aA
Tai, kad kirsti kelią reikia einant per perėją, bei tai, kad vairuotojai turi sustoti ir praleisti einantį pėsčiomis perėjoje, visiems atrodo suprantama ir aišku. Visgi policijos pareigūnai ir saugaus eismo ekspertai neslepia: susikirtus pėsčiųjų ir vairuotojų judėjimo trajektorijoms, dažnai klaidų išvengti nepavyksta.
Kodėl susikirtus vairuotojų ir pėsčiųjų keliams žūva žmonės: kokios taisyklės yra pamirštos
© DELFI / Karolina Pansevič

Kelių eismo taisyklėse (KET) numatyta, kad vairuotojas turėtų praleisti žmogų, besiruošiantį įeiti į pėsčiųjų perėją, stovintį greta jos ar einantį ja, o pėsčiasis prieš žengdamas į kelią turi apsidairyti ir įsitikinti, kad tą daryti saugu. Tačiau praktika rodo, kad kartais ne tik vairuotojai nepraleidžia pėsčiųjų ir kelia jiems pavojų, tačiau savo saugumu nesirūpina ir pėstieji.

Saugumą užtikrina tarpusavio supratimas

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) pareigūnai išskyrė pagrindines vairuotojų ir pėsčiųjų daromas pražūtingas klaidas.

„Dažniausiai abipusis KET reikalavimų nesilaikymas lemia, kad transporto priemonės susiduria su pėsčiaisiais“, – aiškino policijos pareigūnai.

Pagrindinės vairuotojų daromos klaidos yra susijusios su greičiu ir pirmumo taisyklių nepaisymu. Policininkai aiškino, jog prie perėjos artėdami vairuotojai neretai nesumažina greičio, nesustoja ir nepraleidžia pėsčiųjų perėja einančių eismo dalyvių.

Problemų kyla ir dėl to, kad važiuodami keliu, turinčiu kelias eismo juostas ta pačia kryptimi, ir pamatę prie pėsčiųjų perėjos sustojusį automobilį, kiti vairuotojai neretai nepaseka parodytu pavyzdžiu ir į perėją įvažiuoja nestabdydami, nepraleidžia perėja jau einančių pėsčiųjų bei sukelia jiems pavojų.

Vienas tokių eismo įvykių paženklino ir rugsėjį. Vilniuje, tris eismo juostas turinčioje gatvėje, važiavęs vairuotojas nepaisė to, kad gretimose juostose automobiliai sustojo praleisti einančio pėsčiojo. Vairuotojas nespėjo sustoti ir partrenkė perėja ėjusį žmogų bei jį sunkiai sužalojo.

Pavojus pėstiesiems kyla ir tada, kai vairuotojai nepastebi ar nepaiso pėsčiųjų sukdami į kairę ar dešinę, taip pat tada, kai važiuodamas atbulas vairuotojas neduoda kelio einančiam pėsčiomis.

Kodėl susikirtus vairuotojų ir pėsčiųjų keliams žūva žmonės: kokios taisyklės yra pamirštos
© DELFI / Domantas Pipas

Važiuoja per greitai

Itin daug eismo įvykių įvyksta ir dėl nepasirinkto saugaus ir viršyto leistino greičio. Dėl per didelio greičio vairuotojo reakcijos laikas ir stabdymo kelias pailgėja, o dėl to dažniausiai įvyksta skaudžiausi eismo įvykiai.

Pareigūnai pabrėžė, kad naudojimasis mobiliuoju telefonu ar užsiėmimas pašaline, su vairavimu nesusijusia veikla, daugeliu atvejų taip pat tampa kertiniu veiksniu, kai vairuotojas pėsčiojo nepastebi laiku.

Pradėjus anksčiau temti akcentuojama, kad tamsiu paros metu pėstieji turi imtis papildomų saugos priemonių, tačiau policijos pareigūnai pabrėžė, kad važiuodami naktį ar esant prastam matomumui, atsargesni turėtų būti ir vairuotojai.

Eina, kur draudžiama

Pareigūnu teigimu, savo saugumu nesirūpina ir pėstieji. Į pėsčiųjų perėją jie įžengia naršydami telefonuose, klausydamiesi muzikos bei neįsitikinę, kad eiti yra saugu. Ne toks retas atvejis, kai kelias kertamas degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Grėsmė eismo dalyvių saugumui kyla ir tada, kai pėstieji kerta važiuojamąją kelio dalį ten, kur tai daryti draudžiama: perlipa per kelio atitvarus, eina skiriamąja juosta, automagistralėmis, greitkeliais, važiuojamąją dalimi ar jos pakraščiu, nors greta yra šaligatviai arba pėsčiųjų takai.

Neretai pėstieji nesiima papildomų saugumo priemonių ir tada, kai yra blogas matomumas ar tamsu. Tokiais atvejais pėsčiasis privalo dėvėti atšvaitus, o jei jų neturi – neštis šviesą skleidžiantį įrenginį: žibintuvėlį, telefoną su įjungta šviesa ir pan.

Kodėl susikirtus vairuotojų ir pėsčiųjų keliams žūva žmonės: kokios taisyklės yra pamirštos
© DELFI / Karolina Pansevič

Turėtų saugotis ir patys

Nors visuomet pabrėžiama, kad pėstieji yra silpnesni eismo dalyviai ir vairuotojai visuomet raginami į tai atsižvelgti ir važiuoti ypatingai daug dėmesio skiriant aplinkai, apie savo saugumą turėtų nepamiršti ir einantys pėsčiomis.

