aA
Šią vasarą išpopuliarėjo kelionės kemperiais. Mat daugeliui pasirodė, kad tai pats saugiausias keliavimo būdas pandemijos metu. Deja, ne viena šeima grįžo iš kelionės autoįvykiuose apgadintais kemperiais. Kaip vairuoti kemperį saugiai, pasakoja valdokemperiai.lt įkūrėjas Valdas Valiukevičius.
Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Kemperis tinka izoliacijai

„Keliauti kemperiu pandemijos metu yra tikrai saugu. Nes keliauji su savo namu, esi izoliuotas ir bendrauji su aplinkiniais žmonėmis tik tiek, kiek pats to nori, – pasakoja V. Valiukevičius.

Pripildęs šaldytuvą maisto produktų gali ištisas savaites leisti ežero pakrantėje, ilsėtis ar dirbti nuotoliniu būdu, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Tačiau kelionė kemperiu ne visada būna saugi. Ypač, kai žmonės vairuoja kemperį pirmąsyk. O tokių šiemet buvo labai daug. Ne vienas nuomotas kemperis grįžo sužalotas. Dažniausiai vairuotojai sukelia nedidelius eismo įvykius, kuriuose yra patys ir kaltininkai ir nukentėję.

Problemos dažniausiai kyla dėl dviejų priežasčių – vairuotojas pamiršta, kad kemperis yra dvigubai ilgesnis ir aukštesnis už jų kasdienį automobilį. Antra priežastis – vairuotojai pernelyg skuba, lyg vairuotų savo kasdienį automobilį.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Gyva galinio vaizdo kamera

Daugelis nuomojamų kemperių yra 6-7,5 metro ilgio. Tuo tarpu lengvojo automobilio ilgis dažniausiai siekia 4-5 metrus. Taigi, kemperis – vos ne perpus ilgesnis.

Be to, ne visi kemperiai turi galinio vaizdo kameras, tad nemaža dalis eismo įvykių nutinka manevruojant atbulomis. Jeigu kemperyje nėra kameros, jos pareigas turi atlikti bet kuris bendrakeleivis. Jis turi atsistoti kemperio gale, taip, kad matytų gale esančią kliūtį ir sykiu atgalinio vaizdo veidrodyje matytų vairuotoją, o šis matytų bendrakeleivį. Pastarasis turi sutartiniais ženklais rodyti kiek galima važiuoti atgal ir kada sustoti.

Kita manevravimo problema – didelis atstumas nuo galinio kemperio rato iki galinės kėbulo dalies. Vadinasi, kemperio galinis taškas posūkio metu „piešia“ platesnę trajektoriją, negu galinis ratas. Ir tai turi numatyti vairuotojas, kad nenuverstų šviesoforo, tvoros ar neužkabintų stovinčio automobilio.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Negriaukite Italijos balkonų

Dar viena problema – kemperio aukštis. Patys aukščiausi kemperiai yra integruoti, arba alkovenai. Jų aukštis siekia 3-3,5 metro.

Prieš sėsdami į tokį automobilį pasidomėkite, koks yra jo aukštis, įsitikinkite, kad ant stogo nėra papildomos įrangos, kaip bagažinės, antenos ir pan. Įsidėmėkite tą skaičių ir stebėkite aukščio apribojimus kelyje.

Nebandykite su kemperiu įvažiuoti į lengviesiems automobiliams skirtą stovėjimo aikštelę, ieškokite autobusams arba specialiai kemperiams skirto parkingo. Surasti tokias vietas jums padės specialios kemperistams skirtos programėlės, kaip pavyzdžiui „park4night“.

Daugelis pradedančiųjų kemperių vairuotojų į geidžiamus objektus bando važiuoti, kaip sakoma „iki slenksčio“, nesvarbu ar tai būtų objektas didelio miesto senamiestyje ar stovyklavietė miške.

Pirmieji rizikuoja ant stogo parsivežti kokį nors Italijos senamiesčio balkoną, antrieji – užstrigti miške tarp medžių šakų.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Patarimas abiems – pirmiau turite įsitikinti, kad kemperiu privažiuosite geidžiamą objektą ir ten turėsite kur apsisukti, o tik tada važiuokite. Geriau jau išlipus pėsčiomis nueiti kelis šimtus metrų į žvalgybą, užuot įstrigti senamiestyje, ir sutrikdyti eismą“, – pataria valdokemperiai.lt įkūrėjas Valdas Valiukevičius.

Kemperis – sausumos jachta

„Dažnai keliautojai patiria nuostolių dėl to, kad neatsargiai elgiasi su kemperiu. Kaip to išvengti? O gi labai paprastai: kiekvieną rytą prieš pajudant iš nakvynės vietos, vairuotojas privalo apeiti kemperį ir patikrinti ar nėra daiktų padėtų po kemperiu, ar atjungtas elektros maitinimas, ar uždaryti visi langai, liukai.

Taip pat reikia įsitikinti, kad namelyje uždarytos visos spintelės, o visi daiktai padėti saugiose vietose, visi keleiviai sėdi prisegti saugos diržais. Mat labai dažniau keliautojai pamirštai užverti langus, stoglangius ir viena tokia klaida kainuoja kelis šimtus eurų.

Kad ir kaip būtų keista, kemperiuose nuostolių dažnai padaro vaikai. Jie labai lengvai sulaužo kemperių stalus, langų rankenėles, žaliuzes. Taigi, taupydami piniginės turinį, turite išmokyti savo atžalas, kaip elgtis namelyje“, – įspėja keliautojus valdokemperiai.lt įkūrėjas.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Greitai, greitai per Europą

V. Valiukevičius pasakoja ir apie norą apžioti kuo daugiau per vieną kelionę. Anot jo, pirmąsyk keliaujantys planuoja trumpų atostogų metu aplankyti labai daug šalių, nuvažiuoti labai daug kilometrų, o viename kemperyje susodinti visus savo draugus.

