aA
Šią vasarą išpopuliarėjo kelionės kemperiais. Mat daugeliui pasirodė, kad tai pats saugiausias keliavimo būdas pandemijos metu. Deja, ne viena šeima grįžo iš kelionės autoįvykiuose apgadintais kemperiais. Kaip vairuoti kemperį saugiai, pasakoja valdokemperiai.lt įkūrėjas Valdas Valiukevičius.
Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Kemperis tinka izoliacijai

„Keliauti kemperiu pandemijos metu yra tikrai saugu. Nes keliauji su savo namu, esi izoliuotas ir bendrauji su aplinkiniais žmonėmis tik tiek, kiek pats to nori, – pasakoja V. Valiukevičius.

Pripildęs šaldytuvą maisto produktų gali ištisas savaites leisti ežero pakrantėje, ilsėtis ar dirbti nuotoliniu būdu, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Tačiau kelionė kemperiu ne visada būna saugi. Ypač, kai žmonės vairuoja kemperį pirmąsyk. O tokių šiemet buvo labai daug. Ne vienas nuomotas kemperis grįžo sužalotas. Dažniausiai vairuotojai sukelia nedidelius eismo įvykius, kuriuose yra patys ir kaltininkai ir nukentėję.

Problemos dažniausiai kyla dėl dviejų priežasčių – vairuotojas pamiršta, kad kemperis yra dvigubai ilgesnis ir aukštesnis už jų kasdienį automobilį. Antra priežastis – vairuotojai pernelyg skuba, lyg vairuotų savo kasdienį automobilį.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Gyva galinio vaizdo kamera

Daugelis nuomojamų kemperių yra 6-7,5 metro ilgio. Tuo tarpu lengvojo automobilio ilgis dažniausiai siekia 4-5 metrus. Taigi, kemperis – vos ne perpus ilgesnis.

Be to, ne visi kemperiai turi galinio vaizdo kameras, tad nemaža dalis eismo įvykių nutinka manevruojant atbulomis. Jeigu kemperyje nėra kameros, jos pareigas turi atlikti bet kuris bendrakeleivis. Jis turi atsistoti kemperio gale, taip, kad matytų gale esančią kliūtį ir sykiu atgalinio vaizdo veidrodyje matytų vairuotoją, o šis matytų bendrakeleivį. Pastarasis turi sutartiniais ženklais rodyti kiek galima važiuoti atgal ir kada sustoti.

Kita manevravimo problema – didelis atstumas nuo galinio kemperio rato iki galinės kėbulo dalies. Vadinasi, kemperio galinis taškas posūkio metu „piešia“ platesnę trajektoriją, negu galinis ratas. Ir tai turi numatyti vairuotojas, kad nenuverstų šviesoforo, tvoros ar neužkabintų stovinčio automobilio.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Negriaukite Italijos balkonų

Dar viena problema – kemperio aukštis. Patys aukščiausi kemperiai yra integruoti, arba alkovenai. Jų aukštis siekia 3-3,5 metro.

Prieš sėsdami į tokį automobilį pasidomėkite, koks yra jo aukštis, įsitikinkite, kad ant stogo nėra papildomos įrangos, kaip bagažinės, antenos ir pan. Įsidėmėkite tą skaičių ir stebėkite aukščio apribojimus kelyje.

Nebandykite su kemperiu įvažiuoti į lengviesiems automobiliams skirtą stovėjimo aikštelę, ieškokite autobusams arba specialiai kemperiams skirto parkingo. Surasti tokias vietas jums padės specialios kemperistams skirtos programėlės, kaip pavyzdžiui „park4night“.

Daugelis pradedančiųjų kemperių vairuotojų į geidžiamus objektus bando važiuoti, kaip sakoma „iki slenksčio“, nesvarbu ar tai būtų objektas didelio miesto senamiestyje ar stovyklavietė miške.