Pabrėžiama, kad nors KET pasikeitė ir pėstieji, prieš žengdami į važiuojamąją dalį, privalo vengti bet kokių veiksmų, kurie trukdo įvertinti aplinką, pamatyti ar išgirsti atvažiuojančius automobilius, blaško, nemaža dalis jų į pėsčiųjų perėjas įpuola nė neapsižvalgę, nestabtelėję ir nepasitikrinę, ar tą daryti apskritai saugu.

Akcentuojama, kad nors ir pėsčiųjų perėjoje pėstiesiems pirmenybė, automobilių vairuotojai tada, kai žmogus į važiuojamąją kelio dalį įpuola staiga, neturi galimybės sustabdyti transporto priemonę. Toks pėsčiojo neatsargumas gali baigtis ne tik sunkiomis traumomis, bet ir mirtimi.

Pėstieji yra visi

Nelaimės tikimybė padidėja, kai pėstieji į kelią išeina iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties neįsitikinę, kad tai yra saugu ir nėra artėjančių transporto priemonių. Tokiais atvejais vairuotojui pastebėti staiga iš už kliūties į gatvę išėjusį pėsčiąjį gali būti itin sunku.

Pareigūnai pabrėžė, jog kiekvienas eismo dalyvis turėtų prisiminti, jog nepaisant to, kuriai eismo dalyvių grupei save priskiria, kiekvienas žmogus visų pirma yra pėsčiasis.

„Pėsčiųjų saugumas kelyje grindžiamas vairuotojų ir pėsčiųjų tarpusavio atsakomybe. Kelyje kiekvienas tam tikru momentu yra pėsčiasis, kurio gyvybė gali užgęsti kaip žvakė“, – pabrėžė Kelių policijos specialistai.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.0000

Prasidėjus rudeniui vairuotojus ragina keisti įpročius: daugiau dėmesio ne tik vairavimui, bet ir automobiliui (7)

Atėjus rudeniui turėtų keistis ne tik vairuotojų elgesio, bet ir automobilių priežiūros...

Nusipirko katę maiše: pardavėjas sakė, kad automobilis geras, servisas – patarė net nevažinėti (379)

Visureigį, kuris prieš 10 dienų įveikę techninę apžiūrą, įsigijęs vyras nesitikėjo, kad...

Vairavimas prie mokyklos: ką turi žinoti eismo dalyviai, kad išvengtų kraupios nelaimės? (5)

Prasidėję dar vieni mokslo metai kaip ir kiekvieną rugsėjį priverčia susimąstyti apie saugų...

Paaiškino, kaip turėtumėte elgtis patekę į spūstį: „kamščius“ įveiksite greičiau jei laikysitės šių taisyklių (9)

Eismas rugsėjį gali tapti itin rimtu iššūkiu ne tik į didžiuosius šalies miestus atvykusiems...

Įspėjo apie klastingą pavojų kelyje: didžiausia rizika kyla prie vairo sėdantiems rytais (5)

Nors rugsėjis vis dar lepina pakankamai šiltais ir sausais orais, jau pirmosiomis rudens dienomis...

Top naujienos

Valentinas Masalskis: žmonės galbūt pamiršo – gyvename ne vardan malonumų ieškojimo (18)

Kai ruošiesi interviu su teatro ar kino žmonėmis sukirba nerimas: galbūt apie pagrindinius ir...

Svarsto, kaip kontroliuoti triukšmaujančius: užsienyje draudimai tokie, kad mums kol kas sunku įsivaizduoti (189)

Ko gero, daugeliui bent kartą gyvenime teko patirti jausmą, kai kaimynai visai negerbia vienas kito...

Europos „koronaviruso žvaigžde“ tapusi šalis dabar klimpsta vis giliau: deja, klydome (156)

Kai birželio mėnesį ant viduramžiško Prahos Karolio tilto į „Covid-19“ „atsisveikinimo...

Pacientų kantrybė išseko: medikai nekelia ragelio, o jei atsiliepia, bendrauja šiurkščiai (409)

Maždaug prieš dešimtmetį kur kas daugiau panevėžiečių sveikatos reikalus patikėdavo...

Kaip iš kino filmo: Kristina į ligoninę nespėjo – pagimdė uošvio automobilyje (26)

Kaip sakoma, tu planuoji, o Dievas juokiasi. Būtent šis posakis geriausia tinka, kalbant apie...

Bikinio kategorijos grožis ir drausmė: nuo gatvės iki čempionės titulo skiria pusmetis laida „Sportinė forma“ (22)

„Ateidavau į klubą pasportuoti, bet kartą priėjo prie manęs trenerė Renata pakalbėti ir sako:...

Sprendžiu dilemą: pasisakyti žmonai apie vienkartinį nuklydimą į kairę ar ne

Neištikimybė – viena dažniausių porų santykius ardančių priežasčių. Nereikia nė sakyti,...

Džiazo vokalistė Kristina Jatautaitė: juokiuosi iš savęs, kad esu transformeris

Vieną dieną ji – elegancija ir žavesiu spindinti dama iš Svingo eros. Kitą - maištaujanti...

Edita Rouge | D+ nariams

Bendrabučio mergaitės neturi privatumo: bendras maistas, drabužiai ir vaikinai

Perskaitykite šią istoriją su nedidele humoro doze. Ypač rekomenduoju merginoms, kurios atvyksta...

Kairys atsisveikino su dviem žaidėjais, Urbonas praskleidė derybų užuolaidas (9)

Nors pastaraisiais metais Vilniaus „Ryto“ ir Utenos „Juventus“ tarpusavio dvikovos būdavo...

|Maža didelių žinių kaina