„Štai aną dieną mums rašo klientas, kuris nori išsinuomoti kemperį keturių dienų atostogoms. Per jas aplankyti Parnu, Taliną, Helsinkį ir Tartu. Žinoma, ir važiuoti septyniese. Tokiam klientui patariame skirti atostogoms šiek tiek daugiau laiko. Nes po tokio keturių dienų maratono visi grįš pavargę ir nelaimingi. Nekalbant jau apie vidinį mikroklimatą, kai septyni suaugę žmonės bus uždaryti mažame kemperyje keturias dienas“, – kalbėjo žinovas.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Šiemet retas kemperiu važiuoja į Europos šalis, tačiau pernai buvo daug tokių, kurie ketino savaitei nulėkti į Kroatiją arba Prancūziją.

Kaip paaiškini, koks yra vidutinis kemperio greitis ir pasakai, kad keturias dienas praleisite kelyje, o tik tris atostogausite, tada žmonės susimąsto dėl pernelyg ambicingų savo planų.

Kemperių kruizinis greitis yra apie 100 km/val., tačiau vairuoti šiuos automobilius yra kiek sunkiau negu lengvuosius automobilius, nes vargina didelis svoris, gabaritai, mašiną veikiantis vėjas ir pan. Tad optimalus dienos atstumas yra 400-500 kilometrų.

Ko nežino norintys keliauti kemperiais: dvi taisyklės, kurių privaloma laikytis
© Gamintojo archyvas

Miegoti važiuojant nepatariama

Pasak valdokemperiai.lt įkūrėjo, pats baisiausias dalykas – susidūrimas su kitu automobiliu. Panašu, kad kemperiai, ypač integruoti kemperiai, nėra tokie saugūs, kaip lengvieji automobiliai, tad ir avarijos pasekmės būna skaudesnės.

Ypač prastai baigiasi avarijos, kai į kemperį iš galo atsitrenkia krovininis automobilis arba autobusas. Tuomet trapus kemperio namelis subyra lyg kortų dėžutė. Būtent dėl to nerekomenduojama važiuojant miegoti lovose. Eismo taisyklės reikalauja, kad visi keleiviai važiuotų sėdynėse prisisegę saugos diržus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
5.0000

Su paspirtukais lekiantys vaikai – galvos skausmas ir tėvams, ir medikams

Draudikų statistika rodo, kad pastaruosius penkerius metus skausmingų įvykių, susijusių su...

Lietuvos moksleiviai savo jėgas išbandė saugaus eismo konkurse Kroatijoje

Kroatijos mieste Zadare vyko 35-asis FiA 1-o regiono organizuojamas jaunųjų dviratininkų saugaus...

Atsakė į klausimą: kodėl lietuviai neskuba atsisakyti automobilio

Nors automobiliai ir palengvina judėjimą, užtikrina patogesnes bei greitesnes keliones, tačiau...

Naudoto automobilio įsigijimas ir pardavimas: kaip išvengti klaidų?

Pastaruoju metu naudotų automobilių rinka yra ypač aktyvi, o naujokams joje susigaudyti gali būti...

Top naujienos

Nebaudžiama paauglių gauja kelia siaubą: ginkluoti peiliais gąsdina žmones, o policininkus siunčia ant trijų raidžių (19)

Nė 1000 gyventojų neturintys Smalininkai neranda sprendimų, kaip susitvarkyti su miestą...

Karo ekspertai: sprendžiasi dviejų svarbių miestų likimas

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad...

Karybos ekspertas Ždanovas: Rusija sieks mobilizuoti 1,2 mln. karių karas su Ukraina gali būti ne paskutinis (16)

Rusija turi pakankamai resursų karui Ukrainoje tęsti, dar nuo SSRS laikų kariniuose...

Patikslino sienos kirtimo tvarką: nurodė, kurie Rusijos piliečiai bus įleidžiami į Lietuvą

Vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės vadovaujamas Nepaprastosios padėties valdymo...

Šimonytė atsakė prezidentui: nelabai etiška mokėti tik piršteliu parodyti į kitus (10)

Atsinaujinus ginčams dėl tolesnės Lietuvos atstovavimo Europos Vadovų Taryboje (EVT) tvarkos,...

Pranas Šarpnickis

Kinas, kuris prisistatė lietuviu Petru: kovėsi už Lietuvos nepriklausomybę ir apgavo lenkus bei jų spaudą

1923 m. Lietuvoje gyveno 2 serbai, 2 danai, 3 graikai, 3 rumunai ir 3 turkai, 4 armėnai, 6 gruzinai,...

Paskelbta karalienės Elžbietos II mirties priežastis (2)

Paviešintas karalienės mirties liudijimo išrašas, kuriame nurodyta jos mirties priežastis.

Transliacija / Iš esmės. Baudos už greitį pasieks greičiau. Ar ne per daug greičio matuoklių keliuose?

Seimas trumpina laiką per kurį pažeidėją už greičio viršijimą pasieks bauda. Policija...

Nusivylęs Kurtinaitis: galvojau, viskas bus kitaip, pergalė prieš „Aris“ žadėjo gerą ateitį

Naujai suburtai „BC Wolves“ komandai nepavyko įveikti FIBA Europos taurės atrankos turnyro...

Šimonytė: nežinau kodėl prezidentas toks rūstus, gal netyčiom prasidėjo rinkimų kampanija (3)

Premjerė Ingrida Šimonytė reaguodama į prezidento Gitano Nausėdos kritiką, kad Vyriausybė...