Pirmieji rizikuoja ant stogo parsivežti kokį nors Italijos senamiesčio balkoną, antrieji – užstrigti miške tarp medžių šakų.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Patarimas abiems – pirmiau turite įsitikinti, kad kemperiu privažiuosite geidžiamą objektą ir ten turėsite kur apsisukti, o tik tada važiuokite. Geriau jau išlipus pėsčiomis nueiti kelis šimtus metrų į žvalgybą, užuot įstrigti senamiestyje, ir sutrikdyti eismą“, – pataria valdokemperiai.lt įkūrėjas Valdas Valiukevičius.

Kemperis – sausumos jachta

„Dažnai keliautojai patiria nuostolių dėl to, kad neatsargiai elgiasi su kemperiu. Kaip to išvengti? O gi labai paprastai: kiekvieną rytą prieš pajudant iš nakvynės vietos, vairuotojas privalo apeiti kemperį ir patikrinti ar nėra daiktų padėtų po kemperiu, ar atjungtas elektros maitinimas, ar uždaryti visi langai, liukai.

Taip pat reikia įsitikinti, kad namelyje uždarytos visos spintelės, o visi daiktai padėti saugiose vietose, visi keleiviai sėdi prisegti saugos diržais. Mat labai dažniau keliautojai pamirštai užverti langus, stoglangius ir viena tokia klaida kainuoja kelis šimtus eurų.

Kad ir kaip būtų keista, kemperiuose nuostolių dažnai padaro vaikai. Jie labai lengvai sulaužo kemperių stalus, langų rankenėles, žaliuzes. Taigi, taupydami piniginės turinį, turite išmokyti savo atžalas, kaip elgtis namelyje“, – įspėja keliautojus valdokemperiai.lt įkūrėjas.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Greitai, greitai per Europą

V. Valiukevičius pasakoja ir apie norą apžioti kuo daugiau per vieną kelionę. Anot jo, pirmąsyk keliaujantys planuoja trumpų atostogų metu aplankyti labai daug šalių, nuvažiuoti labai daug kilometrų, o viename kemperyje susodinti visus savo draugus.

„Štai aną dieną mums rašo klientas, kuris nori išsinuomoti kemperį keturių dienų atostogoms. Per jas aplankyti Parnu, Taliną, Helsinkį ir Tartu. Žinoma, ir važiuoti septyniese. Tokiam klientui patariame skirti atostogoms šiek tiek daugiau laiko. Nes po tokio keturių dienų maratono visi grįš pavargę ir nelaimingi. Nekalbant jau apie vidinį mikroklimatą, kai septyni suaugę žmonės bus uždaryti mažame kemperyje keturias dienas“, – kalbėjo žinovas.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Šiemet retas kemperiu važiuoja į Europos šalis, tačiau pernai buvo daug tokių, kurie ketino savaitei nulėkti į Kroatiją arba Prancūziją.

Kaip paaiškini, koks yra vidutinis kemperio greitis ir pasakai, kad keturias dienas praleisite kelyje, o tik tris atostogausite, tada žmonės susimąsto dėl pernelyg ambicingų savo planų.

Kemperių kruizinis greitis yra apie 100 km/val., tačiau vairuoti šiuos automobilius yra kiek sunkiau negu lengvuosius automobilius, nes vargina didelis svoris, gabaritai, mašiną veikiantis vėjas ir pan. Tad optimalus dienos atstumas yra 400-500 kilometrų.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Miegoti važiuojant nepatariama

Pasak valdokemperiai.lt įkūrėjo, pats baisiausias dalykas – susidūrimas su kitu automobiliu. Panašu, kad kemperiai, ypač integruoti kemperiai, nėra tokie saugūs, kaip lengvieji automobiliai, tad ir avarijos pasekmės būna skaudesnės.

Ypač prastai baigiasi avarijos, kai į kemperį iš galo atsitrenkia krovininis automobilis arba autobusas. Tuomet trapus kemperio namelis subyra lyg kortų dėžutė. Būtent dėl to nerekomenduojama važiuojant miegoti lovose. Eismo taisyklės reikalauja, kad visi keleiviai važiuotų sėdynėse prisisegę saugos diržus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
5.0000

Susisiekimo ministerija užsimojo keisti svarbias taisykles: vairavimo mokytojai pakraupę, policija gūžčioja pečiais (354)

Susisiekimo ministerija parengė projektą, kuriuo nori pakeisti arba patikslinti nemažą dalį...

