aA
Kurjeriai, manydami, kad toks jų darbo pobūdis, vairuoja pavojingiau nei kiti eismo dalyviai, LRT RADIJUI sako vairavimo mokyklos „Amplius.lt“ vadovas Artūras Pakėnas. Tikroji problema, jo teigimu, yra netinkamas kurjerių darbo organizavimas – žmogus apkraunamas užduotimis taip, kad, važiuodamas saugiu greičiu, nespėtų atlikti darbo.
Automobilių eismas (asociatyvi nuotr.)
© DELFI / Andrius Ufartas

Tam pritaria LRT RADIJO kalbintas buvęs kurjeris, prisipažįstantis, kad greitį jam tekdavo viršyti kasdien.

Gatvėse galima pastebėti greitai važinėjančius kurjerius ir tai fiksuoti turėtų kontroliuojančios institucijos, sako A. Pakėnas. Jis teigia pastebintis, kad mikroautobusų vairuotojai važinėja pavojingiau nei didžioji dalis kitų eismo dalyvių: „Galbūt dėl to, kad dažnai tai jauni vairuotojai, galbūt toks jų darbo pobūdis. Bet taip yra tik jų supratimu.“

Pašnekovas, paklaustas, ar praleidžia šalia greitai važiuojantį kurjerį, tikina, kad reikia nuspręsti, kieno darbas yra svarbesnis.

„Ar svarbiau tai, kad kurjeris kažkam greičiau nuveš pieno pakelį, ar tai, kad, pavyzdžiui, gydytojas greičiau nuvažiuos pas pacientą? Kuo kurjerio darbas toks svarbus, kad jis gali turėti išskirtines teises gatvėje? Aš tos svarbos nematau“, – teigia A. Pakėnas.

Vairavimo mokyklos vadovas aiškina, kad tokio kurjerių vairavimo problema – darbo organizavimas: „Manau, kad kontroliuojančios institucijos turėtų vieną kitą kurjerį patikrinti – kodėl jis viršija greitį, kaip ir pan.

Reikėtų pažvelgti ir į kurjerio viršininko vykdomą darbo organizavimą – kodėl tiek daug užsakymų. Tai neetiška iš viršininko ar vadybininko pusės, kad ir kas organizuotų darbą, taip apkrauti žmogų, kad jis, važiuodamas įprastu greičiu, negalėtų atlikti visų užduočių.“

A. Pakėnas įsitikinęs, kad žmonėms reikia suteikti tokias sąlygas, kad jie, važiuodami su bendru srautu, turėtų techninę galimybę įvykdyti viską, ką gali. Jei to nėra ir kurjeris nusižengia taisyklėms, bausti ne patį kurjerį, o jo darbdavį, nesudarantį tinkamų sąlygų.

„Negalima iš žmogaus imti visko – ir automobilis negali važiuoti draudžiamu greičiu, ir darbuotojui reikia poilsio valandėlių, ir pan.“

Pašnekovo teigimu, reikėtų pasitikrinti, ar kurjerių automobiliuose yra tachografai: „Taip pat manau, kad transporto inspekcija, žinodama apie gyventojų pasipiktinimą, turėtų labiau kontroliuoti kurjerių darbo grafikus, tikrinti, ar jie važinėja laikydamiesi greičio režimo, tikrinti jų elektroninius tachografus, nes kitaip prieisime prie visiško chaoso.“

Be to, pasak A. Pakėno, kurjeriai ir patys sau reikalauja išskirtinių sąlygų.

„Gal kai sulauksime nelaimės, kontroliuojančios institucijos susizgribs ir pakomentuos šių įmonių veiklą, gal kurią vieną uždarys. Bet kodėl to nepadarius dabar ir neprivertus jų dirbti tvarkingai, nekeliant pavojaus?“ – svarsto pašnekovas.

Buvęs kurjeris, panorėjęs likti anonimu, LRT RADIJUI pasakoja, kad jo darbo sąlygos nebuvo itin geros: „Darbas prasidėdavo 8 val. ryto, o važinėti reikėdavo 6–7 val. Tekdavo pačiam pasikrauti prekes, pasidaryti sąrašą, susidaryti maršrutą.“

Darbą, anot jo, ribodavo tai, kad kuro būdavo gaunama mažai – važinėjant tekdavo galvoti, ar staiga automobilis nesustos, nes neužteks kuro.

„Kurjeris labai apkrautas darbais, reikia aplankyti daug vietų, o dėl to viršijamas greitis, tai neišvengiama. Girtis nėra kuo, tačiau greitį viršyti tekdavo kasdien“, – dalijasi patirtimi pašnekovas.

