15 vairuotojų iš 100 prisipažįsta per pastaruosius metus bent kartą vairavę automobilį, kurio techninės apžiūros galiojimas buvo pasibaigęs. Iš jų 60 proc. respondentų prisipažino, kad su galimai netvarkingu automobiliu važiavo, nes buvo pamiršę apie tai, 27 proc. teigė, jog kelių eismo taisykles (KET) pažeidė, nes neturėjo laiko arba pinigų, o 13 proc. atsakė, jog tiesiog neprisiruošė šiai procedūrai.
© DELFI / Tomas Vinickas

Tai parodė Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas.

„Apklausos duomenys leidžia teigti, kad mūsų šalies gyventojai didesniu KET pažeidimu laiko automobilio vairavimą, kuris galimai yra techniškai netvarkingas nei vairavimą be teisių. Per pastaruosius metus be vairuotojo pažymėjimo vieną ar kelis kartus automobilį vairavo 25 proc. respondentų. Tai 10 procentinių punktų daugiau nei vairuotojų, kurie prisipažino važiavę su automobiliu, kurio techninės apžiūros rezultatų kortelės galiojimas buvo pasibaigęs“, – pastebi „ERGO Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Ketvirtadalis (25 proc.) tyrimo dalyvių linkę neteisti žmonių važinėjančių automobiliais, kurių techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs: 14 proc. tokį nusižengimą pateisina tuo atveju, jei automobilis yra techniškai tvarkingas, 9 proc. – tuomet, jei automobilio gedimai nekelia pavojaus kitų eismo dalyvių saugumui, 2 proc. apskritai tame nemato nieko blogo.

71 proc. apklausoje dalyvavusių gyventojų atsakė, jog patys nevairuotų ir jokiais atvejais nepateisina kitų, vairuojančių automobilius, kurių techninės apžiūros galiojimas yra pasibaigęs.

„Tai – nemažas procentas, kuris rodo, kad didžioji dalis žmonių supranta atsakomybę, kurią prisiima vairuotojas ne tik už savo, bet ir kitų gyvybę bei sveikatą. Tačiau noriu pabrėžti, kad automobilio priežiūra reikia rūpintis visus metus, o ne tik prieš važiuojant į techninės apžiūros saloną. Automobilį rekomenduojame profilaktiškai tikrinti pasikeitus oro sąlygoms, sezonui bei iš karto pastebėjus galimų gedimų signalus“, – teigia R. Bieliauskas.

Draudimo ekspertas pabrėžia, kad gyventojų švietimas turi nesustoti, o vairuotojų atsakomybę geriausiai skatina ne baudos, o kitų vairuotojų ir keleivių netolerancija įvairiems KET pažeidimams. Todėl, visų pirmiausia, žmonės patys turi skleisti tvarkingo eismo kelyje kultūrą vieni kitiems.

Reprezentatyvų Lietuvos gyventojų tyrimą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Lietuvos miestuose, rajonuose ir kaimo vietovėse buvo apklausta 1006 respondentai, kurių amžius nuo 18 iki 75 metų.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas ne tik padeda išsiaiškinti vairuotojų vertybes bei požiūrį kelių eismo taisykles, bet ir kurti atitinkamus draudimo sprendimus, atkreipti dėmesį į su saugumu susijusias problemas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai kurios greičio matavimo įrangos Lietuvoje nepajėgia užfiksuoti joks radarų detektorius (6)

Nemažai šalies vairuotojų yra įsigiję radarų detektorius, kurie informuoja apie keliuose...

Vairuotojams Vilniuje ruošiamos naujovės (85)

Geros naujienos Vilniaus vairuotojams – bus atnaujinama sostinės automatizuota šviesoforų...

„Regitros“ rekordininkas egzaminą išlaikė 39 bandymu (27)

VĮ „Regitros“ atstovai tikina, kad, rugsėjo 1-ąją įsigaliojus naujai vairavimo egzaminų...

Aktualu artėjant žiemai: kada negalioja draudimas (7)

Vėluojantys pakeisti sezonines padangas arba važinėjantys nudėvėtomis smarkiau nei leistina...

Artėjant šalčiams – vairuotojų galvos skausmas ir policijos siūlymas nesvajoti (41)

Sulaukus šaltojo sezono vairavimo profesionalai pataria kelyje neskubėti ir dar prieš kelionę...

Top naujienos

Šokiruojantys viduramžių gydymo metodai (1)

Viduramžių gydytojus Vakarų Europoje galima skirti į dvi labai aiškias kategorijas: kaimo...

Beprotiškai augančio Vilniaus rajono gyventojai šiurpsta nuo blogėjančio gyvenimo (160)

Vieno iš tankiausiai užstatytų Vilniaus miesto kvartalų – Perkūnkiemio – gyventojai mėgina...

Vargo Lietuva: vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines bėdas (90)

Vis labiau griūvantis Vaiko raidos centro stogas apnuogina sistemines požiūrio į vaikų psichikos...

Nelaimė užlietose Šilutės r. pievose – apvirto valtis su žmonėmis, vienas žuvo (15)

Ketvirtadienio vakarą, apie 19 val., Šilutės r. Sausgalvių kaime, vandeniu užlietoje...

Maskvoje pakeliui į ketvirtfinalį R. Berankis sustabdė karjeros aukštumas šturmuojantį serbą (14)

Rusijos sostinėje Maskvoje vykstančio Teniso profesionalų asociacijos ( ATP ) 250 serijos turnyro...

Netiki A. Verygos pažadais: atlyginimus jau galėtume didinti 400 eurų, tačiau ir toliau skatiname emigraciją (156)

Seimas pradeda svarstyti žymiai didėjantį kitų metų PSDF biudžetą, kuriame nemažą dalį...

Rinkimų prievaizdai iškasė duobę liberalams: R. Šimašius užsiminė apie atsistatydinimą (189)

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) ketvirtadienį nusprendė, kad teisėsaugos įtarimų sulaukęs...

Žvilgsnis į „Islamo valstybę“ iš vidaus: konfiskuotas kompiuteris atskleidė pikantiškų detalių (6)

Pareigūnai Rakoje konfiskavo vieno „ Islamo valstybės “ džihadisto nuotakos kompiuterį, kuris...

Parduotuvės atidaryme žinomi svečiai mėgavosi išskirtiniu dėmesiu (1)

Ketvirtadienio vakarą namų jaukumo ir kosmetikos prekių tinklo „Rituals“ parduotuvė...

Įdomi detalė: kokias fantazijas labiausiai mėgsta Lietuvos vyrai? (8)

Ar esate atkreipę dėmesį į vyrų švarkuose esančias nosinaites? Taip, tai tikrų tikriausia...