Važinėjate elektriniu paspirtuku? Lietuvoje parengtos 14 taisyklių, kurių turėtumėte laikytis (71)

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ( VVTAT ) reagavo į pasipylusį skundų dėl to,...

Paspirtukų vairuotojų traumos kelia nerimą draudikams: po jų odontologams tenka pakloti tūkstančius (3)

Aktyvaus vasaros laisvalaikio palydovėmis dažnai tampa traumos – rankų ar kojų sumušimai ir...

Pasakė, kada tikimybė kelyje sutikti laukinį gyvūną didžiausia ir kaip jį reikėtų apvažiuoti (15)

Automobilių susidūrimai su laukiniais gyvūnais tampa vis dažnesni – tai lėmė ne tik žmonių...

Kaip elgtis, jei kelias, kuriuo važiuojate, blizga: vien saugaus atstumo neužteks (5)

Dėl užsitęsusio karščio kai kuriuose Lietuvos keliuose gali pasitaikyti išplaukusio bitumo,...

Top naujienos

Dėlioja galimą Rusijos įsiveržimo scenarijų: įžengti būtų lengva, ištrūkti – ne (32)

Nepaisant daugiau nei 100 tūkst. Rusijos karių, šių metų balandžio mėn. atsiųstų prie...

Medienos kainų šuolis vos neuždarė 30 metų veikusios įmonės: šie metai mums smogė į paširdžius (4)

UAB „Tyla“ , taip vadinasi Biržų rajone įsikūrusi medienos gamybos įmonė. Jos direktorius...

Vaidas Mikaitis | D+

Rasistiniais išpuoliais garsėjančioje šalyje lietuviams prireikė apsaugos: čia pirma gausi peilį į šoną ir tik tada bus aiškinamasi, ką turi (3)

Rašau, būdavo tekstus apie keliones kaimyninėse šalyse, džiaugiuosi, kad žmonės skaito ir iš...

Jogintė Užusienytė | D+

Šešiasdešimtmetę apstulbino per pirmąjį pasimatymą nuskambėjęs pasiūlymas: ar aš senamadiška?

Pirmasis pasimatymas iš dalies gali priminti pokalbį dėl darbo. Jis yra neatsiejama besimezgančių...

Žaidynių karštį prisijaukinęs buriuotojas pasigenda vėjo – gal padės taifūno bučinys specialiai Delfi iš Tokijo (24)

Nuostabiu kraštovaizdžiu garsėjančioje Enošimos saloje sekmadienį savo pasirodymą Tokijo...

Žinomai menininkei – nemalonumai dėl agresyvaus vilkogaudžio (94)

Baro „Keulė Rūke“ bendraturčio Dominyko Českausko buvusi sutuoktinė Rūta Jankauskaitė ,...

Klaipėdos rajone verslą kuriantys Agnė ir Raimondas: daugelis konditerių desertus kepa, o mes priešingai (18)

Klaipėdos priemiestyje, Slengiuose, kur intensyviai auga gyvenvietė, noriai būstą įsigyja...

Vos 24 minučių skrydis virto tikru košmaru: galvas kraipo net ekspertai (74)

Bėdos prasidėjo praėjus kelioms minutėms po to, kai krovininis lėktuvas „ Boeing 737 “,...

Dėlioja kelis galimus rudens scenarijus: naują karantiną atlaikytų ne visi (16)

Pasigirstant perspėjimų apie ketvirtą koronaviruso pandemijos bangą ir galimą naują karantiną,...

Modesta Meškė | D+

Profesorius Eugenijus Skerstonas išaiškino vyrams, kaip reikėtų vilkėti šortus: sužinoję šias taisykles niekada nesuklysite (3)

Šiltuoju metų laiku pasirinkus vilkėti šortus ne vienam vyrui kyla dilema – kokio silueto ir...