprantama ir aišku. Visgi policijos pareigūnai ir saugaus eismo ekspertai neslepia: susikirtus pėsčiųjų ir vairuotojų judėjimo trajektorijoms, dažnai klaidų išvengti nepavyksta.
© DELFI / Karolina Pansevič

Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, kad vairuotojas turėtų praleisti žmogų, besiruošiantį įeiti į pėsčiųjų perėją, stovintį greta jos ar einantį ja, o pėsčiasis prieš žengdamas į kelią turi apsidairyti ir įsitikinti, kad tą daryti saugu. Tačiau praktika rodo, kad kartais ne tik vairuotojai nepraleidžia pėsčiųjų ir kelia jiems pavojų, tačiau savo saugumu nesirūpina ir pėstieji.

Saugumą užtikrina tarpusavio supratimas

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) pareigūnai išskyrė pagrindines vairuotojų ir pėsčiųjų daromas pražūtingas klaidas.

„Dažniausiai abipusis KET reikalavimų nesilaikymas lemia, kad transporto priemonės susiduria su pėsčiaisiais“, – aiškino policijos pareigūnai.

Pagrindinės vairuotojų daromos klaidos yra susijusios su greičiu ir pirmumo taisyklių nepaisymu. Policininkai aiškino, jog prie perėjos artėdami vairuotojai neretai nesumažina greičio, nesustoja ir nepraleidžia pėsčiųjų perėja einančių eismo dalyvių.

Problemų kyla ir dėl to, kad važiuodami keliu, turinčiu kelias eismo juostas ta pačia kryptimi, ir pamatę prie pėsčiųjų perėjos sustojusį automobilį, kiti vairuotojai neretai nepaseka parodytu pavyzdžiu ir į perėją įvažiuoja nestabdydami, nepraleidžia perėja jau einančių pėsčiųjų bei sukelia jiems pavojų.

Vienas tokių eismo įvykių paženklino ir rugsėjį. Vilniuje, tris eismo juostas turinčioje gatvėje, važiavęs vairuotojas nepaisė to, kad gretimose juostose automobiliai sustojo praleisti einančio pėsčiojo. Vairuotojas nespėjo sustoti ir partrenkė perėja ėjusį žmogų bei jį sunkiai sužalojo.

Pavojus pėstiesiems kyla ir tada, kai vairuotojai nepastebi ar nepaiso pėsčiųjų sukdami į kairę ar dešinę, taip pat tada, kai važiuodamas atbulas vairuotojas neduoda kelio einančiam pėsčiomis.

Kodėl susikirtus vairuotojų ir pėsčiųjų keliams žūva žmonės: kokios taisyklės yra pamirštos
© DELFI / Domantas Pipas

Važiuoja per greitai

Itin daug eismo įvykių įvyksta ir dėl nepasirinkto saugaus ir viršyto leistino greičio. Dėl per didelio greičio vairuotojo reakcijos laikas ir stabdymo kelias pailgėja, o dėl to dažniausiai įvyksta skaudžiausi eismo įvykiai.

Pareigūnai pabrėžė, kad naudojimasis mobiliuoju telefonu ar užsiėmimas pašaline, su vairavimu nesusijusia veikla, daugeliu atvejų taip pat tampa kertiniu veiksniu, kai vairuotojas pėsčiojo nepastebi laiku.

Pradėjus anksčiau temti akcentuojama, kad tamsiu paros metu pėstieji turi imtis papildomų saugos priemonių, tačiau policijos pareigūnai pabrėžė, kad važiuodami naktį ar esant prastam matomumui, atsargesni turėtų būti ir vairuotojai.

Eina, kur draudžiama

Pareigūnu teigimu, savo saugumu nesirūpina ir pėstieji. Į pėsčiųjų perėją jie įžengia naršydami telefonuose, klausydamiesi muzikos bei neįsitikinę, kad eiti yra saugu. Ne toks retas atvejis, kai kelias kertamas degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Grėsmė eismo dalyvių saugumui kyla ir tada, kai pėstieji kerta važiuojamąją kelio dalį ten, kur tai daryti draudžiama: perlipa per kelio atitvarus, eina skiriamąja juosta, automagistralėmis, greitkeliais, važiuojamąją dalimi ar jos pakraščiu, nors greta yra šaligatviai arba pėsčiųjų takai.

Neretai pėstieji nesiima papildomų saugumo priemonių ir tada, kai yra blogas matomumas ar tamsu. Tokiais atvejais pėsčiasis privalo dėvėti atšvaitus, o jei jų neturi – neštis šviesą skleidžiantį įrenginį: žibintuvėlį, telefoną su įjungta šviesa ir pan.

Kodėl susikirtus vairuotojų ir pėsčiųjų keliams žūva žmonės: kokios taisyklės yra pamirštos
© DELFI / Karolina Pansevič

Turėtų saugotis ir patys

Nors visuomet pabrėžiama, kad pėstieji yra silpnesni eismo dalyviai ir vairuotojai visuomet raginami į tai atsižvelgti ir važiuoti ypatingai daug dėmesio skiriant aplinkai, apie savo saugumą turėtų nepamiršti ir einantys pėsčiomis.