Kiti kolegos, pasak jo, dažnai važinėdavo ir šaligatviu, kad prekes galėtų privežti kuo arčiau numatytos vietos.

Buvęs kurjeris svarsto, kad norint pagerinti situaciją, reikia darbus paskirstyti tolygiai: „Reikia daugiau kurjerių, nes darbo krūvis didėja, atsiranda daugiau klientų, daugiau interneto svetainių, kurių prekes pristatinėja kurjeriai. Tačiau turėti daugiau darbuotojų nepelninga įmonei.“

Pašnekovas, paklaustas apie kurjerių elgesį su darbiniais automobiliais, sako, kad didžioji dalis – apie 90 proc. darbuotojų – naudodamiesi šiais automobiliais jų netausoja.

Pats pamatęs kurjerį, sako pašnekovas, jį visuomet praleidžia.

„Praleidžiu jį tam, kad nesusidarytų avarinė situacija. Tačiau kurjeriai turi patys susimąstyti. Juk kai kur būna mažų vaikų, o jie taip greitai važinėja“, – teigia prieš kelis metus darbą baigęs kurjeris.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Praėjusi para keliuose: užregistruota 119 eismo įvykių (39)

Praėjusią parą, gruodžio 17-ąją, eismą Lietuvos keliuose sunkino blogos oro sąlygos....

Keliuose ragina neskubėti – eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis (31)

Antradienio rytą eismo sąlygas sunkina snygis ir plikledis, įspėja Automobilių kelių direkcija .

Sniegas sukaustė Vilnių – miestas dūsta spūstyse, pasipylė eismo įvykiai (126)

Kone visą parą besitęsiantis snygis vairuotojams tapo rimtu išbandymu. Spūstys miesto gatvėse...

Uždarė A1 magistralės atšaką – vairuotojams siūlo rinktis kitą maršrutą (53)

Kauno policijos pareigūnai pranešė, jog dėl eismo įvykio uždaroma viena kelio A1 –...

Snigs iki antradienio: keliuose šimtai barstytuvų, magistralėse budima visą parą (48)

Nuo šeštadienio 9 val. iki 24 val. Lietuvoje buvo intensyviai valomi ir barstomi visi Lietuvos...

Top naujienos

Rajono mokykloje dirbanti mokytoja atvira: ne vienas mokinys savo vietą mato užsienio braškių lysvėje (9)

1000 – tokių skaičių mokinių dar pamena mokykloje mačiusi Lazdijų Motiejaus Gustaičio...

Ultimatumas Lietuvai: nesusipratimų virtinė ir keistos pasekmės sugriovė seną mitą (239)

Šimtmečius gyveno kaip vyras su žmona. Buvo visko – ir barnių, ir susitaikymų. Tačiau staiga...

Snygis baigėsi, vairuotojų problemos ne – automobiliu geriau niekur nevažiuoti (111)

Vilniaus vairuotojams prieššventinė savaitė, panašu, taps rimtu išbandymu nervams. Antradienį...

Seimo narys Robertas Šarknickas – Santaros klinikose (37)

Seimo narys Robertas Šarknickas pirmadienio vakarą atsidūrė Vilniaus universitetinės...

Iš visos Lietuvos atvažiuoja apžiūrėti vilkaviškiečių šeimos papuošto namo: antro tokio tikrai nėra (67)

Galima pamanyti, kad šiuose namuose įsikūręs pats Kalėdų senelis. DELFI redakciją pasiekė...

Tautvydas Marčiulaitis. Populiarieji mitai apie krizę (21)

Krizės komisijai pradedant teikti pusiau oficialias išvadas apie krizę ir būtinąjį privataus...

Gražiausios eglutės rinkimai: parodykite visiems savo namų ir miesto puošmeną fotografuok, siųsk ir balsuok (5)

Nors daugelis aptarinėja tik šalies miestų Kalėdų egles, kiekvienas Lietuvos gyventojas taip...

Smulkieji išnaudos švenčių progą: didieji tinklai daug užsidirbo, gali nebedirbti (12)

Didiesiems prekybos centrams paskelbus apie nedarbą per Kalėdas, mažieji, netinkliniai prekybos...

Prieš mažametį galimai smurtavusiai motinai gali tekti kalėti 5 metus (161)

Kauno apylinkės teisme – prieš mažametį vaiką, kaip įtariama, smurtavusios Evelinos...

Rusijos diplomatija: siūlo pasirašyti taikos susitarimą ir tuo pat metu stato naujas kareivines ginčytinose salose (232)

Rusija pastatė kareivinių savo kareiviams ginčijamoje salų grandinėje netoli Japonijos, o...