Pabrėžiama, kad nors KET pasikeitė ir pėstieji, prieš žengdami į važiuojamąją dalį, privalo vengti bet kokių veiksmų, kurie trukdo įvertinti aplinką, pamatyti ar išgirsti atvažiuojančius automobilius, blaško, nemaža dalis jų į pėsčiųjų perėjas įpuola nė neapsižvalgę, nestabtelėję ir nepasitikrinę, ar tą daryti apskritai saugu.

Akcentuojama, kad nors ir pėsčiųjų perėjoje pėstiesiems pirmenybė, automobilių vairuotojai tada, kai žmogus į važiuojamąją kelio dalį įpuola staiga, neturi galimybės sustabdyti transporto priemonę. Toks pėsčiojo neatsargumas gali baigtis ne tik sunkiomis traumomis, bet ir mirtimi.

Pėstieji yra visi

Nelaimės tikimybė padidėja, kai pėstieji į kelią išeina iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties neįsitikinę, kad tai yra saugu ir nėra artėjančių transporto priemonių. Tokiais atvejais vairuotojui pastebėti staiga iš už kliūties į gatvę išėjusį pėsčiąjį gali būti itin sunku.

Pareigūnai pabrėžė, jog kiekvienas eismo dalyvis turėtų prisiminti, jog nepaisant to, kuriai eismo dalyvių grupei save priskiria, kiekvienas žmogus visų pirma yra pėsčiasis.

„Pėsčiųjų saugumas kelyje grindžiamas vairuotojų ir pėsčiųjų tarpusavio atsakomybe. Kelyje kiekvienas tam tikru momentu yra pėsčiasis, kurio gyvybė gali užgęsti kaip žvakė“, – pabrėžė Kelių policijos specialistai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.0000

Atnaujintos dvi svarbios Naujininkų rajono jungtys

Vilniaus savivaldybė atnaujino Eišiškių plentą – svarbią susisiekimo jungtį su Pagirių,...

Kaip pasiruošti šalčiams, kad netektų stingti aiškinantis eismo įvykio aplinkybių (16)

Nors pirmasis rudens mėnuo dar tik įpusėjo, sinoptikai praneša, kad jau rugsėjo antroje pusėje...

Automobilyje su augintiniu: lietuviai dar neįprato saugiai vežti gyvūnų (3)

Lietuvos keliuose vis dažniau galima pamatyti kartu su šeimininkais automobiliu keliaujančius ir...

Benediktas Vanagas: matau gerokai per daug žmonių, įnikusių į telefonus prie vairo (17)

Lenktynininkas, komandos „ General Financing team Pitlane “ lyderis, Benediktas Vanagas...

Ekologiška viešojo transporto revoliucija – Vilniuje pristatyti pirmieji Lietuvoje elektriniai autobusai (11)

Vilnius tęsia didžiausią miesto istorijoje viešojo transporto atnaujinimą – šiandien gausų...

Top naujienos

Lietuvos turtingiausieji: politikų sąrašas – pilnas staigmenų (134)

Naujausio žurnalo „Reitingai“ ir DELFI tyrimo duomenimis, turtingiausi politikai yra ne Seime....

Tikrasis Lietuvos „gyvulių ūkio“ sąrašas: per 200 išimčių ir lengvatų lygesniems už lygius (226)

Prezidento Gitano Nausėdos ir premjero Sauliaus Skvernelio tandemo laukia herakliškas...

Pergalę Seimo rinkimuose konservatoriai supranta kaip ženklą valdantiesiems (108)

Sekmadienio vakarą paaiškėjo, kas užims tris laisvas Seimo narių vietas. Pergale galėjo...

Sukrėtimas turizmo sektoriuje: žlugo žinoma britų kelionių agentūra (57)

Jungtinės Karalystės (JK) kelionių agentūra „ Thomas Cook “ pirmadienį paskelbė bankrotą,...

Po Palucko pralaimėjimo įžvelgia galimas grėsmes: tai blogas signalas visai partijai (88)

Politologė Rima Urbonaitė sako, kad socialdemokratų pirmininko Gintauto Palucko...

Rusijoje per pratybas neišsiskleidė dviejų oro desanto kovos mašinų parašiutai paviešintas incidento vaizdo įrašas (234)

Rusijoje dviejų oro desanto kovos mašinų (BMD) parašiutai neišsiskleidė per manevrus pietinėjė...

FNTT: televizorių prekeiviai galėjo nuslėpti puspenkto milijono eurų mokesčių

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba ( FNTT ) keturis prekeivius televizoriais įtaria...

Girto vairuotojo įžūlumas: atsitrenkęs į mažametį dviratininką, vaiką sumušė ir pagrobė jo dviratį (2)

Rugsėjo 22-osios vakarą, 20.58 val., moteris (gim. 1983 m.) pranešė, kad prieš kelias minutes,...

Po rinkimų laukia pokyčiai tarybose: Vilniuje į mandatą pretenduoja partizano dukra, Joniškyje – britė

Po pakartotinių Seimo rinkimų pokyčiai laukia ir savivaldybių tarybose: Vilniaus miesto tarybos...

„Emmy“ apdovanojimuose – „Sostų karų“ triumfas ir serialo „Černobylis“ kūrėjų padėka Lietuvai (3)

Pastarieji metai televizijos serialams bei filmams buvo įspūdingi – baigėsi „Sostų karai“,...